Strona 1 z 1

Naprawa klimatronika

: 23 kwie 2023, o 08:49
autor: wojtas905
Hej!

Chce stanąć do walki z panelem klimatronika. Klimatronik jednostrefowy, Captivka 2009r. Problem polegał na tym, że z nawiewu zimne powietrze leciało tylko na ustawieniu low. Ustawione na 18 stopni, daje gorącym, po paru minutach wentylator zwalnia, ale powietrze dalej gorące. W kabinie ok 24 stopni. Można się udusić, konieczne jest ciągle skakanie z low na 18 i tak w koło. Latem też trzeba było kręcić, tylko nie pamiętam, czy było za zimno w trybie manualnym, czy automatycznym, mniejsza o to. Panel wylądował na stole, przejrzałem luty, które nie wyglądały najlepiej. Poprawiłem fabryczne luty, włożyłem panel do samochodu, nagrałem w kabinie i ustawiłem 18 stopni. Poleciało zimnie powietrze, wentylator zwolnił, przełączył nawiewy na inne. Ale... Po paru minutach schładzania, znowu mocno ciepłe. Jak słońce mocno zagrzało, to nawiew przyspieszył i puścił chłodne powietrze. Jest lepiej, ale nadal ok 2-3 stopnie za dużo. Chcąc zrobić to zgodnie ze sztuką, chciałbym wymienić termistor na nowy, ale tu pojawiają się pytania:

1: jaka wartość oporową ma termistor panelu klimy?
2: czy poza czujnikiem w panelu sterowania, są inne w kabinie?
3: poza kabiną i czujnikiem nasłonecznienia, jedynym dodatkowym jest ten od temperatury zewnętrznej znajdujący się przy grillu?
4: rurka wpinana do panelu obstawiam, że jest połączona z nawiewem, w celu wytworzenia podciśnienia, aby kratka w której jest czujnik zasysał powietrze z kabiny, czy się mylę? (Rurka na foto)

Ostatecznie zostanie mi lutowanie nowego przewodu z czujnika do płytki i włożenie równolegle jakiegoś potencjometru 2Mohm żeby "doregulować" odczyt temperatury