Captiva 2.2D kopci + check
: 29 sie 2023, o 21:36
Cześć Panowie,
Prośba o pomoc co może być przyczyną, co sprawdzić i na jakie koszty ewentualnie się przygotować. Generalnie auto mam od miesiąca, nalatane 170k km, kopci obficie na czarno na 2 i 3 biegu przy obciążeniu. Wydechy czarne od sadzy, podobnie klapa bagażnika po 200km trasy. Odpala bez problemu, obroty nie falują. Na temat DPF się nie wypowiem bo żadna aplikacja go nie widzi. Nie wyświetlało kontrolki o konieczności wypalenia, wiatraki nie chodzą po wyłączeniu zapłonu, w kabinie nie śmierdzi a obroty na jałowym 800-900. Spalanie w trasie 8/9l, w mieście do 12 (póki co nie próbowałem oszczędzać). Dzisiaj wywaliło check'a i poniższe błędy, które udało się skasować. Mimo wszystko zapewne wrócą bo zakładam że układ zawalony sadzą. Będę wdzięczny za pomoc w temacie.
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.99.5/400995/GP
DTC report
Connection profile: Chevrolet OBD-II / EOBDDate: 29.08.2023 20:01:08
VIN: KL1CG2669BB120710
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 7
----------------------------
P0404 [0x0404]
Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Low Voltage; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit High Current; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Too Few Transitions; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Too Many Transitions; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Protection Time-Out; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Not Plausible; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction
Status: Potwierdzona
----------------------------
P200A [0x200A]
Intake manifold air control actuator, bank 1 - performance problem
Status: Potwierdzona
----------------------------
P068A [0x068A]
Engine control (EC) relay - shut-off early
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
U0418 [0xC418]
Invalid data received - brake system control module
Invalid Data Received From Brake System Control Module Invalid Data; Invalid Data Received From Brake System Control Module Message Counter Incorrect; Invalid Data Received From Brake System Control Module Bus Signal Checksum Error
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
P2264 [0x2264]
Fuel/water separator sensor - circuit malfunction
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
P0101 [0x0101]
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem
Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance
General Electrical Failures: voltage below threshold [0x03]
Status: GM failure record
----------------------------
P0299 [0x0299]
Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
============================
Prośba o pomoc co może być przyczyną, co sprawdzić i na jakie koszty ewentualnie się przygotować. Generalnie auto mam od miesiąca, nalatane 170k km, kopci obficie na czarno na 2 i 3 biegu przy obciążeniu. Wydechy czarne od sadzy, podobnie klapa bagażnika po 200km trasy. Odpala bez problemu, obroty nie falują. Na temat DPF się nie wypowiem bo żadna aplikacja go nie widzi. Nie wyświetlało kontrolki o konieczności wypalenia, wiatraki nie chodzą po wyłączeniu zapłonu, w kabinie nie śmierdzi a obroty na jałowym 800-900. Spalanie w trasie 8/9l, w mieście do 12 (póki co nie próbowałem oszczędzać). Dzisiaj wywaliło check'a i poniższe błędy, które udało się skasować. Mimo wszystko zapewne wrócą bo zakładam że układ zawalony sadzą. Będę wdzięczny za pomoc w temacie.
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.99.5/400995/GP
DTC report
Connection profile: Chevrolet OBD-II / EOBDDate: 29.08.2023 20:01:08
VIN: KL1CG2669BB120710
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 7
----------------------------
P0404 [0x0404]
Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Low Voltage; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit High Current; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Too Few Transitions; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Too Many Transitions; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Protection Time-Out; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Not Plausible; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction
Status: Potwierdzona
----------------------------
P200A [0x200A]
Intake manifold air control actuator, bank 1 - performance problem
Status: Potwierdzona
----------------------------
P068A [0x068A]
Engine control (EC) relay - shut-off early
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
U0418 [0xC418]
Invalid data received - brake system control module
Invalid Data Received From Brake System Control Module Invalid Data; Invalid Data Received From Brake System Control Module Message Counter Incorrect; Invalid Data Received From Brake System Control Module Bus Signal Checksum Error
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
P2264 [0x2264]
Fuel/water separator sensor - circuit malfunction
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
P0101 [0x0101]
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem
Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance
General Electrical Failures: voltage below threshold [0x03]
Status: GM failure record
----------------------------
P0299 [0x0299]
Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
============================