Błąd P-0008
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 kwie 2020, o 14:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 230KM, benzyna
- LPG: VERSUS
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Błąd P-0008
Witam, błąd p0008 czy to grozi wymianą rozrządu?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd P-0008
Pytanie kiedy ja kupiłeś i co o niej wiesz....generalnie:
Co powoduje kod P0008?
Kod dotyczący Wydajności Systemu Pozycji Silnika może mieć kilka przyczyn:
Nieprawidłowo ustawiony rozrząd, lub przeskoczenie paska na kołach zębatych.
Zużyte elementy rozrządu (łańcuchy, koła zębate, prowadnice)
Uszkodzenia wału korbowego lub rozrządu
Uszkodzenia kół zmiennych faz rozrządu
Uszkodzenie impulsatora na wale lub wałku rozrządu
Nieaktualne oprogramowanie ECM
Wewnętrzne uszkodzenie ECM
Co powoduje kod P0008?
Kod dotyczący Wydajności Systemu Pozycji Silnika może mieć kilka przyczyn:
Nieprawidłowo ustawiony rozrząd, lub przeskoczenie paska na kołach zębatych.
Zużyte elementy rozrządu (łańcuchy, koła zębate, prowadnice)
Uszkodzenia wału korbowego lub rozrządu
Uszkodzenia kół zmiennych faz rozrządu
Uszkodzenie impulsatora na wale lub wałku rozrządu
Nieaktualne oprogramowanie ECM
Wewnętrzne uszkodzenie ECM
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 kwie 2020, o 14:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 230KM, benzyna
- LPG: VERSUS
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Re: Błąd P-0008
Witam, Captivię mam trzy lata, zrobiłem 55 tyś. Błąd pokazuje się i gaśnie od miesiąca. Zdążę się że zapali się jak przejdę przez uskok w asfaldzie, bądź innych dziurach. Lecz nie jest to regułą. Po jednym lub dwóch dniach znika. Rozrząd prawdopodobnie orginał.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd P-0008
Nie wiem jaki masz przebieg ale sprawa do dalszej diagnozy, z tego co opisujesz to może być np. Luźna wtyczka ale to musiałbyś miec mega farta....proponowałbym jednak dokładnie przyjrzeć się rozrządowi...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 kwie 2020, o 14:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 230KM, benzyna
- LPG: VERSUS
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Re: Błąd P-0008
Ok. Dzięki za info. Przebieg to
180 tyś km.
180 tyś km.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 12:42
- Reputacja: 0
- Imię: Rafal
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 231KM, b+g
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Migający check engine 3.2 lpg
Cześć forumowicze,
Stałem się niedawno posiadaczem captivy 2008 r. 3.2 b+g.
Podczas jazdy na zimnym silniku po przejechaniu kilkuset metrów zaczęła migać pomarańczowa kontrolka silnika check engine po czym zgasła po około 30 sek. Nie odczułem wtedy jakichkolwiek objawów podczas jazdy spadek mocy itp. Pojechałem do mechanika i zapisany został błąd
P0008 parametry systemu kontroli położenia silnika (rząd 1)
https://fault-code.com/p0008/
Mechanik usunął błąd i powiedział żeby jeździć i po jakimś czasie znowu sprawdzimy czy coś się pojawia bo być może to jest jakiś stary nieskasowany błąd.
Rozrząd robiony ok. 3 lat temu, przejechane ok 50 tys km. Łańcucha nie słychać, ale wydaje mi się że silnik nie pracuje równo tzn. Zmienia rytm pracy co jakiś czas.
Czy miał ktoś podobny problem?
Stałem się niedawno posiadaczem captivy 2008 r. 3.2 b+g.
Podczas jazdy na zimnym silniku po przejechaniu kilkuset metrów zaczęła migać pomarańczowa kontrolka silnika check engine po czym zgasła po około 30 sek. Nie odczułem wtedy jakichkolwiek objawów podczas jazdy spadek mocy itp. Pojechałem do mechanika i zapisany został błąd
P0008 parametry systemu kontroli położenia silnika (rząd 1)
https://fault-code.com/p0008/
Mechanik usunął błąd i powiedział żeby jeździć i po jakimś czasie znowu sprawdzimy czy coś się pojawia bo być może to jest jakiś stary nieskasowany błąd.
Rozrząd robiony ok. 3 lat temu, przejechane ok 50 tys km. Łańcucha nie słychać, ale wydaje mi się że silnik nie pracuje równo tzn. Zmienia rytm pracy co jakiś czas.
Czy miał ktoś podobny problem?
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 12:42
- Reputacja: 0
- Imię: Rafal
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 231KM, b+g
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Błąd P-0008
Odświeżam temat, jak usterka się zakończyła mam w swojej captivie taki sam błąd a objawia się to migająca kontrolka check engine po czym gaśnie
Błąd p0008
Błąd p0008
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P-0008
Pisanie postów z tym samym problemem w innym dziale nie spowoduje że nagle ktoś poda rozwiązanie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość