Pobór pradu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 30 cze 2017, o 22:19

Jednak coś pobiera prąd!
Wspinamy miernik między minusowa klemę a minus od aku. Po zamknięciu auta z pilota wyświetlało 0,03a to otwieramy auto sprawdzamy dalej i zamykamy po chwili na mierniki wyskoczyło 0,17-0,18 i tak się trzyma.
Możecie sprawdzić ile jest u Was ile powinna mieć Captiva?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 cze 2017, o 23:42

Nie wiem co konkretnie zrobiłeś bo opis niezrozumiały ale pobór 30mA jest ok ale 180mA już nie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

bubek4070
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Reputacja: 1
Imię: darek
Samochód: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: bubek4070 » 1 lip 2017, o 06:18

Odepnij zasilanie od alternatora i zobacz pobór prądu kolega miał podobny problem z fordzie .

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 7 lip 2017, o 11:04

Sprawdzali mi auto pobór do 0,2a mam przez 10-15min. następnie spada do 0,02-0,03. I teraz zonk co sprawia, ze auto nie chce odpalić po 3 dniach? Nie mam do tego sił!
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kolda
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
Reputacja: 1
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1.6 SW
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kolda » 7 lip 2017, o 12:45

A sprawdzili Aku. Podejrzewam jakieś zwarcie między celami.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 7 lip 2017, o 13:32

Wychodzi na to ze oddam aku na reklamacje. Ponad godz auto stało i prąd był 0,02-0,03 teraz sam podłączyłem miernik i około 3 godz już jest i cały czas 0,02-0,03a
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kosiu67 » 8 lip 2017, o 15:59

Jeżeli faktycznie masz cały czas na postoju taki pobór prądu, to jak pisałem na początku najpewniej masz zwarcie w jednej celi akumulatora. Akumulator nie musi być stary wystarczy, że był źle przenoszony lub uderzony z boku.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 18:10

Witam. Ponieważ mam problem ze złodziejem prądu w Astrze , postanowiłem zakupić Multimetr by w wolnej chwili spróbować go poszukać ( wyciągając pokoleji bezpieczniki ) . Nie znając się na temacie zamówiłem pierwszy lepszy z allegro :/
https://allegro.pl/multimetr-miernik-cy ... ZjJjMDA%3D
Niestety po przyjściu miernika zauważyłem , że multimetr najmniejszą wartość ma 20 A :/ a na filmikach widzę , że multimetr ustawiają na 10 A :/ . Czy tym miernikiem jestem w stanie coś zrobić , czy mogę se go wsadzić :/

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: scott » 30 sie 2018, o 18:50

Wskazany miernik najmniejszy zakres pomiarowy dla prądu stałego ma 2mA (0,002A ), natomiast największy 20A.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 19:06

Ok Mariusz pomógł , dzięki :) tak to jest jak chodzisz do LO zamiast do samochodówki ,czy elektryka.

Dodano po 18 minutach 55 sekundach:
Hmmm tylko teraz mam skuchę. Bo multimetr pokazuję pobór 0,01 czyli niby wszystko ok , ale w praktyce jak zostawię akumulator podłączony to po tygodniu auta nie odpalę , jak go odłączę to po 1.5 tygodnia odpala ( dłużej nie testowałem ) , Akumulator kupiony w lutym tego roku.Byłem pewny że mam złodzieja a teraz to już sam nie wiem :(

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 20:33

Przemek się bierze za pomiary elektryczne. :deszcz: :jade
No dobra, 0.01 czego, na jakim zakresie? Jak ty ten miernik podłączałeś do pomiaru prądu bo mam obawy.

Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
Miernik niczego sobie. Zakup :ok:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 20:37

Ha, ha dobra , dobra już nie bądź taki do przodu , bo Ci z tyłu zabraknie :D) . ;) Dobrze podłączyłem :

Pomiar prądu:
Czarny - COM
Czerwony - 20A
Pokrętło na 20A to oznaczone w polu prąd stały (białe pole).
Po około minucie napięcie ustabilizowało się na 0.01 A
Pomiar napięcia:
Czarny - COM
Czerwony - V ohm HZ
Pokrętło na 20V to oznaczone w polu napięcie stałe (białe pole).
Wskazało niecałe 13 V

Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Taki kupiłem , i na nim mierzyłem :)

Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Acha napięcie bez odłączenia klem na,, +'' i ,,- '', a pomiar prądu szeregowo na ,, -'' po odłączeniu klemy od minusa

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 20:45

Z tyłu mi zawsze brakuje. Tak już mam. W jaki sposób podłączałeś miernik prądu, (szeregowo , równolegle)?. Czytałeś mój ostatni wpis i linki do YT gdzie był opis jak dokonać pomiaru prądu z akumulatora? To wcale nie jest trywialne zadanie. Laik na ogół pali w mierniku bezpieczniki.

Dodano po 5 minutach 26 sekundach:
viewtopic.php?f=23&t=6292&p=118889&hili ... w*#p118885
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 20:54

;) Szczerze nie widziałem tego posta , ale przewertowałem kilka filmików na YT , i w każdym widziałem na mierniku 10 A ( na moim go nie było , dlatego nie wiedziałem co jest grane i jak mam podpiąć kabelki do miernika i ustawić sam miernik ) , ale już zasadę podłączenia do akumulatora znam :) . Mniejsza o to ;) tylko teraz nie wiem co może być granę , czy sprzedali mi zrąbany akumulator czy jeszcze może być jakiś inny powód ( znam tylko ten z nietrzymającym akumulatorem , i ze złodziejem )wiem , że jeszcze może być wina w niewłaściwym ładowaniu akumulatora , ale kupiłem specjalnie nowy prostownik i ładowałem akumulator według instrukcji . Ps: auto było już u mechanika przez 3 dni z tym problemem , ale nic nie znaleźli.
Załączniki
i-kukla-ladowarka-akumulatorow-prostownik-12v-10a.jpg

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 21:01

Zakres 10A czy 20A nie ma znaczenia. Podobne są. Zakres określa maksymalna wartość możliwą do zmierzenia ale i pośrednio dokładność pomiaru.
Przemek pisze:
30 sie 2018, o 20:41
Po około minucie napięcie ustabilizowało się na 0.01 A
Prąd się ustabilizował, nie napięcie. Nie myl tych wielkości. Analogia w hydraulice - napięcie to ciśnienie słupa wody w rurze, a prąd to ilość przepływu tej wody gdy odkorkujesz dno rury.

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Nie wygląda jednak byś miał lewy wyciek prądu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 21:03

Tak zrobiłem to w taki sam sposób jak na załączonym przez Ciebie filmiku. Finalnie prąd ustabilizował się na 0.01 i utrzymywał się przez około 10 min, po tym czasie odłączyłem miernik.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 21:03

Czy miałeś kiedyś sytuację, że rozładowałeś głęboko ten akumulator i tak auto trochę postało?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 21:09

Hmm też tak sądzę tylko zastanawia mnie , dlaczego kiedy zostawię podłączony akumulator w samochodzie po tygodniu auto nie odpala , a na odłączonym akumulatorze auto odpaliło po 1.5 tygodnia.( po tym czasie musiałem przerwać test - potrzebowałem samochodu ) Myślałem zrobić test ( wprawdzie nie wiem w jakiej kondycji jest akumulator z Cruza) , ale chciałem zrobić podmiankę z Oplem , by przekonać się czy to wina akumulatora czy samochodu , tylko do Opla kupiłem mocniejszy z jakimś tam,, szczałem'' prądu podczas rozruchu do diesla ( nie znam się ) , ale nie wiem czy nie zepsuję nim czegoś w Cruzie , bądź czy Opel nie zepsuję mi akumulatora z Cruza .

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Chyba tak , chociażby za pierwszym razem , przez to zauważyłem , że jest coś nie tak kiedy po 3 tyg. auto ledwo co otworzyło centralny zamek - niestety nie wiem jak długo był w takim stanie ( Opla używam sporadycznie ) raz na 2-3 tygodnie , czasami rzadziej. W sumie teraz za każdym razem jak się rozładowywał po tym tygodniu czy półtorej. to do ,, migających zegarów ) , więc chyba do zgona. Poprzedni akumulator szlak trafił po 3 latach ( ale podobno był za słaby ) i w zimie też robił jaja.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kony » 30 sie 2018, o 21:16

Ja mierze do tej pory pobór pradu bo też czasem coś nie wyłącza.

Podłączając miernik jeżeli choć na chwilę odłączycie kleme to kasujecie ECU i coś co pobierało prąd również ulega zresetowaniu i poboru nie ma.

Musicie po zgaszeniu auta z dłużeszej drogi zrobić tak żeby odłączyć klemy z podłączonym miernikiem aby nie zrobić przerwy. Ja owinalem drucik dookoła "bolca" ujemnego i na to kleme. Najpierw podłączam miernik do drucika i do klemy a następnie odkręcam śrubkę i zdejmuje kleme. Wtedy mam pomiar bez resetowania ECU.

U mnie pobierało prąd 0,55A a po zresetowaniu ECU i podłączeniu wskazywało 0A poboru. I dopalanie silnika nic nie dawało, po odłączeniu spadało do 0. Tylko po dłuższej trasie albo Xczynności prąd poboru zostawał 0,55A.

Wiesz musicie mierzyć bez odłączenia klemy nawet na sekundę, bez resetowania ECU. Załóżcie drucik na bolca na czas testów. Inaczej nie dojdziecie co jest nie tak.

Ja już testuje od poczatku lipca.
Więc co się okazało: bezpiecznik od ryglowania drzwi. Centralny działa normalnie ale dodatkowo jest funkcja ryglowania, czyli po wybiciu szyby nie otworzysz drzwi ani przełącznikiem i klamką od środka. Wyjąłem od tego ryglowania bezpiecznik i pobór znikł.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 21:28

Robiłem tak jak mówisz , ale niedokładnie dokręciłem drucik i na pewno zresetowałem ECU , no nic spróbuję jeszcze Twoim sposobem. Nie wiem 20 km wystarczy ?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 21:34

W cruze nie ma ryglowania.
Przemek zapewne ten akumulator masz już zasiarczony i nic go już nie uratuje. Nie wygląda by pobór prądu jałowego był nieprawidłowy. W każdym razie teraz tak wygląda. Co było wcześniej, oraz czy nie masz np jakiegoś ustrojstwa szwankującego od czasu do czasu podłączonego bezpośrednio do akumulatora tego nie wiem. Zrób jeszcze pomiar z przejściem na niższy zakres (mostkowanie drutem) żeby dokładniej to sprawdzić.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 21:40

Mój problem występuję w Astrze H nie w Cruze . Na niższy zakres czyli na którą wartość przestawić miernik ? na 200 M ? :) Całkiem możliwe , że to akumulator . ( tak w ogóle to można jeszcze jakoś w inny sposób stwierdzić ,czy jest zasiarczony czy nie ? ) Jeżeli nic nie znajdę w samochodzie to póki co będę go odłączał , a na wiosnę pomyśle o nowym .

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kony » 30 sie 2018, o 21:44

Ja dokręciłem na stałe za pomocą kombinerek i na ten drucik założyłem kleme. Sprawdzałem mierniken co przyjechałem do domu i miałem chwilę żeby potestowac Ale trzeba się trochę naczekać bo jak jest gorący silnik to też czegoś nie odłączą tylko czeka kilka minut i dopiero napięcie spada. Nieraz myślałem że jest ok a zapomniałem zamknąć drzwi centalnym... I na otwartych drzwiach pobór spadał do 0.

Zauważyłem też że jak podłączysz jakiś bypass czy kabelek pod bezpiecznik to też czasem zostaje pobór prądu, tzn nie rozłącza wszystkich podzespołów i nie spada do zera. Czyli ewentualne światła dzienne czy inne dodatkowe moduły też są podejrzane o rozładowywanie akumulatora.

Ja nie jeździłem na siłę. Jedną noc akumulator wytrzyma przy poborze 0,5A pod warunkiem że rano gdzieś pojedziesz i się naładuje. Więc codziennie trzebabu jeździć i codziennie sprawdzać.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 21:46

Przemek pisze:
30 sie 2018, o 21:40
Mój problem występuję w Astrze H nie w Cruze . Na niższy zakres czyli na którą wartość przestawić miernik ? na 200 M ? :) Całkiem możliwe , że to akumulator . ( tak w ogóle to można jeszcze jakoś w inny sposób stwierdzić ,czy jest zasiarczony czy nie ? ) Jeżeli nic nie znajdę w samochodzie to póki co będę go odłączał , a na wiosnę pomyśle o nowym .
Fakt zapomniałem, że piszesz o astrze. Kolejny niższy, czyli w przypadku zalinkowanego miernika jest to 200mA. Czyli najpierw 20A i jeżeli wartość jest poniżej 0,2A to mostkujesz miernik drutem i przełączasz na 200mA, rozwierasz drut i patrzysz na wskazanie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 22:16

Ok znowu wyjdę na ciemnogród , ale mostkuje, czyli w tym przypadku mam dodatkowym drutem połączyć ze sobą czerwony i czarny przewód miernika ? I miernik ma być równocześnie podłączony drutami do bolca - i klemy -, czy nie stosować już druta na klemie i bolcu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości