Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
: 29 sie 2024, o 14:39
Witam.
Captiva 2.4 136KM LPG 2009.
Od 2-3 lat występuje problem z odpalniem na zimnym silniku.
Na LPG w trybie awaryjnym w lecie odpala bez problemu.
Na benzynie trzeba było przekręcić 2-3 razy zanim odpalił.
Nadmienię, że po 2-3 minutach pracy silnik odpala na benzynie od pierwszego przekręcenia kluczyka.
W czasie jazdy na benzynie jak i na LPG auto jest zrywne i dynamiczne.
Problem nasilił sie tego lata gdy wyskoczył błąd :
- P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Auto zaczęło odpalać dopiero za 6-7 razem.
Przestała być słyszalna 1-2 sekundowa praca pompy po pierwszym przekręceniu kluczyka rano.
Sprawdzone:
-przekaźnik pompy paliwa - OK
-napięcie na złączce pompy paliwa 13,3V na pracującym silniku - OK
2 tygodnie temu został wymieniony zespół pompy paliwa.
Poprawiło się. Teraz odpala za 2-3 razem jak kiedyś, ale problem dalej występuje.
Kiedyś w starszych autach była cięgło tzw. ssania
Bez ssania ( czyli wzbogacenia mieszanki ) ciężko było odpalić auto np. Fiata 125p czy Poloneza.
Teraz auta zwiększają ciśnienie na listwie i czas otwarcia wtrysków żeby wzbogacić mieszankę.
U mnie coś powoduje, że auto tego nie robi.
Teraz pytania:
Czy powodem takiego stanu rzeczy może być STEROWNIK POMPY PALIWA =====> błąd P2636 ?
Czy może CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA podający będne dane ?
A może CZUJNIK CIŚNIENA PALIWA ( jeżeli takowy w tym modelu występuje ) równiez podający błędne dane ?
Captiva 2.4 136KM LPG 2009.
Od 2-3 lat występuje problem z odpalniem na zimnym silniku.
Na LPG w trybie awaryjnym w lecie odpala bez problemu.
Na benzynie trzeba było przekręcić 2-3 razy zanim odpalił.
Nadmienię, że po 2-3 minutach pracy silnik odpala na benzynie od pierwszego przekręcenia kluczyka.
W czasie jazdy na benzynie jak i na LPG auto jest zrywne i dynamiczne.
Problem nasilił sie tego lata gdy wyskoczył błąd :
- P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Auto zaczęło odpalać dopiero za 6-7 razem.
Przestała być słyszalna 1-2 sekundowa praca pompy po pierwszym przekręceniu kluczyka rano.
Sprawdzone:
-przekaźnik pompy paliwa - OK
-napięcie na złączce pompy paliwa 13,3V na pracującym silniku - OK
2 tygodnie temu został wymieniony zespół pompy paliwa.
Poprawiło się. Teraz odpala za 2-3 razem jak kiedyś, ale problem dalej występuje.
Kiedyś w starszych autach była cięgło tzw. ssania
Bez ssania ( czyli wzbogacenia mieszanki ) ciężko było odpalić auto np. Fiata 125p czy Poloneza.
Teraz auta zwiększają ciśnienie na listwie i czas otwarcia wtrysków żeby wzbogacić mieszankę.
U mnie coś powoduje, że auto tego nie robi.
Teraz pytania:
Czy powodem takiego stanu rzeczy może być STEROWNIK POMPY PALIWA =====> błąd P2636 ?
Czy może CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA podający będne dane ?
A może CZUJNIK CIŚNIENA PALIWA ( jeżeli takowy w tym modelu występuje ) równiez podający błędne dane ?