Captiva LPG C100 Kręci Nie odpala

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Captiva LPG C100 Kręci Nie odpala

Post autor: Roberto » 14 paź 2024, o 15:15

Witam,
Miałem taki dziwny przypadek. Wymieniałem filtr kabinowy umieszczony za schowkiem pasażera i po założeniu i przykręceniu schowka próbuję odpalić i nic.
Rozrusznik kręci, ale nie odpala. (wcześniej odpalał na tzw. dotyk). Jedyne co ściągnąłem przed montażem filtra to kostkę z oświetlenia schowka. Natomiast tej drugiej kostki na kablu nie ruszałem, ponieważ schowek umieściłem na podwyższeniu i nie było takiej potrzeby by ją zdejmować.
Myślałem, że to jakiś bezpiecznik przy tej okazji się przepalił, ale sprawdzałem multimetrem i wszystko ok. Zdjąłem jeszcze raz schowek poruszałem obiema kostkami/złączami podłączonymi do schowka, przykręciłem schowek. Po przekręceniu kluczyka samochód odpalił normalnie. Od tego czasu, kilka dni, samochód odpala i jedzie bez większego problemu. Natomiast zastanawiam się co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy, nie wiem do czego służy ta druga kostka podłączona do schowka, może ona jest przyczyną, bo jest lekko pęknięta. Nad schowkiem idą też jakieś inne czarne okrągłe luźne 2 kabelki od strony środkowego panelu (radio) do okolic nadkola. Podejrzewam, że są one od kamery cofania i być może zasilania ekranu od tej kamery (?). Czy jest może jakieś złącze w okolicach schowka pasażera np. pompy paliwowej, które mogło spowodować taki stan rzeczy ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva LPG C100 Kręci Nie odpala

Post autor: etac » 14 paź 2024, o 15:32

Obawiam się że się nie dowiemy co mu było, chyba że uda ci się odczytać błędy historyczne
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Captiva LPG C100 Kręci Nie odpala

Post autor: Roberto » 14 paź 2024, o 15:37

Ok. To jest jakaś myśl
Ostatnio zmieniony 14 paź 2024, o 16:17 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ

Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Captiva LPG C100 Kręci Nie odpala

Post autor: Roberto » 15 paź 2024, o 14:56

Kod błędu U0214 i C0561

Dodano po 1 godzinie 16 minutach 44 sekundach:
Roberto pisze:
15 paź 2024, o 14:56
Kod błędu U0214 i C0561
Wyczytałem, że U0214 może być spowodowane s komunikacją z modułem RFA najczęściej umieszczony po prawej i lewej stronie za kokpitem. Czy Captiva c100 taki moduł posiada ? Czy ktoś orientuje się do czego służy ta druga wtyczka wpinana w schowek pasażera ? (ta która nie służy do oświetlenia schowka)

Roberto
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2024, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Roberto
Samochód: Chevrolet Captiva
Silnik: 2.4 , 136KM , benzyna
LPG: TAk
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Captiva LPG C100 Kręci Nie odpala

Post autor: Roberto » 24 paź 2024, o 21:52

Czy ktoś wie do czego w Captivie służy ta czarna kostka wychodząca z tyłu schowka pasażera, którą oznaczyłem czerwoną strzałką? Mam wrażenie, że to ona powoduje problemy z odpalaniem samochodu.

Przy okazji co to za jasna tulejka oznaczona niebieską strzałką?
Załączniki
IMG_20241024_214134.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości