Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

Post autor: Roberto » 17 paź 2024, o 14:13

Witam,

Zastanawiam się na kupnem sterownika świateł dziennych z drogowych (lub z halogenów), które to światła zmniejsza do mocy 30%.
Czy mogę kabelki ze sterownika, która mają być podłączone do +12 kabli świateł drogowych, podłączyć bezpośrednio do
bezpiecznika świateł drogowych ? W Captiva C100 ten bezpiecznik wydaje się , że jest w skrzynce bezpieczników pod maską z numerem F35.
Na schemacie , który załączam narysowałem oba kable ze sterownika wysłane do jednego bezpiecznika, bo wydaje mi się, że jest tylko jeden dla obu świateł drogowych (prawego i lewego). Generalnie...czy tak można podłączyć ? Ewentualnie czy ma znaczenie po której stronie bezpiecznika wlutuję kabel? Oczywiście w instrukcji sterownika jest napisane, że w razie jednego obwodu dla prawego i lewego światła oba kable (niebieskie) sterownika należy ze sobą połączyć.
Załączniki
Zrzut ekranu 2024-10-17 134520.jpg

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

Post autor: zzzz » 17 paź 2024, o 17:19

A w opisie tego modułu nie ma zaznaczone że każde światło musi być zasilane oddzielnie?

Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

Post autor: Roberto » 17 paź 2024, o 21:50

Jest napisane w instrukcji tak: "
PRZEWÓD NIEBIESKI (światła drogowe reflektor prawy) podłączamy
do kabla od żarówki świateł drogowych najlepiej ze skrzynki
bezpiecznikowej w stronę reflektorów świateł. Kabel znajdujemy za pomocą
probówki 12V. Włączamy światła długie wyjmujemy bezpiecznik światła
prawego. Gaśnie prawy reflektor. Probówką sprawdzamy, na którym kablu
zabrakło +12V. Kabel, w którym brak +12V jest tym szukanym przez
nas idącym do reflektora.
PRZEWÓD NIEBIESKI (światła drogowe reflektor lewy) opis jak
wyżej.
W PRZYPADKU GDZIE ŚWIATŁA DŁUGIE PODŁĄCZONE SĄ NA JEDNYM
PRZEWODZIE ŁĄCZYMY ZE SOBĄ DWA PRZEWODY NIEBIESKIE
I PODŁĄCZMY RAZEM.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2024, o 22:06 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ

Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

Post autor: Roberto » 25 paź 2024, o 12:38

Okazuje się, że wszystko można wpiąć bezpośrednio w aktualne bezpieczniki poprzez bypassy.
Tak więc czerwony poszedł do F1 (silnik1); 2 niebieskie do F35 (uwzględniając, że prąd płynie z modułu do
gniazda bezpiecznika w miejsce gdzie nie ma +12) ; zółty poszedł do F19 (światła pozycyjne prawa strona) a biały do masy samochodu. Moduł działa i zapala drogowe po stacyjce z 30% jasnością.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości