Sterowanie z kierownicy.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Sterowanie z kierownicy.
Kilka dni temu przyszła do mnie, stacja multimedialna z Chin na Androidzie.
Wszystko działa super i pięknie oprócz sterowania w kierownicy.
Niestety oryginale radio z Captiva nie miało opisu pinów (ktoś usunął naklejkę).
Może mnie ktoś poprowadzić ... pod które piny w kostce w samochodzie mam podpiąć te od radia, czyli:
Key1, Key 2 oraz GND
Wszystko działa super i pięknie oprócz sterowania w kierownicy.
Niestety oryginale radio z Captiva nie miało opisu pinów (ktoś usunął naklejkę).
Może mnie ktoś poprowadzić ... pod które piny w kostce w samochodzie mam podpiąć te od radia, czyli:
Key1, Key 2 oraz GND
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Myślę że podstawowe pytanie to czy Captiva ma sterowanie z kierownicy po CAN jak Cruze i Orlando (wtedy realizuje ten zakres moduł CAN-owy który powinienes dostać razem z radyjkiem) czy ma sterowanie rezystancyjne (w co trochę wątpie).
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2205
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 4
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
wysylka dhl? jaki koszt miales ? clo i vat Cie złapało?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Postaram się zrobić w najbliższym czasie małą recenzję.
Stację kupiłem 11.11 ... Miałem kilka kuponów i po przeliczeniu koszt z wysyłką DHL - tylko 780 zł.
Oczywiście później VAT plus opłata dla DHL - 100 zł.
Radio 7", rozdzielczość ekranu 1200x600, Android 5.1, 1 GB / 16 GB, procesor 4x1,6 GHZ.

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
Stację kupiłem 11.11 ... Miałem kilka kuponów i po przeliczeniu koszt z wysyłką DHL - tylko 780 zł.
Oczywiście później VAT plus opłata dla DHL - 100 zł.
Radio 7", rozdzielczość ekranu 1200x600, Android 5.1, 1 GB / 16 GB, procesor 4x1,6 GHZ.

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Rozdzielczość raczej 1024x600, 1200x600 nie spotyka się w tego typu urządzeniach przy tej przekątnej.
Zweryfikuj temat sterowania z kierownicy dla Twojego samochodu, czy jest to szyna CAN czy rezystancyjność
Zweryfikuj temat sterowania z kierownicy dla Twojego samochodu, czy jest to szyna CAN czy rezystancyjność
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Tak, tak ... rozdzielczość ekranu to oczywiście 1024x600 (przepraszam za błąd).
A co do szyny ... Znalazłem w jednym miejscu opis sprawdzenia czy sterowanie działa poprawnie, poprzez badanie rezystancji.
Podawane były nawet odpowiednie wartości dla poszczególnych klawiszy ale bez opisu których to pinów dotyczy.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
A co do szyny ... Znalazłem w jednym miejscu opis sprawdzenia czy sterowanie działa poprawnie, poprzez badanie rezystancji.
Podawane były nawet odpowiednie wartości dla poszczególnych klawiszy ale bez opisu których to pinów dotyczy.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Chyba coś znalazłem. Możecie sprawdzić czy rozszyfrowałem poprawnie schemat.

Czyli tak?:
Dwie kostki, w każdej - piny o numerze 12
Pin sygnałowy - przewód zielony
Pin masy - przewód brązowy
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

Czyli tak?:
Dwie kostki, w każdej - piny o numerze 12
Pin sygnałowy - przewód zielony
Pin masy - przewód brązowy
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 20099
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 45
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Astra J
- Silnik: 1.6T 170KM
- LPG: NIE
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Tam sterowanie polega na zmianie rezystancji ukladu i ten na podstawie tego wie co chcemy od niego.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
To teraz szukać kabelkow od kierownicy albo przy kostce audio
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Ufff. Udało się, mam sterowanie radiem z kierownicy ... Działa.
Dzięki uprzejmości jednego ze sprawców na Allegro, dostałem zdjęcie pinów z radia.

Chińczyk nie podłączył masy do sterowania w kostce, gdyby nie to niedopatrzenie, wszystko byłoby bez zarzut od samego początku.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
Dzięki uprzejmości jednego ze sprawców na Allegro, dostałem zdjęcie pinów z radia.

Chińczyk nie podłączył masy do sterowania w kostce, gdyby nie to niedopatrzenie, wszystko byłoby bez zarzut od samego początku.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 lis 2016, o 15:11
- Reputacja: 0
- Imię: ya
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: w-wa
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Tę stacje to wkładasz zamiast radia czy nawigacji?
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Zamiast radia ... nie miałem nawigacji

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
U mnie wyglada to podobnie tylko nie bralem konkretnie radia po Chevroleta.

Mam pytanko co oznaczaja kable pwm+ ,lan1 oraz lan2. Gdzie jest kabel odpowiadajacy za przyciemnienie podswietlania?
Pozdrawiam

Mam pytanko co oznaczaja kable pwm+ ,lan1 oraz lan2. Gdzie jest kabel odpowiadajacy za przyciemnienie podswietlania?
Pozdrawiam
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
- 76magg
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: Szymon
- Samochód: Captiva 3.2
- Silnik: 3.2 Benz + Gaz
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
To ja odpowiem, bo spędziłem niedzielę na grzebaniu w radiu:
1. LAN1/2 - nie wiem, nie sprawdzałem, ale nawet nie miałbym tego do czego podłączyć.
2. PWM+ to kabel, na którym jest 12V przy zapalonych światłach, a 0V przy wyłączonych. Ale jako, że trzeba jeździć na światłach całą dobę, to raczej mało przydatny.
3. Captiva (przynajmniej moja z 2006) ma sterowanie z kierownicy sterowane rezystorowo.
I tutaj takie info:
W sterowaniu mamy STEERING SW GND i STEERING SW SIG.
W radiu, które kupiłem były dwa wejścia KEY 1 i KEY 2.
Po podłączeniu 1 do GND i 2 do SIG niestety sterowanie nie działało wcale. Ale po podłączeniu tylko jednego z tych kabli KEY do SIG, i do tego GND z tym czarnym GND z kostki (główny przewód GND co idzie obok +12V), wszystko zaczęło działać prawidłowo. To znaczy mam nadzieję, bo na razie były testy na postoju (przyjdzie mi poczekać na przejściówkę do kabla antenowego).
1. LAN1/2 - nie wiem, nie sprawdzałem, ale nawet nie miałbym tego do czego podłączyć.
2. PWM+ to kabel, na którym jest 12V przy zapalonych światłach, a 0V przy wyłączonych. Ale jako, że trzeba jeździć na światłach całą dobę, to raczej mało przydatny.
3. Captiva (przynajmniej moja z 2006) ma sterowanie z kierownicy sterowane rezystorowo.
I tutaj takie info:
W sterowaniu mamy STEERING SW GND i STEERING SW SIG.
W radiu, które kupiłem były dwa wejścia KEY 1 i KEY 2.
Po podłączeniu 1 do GND i 2 do SIG niestety sterowanie nie działało wcale. Ale po podłączeniu tylko jednego z tych kabli KEY do SIG, i do tego GND z tym czarnym GND z kostki (główny przewód GND co idzie obok +12V), wszystko zaczęło działać prawidłowo. To znaczy mam nadzieję, bo na razie były testy na postoju (przyjdzie mi poczekać na przejściówkę do kabla antenowego).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość