Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Kony » 18 maja 2018, o 15:21

Tego się spodziewałem.
Przewód przytrzaśnięty bezpiecznikiem ;-) ważne że działa :-)

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: bart82 » 18 maja 2018, o 18:41

Obrazek
Nie lepiej zrobić bypass ?
Co sądzicie o tych zestawach z alledrogo?
http://allegro.pl/2w1-dzienne-kierunkow ... 16769.html
Czy te ?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-kieru ... 6e968dfff8
Czy inne propozycje bo chcę zamówić i w przyszłym tygodniu zamontować .

Brzoza
Aktywny
Posty: 57
Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:34
Reputacja: 0
Imię: Maciek
Samochód: CAPTIVA 2.0 2010
Silnik:
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Brzoza » 18 maja 2018, o 22:45

To jest dobra opcja :ok: :Y

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Kony » 18 maja 2018, o 22:57

Sprawdziłem dzisiaj kierunkowskazy i "miga" normalnie przewód plusowy. Sterowanie jest więc plusem.

Druga sprawa to sprawdziłem halogeny i są podłączone oba ze sobą. Podałem napięcie na jednego i drugi też się zaświecił. Tak więc do doświetlenia zakrętów trzeba zastosować diody albo przekaźniki.

Wymyśliłem że kupię gniazda h8 i wtyczki h8 żeby nie ciąć przewodów od halogenów. Oryginalną wtyczkę wepne w kupione gniazdo, dalej na przewodzie od gniazda przylutuję diodę, za nią przewód z modułu i przewód nowej wtyczki, którą podłącze do żarówki halogenu. W ten sposób dioda zablokuje przepływ napięcia do drugiego halogenu, oraz będę mógł w każdej chwili włączyć przeciwmgielne (przez diodę przepływa prąd tylko w jedną stronę). Moduł zrealizuje światła dzienne i doświetlanie zakrętów.

Bombel1977
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 9 lis 2017, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Bombel1977 » 30 sie 2018, o 15:53

Mam pytanie za sto punktów bo nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi a mianowicie czy postojówki w Cruze mają bezpiecznik pod maską? Jeśli tak To jaki to nr. W instrukcji jest tylko podane do drogowych.

arturf
Specjalista
Posty: 346
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:00
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze LT MY2010
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: arturf » 30 sie 2018, o 17:01

Nie jestem pewien na 100% ale nimi steruje chyba BCM, ostatnio wypiąłem bezpiecznik w kabinie numer 24 (Moduł sterujący nadwozia) i przestały świecić postojówki po prawej stronie.

Bombel1977
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 9 lis 2017, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Bombel1977 » 30 sie 2018, o 20:11

To chyba z DRL w kierunkach wbić się bezpośrednio w kabel od postojówki . Nie chciałem robić powrotu kabla od przekaźnika do postojówki jak mam wszystko przy skrzynce ;-)

kroom1
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 08r. 2.0vcdi
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: kroom1 » 31 sie 2018, o 08:14

z tego co wiem to te kierunki 2w1 jednym są nielegalne tzn nie wolno wsadzać ledów do kloszów bez homologacji

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Florek » 31 sie 2018, o 09:09

Na przeglądzie nie doczepil się do nich. Powiedział, że działają tak jak w przepisach to nie będzie się czepiał.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Kony » 31 sie 2018, o 09:58

Ja mam dzienne zrealizowane na halogenach 40% Na przegląd wyjmę moduł, schowam wiązkę i tyle w temacie. Nie mam dziennych...

kroom1
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 08r. 2.0vcdi
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: kroom1 » 31 sie 2018, o 13:33

Dyskusje typu ktoś przymknął oko, nie doczepił się itp są raczej bez sensu. Trafisz innego diagnostę, inny patrol Policji i masz po dowodzie rejestracyjnym. Tym bardziej że takie przeróbki są bardzo widoczne i wcale nie trzeba się spocić żeby to zauważyć. Mówię tu zarówno o LEDach w kloszach bez homologacji jak i modułach do halogenów że świecą na jakiś tam % mocy i niby mają być dziennymi.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Kony » 31 sie 2018, o 16:13

Dzięki że mi przypomniałeś że miałem jeszcze zamontować wyłącznik świateł dziennych w kabinie. W razie jak mnie policja zatrzyma to zrobię "pstryk" i swiatel nie ma... Później tylko udawać że nie wiem o co chodzi, że coś widzieli...

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 25 maja 2019, o 20:31

Kontynuując temat dla większości pewnie banalny przez zakupem zadam pytanie.

Aukcja :
https://allegro.pl/oferta/2w1-swiatla-l ... uctReviews

W zestawie jest automat. Instrukcja podłączenia automatu:

PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej
---------------------------------------------------------------------------
Pin nr 30 zasilę z przekaźnika pompy paliwa ? (tak mam teraz zasilone paski ledowe nad lampą, które planuje zlikwidować)
PIN nr 85 wezmę z akumulatora ?
PIN nr 86 wezmę szybkozłączką od kabla postojówki
PIN nt 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej - tego nie rozumiem. Nie mam świateł dziennych. W moim przypadku zostawiam ten pin pusty ?
Poprawcie mnie jeżeli źle interpretuje sposób podłączenia tego wszystkiego.
Załączniki
a37d690e4ce69a5b63d38ade95fd.jpg.jpg
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
mariuszg008
Specjalista
Posty: 430
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Reputacja: 7
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 ON 163KM
Inny samochód: Astra J 1.4T 140KM
Lokalizacja: Starachowice Sandomierz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: mariuszg008 » 26 maja 2019, o 10:16

30 i 87 - obwód, które chcemy załączać przekaźnikiem (styk NO - rozwarty bez napiecia, po podaniu napięcia na cewke zwiera obwód)


85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika (załączanie).

Pin 87a to pin "przełączany", tzn po podaniu napięcia na 85 i 86 załącza się obwód 30-87, zaś rozłącza 30-87a. Używa się tego styku w sytuacji, gdy zasilając przekaźnik, chcesz rozłączać obwód. Jeśli nie masz takiej potrzeby to tego pinu nie wykorzystujesz.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012 do 31.12.2023
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 26 maja 2019, o 10:21

Dzięki Mariusz chyba sobie poradzę. Jakby co będę dzwonił :ocochodzi: - > :pomoc: - > :H - > :ok: - > :piwo:
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 28 maja 2019, o 22:48

Paczka dotarła. Montaż może w weekend jak pogoda pozwoli. Narazie leje.

Dla zainteresowanych filmy z montażu z yt
https://m.youtube.com/watch?v=x8RIW7bAr44

A tutaj jak to wyglądalo po montażu u kolegi z naszego forum

http://youtu.be/Pz2vI6DAzqY
Załączniki
DRL Schemat.jpg
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 3 cze 2019, o 20:50

szczuplin pisze:
25 maja 2019, o 20:31
Kontynuując temat dla większości pewnie banalny przez zakupem zadam pytanie.

Aukcja :
https://allegro.pl/oferta/2w1-swiatla-l ... uctReviews

W zestawie jest automat. Instrukcja podłączenia automatu:

PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej
---------------------------------------------------------------------------
Pin nr 30 zasilę z przekaźnika pompy paliwa ? (tak mam teraz zasilone paski ledowe nad lampą, które planuje zlikwidować)
PIN nr 85 wezmę z akumulatora ?
PIN nr 86 wezmę szybkozłączką od kabla postojówki
PIN nt 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej - tego nie rozumiem. Nie mam świateł dziennych. W moim przypadku zostawiam ten pin pusty ?
Poprawcie mnie jeżeli źle interpretuje sposób podłączenia tego wszystkiego.
No niestety, ale u mnie coś to nie chce zadziałać. Jak jest wyłączony silnik wszystko ładnie się zapala i gasnie. Problem pojawia się w momencie uruchomienia silnika.

Tak to wygląda.


https://streamable.com/4v6bb

Czerwony przewód z pina nr 30 z bezpiecznikiem podłączony pod przekaźnik pompy

Biały przewód z pina 85 podłączony pod minus z akumulatora.

Żółty z pina nr 87 zaizolowany.

Niebieski z pina 87a połączono z przewodem łączącym obie żarówki do jazdy dziennej

Czarny z pina 86 podłączony pod postojowki

Jeżeli chodzi o ten przekaźnik to przełożyłem go do autka kolegi i u niego wszystko działa.

Nie mam więc pomysłu.



Edit:

Sądzę że znalazłem rozwiązanie. W moim ogłoszeniu do automatu był taki opis


PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej

W innym ogłoszeniu gdzie przekaźnik jest taki sam

https://allegro.pl/oferta/przekaznik-wl ... witemShare

Są inaczej opisane piny. Pin 85 +postojowek, 86 masa. Czyli na odwrót.

Może są różne przekaźniki np. do różnych typów żarówek albo sprzedajacy się pomylił...
Załączniki
20190603_172527.jpg
20190603_171909_HDR.jpg
20190603_194141.jpg
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: scott » 3 cze 2019, o 22:34

To są standardowe przekaźniki.
Piny 85 i 86 to piny cewki, która jest zwykłym cienkim miedzianym drutem owiniętym w okół metalowego rdzenia. Dlatego polaryzacja pinów 85 i 86 nie ma znaczenia, tzn. masa może być tu albo tam.

Czy na tym filmiku to przekaźnik buczy?

Jeśli tak to z tego wynika, że jak wyłączysz pozycyjne to nie masz tam 0V, tylko jakieś napięcie, najgorzej gdy tam jest PWM, które powoduje szybkie włączanie / wyłączanie przekaźnika, co jest bardzo niebezpieczne bez odpowiedniego zabezpieczenia.
Przy wyłączaniu przekaźnika występuje szpila napięcia na cewce o odwrotnej polaryzacji i dość dużej amplitudzie. Taką szpilę podajesz wtedy na przewód od pozycyjnych! Pół biedy gdy jest on rozłączany przekaźnikiem w skrzynce, ale jeżeli jest prosto z BCM to ja bym tego nie montował bez diody zabezpieczającej.
Tutaj jest pokazanie zjawisko o którym mówię https://www.youtube.com/watch?v=5kjtiY9gxGM.

Jesteś pewny, że ten przewód to pozycyjne samochodu?

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 3 cze 2019, o 22:42

Znalezlem schemat tego przekaźnika JD1914.

Jutro zamienię tak, że w pin 86 wepne masę -, a w pin 85 wepne postojówki.

Na filmie buczy przekaźnik. Buczy tylko na włączonym silniku.

Pozycja podpięta jest pod pin 87a. Widziałem schematy innych przekaźnikow gdzie były one wpinane w 87. Jednak to raczej nie powód problemu...

A może z czegoś innego wpisać +?
Załączniki
rBVaEVnwC-CAGgH5AAE8o0xs6xg362.jpg
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: scott » 3 cze 2019, o 23:04

Co rozumiesz przez "Pozycja podpięta jest pod pin 87a" i przez "... w pin 86 wepne masę -, a w pin 85 wepne postojówki" ?
Czy pozycyjne a postojowe mają osobny przewód?

Sprawdź jakie jest napięcie (albo jeżeli masz może oscyloskop jak wygląda w czasie) na przewodzie, który wpinasz do 85 albo 86 biorąc go ze świateł pozycyjnych.
Kiedy zaczyna buczeć przekaźnik? Jak włączysz pozycyjne i chcesz aby LED się wyłączył?

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 3 cze 2019, o 23:15

Sądzę, na rynku są przekaźniki które wiadomo funkcje maja taka samą ale lokalizacje pinów różną. Przy czym sprzedający robią kopiuj wklej nie sprawdzajac jak jest u nich. Z drugiej strony piszesz ze piny 85-86 się niczym nie różnią i obalasz moja teorie.

Fragment:
"Pozycja podpięta jest pod pin 87a" nie do końca logicznie napisałem. To raczej nie jest problemem. Tym bardziej że na wyłączonym silniku wszystko chodzi.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: wszim » 3 cze 2019, o 23:28

szczuplin pisze:
3 cze 2019, o 22:42
Na filmie buczy przekaźnik. Buczy tylko na włączonym silniku.
Buczy bo światła pozycyjne i mijania są zasilane PWM gdy napięcie instalacji wzrasta (inteligentne ładowanie aku). Było o tym wiele razy. Zasilanie cewki przekaźnika sygnałem PWM jest niedobre, bo dochodzi do indukowania się wysokich napięć (jak w cewce WN), można coś uszkodzić w elektronice.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: szczuplin » 3 cze 2019, o 23:33

Zaraz uzupełnie braki w tym zakresie pytajac jednocześnie dlaczego u mnie buczy a u innych nie? np. u avatara.

Jak najlepiej rozwiązać ten problem?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: scott » 3 cze 2019, o 23:39

O @wszim był szybszy. Też znalazłem potwierdzenie sterowania sygnałem PWM:
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... 41.pl.html

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: wszim » 4 cze 2019, o 00:00

szczuplin pisze:
3 cze 2019, o 23:33
Zaraz uzupełnie braki w tym zakresie pytajac jednocześnie dlaczego u mnie buczy a u innych nie? np. u avatara.

Jak najlepiej rozwiązać ten problem?
To może zależeć od samego przekaźnika i jego bezwładności. Na pewno powinna być w takim układzie równolegle podłączona dioda gasząca
przepięcia (spolaryzowana zaporowo czyli anodą na masę )
Obrazek
- często takie diody już są wbudowane w przekaźnik , wtedy on ma zaznaczoną polaryzację zasilania cewki + i -. Być może to buczenie nie wynika z samej częstotliwości PWM tylko z jakiejś reakcji obronnej BCM na przepięcia z gołej cewki przekaźnika. Może wstawienie samej diody już pomoże.

Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
Przykład przekaźnika z diodą
Obrazek
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości