Bezpiecznik 2A
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bezpiecznik 2A
Czy mógłby ktoś doradzić jak rozwiązać problem z rzepalającym się bezpiecznikiem 2A znajdującym się w kabinie obok miejsca na nogi pasażera?
Bezpiecznik opisany jako TRYB ZASILANIA (drugi od dołu w prawym dolnym rogu na schemacie w książce servisowej)-(w prawym górnym rogu w aucie-drugi od prawej na górze) - przepala się co pewien czas z niewiadomego powodu i wtedy wyskakuje czerwona ikonka samochodu z kłódką na desce rozdzielczej z prawej strony na dole.
Ikonka w książce servisowej opisana jest jako tryb immobilisera i zalecenie do udania się do servisu.
W servisie nie mieli nigdy takiego problemu (Dixi) - nie podłączyli komputera i nie zrobili nic. Zaproponowali kolejną wizytę obciążającą dużymi kosztami.
Zastanawiam się, czy naprawiane pęknięcie lusterka (prawy przód,) które jest elektryczne i skłądało się czasami, a od dłuższego czasu już się nie składa razem z lewym (i ma nieszczelność w plaskiku migacza) - może być przyczyną przepalania się wyżej opisywanego bezpiecznika pomimo tego, że prawie nie składam lusterek?
Bezpiecznik opisany jako TRYB ZASILANIA (drugi od dołu w prawym dolnym rogu na schemacie w książce servisowej)-(w prawym górnym rogu w aucie-drugi od prawej na górze) - przepala się co pewien czas z niewiadomego powodu i wtedy wyskakuje czerwona ikonka samochodu z kłódką na desce rozdzielczej z prawej strony na dole.
Ikonka w książce servisowej opisana jest jako tryb immobilisera i zalecenie do udania się do servisu.
W servisie nie mieli nigdy takiego problemu (Dixi) - nie podłączyli komputera i nie zrobili nic. Zaproponowali kolejną wizytę obciążającą dużymi kosztami.
Zastanawiam się, czy naprawiane pęknięcie lusterka (prawy przód,) które jest elektryczne i skłądało się czasami, a od dłuższego czasu już się nie składa razem z lewym (i ma nieszczelność w plaskiku migacza) - może być przyczyną przepalania się wyżej opisywanego bezpiecznika pomimo tego, że prawie nie składam lusterek?
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
nic się nie dzieje bez przyczyny. Trzeba ustalić na schemacie który to bezpiecznik i co zasila, a wtedy ustalimy gdzie jest zwarcie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Możesz podać jaka to dokładnie Captiva, C100 czy C140?
Bądź zaznaczyć o który dokładnie bezpiecznik chodzi.
Bądź zaznaczyć o który dokładnie bezpiecznik chodzi.
- Załączniki
-
- Captiva C140 bezpieczniki w kabinie.pdf
- (72.19 KiB) Pobrany 97 razy
-
- Captiva C100 bezpieczniki.pdf
- (217.61 KiB) Pobrany 97 razy
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Captiva II - C140/11 Zrobię zdjęcie, bo załączniki wysłane wydają się być inne niż u mnie
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Na zdjęciu drugi od prawej na górze obok dużego żółtego klipsa Zółty
(po prawej jest żółte 5 amp również)
Wstawiałem 5 amp bo już nie miałem 2 amperowych bezpieczników i ktoś mi tak doradził
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Ja się poddaje. Przejrzałem TIS i jestem bardziej głupi teraz niż przed zaglądaniem do niego.
Schematy do Captiva to chyba jedne z bardziej skopanych. Tam się nic nie zgadza.
Schematy do Captiva to chyba jedne z bardziej skopanych. Tam się nic nie zgadza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Trzeba zerknąć na przewody przy stacyjce, to jest:
Bezpiecznik PWR/MODING, Bezpiecznik F14DA, 2A
S39 Wyłącznik zapłonu
Bezpiecznik PWR/MODING, Bezpiecznik F14DA, 2A
S39 Wyłącznik zapłonu
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Dziekuję ... sprawdzę w wolnej chwili
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Dziękuje za porady - problem został rozwiązany.
Dotyczył przetarcia wiązki kabli kierowniczych w komorze silnika. Przy skrętach przepalało bezpiecznik.
Dotyczył przetarcia wiązki kabli kierowniczych w komorze silnika. Przy skrętach przepalało bezpiecznik.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Bezpiecznik 2A
Co do schematu bezpieczników w Captivie, poprawne są na wieczkach od skrzynek bezpieczników.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość