Strona 1 z 1
Błąd P 2500
: 16 lip 2021, o 16:21
autor: Lipa
Właśnie wyświetlił mi się błąd P 2500.. Winowajca to alternator?? Prąd ładowania jest poniżej 13V czyli niezbyt dużo..
Kontrolka od ładowania się nie świeci.. demontować altek czy skasować błąd i obserwować?
Re: Błąd P 2500
: 16 lip 2021, o 17:35
autor: pawelwaw84
Zależy z którego roku masz Captive, bo jak z tych nowszych z okolic 2013 to masz inteligentny układ ładowania. Wtedy na światłach dziennych komputer może obniżyć napięcie ładowania nawet w okolice 12.5V, jednak wtedy nie wywala błędów.
Re: Błąd P 2500
: 16 lip 2021, o 18:20
autor: Lipa
Captiva 2013. Błąd wywaliło pierwszy raz.. napięcie waha się od 13.1 bez obciążenia do 13.5 V kiedy włącza się radio, klima i światła.
Padł mi sterownik wentylatorów po naprawie i to mogło wywołać zakłócenie... Skasowałem błąd i zobaczę co będzie
Re: Błąd P 2500
: 20 lip 2021, o 11:33
autor: Lipa
No dobra, chwilę pojeździłem i kontrolowałem prąd. .. napięcie waha się od 11,8 V do 13,9 V niezależnie czy działają zjadacze prądu w aucie czy nie. Błędu brak, Aku pokazuje 100% naładowania na teście. Stąd moje pytanie, orientuje się ktoś jakie są przedziały prądu ładowania w Captivie?
Re: Błąd P 2500
: 20 lip 2021, o 13:37
autor: pawelwaw84
Czym mierzyłeś? Pewnie błąd pomiaru też wchodzi w grę.
Re: Błąd P 2500
: 20 lip 2021, o 14:23
autor: zzzz
Pasek naciągnięty?
Re: Błąd P 2500
: 20 lip 2021, o 19:40
autor: Lipa
pawelwaw84 pisze: ↑20 lip 2021, o 13:37
Czym mierzyłeś? Pewnie błąd pomiaru też wchodzi w grę.
Odczyt przez Car Scaner w czasie rzeczywistym.
Re: Błąd P 2500
: 20 lip 2021, o 21:35
autor: pawelwaw84
Powiem tak, przez obdII to jest tak średnio dokładny pomiar. Program Piston pokazuje dobre 0,3V mnirj niż Torque Pro, a jeszcze więcej pokazuje multimetr bezpośrednio na akumulatorze i to chyba najbardziej miarodajna metoda. Sprawdzaj na postoju pamiętając że na dziennych komp zbija napięcie do koniecznego minimum a na światłach podbija (oczywiście w zależności od stanu akumulatora). Tak w ogóle ilu letni masz aku?