Brak ciśnienia w 2 cylindrach
- Marecki732
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 mar 2020, o 10:33
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: Diesel 2.2, 184KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Witam.
Captivka niestety odmówiła posłuszeństwa, silnik zaczął bardzo nierówno pracować, pojawiły się kontrolki check engine i jeszcze jakieś dwie. W ASO zdiagnozowali brak ciśnienia w 2 cylindrach. Oddali wtryski do Boscha, tam przeczyścili i stwierdzili, że są OK. Po zamontowaniu z powrotem problem pozostał. A to najprawdopodobniej oznacza remont silnika (jak mi powiedzieli). Czy znacie może dobry warsztat (najlepiej okolice Warszawy), który w uczciwej cenie podejmie się dalszej diagnozy i ewentualnie naprawy. W tym ASO miły pan mówił, że samo rozebranie silnika to ok 5 tyś PLN. Zdaję sobie sprawę, że koszty nie będą małe, ale może znacie warsztat, w którym równie fachowo się tym zajmą (a może i lepiej) w dobrej cenie ? Chyba że lepszą opcją jest poszukanie innego silnika? Ja niestety nie mam znajomego mechanika i będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Captiva to 2,2 Diesel 184 KM automat z 2013 roku.
Pozdrawiam!
Captivka niestety odmówiła posłuszeństwa, silnik zaczął bardzo nierówno pracować, pojawiły się kontrolki check engine i jeszcze jakieś dwie. W ASO zdiagnozowali brak ciśnienia w 2 cylindrach. Oddali wtryski do Boscha, tam przeczyścili i stwierdzili, że są OK. Po zamontowaniu z powrotem problem pozostał. A to najprawdopodobniej oznacza remont silnika (jak mi powiedzieli). Czy znacie może dobry warsztat (najlepiej okolice Warszawy), który w uczciwej cenie podejmie się dalszej diagnozy i ewentualnie naprawy. W tym ASO miły pan mówił, że samo rozebranie silnika to ok 5 tyś PLN. Zdaję sobie sprawę, że koszty nie będą małe, ale może znacie warsztat, w którym równie fachowo się tym zajmą (a może i lepiej) w dobrej cenie ? Chyba że lepszą opcją jest poszukanie innego silnika? Ja niestety nie mam znajomego mechanika i będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Captiva to 2,2 Diesel 184 KM automat z 2013 roku.
Pozdrawiam!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Fajne to ASO, brak ciśnienia na dwu cylindrach a oni dają wtryski do sprawdzenia. Może być tylko głowica do roboty albo ... Są sposoby aby stwierdzić czy za brak kompresiki winna jest głowica czy szczelność na styku tłok cylinder.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Jeżeli są to sąsiednie cylindry to duże prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą. (to byłby najmniejszy koszt naprawy). Sprawdź czy w płynie chłodzącym nie ma tłustego nalotu lub na korku oleju białej mazi. Może też byc pęknięta głowica to dość częsty przypadek w Dieselu.
Co do tego serwisu to napisz gdzie sa tacy magicy, aby inni nie popełnili twojego błędu. Dobrze, że nie wymieniali opon z powodu niskiego ciśnienia w cylindrach!
Co do tego serwisu to napisz gdzie sa tacy magicy, aby inni nie popełnili twojego błędu. Dobrze, że nie wymieniali opon z powodu niskiego ciśnienia w cylindrach!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Dokładnie....zresztą w tym dislu jest układ paliwowy delphi więc tam powinni oddać jak już A nie do Boscha...generalnie oddalbym auto do innego niezależnego warsztatu w celu potwierdzenia ich diagnozy....bardziej obstawialbym problem z układem podawania paliwa niż brak kompresji...A dawno kupiłeś tą captivkę?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Podejrzewam że powodem oddania wtrysków do regeneracji, było rozłączenie układu paliwowego. W silniku 2,2 wtryski jak nie są pod ciśnieniem dłuższy czas potrafią się zawiesić i aby je ponownie uruchomić trzeba poddać je regeneracji lub podać duże ciśnienie, znacznie większe niż generuje listwa.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Mam taki katalog na kompie " Bzdury " i tam wędruje Twój wpis. Kolego o czym ty piszesz jakie ciśnienie, wtryski jak silnik nie pracuje są pod ciśnieniem około 1bar czyli atmosferycznym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Przeczytaj ze zrozumieniem. Piszę o rozłączeniu z układu paliwowego. Ja już to przerobiłem, piszę z własnego doświadczenia. Po odłączeniu wtrysków od listwy zasilającej na 1 dzień dwa miałem do roboty. Ponadto ten sam problem występuje także w wielu innych silnikach np. 2,2 i 3,0 HDi koncernu PSA.
Odnośnie wyrzucania do katalogu bzdury, to możesz zrobić co Ci się podoba jest mi to zupełnie obojętne, ja piszę ze swojego doświadczenia nie dla lichego poklasku i wymądrzania się.
Odnośnie wyrzucania do katalogu bzdury, to możesz zrobić co Ci się podoba jest mi to zupełnie obojętne, ja piszę ze swojego doświadczenia nie dla lichego poklasku i wymądrzania się.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
To Ty czytaj że zrozumieniem co napisałem, bzdurą jest to " wtryski jak nie są pod ciśnieniem dłuższy czas potrafią się zawiesić ". Prawdą jest to że po demontażu i ponownym montażu potrafią się zawiesić ale na pewno nie z powodu że nie były pod ciśnieniem. Ja też wielokrotnie wymieniałem wtryski i żaden mi się nie zawiesił, może miałem szczęście albo robiłem to z głową.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Dalsza dyskusja jest bezsensowna, ja swoje ty swoje, szkoda prowadzić dalsze dywagacje.
Ja swoje wpisy opieram na doświadczeniach z eksploatacji Captivy 2,2 D oraz tego co usłyszałem od swojego mechanika podczas wymiany kolektora dolotowego (właśnie podczas tej naprawy rozłączony został układ paliwowy, a dokładnie zasilanie wtrysków), a ty na podstawie (prawdopodobnie) Orlando 2,0. Dwa inne silniki, dwa inne auta.
Pozostaje tylko jedno pytanie czy nasza bezsensowna wymiana wniosła coś w kwestii wyjaśnienia problemu jaki ma Marecki732 ze swoją Captivą 2,2 D (184KM).
Może zajmijmy się pomocą koledze w jego problemie, a nie osobistymi wycieczkami lub udowadnianiem kto wie więcej.
Ja swoje wpisy opieram na doświadczeniach z eksploatacji Captivy 2,2 D oraz tego co usłyszałem od swojego mechanika podczas wymiany kolektora dolotowego (właśnie podczas tej naprawy rozłączony został układ paliwowy, a dokładnie zasilanie wtrysków), a ty na podstawie (prawdopodobnie) Orlando 2,0. Dwa inne silniki, dwa inne auta.
Pozostaje tylko jedno pytanie czy nasza bezsensowna wymiana wniosła coś w kwestii wyjaśnienia problemu jaki ma Marecki732 ze swoją Captivą 2,2 D (184KM).
Może zajmijmy się pomocą koledze w jego problemie, a nie osobistymi wycieczkami lub udowadnianiem kto wie więcej.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Te silniki są identyczne tylko różnią się pojemnością.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Kolego dam Ci radę nie wierz mechanikom, pojechałeś na wymianę kolektora i przy okazji wymiany mechanik zawiesił Ci dwa wtryski bo właśnie podczas tej " naprawy rozłączony został układ paliwowy, a dokładnie zasilanie wtrysków " a jeszcze dokładniej musiał wymontować listwę paliwową aby wymontować chłodnicę EGR a następnie kolektor. Po złożeniu wszystkiego zapewne auto nie odpaliło i pan mechanik stwierdził że " W silniku 2,2 wtryski jak nie są pod ciśnieniem dłuższy czas potrafią się zawiesić i aby je ponownie uruchomić trzeba poddać je regeneracji lub podać duże ciśnienie " bzdura dał dupy bo się spieszył albo robił to pierwszy raz, ciekawe czy Cię o tym uprzedził przed naprawą? Kto za to zapłacił ?
Podczas wymiany filtra paliwa też zostaje rozłączony układ paliwowy i gamoń mechanik też zawiesi wtryski bo nie odpowietrzy układu, odpali silnik a wtryski zaczną pracować na sucho i jakiś może się zawiesić.
Podczas wymiany filtra paliwa też zostaje rozłączony układ paliwowy i gamoń mechanik też zawiesi wtryski bo nie odpowietrzy układu, odpali silnik a wtryski zaczną pracować na sucho i jakiś może się zawiesić.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- bart82
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
- Reputacja: 0
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 4WD
- LPG: Lovato Smart
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Fajne te ASO .
Sam jestem mechanikiem mimo że od lat zajmuje się czymś innym ale takie bajki?
Nie robiąc offtopu kolega dostał wydruk na podstawie czego stwierdzono brak kompresji.
Kamera inspekcyjna poszła w ruch czy rozbieramy silnik?
Sam jestem mechanikiem mimo że od lat zajmuje się czymś innym ale takie bajki?
Nie robiąc offtopu kolega dostał wydruk na podstawie czego stwierdzono brak kompresji.
Kamera inspekcyjna poszła w ruch czy rozbieramy silnik?
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Kolego spróbuj na Familijnej na Żeraniu. Motokombi się to nazywa, głowice robią w Captivach od chyba 8 lat. Warsztat mały ale jary.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Ciekawe jak niby wygląda procedura odpowietrzania wtryskiwaczy....na chłopski rozum jak zabraknie paliwa to co wtryski do wymiany? No raczej nie...pompa ciśnienia to wyrównuje jak dla mnie a tzw. powietrze jest przez nią wypychane do układu przelewowego i tyle, a nawet jak bedzie powietrze za pompą np. na listwie no to sorry ale wtryskiwacze tez je wypchaja i tyle...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Aktywny
- Posty: 56
- Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
- Silnik:
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach
Dobra to teraz rozwiejemy trochę wątpliwości. Wtryski wymontowanie leżały na półce około 2 tygodni. Jeden wymieniony na używany , po zamontowaniu wtryskiwaczy kilka razy przekręcony kluczyk aby napełnić filtr paliwa wcześniej wymieniony wkład. Odpala ciężko jak jest zapowietrzony ale odpali po kilkukrotnym przekręceniu rozrusznikiem. Prościej i ja to robię odkręcić rurkę od wtryskiwacza i kręcić rozrusznikiem ( stara metoda) i wtedy szybciej odpali ale nie ma tragedii. Nic nie trzeba kodować żadnych wtrysków nic się nie zawiesza i nie trzeba ich regenerować. Sprawdzone na własnej captivie ( już sprzedana jakiś czas temu i służy nowemu właścicielowi z tego co wiem dobrze.)
A zaglądam tu na forum z sentymentu bo bardzo lubiłem ten samochód , przez 6 lat użytkowania mnie nie zawiódł.
A zaglądam tu na forum z sentymentu bo bardzo lubiłem ten samochód , przez 6 lat użytkowania mnie nie zawiódł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości