Captiva 2.0D błąd B1440

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Captiva 2.0D błąd B1440

Post autor: mij » 17 wrz 2018, o 11:41

Witam,

mam Captive 2.0D 2007, i chciałem się dowiedzieć czy ktoś wymieniał przewody zapłonowe. Chciałem sprawdzić czy u mnie wszystkie są ok, ale niestety nie wiem gdzie ich szukać. Będę wdzięczny za podpowiedz.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: Bunioopl » 17 wrz 2018, o 12:28

W ropniaku,? Przewody zapłonowe.? Nie szukaj! Bo i tak nie znajdziesz

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: wszim » 18 wrz 2018, o 12:10

mij pisze:
17 wrz 2018, o 11:41
Witam,

mam Captive 2.0D 2007, i chciałem się dowiedzieć czy ktoś wymieniał przewody zapłonowe. Chciałem sprawdzić czy u mnie wszystkie są ok, ale niestety nie wiem gdzie ich szukać. Będę wdzięczny za podpowiedz.
Silnik 2.0D oznacza, że jest to silnik typu diesla, zasilany olejem napędowym. Taki silnik jest silnikiem o zapłonie samoczynnym, nie posiada więc świec zapłonowych (jak w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym), a co za tym idzie nie posiada przewodów do tych świec. Chyba, że popełniłeś błąd we wpisie i posiadasz silnik benzynowy. W nowych jednostkach benzynowych bardzo często także nie ma przewodów WN(Wysokiego Napięcia) łączących cewki zapłonowe ze świecami, gdyż standardem ostatniej dekady stał się zintegrowany moduł cewek zapłonowych, montowany bezpośrednio nad świecami. Z modułu takiego wysokie napięcie dostarczane jest do świec fajkami a nie przewodami. Przykład poniżej.
Obrazek
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: mij » 21 wrz 2018, o 09:58

Wojtek,

dzięki serdecznie za podpowiedz, mam dodatkowe pytanie czy uszkodzenie modułu cewki zapłonowej może dawać objaw że podczas jazdy samochód wchodzi w tryb podobny do awaryjnego ale komputer nie pokazuje checka. Natomiast po podpięciu pod Op-coma pojawia się błąd B1440-00 którego nie mogę wykasować.
Jak odpinam przed jazdą na chwilę element zaznaczony na zdjęciu to nic się nie dzieje w trakcie jazdy.
silnik captiva.jpg

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: wszim » 21 wrz 2018, o 10:39

To jaki ty masz w końcu ten silnik?

Nie wiem co jest na zdjęciu, nie posiadam captivy.

Odnośnie błędu B1440 info poniżej. Wygląda, że masz problem elektryczny, co może nie być proste do zdiagnozowania. BCM to jest moduł-komputer zarządzający całym pojazdem.
Diagnostyka kodu usterki DTC B1440
Deskryptor kodu DTC
DTC B1440 : Niezgodność sygnałów wejściowych w obwodach Urządzenia głównego trybu zasilania
Opis obwodu
Moduł sterujący nadwozia (BCM) monitoruje sygnały wejściowe napięcia wył/pracy/rozruchu zapłonu, napięcie zapłonu 1 oraz sygnały napięcia dodatkowego dostarczane przez przełącznik zapłonu. Obwód sygnały rezystora kluczyka zapłonu przekazuje napięcie 5V z BCM do przełącznika zapłonu. Aby określić właściwy tryb zasilania, BCM korzysta z danych na temat kolejności pojawiania się sygnałów, poziomu napięcia sygnałów, stanu flagi pracy silnika (ERF) oraz stanu zdalnego rozruchu.
Warunki wywołania kodu DTC
Przełącznik zapłonu jest w pozycji RUN (pracy).
Warunki wygenerowania kodu DTC
Gdy aktywne są zarówno parametry ACC/RUN (urządzeń dodatkowych/pracy) oraz parametry RUN/CRANK (pracy/rozruchu) układu zapłonowego, BCM wykrywa przerwę lub zwarcie z napięciem w obwodzie napięcia OFF/RUN/CRANK (wył/pracy/rozruchu).
Gdy silnik pracuje, BCM wykrywa przerwę w obwodzie napięcia plusa akumulatora. Przerwa w obwodzie napięcia akumulatora może być spowodowana zwarciem z masą w jednym z poniższych obwodów :
- Napięcie plusa akumulatora
- Napięcie dodatkowe
- Napięcie zapłonu 1
- Napięcie wył/pracy/rozruchu
Podejmowane działania, gdy wygenerowany zostanie kod DTC
Moduł BCM pracuje w trybie zasilania awaryjnego-bezpieczeństwa w zależności od tego, jaki ważny tryb zasilania został ostatnio wykryty oraz zależnie od stanu danych flagi pracy silnika (ERF) w obwodach transmisji danych szeregowych GMLAN.
Inne moduły w pojeździe pracują w trybie zasilania awaryjnego-bezpieczeństwa w zależności od tego jaki ostatni ważny tryb zasilania został nadany przez BCM oraz zależnie od flagi pracy silnika (ERF) w obwodach transmisji danych szeregowych GMLAN.
Pojazd może nie uruchomić się.
Warunki wykasowania kodu DTC
Gdy usterka nie jest już obecna, aktualny kod DTC jest kasowany.
Kod DTC z historii zostanie skasowany, gdy licznik cyklów zapłonu w module osiągnie próg kasowania 50 cykli, podczas których nie powtórzy się usterka.
Pomoce diagnostyczne
Użyć funkcji MIN/MAX multimetru cyfrowego do wychwycenia/zlokalizowania usterek chwilowych.
Testowanie obwodu/systemu
Gdy zapłon jest wyłączony (pozycja OFF), odłączyć złącze BCM.
Gdy zapłon jest wyłączony z wyjętym kluczykiem lub z kluczykiem w pozycji ACC, zmierzyć czy występuje napięcie 0V między obwodem napięcia wył/pracy/rozruchu na złączu BCM a masą.
Jeśli napięcie przekracza 0V, odłączyć przełącznik zapłonu i sprawdzić czy w obwodzie napięcia wył/pracy/rozruchu występuje zwarcie z napięciem lub zwarcie z innym obwodem sygnału przełącznika zapłonu.
Gdy zapłon jest wyłączony (pozycja OFF), a kluczyk włożony, zmierzyć napięcie akumulatora między obwodem napięcia wył/pracy/rozruchu na złączu BCM a masą.
Jeśli napięcie jest niższe od napięcia akumulatora, odłączyć przełącznik zapłonu i sprawdzić czy w obwodzie napięcia wył/pracy/rozruchu występuje przerwa lub zwarcie z masą.
Gdy zapłon jest w pozycji RUN i START, zmierzyć napięcie akumulatora między obwodem napięcia zapłonowego 1 na złączu BCM a masą.
Jeśli napięcie jest niższe od napięcia akumulatora, odłączyć przełącznik zapłonu i sprawdzić czy w obwodzie napięcia zapłonowego 1 oraz obwodzie napięcia plusa akumulatora występuje przerwa lub zwarcie z masą.
Gdy zapłon jest w pozycji ACC i RUN, zmierzyć napięcie akumulatora między obwodem napięcia dodatkowego na złączu BCM a masą.
Jeśli napięcie jest niższe od napięcia akumulatora, odłączyć przełącznik zapłonu i sprawdzić czy w obwodzie napięcia zapłonowego oraz obwodzie napięcia plusa akumulatora występuje przerwa lub zwarcie z masą.
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... ptiva.html
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: mij » 21 wrz 2018, o 10:42

Wojtek,

mam 2.0 diesel. Mój błąd był wcześniej bo zasugerowałem się że mogę mieć problemy z powodu przewodów rozruchowych(ale to tylko opcja w benzynce).Przepraszam za zamieszanie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Captiva 2.0D błąd B1440

Post autor: wszim » 21 wrz 2018, o 10:46

Więc nie masz też cewki zapłonowej. Zmieniłem temat wątku żeby był bardziej prawdziwy i przeniosłem do działu elektrycznego. Poza tym nie napisałeś konkretnie co się z autem dzieje?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Captiva 2.0D błąd B1440

Post autor: mij » 21 wrz 2018, o 11:07

ok, to moze od początku, żeby nie robić dodatkowego zamieszania w temacie.
Samochód Captiva 2.0D, 4x4 150KM,
Problemów jest kilka:
1. Przy odpalaniu samochodu na zimnym silniku muszę kilka razy kręcić lub poprostu przetrzymać żeby odpalił.
2. W trakcie jazdy wszystko jest ok, normalnie przyspiesza ale do momentu jak osiągnie 90 stopni, wtedy wchodzi w jakiś "cichy tryb awaryjny" bez wyrzucania checka, i przyspieszenia brak. Maksymalna prędkość 80-90 , przy obrotach max. 3,5 tys. Jak go wyłączę i ponownie odpalę wszystko na jakiś czas jest ok, a potem nawrót choroby.
3. Po wyłączeniu silnika przekaźnik przepustnicy cały czas pracuje, i zżera prąd. Musze wyjąć bezpiecznik na chwilę i wtedy jest ok. Z tym chyba sobie poradzę bo musze zrobic poprostu bypass.


Co zrobione:
- wszystkie rury sprawdzone, szczelne
- ciśnienie na silniku trzyma
- wymienione filtry
- wyczyszczona przepustnica
- EGR wyczyszczony,
- zaślepiony EGR
- sprawdzone Op-Comem, błędy brak, poza jednym B1440-00(nie można go wykasować), czyli to o czym pisałeś, muszę szukać co jest nie tak (pytanie dodatkowe gdzie szukać BCM-a).
- sprawdzone wszystkie bezpieczniki
- sprawdzone wtryski, są ok

Ostatnio "odkryłem" że jak przed jazdą wyjmę złącza które zaznaczyłem na zdjęciu wyżej , w trakcie jazdy niema choroby wejścia w "cichy tryb awaryjny".

zaczynają mi się kończyć pomysły(mojemu mechanikowi też), dlatego szukam pomocy możne ktoś miał podobne przejścia.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Captiva 2.0D błąd B1440

Post autor: wszim » 21 wrz 2018, o 11:19

Szukaj gdzie ten BCM w capti wsadzili
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... va-my.html
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Captiva 2.0D błąd B1440

Post autor: mij » 24 wrz 2018, o 08:25

Witam wszystkich,
dzisiaj niestety doszła dodatkowa kwestia a mianowicie podczas jazdy mam biały dym za sobą, ale dopiero jak silnik się rozgrzeje. Sprawdziłem czy nie ubywa mi płynu zbiorniczku z płynem ale wszystko ok. No i dalej brak mocy po rozgrzaniu silnika. Ręce mi opadają bo niewiem co robić.
Ma może ktoś jakiś pomysł??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości