Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 17:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 136KM
- LPG: STAG-4 QBOX
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Witam.
Captiva 2.4 136KM LPG 2009.
Od 2-3 lat występuje problem z odpalniem na zimnym silniku.
Na LPG w trybie awaryjnym w lecie odpala bez problemu.
Na benzynie trzeba było przekręcić 2-3 razy zanim odpalił.
Nadmienię, że po 2-3 minutach pracy silnik odpala na benzynie od pierwszego przekręcenia kluczyka.
W czasie jazdy na benzynie jak i na LPG auto jest zrywne i dynamiczne.
Problem nasilił sie tego lata gdy wyskoczył błąd :
- P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Auto zaczęło odpalać dopiero za 6-7 razem.
Przestała być słyszalna 1-2 sekundowa praca pompy po pierwszym przekręceniu kluczyka rano.
Sprawdzone:
-przekaźnik pompy paliwa - OK
-napięcie na złączce pompy paliwa 13,3V na pracującym silniku - OK
2 tygodnie temu został wymieniony zespół pompy paliwa.
Poprawiło się. Teraz odpala za 2-3 razem jak kiedyś, ale problem dalej występuje.
Kiedyś w starszych autach była cięgło tzw. ssania
Bez ssania ( czyli wzbogacenia mieszanki ) ciężko było odpalić auto np. Fiata 125p czy Poloneza.
Teraz auta zwiększają ciśnienie na listwie i czas otwarcia wtrysków żeby wzbogacić mieszankę.
U mnie coś powoduje, że auto tego nie robi.
Teraz pytania:
Czy powodem takiego stanu rzeczy może być STEROWNIK POMPY PALIWA =====> błąd P2636 ?
Czy może CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA podający będne dane ?
A może CZUJNIK CIŚNIENA PALIWA ( jeżeli takowy w tym modelu występuje ) równiez podający błędne dane ?
Captiva 2.4 136KM LPG 2009.
Od 2-3 lat występuje problem z odpalniem na zimnym silniku.
Na LPG w trybie awaryjnym w lecie odpala bez problemu.
Na benzynie trzeba było przekręcić 2-3 razy zanim odpalił.
Nadmienię, że po 2-3 minutach pracy silnik odpala na benzynie od pierwszego przekręcenia kluczyka.
W czasie jazdy na benzynie jak i na LPG auto jest zrywne i dynamiczne.
Problem nasilił sie tego lata gdy wyskoczył błąd :
- P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Auto zaczęło odpalać dopiero za 6-7 razem.
Przestała być słyszalna 1-2 sekundowa praca pompy po pierwszym przekręceniu kluczyka rano.
Sprawdzone:
-przekaźnik pompy paliwa - OK
-napięcie na złączce pompy paliwa 13,3V na pracującym silniku - OK
2 tygodnie temu został wymieniony zespół pompy paliwa.
Poprawiło się. Teraz odpala za 2-3 razem jak kiedyś, ale problem dalej występuje.
Kiedyś w starszych autach była cięgło tzw. ssania
Bez ssania ( czyli wzbogacenia mieszanki ) ciężko było odpalić auto np. Fiata 125p czy Poloneza.
Teraz auta zwiększają ciśnienie na listwie i czas otwarcia wtrysków żeby wzbogacić mieszankę.
U mnie coś powoduje, że auto tego nie robi.
Teraz pytania:
Czy powodem takiego stanu rzeczy może być STEROWNIK POMPY PALIWA =====> błąd P2636 ?
Czy może CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA podający będne dane ?
A może CZUJNIK CIŚNIENA PALIWA ( jeżeli takowy w tym modelu występuje ) równiez podający błędne dane ?
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
- Reputacja: 10
- Imię: Bogusław
- Samochód: Malibu LTZ AT
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG
- Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
- Lokalizacja: RPZ
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie, wtedy można regulator ciśnienia wykluczyć bądź nie. Ma ono wynosić 3,5 - 4 barów max. Sterownik pompy - nie ma czegoś takiego. Po zapłonie pompa rusza i tyle. W mojej byłej Captivie właściciel wymieniał właśnie regulator ciśnenia, a nie pompe jak miał problemy z odpalaniem.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 17:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 136KM
- LPG: STAG-4 QBOX
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
bodzio 2004
Przeczytałeś dokładnie co napisałem ?
2 tygodnie temu wymieniłem cały kosz z pompą na nowy, a co za tym idzie regulator ciśnienia paliwa umieszczony w koszu również jest nowy.
Poza tym jak napisałem 10 minut po podpaleniu auto na benzynie zachowuje się normalnie .
Przyspiesza dynamicznie.
Czyli nominalne ciśnienie na listwie dla NIE ZIMNEGO sinika jest prawidłowe.
Skoro twierdzisz, że " Po zapłonie pompa rusza i tyle" Wyjaśnij mi dlaczego rusza tak głośno że przez 1-2 sekundy ją słychać, a potem juz nie słychać ?
EDIT:
"Sterownik pompy - nie ma czegoś takiego"
Wpisz w google taki numer cześci GM 20791901 i powiedz mi co to jest?
Jest zamontowane na prawym, tylnym nadkolu w bagażniku.
Przeczytałeś dokładnie co napisałem ?
2 tygodnie temu wymieniłem cały kosz z pompą na nowy, a co za tym idzie regulator ciśnienia paliwa umieszczony w koszu również jest nowy.
Poza tym jak napisałem 10 minut po podpaleniu auto na benzynie zachowuje się normalnie .
Przyspiesza dynamicznie.
Czyli nominalne ciśnienie na listwie dla NIE ZIMNEGO sinika jest prawidłowe.
Skoro twierdzisz, że " Po zapłonie pompa rusza i tyle" Wyjaśnij mi dlaczego rusza tak głośno że przez 1-2 sekundy ją słychać, a potem juz nie słychać ?
EDIT:
"Sterownik pompy - nie ma czegoś takiego"
Wpisz w google taki numer cześci GM 20791901 i powiedz mi co to jest?
Jest zamontowane na prawym, tylnym nadkolu w bagażniku.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Ale w Captivie C100 2.4 136KM nie ma sterownika pompy paliwa, jest on w C140 2.4 167KM.
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
- Reputacja: 10
- Imię: Bogusław
- Samochód: Malibu LTZ AT
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG
- Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
- Lokalizacja: RPZ
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
A regulator w C100 nie jest w koszu tylko na listwie wtryskowej. dziekuje
https://prnt.sc/vDLg5yRdyxpJ
To po prawej na screenie to co to jest?
Niektórm z was to wogóle nie warto pomagać
https://prnt.sc/vDLg5yRdyxpJ
To po prawej na screenie to co to jest?
Niektórm z was to wogóle nie warto pomagać
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
To na listwie to tłumik tętnień paliwa o numerze 96386769, a nie regulator, pomimo tego jak jest nazywany w niektórych ofertach.
Regulator znajduje się w zespole pompy paliwa.
I prosił bym bez złośliwości, tyczy się to wszystkich.
Regulator znajduje się w zespole pompy paliwa.
I prosił bym bez złośliwości, tyczy się to wszystkich.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 17:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 136KM
- LPG: STAG-4 QBOX
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
https://ae01.alicdn.com/kf/Sfe10d7b3261 ... 007-20.jpgbodzio204 pisze: ↑29 sie 2024, o 19:40A regulator w C100 nie jest w koszu tylko na listwie wtryskowej. dziekuje
https://prnt.sc/vDLg5yRdyxpJ
To po prawej na screenie to co to jest?
Niektórm z was to wogóle nie warto pomagać
Na dole zespołu pompy paliwa to okrągłe, metalowe to regulator ciśnienia paliwa.
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
- Reputacja: 10
- Imię: Bogusław
- Samochód: Malibu LTZ AT
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG
- Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
- Lokalizacja: RPZ
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Zgadza sie, cały czas chodzi mi o ten element na listwie czyli stabilizator ciśnienia.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 17:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 136KM
- LPG: STAG-4 QBOX
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Bo w większości ofert jest on błędnie nazywany regulatorem.
I prosiłem żeby się wstrzymać ze złośliwościami.
Moim zdaniem wadliwy tłumik nie powinien mieć wpływu na problemy z porannym odpaleniem.
Co do błędu P2636 to tyczy on się zbyt wysokiej różnicy w poziomu paliwa w poszczególnych komarach zbiornika. Możliwe że problem nie tkwi w pompie czy sterowaniu a w niedrożnych przewodach.
Warto by było zmierzyć jednak ciśnienie na samej listwie przy porannym odpaleniu.
I prosiłem żeby się wstrzymać ze złośliwościami.
Moim zdaniem wadliwy tłumik nie powinien mieć wpływu na problemy z porannym odpaleniem.
Co do błędu P2636 to tyczy on się zbyt wysokiej różnicy w poziomu paliwa w poszczególnych komarach zbiornika. Możliwe że problem nie tkwi w pompie czy sterowaniu a w niedrożnych przewodach.
Warto by było zmierzyć jednak ciśnienie na samej listwie przy porannym odpaleniu.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 17:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 136KM
- LPG: STAG-4 QBOX
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Być może różnica poziomów paliwa róznież generuje ten błąd.
spotkałem się z tym raz, a teraz drugi, jednak błąd ten jest opisywany jako
P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Zespół pompy jest wymieniony łącznie z przewodem paliwowym do smoka i czujnika poziomu paliwa w drugiej cześci zbiornika i jest drożny.
Mnie ciekawi dlaczego nie słychac pompy po przekręceniu kluczyka?
Czyli dlaczego pompa nie dobija ciśnienia do listwy żeby wzbogacić mieszankę w momencie odpalania zimnego silnika ?
spotkałem się z tym raz, a teraz drugi, jednak błąd ten jest opisywany jako
P2636 – pompa paliwa „B” niski przepływ/wydajność
Zespół pompy jest wymieniony łącznie z przewodem paliwowym do smoka i czujnika poziomu paliwa w drugiej cześci zbiornika i jest drożny.
Mnie ciekawi dlaczego nie słychac pompy po przekręceniu kluczyka?
Czyli dlaczego pompa nie dobija ciśnienia do listwy żeby wzbogacić mieszankę w momencie odpalania zimnego silnika ?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sterownik pompy paliwa ??? Problem z odpalaniem.
Może rzeczywiście któryś czujnik temperatury podaje złe wartości i ECM myśli że silnik jest rozgrzany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość