Diagnoza komputera

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Rafi200Ton
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2021, o 18:16
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Captiva 2007
Silnik: 2.0 150km, diesel
Lokalizacja: Sokółka
Kontakt:

Diagnoza komputera

Post autor: Rafi200Ton » 18 lis 2021, o 18:37

Parę dni temu zacząłem przygodę z chevroletem, a dokładniej Captiva 2007 diesel. Po pierwszym podłączeniu kompa wyskoczył błąd z napięciem, drugie badanie komputerem i nic nie pokazało. Zauważyłem parę usterek. Silnik się nie nagrzewa, wskazówka poziomu paliwa świruje. Co parę sekund zmienia położenie, czujniki parkowania uszkodzone. Ciężko odpala, trzeba pomagać pedałem gazu. To ponoć od tego napięcia. A komputer nie pokazuje żadnych błędów. O co chodzi? Czy może być coś namieszane w tym samochodzie? Dodam jeszcze, że sprzęt diagnostyczny to nie żaden bubel.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Diagnoza komputera

Post autor: bubu1769 » 18 lis 2021, o 18:51

Wszelkie uniwersalne interfejsy diagnostyczne nie pokażą całokształtu w Chevrolecie.
Warto się wybrać do kogoś kto ma sprzęt dedykowany taki jak przynajmniej VXDIAG GM.
Problemy z nagrzewaniem się silnika mogą być spowodowane uszkodzonym termostatem ale warto to potwierdzić podglądając jaką temperaturę widzi ECM, wystarczy do tego nawet zwykły ELM.
Może być że sam czujnik temperatury jest uszkodzony co by też tłumaczyło problemy z odpalaniem.
Możliwe że przez słaby akumulator są jakieś cyrki w linii komunikacji, co by też tłumaczyło szalejącą wskazówkę paliwa.
Najpierw trzeba zacząć od porządniej diagnostyki a dopiero później możemy myśleć co dalej.

Rafi200Ton
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2021, o 18:16
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Captiva 2007
Silnik: 2.0 150km, diesel
Lokalizacja: Sokółka
Kontakt:

Re: Diagnoza komputera

Post autor: Rafi200Ton » 18 lis 2021, o 19:19

Tak właśnie myślę, że to wszystko może być powiązane ze sobą. Napięcie w akumulatorze jest dobre na zgaszonym i odpalonym silniku. Mam zamiar właśnie zająć się akumulatorem i sprawdzić go pod obciążeniem

Rafi200Ton
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2021, o 18:16
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Captiva 2007
Silnik: 2.0 150km, diesel
Lokalizacja: Sokółka
Kontakt:

Re: Diagnoza komputera

Post autor: Rafi200Ton » 26 lis 2021, o 22:30

Udało mi się rozwiązać problem z czujnikami parkowania. Uszkodzenie było na kostce przy zderzaku. Jeden z kabelków był uszkodzony, trzymał się na izolacji. Problem z niedogrzanym silnikiem wydaje się też rozwiązany, przynajmniej tak mi się wydaje. Zacząłem standardowo od termostatu. Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że starego termostatu nie ma. Zastanawiam się w jakim celu było to zrobione??
Do śwurująca strzałki poziomu paliwa jeszcze się nie dobrałem. Tam jest ewidentne zwarcie w instalacji. Tak jak wcześniej pisałem uważam, że jest coś namieszane w elektryce. Powiedzcie mi koledzy czy jak wypali się żarówka w xenonie to komputer powinien pokazać jakiś błąd? W innych moich samochodach wyświetlał się komunikat o spalonej żarówce.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Diagnoza komputera

Post autor: etac » 27 lis 2021, o 07:24

Moze nie pokazać nic.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość