Dzień dobry. Proszę o pomoc mądrzejszych głów.
Pacjent Captiva 2.0 vcdi z 2010 r.
Początkowe objawy: ładowanie raz było, raz nie. Przy obrotach jałowych brak, podczas lekkiego dodania gazy w okolicach 12,5 V. Czasem alternator się wzbudził i ładowanie 14,2V, trwało to około 2- 3 minut, potem znów brak.
Obstawiłem na alternator, gdyż we wtyczce na terminalu F 11,8V ( akumulator miał 12V), na terminalu L około 6V.
Zakupiłem nowy alternator Hella 8EL 015 630-401, założyłem i to samo. Przyłącza oczkowe przewodów wyczyszczone, wymieniony automat rozrusznika, nowe nakrętki zacisków śrubowych na alternatorze, automacie rozrusznika, masa obok skrzynki bezpieczników wyczyszczona jak również przyłącze plusowe tej skrzynki. Masa na silniku również wyczyszczona, brak różnic po dodaniu dodatkowej masy na silnik.
Miernik w dłoń i tak, zwarcia do masy nie ma, ciągłość okablowania zachowana, sprawdzone wyjścia 19 i 75 z ecm ciągłość jest, brak zwarcia do masy, czy podwyższonej rezystancji. Po podaniu na wzbudzenie 12V prosto z akumulatora ładuje do 14,2V. Zauważyłem, na pinie od wzbudzenia alternatora jest 11,8V lecz jeśli podłącze do alternatora spada na około 6,5V. Tu jest pies pogrzebany. Czyżby ECM jest do roboty?
Proszę o jakiekolwiek rady, by ruszyć z miejsca. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Brak ładowania captiva 2.0 vcdi 2010 r.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Brak ładowania captiva 2.0 vcdi 2010 r.
Nie mogę już edytować, więc piszę poniżej.
Sprostowanie, Terminal L - 11,8V, terminal F - około 6V. Kontrolka ładowania podczas załączenia zapłonu zaświeca się, po odpaleniu gaśnie i nie zaświeca ponownie.
Sprostowanie, Terminal L - 11,8V, terminal F - około 6V. Kontrolka ładowania podczas załączenia zapłonu zaświeca się, po odpaleniu gaśnie i nie zaświeca ponownie.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Brak ładowania captiva 2.0 vcdi 2010 r.
Samochód zrobiony, więc i tu należy się wyjaśnienie, może komuś pomoże. Captiva steruje alternatorem poprzez PWM i informacje podawane na wyjściu terminalowym F. Faktycznie ciężko spalić regulator co i u mnie też tak się stało, mostek spalony, regulator jak nowy. Szczotki stan bardzo dobry, bieżnie na komutatorze (czy jakoś tak) też, wymiana łożysk 6303 2rs c3 i 6202 rs2 c3, mostek ARC1051S, osłona APC1020S, sprzęgło AFP0002(INA), i regulator stary. Z informacji od AS-PL regulator to ARE1057P lub ARE1049, tu jest 50/50 trafień w zależności od szczęścia. Próbowałbym zacząć od ARE1049 w związku ze znalezioną informacją na https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3599291.html. Sam nie przeprowadziłem badania ( nie swędzą mnie 2 stówki). Nie kupujcie alternatora Hella 8EL 015 630-401, nie będzie działał. Temat zamknięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość