Żarówki H7 Led

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Żarówki H7 Led

Post autor: Kosiu67 » 18 lut 2017, o 15:29

Z tego wynika, że jedne z najtańszych są najlepsze.

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Żarówki H7 Led

Post autor: dessal » 18 lut 2017, o 17:20

niekoniecznie, mogą całą światłość uwalniać tuż przed pojazdem, a wtedy dalsze odległości toną w mroku
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Żarówki H7 Led

Post autor: wszim » 18 lut 2017, o 21:30

tdon pisze:
XaRaDaS pisze: ... +120%, +130% ...
Panowie, ustalmy jedno.
Raz jeszcze podkreślam, że ilość światła generowanego przez żarówkę samochodową określa norma.
Jeśli żarówka jest na rynku, to znaczy (teoretycznie), że ją spełnia. Wszelkie produkty typu +90%, +120% itd. mają po prostu skrócone żarniki, co powoduje że W DANYM PUNKCIE DROGI natężenie światła jest wyższe o określony procent. Niestety jest to słuszne jedynie dla określonej konstrukcji reflektora i oczywiście odbywa się kosztem natężenia światła w innych miejscach drogi..
Trochę się nie zgodzę. Idealnym dla rozprowadzenia światła jest, by element świecący(żarnik) był jak najbardziej punktem . Idealnie by było gdyby to była świecąca mała kulka. Dlatego o ile to co piszesz jest realizowane to skumulowanie maksimum energii w najbardziej centralnym i krótkim odcinku żarnika jest najoptymalniejsze. Oczywiście zgodzę się, że to wpływa kiepsko na trwałość.
Co do żarówek z niebieskim filtrem. Wcale nie znaczy, że światło o wyższej luminancji ale barwie cieplejszej powoduje lepsze widzenie. Przesunięcie widma ku niebieskiemu (w słabym oświetleniu) poprawia percepcję ludzkiego widzenia nawet w porównaniu ze światłem białym wyższej luminancji. I nie chodzi o pomiar maszynką do mierzenia natężenia światła ale o specyfikę ludzkiego oka. Kiedyś oglądałem ciekawy program na ten temat ale w necie znalazłem tylko, zacytuję
istnieją sytuacje kiedy względna jasność dwóch różnych bodźców okazuje się odwrócona przy innym poziomie natężenia oświetlenia. Zjawisko to jest zwane zjawiskiem Purkiniego, a jego przyczyną jest przesunięcie się czułości piku ludzkiego oka, w kierunku niebieskiego końca spektrum, gdy poziom oświetlenia jest niższy
Wycinając pewne fale oko zaczyna widzieć bardziej pręcikowo (komórki pręcikowe nie widzą barw ale są bardziej czułe). To jest zapewne jakaś taka nasza pozostałość atawistyczna po nocnych przodkach. Taka cecha jest bardzo mocno rozwinięta np u psów, które wielokrotnie lepiej widzą przy bardzo słabym naświetleniu niż w dużej jasności, niestety biedaki prawie nie widzą barw.
Z pewnością nie można stosować żarówek z chamskim niebieskim filtrem który powoduje, że zabiera pół światła a my świecimy ja niebieska choinka ale delikatny niebieskawy filtr nakładany w żarówkach dobrych marek nie wziął się tylko i wyłącznie z bajeru.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

michalgra
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 25 lut 2017, o 21:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva 2.2D 184 LTZ
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Żarówki H7 Led

Post autor: michalgra » 25 lut 2017, o 21:57

Kosiu67 pisze:Moje pytanie dotyczy zastosowania żarówek H7 LED w światłach mijania. [...]
http://allegro.pl/zarowka-led-h7-80w-ph ... 99217.html
Witaj

Ja jeżdżę na tych Philipsach już ponad rok. Dla mnie bajka - dużo jeżdżę wieczorami, po różnych drogach, dobre światła to dla mnie podstawa. Nie oślepiają, kontrolowałem specjalnie na diagnostyce. Nie mamy w Capciach czujnika poziomowania, ale prawda jest taka, że i tak system taki działa z opóźnieniem i powoduje oślepienie kierowcy, gdy bujaniem się na wybojach. Tak samo, jak normalna żarówka zresztą.

Poprzednio miałem xenony HIDy ale to gorsze rozwiązanie, ciągle mrugały, albo któraś się nie zapalała. Wymieniłem na ledy i jest ok. Mała premia - nie trzeba żarówek wymieniać co pół roku.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Żarówki H7 Led

Post autor: Florek » 16 lip 2017, o 09:11

Wkładał ktoś żarówkę led bądź hid do Captiva przed fl? Mieści się pod klapka?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość