Pobór pradu
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Jednak coś pobiera prąd!
Wspinamy miernik między minusowa klemę a minus od aku. Po zamknięciu auta z pilota wyświetlało 0,03a to otwieramy auto sprawdzamy dalej i zamykamy po chwili na mierniki wyskoczyło 0,17-0,18 i tak się trzyma.
Możecie sprawdzić ile jest u Was ile powinna mieć Captiva?
Wspinamy miernik między minusowa klemę a minus od aku. Po zamknięciu auta z pilota wyświetlało 0,03a to otwieramy auto sprawdzamy dalej i zamykamy po chwili na mierniki wyskoczyło 0,17-0,18 i tak się trzyma.
Możecie sprawdzić ile jest u Was ile powinna mieć Captiva?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Nie wiem co konkretnie zrobiłeś bo opis niezrozumiały ale pobór 30mA jest ok ale 180mA już nie.

-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Odepnij zasilanie od alternatora i zobacz pobór prądu kolega miał podobny problem z fordzie .
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Sprawdzali mi auto pobór do 0,2a mam przez 10-15min. następnie spada do 0,02-0,03. I teraz zonk co sprawia, ze auto nie chce odpalić po 3 dniach? Nie mam do tego sił!
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
- Kolda
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
- Reputacja: 1
- Imię: Arek
- Samochód: Cruze 1.6 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
A sprawdzili Aku. Podejrzewam jakieś zwarcie między celami.
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Wychodzi na to ze oddam aku na reklamacje. Ponad godz auto stało i prąd był 0,02-0,03 teraz sam podłączyłem miernik i około 3 godz już jest i cały czas 0,02-0,03a
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Jeżeli faktycznie masz cały czas na postoju taki pobór prądu, to jak pisałem na początku najpewniej masz zwarcie w jednej celi akumulatora. Akumulator nie musi być stary wystarczy, że był źle przenoszony lub uderzony z boku.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Witam. Ponieważ mam problem ze złodziejem prądu w Astrze , postanowiłem zakupić Multimetr by w wolnej chwili spróbować go poszukać ( wyciągając pokoleji bezpieczniki ) . Nie znając się na temacie zamówiłem pierwszy lepszy z allegro
https://allegro.pl/multimetr-miernik-cy ... ZjJjMDA%3D
Niestety po przyjściu miernika zauważyłem , że multimetr najmniejszą wartość ma 20 A
a na filmikach widzę , że multimetr ustawiają na 10 A
. Czy tym miernikiem jestem w stanie coś zrobić , czy mogę se go wsadzić 

https://allegro.pl/multimetr-miernik-cy ... ZjJjMDA%3D
Niestety po przyjściu miernika zauważyłem , że multimetr najmniejszą wartość ma 20 A



- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Wskazany miernik najmniejszy zakres pomiarowy dla prądu stałego ma 2mA (0,002A ), natomiast największy 20A.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Ok Mariusz pomógł , dzięki
tak to jest jak chodzisz do LO zamiast do samochodówki ,czy elektryka.
Dodano po 18 minutach 55 sekundach:
Hmmm tylko teraz mam skuchę. Bo multimetr pokazuję pobór 0,01 czyli niby wszystko ok , ale w praktyce jak zostawię akumulator podłączony to po tygodniu auta nie odpalę , jak go odłączę to po 1.5 tygodnia odpala ( dłużej nie testowałem ) , Akumulator kupiony w lutym tego roku.Byłem pewny że mam złodzieja a teraz to już sam nie wiem

Dodano po 18 minutach 55 sekundach:
Hmmm tylko teraz mam skuchę. Bo multimetr pokazuję pobór 0,01 czyli niby wszystko ok , ale w praktyce jak zostawię akumulator podłączony to po tygodniu auta nie odpalę , jak go odłączę to po 1.5 tygodnia odpala ( dłużej nie testowałem ) , Akumulator kupiony w lutym tego roku.Byłem pewny że mam złodzieja a teraz to już sam nie wiem

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Przemek się bierze za pomiary elektryczne.
No dobra, 0.01 czego, na jakim zakresie? Jak ty ten miernik podłączałeś do pomiaru prądu bo mam obawy.
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
Miernik niczego sobie. Zakup


No dobra, 0.01 czego, na jakim zakresie? Jak ty ten miernik podłączałeś do pomiaru prądu bo mam obawy.
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
Miernik niczego sobie. Zakup


- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Ha, ha dobra , dobra już nie bądź taki do przodu , bo Ci z tyłu zabraknie
.
Dobrze podłączyłem :
Pomiar prądu:
Czarny - COM
Czerwony - 20A
Pokrętło na 20A to oznaczone w polu prąd stały (białe pole).
Po około minucie napięcie ustabilizowało się na 0.01 A
Pomiar napięcia:
Czarny - COM
Czerwony - V ohm HZ
Pokrętło na 20V to oznaczone w polu napięcie stałe (białe pole).
Wskazało niecałe 13 V
Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Taki kupiłem , i na nim mierzyłem
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Acha napięcie bez odłączenia klem na,, +'' i ,,- '', a pomiar prądu szeregowo na ,, -'' po odłączeniu klemy od minusa


Pomiar prądu:
Czarny - COM
Czerwony - 20A
Pokrętło na 20A to oznaczone w polu prąd stały (białe pole).
Po około minucie napięcie ustabilizowało się na 0.01 A
Pomiar napięcia:
Czarny - COM
Czerwony - V ohm HZ
Pokrętło na 20V to oznaczone w polu napięcie stałe (białe pole).
Wskazało niecałe 13 V
Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Taki kupiłem , i na nim mierzyłem

Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Acha napięcie bez odłączenia klem na,, +'' i ,,- '', a pomiar prądu szeregowo na ,, -'' po odłączeniu klemy od minusa
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Z tyłu mi zawsze brakuje. Tak już mam. W jaki sposób podłączałeś miernik prądu, (szeregowo , równolegle)?. Czytałeś mój ostatni wpis i linki do YT gdzie był opis jak dokonać pomiaru prądu z akumulatora? To wcale nie jest trywialne zadanie. Laik na ogół pali w mierniku bezpieczniki.
Dodano po 5 minutach 26 sekundach:
viewtopic.php?f=23&t=6292&p=118889&hili ... w*#p118885
Dodano po 5 minutach 26 sekundach:
viewtopic.php?f=23&t=6292&p=118889&hili ... w*#p118885

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu



- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Zakres 10A czy 20A nie ma znaczenia. Podobne są. Zakres określa maksymalna wartość możliwą do zmierzenia ale i pośrednio dokładność pomiaru.
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Nie wygląda jednak byś miał lewy wyciek prądu.
Prąd się ustabilizował, nie napięcie. Nie myl tych wielkości. Analogia w hydraulice - napięcie to ciśnienie słupa wody w rurze, a prąd to ilość przepływu tej wody gdy odkorkujesz dno rury.
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Nie wygląda jednak byś miał lewy wyciek prądu.

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Tak zrobiłem to w taki sam sposób jak na załączonym przez Ciebie filmiku. Finalnie prąd ustabilizował się na 0.01 i utrzymywał się przez około 10 min, po tym czasie odłączyłem miernik.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Czy miałeś kiedyś sytuację, że rozładowałeś głęboko ten akumulator i tak auto trochę postało?

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Hmm też tak sądzę tylko zastanawia mnie , dlaczego kiedy zostawię podłączony akumulator w samochodzie po tygodniu auto nie odpala , a na odłączonym akumulatorze auto odpaliło po 1.5 tygodnia.( po tym czasie musiałem przerwać test - potrzebowałem samochodu ) Myślałem zrobić test ( wprawdzie nie wiem w jakiej kondycji jest akumulator z Cruza) , ale chciałem zrobić podmiankę z Oplem , by przekonać się czy to wina akumulatora czy samochodu , tylko do Opla kupiłem mocniejszy z jakimś tam,, szczałem'' prądu podczas rozruchu do diesla ( nie znam się ) , ale nie wiem czy nie zepsuję nim czegoś w Cruzie , bądź czy Opel nie zepsuję mi akumulatora z Cruza .
Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Chyba tak , chociażby za pierwszym razem , przez to zauważyłem , że jest coś nie tak kiedy po 3 tyg. auto ledwo co otworzyło centralny zamek - niestety nie wiem jak długo był w takim stanie ( Opla używam sporadycznie ) raz na 2-3 tygodnie , czasami rzadziej. W sumie teraz za każdym razem jak się rozładowywał po tym tygodniu czy półtorej. to do ,, migających zegarów ) , więc chyba do zgona. Poprzedni akumulator szlak trafił po 3 latach ( ale podobno był za słaby ) i w zimie też robił jaja.
Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Chyba tak , chociażby za pierwszym razem , przez to zauważyłem , że jest coś nie tak kiedy po 3 tyg. auto ledwo co otworzyło centralny zamek - niestety nie wiem jak długo był w takim stanie ( Opla używam sporadycznie ) raz na 2-3 tygodnie , czasami rzadziej. W sumie teraz za każdym razem jak się rozładowywał po tym tygodniu czy półtorej. to do ,, migających zegarów ) , więc chyba do zgona. Poprzedni akumulator szlak trafił po 3 latach ( ale podobno był za słaby ) i w zimie też robił jaja.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Ja mierze do tej pory pobór pradu bo też czasem coś nie wyłącza.
Podłączając miernik jeżeli choć na chwilę odłączycie kleme to kasujecie ECU i coś co pobierało prąd również ulega zresetowaniu i poboru nie ma.
Musicie po zgaszeniu auta z dłużeszej drogi zrobić tak żeby odłączyć klemy z podłączonym miernikiem aby nie zrobić przerwy. Ja owinalem drucik dookoła "bolca" ujemnego i na to kleme. Najpierw podłączam miernik do drucika i do klemy a następnie odkręcam śrubkę i zdejmuje kleme. Wtedy mam pomiar bez resetowania ECU.
U mnie pobierało prąd 0,55A a po zresetowaniu ECU i podłączeniu wskazywało 0A poboru. I dopalanie silnika nic nie dawało, po odłączeniu spadało do 0. Tylko po dłuższej trasie albo Xczynności prąd poboru zostawał 0,55A.
Wiesz musicie mierzyć bez odłączenia klemy nawet na sekundę, bez resetowania ECU. Załóżcie drucik na bolca na czas testów. Inaczej nie dojdziecie co jest nie tak.
Ja już testuje od poczatku lipca.
Więc co się okazało: bezpiecznik od ryglowania drzwi. Centralny działa normalnie ale dodatkowo jest funkcja ryglowania, czyli po wybiciu szyby nie otworzysz drzwi ani przełącznikiem i klamką od środka. Wyjąłem od tego ryglowania bezpiecznik i pobór znikł.
Podłączając miernik jeżeli choć na chwilę odłączycie kleme to kasujecie ECU i coś co pobierało prąd również ulega zresetowaniu i poboru nie ma.
Musicie po zgaszeniu auta z dłużeszej drogi zrobić tak żeby odłączyć klemy z podłączonym miernikiem aby nie zrobić przerwy. Ja owinalem drucik dookoła "bolca" ujemnego i na to kleme. Najpierw podłączam miernik do drucika i do klemy a następnie odkręcam śrubkę i zdejmuje kleme. Wtedy mam pomiar bez resetowania ECU.
U mnie pobierało prąd 0,55A a po zresetowaniu ECU i podłączeniu wskazywało 0A poboru. I dopalanie silnika nic nie dawało, po odłączeniu spadało do 0. Tylko po dłuższej trasie albo Xczynności prąd poboru zostawał 0,55A.
Wiesz musicie mierzyć bez odłączenia klemy nawet na sekundę, bez resetowania ECU. Załóżcie drucik na bolca na czas testów. Inaczej nie dojdziecie co jest nie tak.
Ja już testuje od poczatku lipca.
Więc co się okazało: bezpiecznik od ryglowania drzwi. Centralny działa normalnie ale dodatkowo jest funkcja ryglowania, czyli po wybiciu szyby nie otworzysz drzwi ani przełącznikiem i klamką od środka. Wyjąłem od tego ryglowania bezpiecznik i pobór znikł.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Robiłem tak jak mówisz , ale niedokładnie dokręciłem drucik i na pewno zresetowałem ECU , no nic spróbuję jeszcze Twoim sposobem. Nie wiem 20 km wystarczy ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
W cruze nie ma ryglowania.
Przemek zapewne ten akumulator masz już zasiarczony i nic go już nie uratuje. Nie wygląda by pobór prądu jałowego był nieprawidłowy. W każdym razie teraz tak wygląda. Co było wcześniej, oraz czy nie masz np jakiegoś ustrojstwa szwankującego od czasu do czasu podłączonego bezpośrednio do akumulatora tego nie wiem. Zrób jeszcze pomiar z przejściem na niższy zakres (mostkowanie drutem) żeby dokładniej to sprawdzić.
Przemek zapewne ten akumulator masz już zasiarczony i nic go już nie uratuje. Nie wygląda by pobór prądu jałowego był nieprawidłowy. W każdym razie teraz tak wygląda. Co było wcześniej, oraz czy nie masz np jakiegoś ustrojstwa szwankującego od czasu do czasu podłączonego bezpośrednio do akumulatora tego nie wiem. Zrób jeszcze pomiar z przejściem na niższy zakres (mostkowanie drutem) żeby dokładniej to sprawdzić.

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Mój problem występuję w Astrze H nie w Cruze . Na niższy zakres czyli na którą wartość przestawić miernik ? na 200 M ?
Całkiem możliwe , że to akumulator . ( tak w ogóle to można jeszcze jakoś w inny sposób stwierdzić ,czy jest zasiarczony czy nie ? ) Jeżeli nic nie znajdę w samochodzie to póki co będę go odłączał , a na wiosnę pomyśle o nowym .

-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Ja dokręciłem na stałe za pomocą kombinerek i na ten drucik założyłem kleme. Sprawdzałem mierniken co przyjechałem do domu i miałem chwilę żeby potestowac Ale trzeba się trochę naczekać bo jak jest gorący silnik to też czegoś nie odłączą tylko czeka kilka minut i dopiero napięcie spada. Nieraz myślałem że jest ok a zapomniałem zamknąć drzwi centalnym... I na otwartych drzwiach pobór spadał do 0.
Zauważyłem też że jak podłączysz jakiś bypass czy kabelek pod bezpiecznik to też czasem zostaje pobór prądu, tzn nie rozłącza wszystkich podzespołów i nie spada do zera. Czyli ewentualne światła dzienne czy inne dodatkowe moduły też są podejrzane o rozładowywanie akumulatora.
Ja nie jeździłem na siłę. Jedną noc akumulator wytrzyma przy poborze 0,5A pod warunkiem że rano gdzieś pojedziesz i się naładuje. Więc codziennie trzebabu jeździć i codziennie sprawdzać.
Zauważyłem też że jak podłączysz jakiś bypass czy kabelek pod bezpiecznik to też czasem zostaje pobór prądu, tzn nie rozłącza wszystkich podzespołów i nie spada do zera. Czyli ewentualne światła dzienne czy inne dodatkowe moduły też są podejrzane o rozładowywanie akumulatora.
Ja nie jeździłem na siłę. Jedną noc akumulator wytrzyma przy poborze 0,5A pod warunkiem że rano gdzieś pojedziesz i się naładuje. Więc codziennie trzebabu jeździć i codziennie sprawdzać.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Fakt zapomniałem, że piszesz o astrze. Kolejny niższy, czyli w przypadku zalinkowanego miernika jest to 200mA. Czyli najpierw 20A i jeżeli wartość jest poniżej 0,2A to mostkujesz miernik drutem i przełączasz na 200mA, rozwierasz drut i patrzysz na wskazanie.Przemek pisze: ↑30 sie 2018, o 21:40Mój problem występuję w Astrze H nie w Cruze . Na niższy zakres czyli na którą wartość przestawić miernik ? na 200 M ?Całkiem możliwe , że to akumulator . ( tak w ogóle to można jeszcze jakoś w inny sposób stwierdzić ,czy jest zasiarczony czy nie ? ) Jeżeli nic nie znajdę w samochodzie to póki co będę go odłączał , a na wiosnę pomyśle o nowym .

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pobór pradu
Ok znowu wyjdę na ciemnogród , ale mostkuje, czyli w tym przypadku mam dodatkowym drutem połączyć ze sobą czerwony i czarny przewód miernika ? I miernik ma być równocześnie podłączony drutami do bolca - i klemy -, czy nie stosować już druta na klemie i bolcu ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości