Poszukiwany pomysł na światła dzienne
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Tego się spodziewałem.
Przewód przytrzaśnięty bezpiecznikiem ;-) ważne że działa
Przewód przytrzaśnięty bezpiecznikiem ;-) ważne że działa
- bart82
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
- Reputacja: 0
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 4WD
- LPG: Lovato Smart
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Nie lepiej zrobić bypass ?
Co sądzicie o tych zestawach z alledrogo?
http://allegro.pl/2w1-dzienne-kierunkow ... 16769.html
Czy te ?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-kieru ... 6e968dfff8
Czy inne propozycje bo chcę zamówić i w przyszłym tygodniu zamontować .
-
- Aktywny
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Maciek
- Samochód: CAPTIVA 2.0 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
To jest dobra opcja
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Sprawdziłem dzisiaj kierunkowskazy i "miga" normalnie przewód plusowy. Sterowanie jest więc plusem.
Druga sprawa to sprawdziłem halogeny i są podłączone oba ze sobą. Podałem napięcie na jednego i drugi też się zaświecił. Tak więc do doświetlenia zakrętów trzeba zastosować diody albo przekaźniki.
Wymyśliłem że kupię gniazda h8 i wtyczki h8 żeby nie ciąć przewodów od halogenów. Oryginalną wtyczkę wepne w kupione gniazdo, dalej na przewodzie od gniazda przylutuję diodę, za nią przewód z modułu i przewód nowej wtyczki, którą podłącze do żarówki halogenu. W ten sposób dioda zablokuje przepływ napięcia do drugiego halogenu, oraz będę mógł w każdej chwili włączyć przeciwmgielne (przez diodę przepływa prąd tylko w jedną stronę). Moduł zrealizuje światła dzienne i doświetlanie zakrętów.
Druga sprawa to sprawdziłem halogeny i są podłączone oba ze sobą. Podałem napięcie na jednego i drugi też się zaświecił. Tak więc do doświetlenia zakrętów trzeba zastosować diody albo przekaźniki.
Wymyśliłem że kupię gniazda h8 i wtyczki h8 żeby nie ciąć przewodów od halogenów. Oryginalną wtyczkę wepne w kupione gniazdo, dalej na przewodzie od gniazda przylutuję diodę, za nią przewód z modułu i przewód nowej wtyczki, którą podłącze do żarówki halogenu. W ten sposób dioda zablokuje przepływ napięcia do drugiego halogenu, oraz będę mógł w każdej chwili włączyć przeciwmgielne (przez diodę przepływa prąd tylko w jedną stronę). Moduł zrealizuje światła dzienne i doświetlanie zakrętów.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 lis 2017, o 12:06
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Mam pytanie za sto punktów bo nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi a mianowicie czy postojówki w Cruze mają bezpiecznik pod maską? Jeśli tak To jaki to nr. W instrukcji jest tylko podane do drogowych.
-
- Specjalista
- Posty: 346
- Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:00
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze LT MY2010
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Nie jestem pewien na 100% ale nimi steruje chyba BCM, ostatnio wypiąłem bezpiecznik w kabinie numer 24 (Moduł sterujący nadwozia) i przestały świecić postojówki po prawej stronie.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 lis 2017, o 12:06
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
To chyba z DRL w kierunkach wbić się bezpośrednio w kabel od postojówki . Nie chciałem robić powrotu kabla od przekaźnika do postojówki jak mam wszystko przy skrzynce ;-)
-
- Bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 08r. 2.0vcdi
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
z tego co wiem to te kierunki 2w1 jednym są nielegalne tzn nie wolno wsadzać ledów do kloszów bez homologacji
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Na przeglądzie nie doczepil się do nich. Powiedział, że działają tak jak w przepisach to nie będzie się czepiał.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Ja mam dzienne zrealizowane na halogenach 40% Na przegląd wyjmę moduł, schowam wiązkę i tyle w temacie. Nie mam dziennych...
-
- Bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 08r. 2.0vcdi
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Dyskusje typu ktoś przymknął oko, nie doczepił się itp są raczej bez sensu. Trafisz innego diagnostę, inny patrol Policji i masz po dowodzie rejestracyjnym. Tym bardziej że takie przeróbki są bardzo widoczne i wcale nie trzeba się spocić żeby to zauważyć. Mówię tu zarówno o LEDach w kloszach bez homologacji jak i modułach do halogenów że świecą na jakiś tam % mocy i niby mają być dziennymi.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Dzięki że mi przypomniałeś że miałem jeszcze zamontować wyłącznik świateł dziennych w kabinie. W razie jak mnie policja zatrzyma to zrobię "pstryk" i swiatel nie ma... Później tylko udawać że nie wiem o co chodzi, że coś widzieli...
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Kontynuując temat dla większości pewnie banalny przez zakupem zadam pytanie.
Aukcja :
https://allegro.pl/oferta/2w1-swiatla-l ... uctReviews
W zestawie jest automat. Instrukcja podłączenia automatu:
PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej
---------------------------------------------------------------------------
Pin nr 30 zasilę z przekaźnika pompy paliwa ? (tak mam teraz zasilone paski ledowe nad lampą, które planuje zlikwidować)
PIN nr 85 wezmę z akumulatora ?
PIN nr 86 wezmę szybkozłączką od kabla postojówki
PIN nt 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej - tego nie rozumiem. Nie mam świateł dziennych. W moim przypadku zostawiam ten pin pusty ?
Poprawcie mnie jeżeli źle interpretuje sposób podłączenia tego wszystkiego.
Aukcja :
https://allegro.pl/oferta/2w1-swiatla-l ... uctReviews
W zestawie jest automat. Instrukcja podłączenia automatu:
PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej
---------------------------------------------------------------------------
Pin nr 30 zasilę z przekaźnika pompy paliwa ? (tak mam teraz zasilone paski ledowe nad lampą, które planuje zlikwidować)
PIN nr 85 wezmę z akumulatora ?
PIN nr 86 wezmę szybkozłączką od kabla postojówki
PIN nt 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej - tego nie rozumiem. Nie mam świateł dziennych. W moim przypadku zostawiam ten pin pusty ?
Poprawcie mnie jeżeli źle interpretuje sposób podłączenia tego wszystkiego.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- mariuszg008
- Specjalista
- Posty: 430
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
- Reputacja: 7
- Imię: Mariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 ON 163KM
- Inny samochód: Astra J 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Starachowice Sandomierz
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
30 i 87 - obwód, które chcemy załączać przekaźnikiem (styk NO - rozwarty bez napiecia, po podaniu napięcia na cewke zwiera obwód)
85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika (załączanie).
Pin 87a to pin "przełączany", tzn po podaniu napięcia na 85 i 86 załącza się obwód 30-87, zaś rozłącza 30-87a. Używa się tego styku w sytuacji, gdy zasilając przekaźnik, chcesz rozłączać obwód. Jeśli nie masz takiej potrzeby to tego pinu nie wykorzystujesz.
85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika (załączanie).
Pin 87a to pin "przełączany", tzn po podaniu napięcia na 85 i 86 załącza się obwód 30-87, zaś rozłącza 30-87a. Używa się tego styku w sytuacji, gdy zasilając przekaźnik, chcesz rozłączać obwód. Jeśli nie masz takiej potrzeby to tego pinu nie wykorzystujesz.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012 do 31.12.2023
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Dzięki Mariusz chyba sobie poradzę. Jakby co będę dzwonił - > - > - > - >
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Paczka dotarła. Montaż może w weekend jak pogoda pozwoli. Narazie leje.
Dla zainteresowanych filmy z montażu z yt
https://m.youtube.com/watch?v=x8RIW7bAr44
A tutaj jak to wyglądalo po montażu u kolegi z naszego forum
http://youtu.be/Pz2vI6DAzqY
Dla zainteresowanych filmy z montażu z yt
https://m.youtube.com/watch?v=x8RIW7bAr44
A tutaj jak to wyglądalo po montażu u kolegi z naszego forum
http://youtu.be/Pz2vI6DAzqY
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
No niestety, ale u mnie coś to nie chce zadziałać. Jak jest wyłączony silnik wszystko ładnie się zapala i gasnie. Problem pojawia się w momencie uruchomienia silnika.szczuplin pisze: ↑25 maja 2019, o 20:31Kontynuując temat dla większości pewnie banalny przez zakupem zadam pytanie.
Aukcja :
https://allegro.pl/oferta/2w1-swiatla-l ... uctReviews
W zestawie jest automat. Instrukcja podłączenia automatu:
PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej
---------------------------------------------------------------------------
Pin nr 30 zasilę z przekaźnika pompy paliwa ? (tak mam teraz zasilone paski ledowe nad lampą, które planuje zlikwidować)
PIN nr 85 wezmę z akumulatora ?
PIN nr 86 wezmę szybkozłączką od kabla postojówki
PIN nt 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej - tego nie rozumiem. Nie mam świateł dziennych. W moim przypadku zostawiam ten pin pusty ?
Poprawcie mnie jeżeli źle interpretuje sposób podłączenia tego wszystkiego.
Tak to wygląda.
https://streamable.com/4v6bb
Czerwony przewód z pina nr 30 z bezpiecznikiem podłączony pod przekaźnik pompy
Biały przewód z pina 85 podłączony pod minus z akumulatora.
Żółty z pina nr 87 zaizolowany.
Niebieski z pina 87a połączono z przewodem łączącym obie żarówki do jazdy dziennej
Czarny z pina 86 podłączony pod postojowki
Jeżeli chodzi o ten przekaźnik to przełożyłem go do autka kolegi i u niego wszystko działa.
Nie mam więc pomysłu.
Edit:
Sądzę że znalazłem rozwiązanie. W moim ogłoszeniu do automatu był taki opis
PIN nr 30 należy podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 należy podłączyć do masy (-)
PIN nr 86 należy podłączyć do plus (+)postojówek
PIN nr 87 nie jest podłączany - najlepiej zaizolować
PIN nr 87a należy podłączyć do plus (+)świateł do jazdy dziennej
W innym ogłoszeniu gdzie przekaźnik jest taki sam
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-wl ... witemShare
Są inaczej opisane piny. Pin 85 +postojowek, 86 masa. Czyli na odwrót.
Może są różne przekaźniki np. do różnych typów żarówek albo sprzedajacy się pomylił...
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
To są standardowe przekaźniki.
Piny 85 i 86 to piny cewki, która jest zwykłym cienkim miedzianym drutem owiniętym w okół metalowego rdzenia. Dlatego polaryzacja pinów 85 i 86 nie ma znaczenia, tzn. masa może być tu albo tam.
Czy na tym filmiku to przekaźnik buczy?
Jeśli tak to z tego wynika, że jak wyłączysz pozycyjne to nie masz tam 0V, tylko jakieś napięcie, najgorzej gdy tam jest PWM, które powoduje szybkie włączanie / wyłączanie przekaźnika, co jest bardzo niebezpieczne bez odpowiedniego zabezpieczenia.
Przy wyłączaniu przekaźnika występuje szpila napięcia na cewce o odwrotnej polaryzacji i dość dużej amplitudzie. Taką szpilę podajesz wtedy na przewód od pozycyjnych! Pół biedy gdy jest on rozłączany przekaźnikiem w skrzynce, ale jeżeli jest prosto z BCM to ja bym tego nie montował bez diody zabezpieczającej.
Tutaj jest pokazanie zjawisko o którym mówię https://www.youtube.com/watch?v=5kjtiY9gxGM.
Jesteś pewny, że ten przewód to pozycyjne samochodu?
Piny 85 i 86 to piny cewki, która jest zwykłym cienkim miedzianym drutem owiniętym w okół metalowego rdzenia. Dlatego polaryzacja pinów 85 i 86 nie ma znaczenia, tzn. masa może być tu albo tam.
Czy na tym filmiku to przekaźnik buczy?
Jeśli tak to z tego wynika, że jak wyłączysz pozycyjne to nie masz tam 0V, tylko jakieś napięcie, najgorzej gdy tam jest PWM, które powoduje szybkie włączanie / wyłączanie przekaźnika, co jest bardzo niebezpieczne bez odpowiedniego zabezpieczenia.
Przy wyłączaniu przekaźnika występuje szpila napięcia na cewce o odwrotnej polaryzacji i dość dużej amplitudzie. Taką szpilę podajesz wtedy na przewód od pozycyjnych! Pół biedy gdy jest on rozłączany przekaźnikiem w skrzynce, ale jeżeli jest prosto z BCM to ja bym tego nie montował bez diody zabezpieczającej.
Tutaj jest pokazanie zjawisko o którym mówię https://www.youtube.com/watch?v=5kjtiY9gxGM.
Jesteś pewny, że ten przewód to pozycyjne samochodu?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Znalezlem schemat tego przekaźnika JD1914.
Jutro zamienię tak, że w pin 86 wepne masę -, a w pin 85 wepne postojówki.
Na filmie buczy przekaźnik. Buczy tylko na włączonym silniku.
Pozycja podpięta jest pod pin 87a. Widziałem schematy innych przekaźnikow gdzie były one wpinane w 87. Jednak to raczej nie powód problemu...
A może z czegoś innego wpisać +?
Jutro zamienię tak, że w pin 86 wepne masę -, a w pin 85 wepne postojówki.
Na filmie buczy przekaźnik. Buczy tylko na włączonym silniku.
Pozycja podpięta jest pod pin 87a. Widziałem schematy innych przekaźnikow gdzie były one wpinane w 87. Jednak to raczej nie powód problemu...
A może z czegoś innego wpisać +?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Co rozumiesz przez "Pozycja podpięta jest pod pin 87a" i przez "... w pin 86 wepne masę -, a w pin 85 wepne postojówki" ?
Czy pozycyjne a postojowe mają osobny przewód?
Sprawdź jakie jest napięcie (albo jeżeli masz może oscyloskop jak wygląda w czasie) na przewodzie, który wpinasz do 85 albo 86 biorąc go ze świateł pozycyjnych.
Kiedy zaczyna buczeć przekaźnik? Jak włączysz pozycyjne i chcesz aby LED się wyłączył?
Czy pozycyjne a postojowe mają osobny przewód?
Sprawdź jakie jest napięcie (albo jeżeli masz może oscyloskop jak wygląda w czasie) na przewodzie, który wpinasz do 85 albo 86 biorąc go ze świateł pozycyjnych.
Kiedy zaczyna buczeć przekaźnik? Jak włączysz pozycyjne i chcesz aby LED się wyłączył?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Sądzę, na rynku są przekaźniki które wiadomo funkcje maja taka samą ale lokalizacje pinów różną. Przy czym sprzedający robią kopiuj wklej nie sprawdzajac jak jest u nich. Z drugiej strony piszesz ze piny 85-86 się niczym nie różnią i obalasz moja teorie.
Fragment:
"Pozycja podpięta jest pod pin 87a" nie do końca logicznie napisałem. To raczej nie jest problemem. Tym bardziej że na wyłączonym silniku wszystko chodzi.
Fragment:
"Pozycja podpięta jest pod pin 87a" nie do końca logicznie napisałem. To raczej nie jest problemem. Tym bardziej że na wyłączonym silniku wszystko chodzi.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Buczy bo światła pozycyjne i mijania są zasilane PWM gdy napięcie instalacji wzrasta (inteligentne ładowanie aku). Było o tym wiele razy. Zasilanie cewki przekaźnika sygnałem PWM jest niedobre, bo dochodzi do indukowania się wysokich napięć (jak w cewce WN), można coś uszkodzić w elektronice.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
Zaraz uzupełnie braki w tym zakresie pytajac jednocześnie dlaczego u mnie buczy a u innych nie? np. u avatara.
Jak najlepiej rozwiązać ten problem?
Jak najlepiej rozwiązać ten problem?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
O @wszim był szybszy. Też znalazłem potwierdzenie sterowania sygnałem PWM:
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... 41.pl.html
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... 41.pl.html
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne
To może zależeć od samego przekaźnika i jego bezwładności. Na pewno powinna być w takim układzie równolegle podłączona dioda gasząca
przepięcia (spolaryzowana zaporowo czyli anodą na masę )
- często takie diody już są wbudowane w przekaźnik , wtedy on ma zaznaczoną polaryzację zasilania cewki + i -. Być może to buczenie nie wynika z samej częstotliwości PWM tylko z jakiejś reakcji obronnej BCM na przepięcia z gołej cewki przekaźnika. Może wstawienie samej diody już pomoże.
Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
Przykład przekaźnika z diodą
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości