Strona 1 z 1

Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 14:39
autor: Tomaas
Witam.

Captiva 2.4 136KM LPG 2009.
Od 2-3 lat występuje problem z odpalniem na zimnym silniku.
Na LPG w trybie awaryjnym w lecie odpala bez problemu.
Na benzynie trzeba było przekręcić 2-3 razy zanim odpalił.
Nadmienię, że po 2-3 minutach pracy silnik odpala na benzynie od pierwszego przekręcenia kluczyka.
W czasie jazdy na benzynie jak i na LPG auto jest zrywne i dynamiczne.
Problem nasilił sie tego lata gdy wyskoczył błąd :

- P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność

Auto zaczęło odpalać dopiero za 6-7 razem.
Przestała być słyszalna 1-2 sekundowa praca pompy po pierwszym przekręceniu kluczyka rano.

Sprawdzone:

-przekaźnik pompy paliwa - OK
-napięcie na złączce pompy paliwa 13,3V na pracującym silniku - OK

2 tygodnie temu został wymieniony zespół pompy paliwa.

Poprawiło się. Teraz odpala za 2-3 razem jak kiedyś, ale problem dalej występuje.

Kiedyś w starszych autach była cięgło tzw. ssania
Bez ssania ( czyli wzbogacenia mieszanki ) ciężko było odpalić auto np. Fiata 125p czy Poloneza.
Teraz auta zwiększają ciśnienie na listwie i czas otwarcia wtrysków żeby wzbogacić mieszankę.

U mnie coś powoduje, że auto tego nie robi.

Teraz pytania:

Czy powodem takiego stanu rzeczy może być STEROWNIK POMPY PALIWA =====> błąd P2636 ?

Czy może CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA podający będne dane ?

A może CZUJNIK CIŚNIENA PALIWA ( jeżeli takowy w tym modelu występuje ) równiez podający błędne dane ?

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 14:58
autor: bodzio204
Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie, wtedy można regulator ciśnienia wykluczyć bądź nie. Ma ono wynosić 3,5 - 4 barów max. Sterownik pompy - nie ma czegoś takiego. Po zapłonie pompa rusza i tyle. W mojej byłej Captivie właściciel wymieniał właśnie regulator ciśnenia, a nie pompe jak miał problemy z odpalaniem.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 18:20
autor: Tomaas
bodzio 2004
Przeczytałeś dokładnie co napisałem ?
2 tygodnie temu wymieniłem cały kosz z pompą na nowy, a co za tym idzie regulator ciśnienia paliwa umieszczony w koszu również jest nowy.
Poza tym jak napisałem 10 minut po podpaleniu auto na benzynie zachowuje się normalnie .
Przyspiesza dynamicznie.
Czyli nominalne ciśnienie na listwie dla NIE ZIMNEGO sinika jest prawidłowe.

Skoro twierdzisz, że " Po zapłonie pompa rusza i tyle" Wyjaśnij mi dlaczego rusza tak głośno że przez 1-2 sekundy ją słychać, a potem juz nie słychać ?

EDIT:
"Sterownik pompy - nie ma czegoś takiego"
Wpisz w google taki numer cześci GM 20791901 i powiedz mi co to jest?
Jest zamontowane na prawym, tylnym nadkolu w bagażniku.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 18:56
autor: bubu1769
Ale w Captivie C100 2.4 136KM nie ma sterownika pompy paliwa, jest on w C140 2.4 167KM.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 19:40
autor: bodzio204
A regulator w C100 nie jest w koszu tylko na listwie wtryskowej. dziekuje
https://prnt.sc/vDLg5yRdyxpJ
To po prawej na screenie to co to jest?
Niektórm z was to wogóle nie warto pomagać

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 20:12
autor: bubu1769
To na listwie to tłumik tętnień paliwa o numerze 96386769, a nie regulator, pomimo tego jak jest nazywany w niektórych ofertach.
Regulator znajduje się w zespole pompy paliwa.
I prosił bym bez złośliwości, tyczy się to wszystkich.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 20:23
autor: Tomaas
bodzio204 pisze:
29 sie 2024, o 19:40
A regulator w C100 nie jest w koszu tylko na listwie wtryskowej. dziekuje
https://prnt.sc/vDLg5yRdyxpJ
To po prawej na screenie to co to jest?
Niektórm z was to wogóle nie warto pomagać
https://ae01.alicdn.com/kf/Sfe10d7b3261 ... 007-20.jpg

Na dole zespołu pompy paliwa to okrągłe, metalowe to regulator ciśnienia paliwa.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 20:30
autor: bodzio204
Zgadza sie, cały czas chodzi mi o ten element na listwie czyli stabilizator ciśnienia.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 20:37
autor: Tomaas
bodzio204 pisze:
29 sie 2024, o 20:30
Zgadza sie, cały czas chodzi mi o ten element na listwie czyli stabilizator ciśnienia.
Ciekawe najpierw piszesz, że to regulator, a teraz, że stabilizator.
Może się zdecyduj zamiast wprowadzać użytkowników w błąd.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 20:38
autor: bubu1769
Bo w większości ofert jest on błędnie nazywany regulatorem.
I prosiłem żeby się wstrzymać ze złośliwościami.
Moim zdaniem wadliwy tłumik nie powinien mieć wpływu na problemy z porannym odpaleniem.
Co do błędu P2636 to tyczy on się zbyt wysokiej różnicy w poziomu paliwa w poszczególnych komarach zbiornika.
P2636.png
Możliwe że problem nie tkwi w pompie czy sterowaniu a w niedrożnych przewodach.
Warto by było zmierzyć jednak ciśnienie na samej listwie przy porannym odpaleniu.

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 21:00
autor: Tomaas
Być może różnica poziomów paliwa róznież generuje ten błąd.
spotkałem się z tym raz, a teraz drugi, jednak błąd ten jest opisywany jako
P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Zespół pompy jest wymieniony łącznie z przewodem paliwowym do smoka i czujnika poziomu paliwa w drugiej cześci zbiornika i jest drożny.
Mnie ciekawi dlaczego nie słychac pompy po przekręceniu kluczyka?
Czyli dlaczego pompa nie dobija ciśnienia do listwy żeby wzbogacić mieszankę w momencie odpalania zimnego silnika ?

Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.

: 29 sie 2024, o 21:33
autor: bubu1769
Może rzeczywiście któryś czujnik temperatury podaje złe wartości i ECM myśli że silnik jest rozgrzany.