Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marecki732
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 5 mar 2020, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: Diesel 2.2, 184KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: Marecki732 » 18 kwie 2020, o 20:10

Witam.

Captivka niestety odmówiła posłuszeństwa, silnik zaczął bardzo nierówno pracować, pojawiły się kontrolki check engine i jeszcze jakieś dwie. W ASO zdiagnozowali brak ciśnienia w 2 cylindrach. Oddali wtryski do Boscha, tam przeczyścili i stwierdzili, że są OK. Po zamontowaniu z powrotem problem pozostał. A to najprawdopodobniej oznacza remont silnika (jak mi powiedzieli). Czy znacie może dobry warsztat (najlepiej okolice Warszawy), który w uczciwej cenie podejmie się dalszej diagnozy i ewentualnie naprawy. W tym ASO miły pan mówił, że samo rozebranie silnika to ok 5 tyś PLN. Zdaję sobie sprawę, że koszty nie będą małe, ale może znacie warsztat, w którym równie fachowo się tym zajmą (a może i lepiej) w dobrej cenie ;)? Chyba że lepszą opcją jest poszukanie innego silnika? Ja niestety nie mam znajomego mechanika i będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Captiva to 2,2 Diesel 184 KM automat z 2013 roku.

Pozdrawiam!

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: kochar » 18 kwie 2020, o 20:40

Fajne to ASO, brak ciśnienia na dwu cylindrach a oni dają wtryski do sprawdzenia. Może być tylko głowica do roboty albo ... Są sposoby aby stwierdzić czy za brak kompresiki winna jest głowica czy szczelność na styku tłok cylinder.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: Kosiu67 » 19 kwie 2020, o 09:58

Jeżeli są to sąsiednie cylindry to duże prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą. (to byłby najmniejszy koszt naprawy). Sprawdź czy w płynie chłodzącym nie ma tłustego nalotu lub na korku oleju białej mazi. Może też byc pęknięta głowica to dość częsty przypadek w Dieselu.
Co do tego serwisu to napisz gdzie sa tacy magicy, aby inni nie popełnili twojego błędu. Dobrze, że nie wymieniali opon z powodu niskiego ciśnienia w cylindrach!

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: endriu333 » 19 kwie 2020, o 10:42

Dokładnie....zresztą w tym dislu jest układ paliwowy delphi więc tam powinni oddać jak już A nie do Boscha...generalnie oddalbym auto do innego niezależnego warsztatu w celu potwierdzenia ich diagnozy....bardziej obstawialbym problem z układem podawania paliwa niż brak kompresji...A dawno kupiłeś tą captivkę?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: Kosiu67 » 19 kwie 2020, o 13:39

Podejrzewam że powodem oddania wtrysków do regeneracji, było rozłączenie układu paliwowego. W silniku 2,2 wtryski jak nie są pod ciśnieniem dłuższy czas potrafią się zawiesić i aby je ponownie uruchomić trzeba poddać je regeneracji lub podać duże ciśnienie, znacznie większe niż generuje listwa.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: kochar » 19 kwie 2020, o 14:03

Mam taki katalog na kompie " Bzdury " i tam wędruje Twój wpis. Kolego o czym ty piszesz jakie ciśnienie, wtryski jak silnik nie pracuje są pod ciśnieniem około 1bar czyli atmosferycznym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: Kosiu67 » 20 kwie 2020, o 07:17

Przeczytaj ze zrozumieniem. Piszę o rozłączeniu z układu paliwowego. Ja już to przerobiłem, piszę z własnego doświadczenia. Po odłączeniu wtrysków od listwy zasilającej na 1 dzień dwa miałem do roboty. Ponadto ten sam problem występuje także w wielu innych silnikach np. 2,2 i 3,0 HDi koncernu PSA.
Odnośnie wyrzucania do katalogu bzdury, to możesz zrobić co Ci się podoba jest mi to zupełnie obojętne, ja piszę ze swojego doświadczenia nie dla lichego poklasku i wymądrzania się.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: kochar » 20 kwie 2020, o 09:31

To Ty czytaj że zrozumieniem co napisałem, bzdurą jest to " wtryski jak nie są pod ciśnieniem dłuższy czas potrafią się zawiesić ". Prawdą jest to że po demontażu i ponownym montażu potrafią się zawiesić ale na pewno nie z powodu że nie były pod ciśnieniem. Ja też wielokrotnie wymieniałem wtryski i żaden mi się nie zawiesił, może miałem szczęście albo robiłem to z głową.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: Kosiu67 » 20 kwie 2020, o 16:27

Dalsza dyskusja jest bezsensowna, ja swoje ty swoje, szkoda prowadzić dalsze dywagacje.
Ja swoje wpisy opieram na doświadczeniach z eksploatacji Captivy 2,2 D oraz tego co usłyszałem od swojego mechanika podczas wymiany kolektora dolotowego (właśnie podczas tej naprawy rozłączony został układ paliwowy, a dokładnie zasilanie wtrysków), a ty na podstawie (prawdopodobnie) Orlando 2,0. Dwa inne silniki, dwa inne auta.
Pozostaje tylko jedno pytanie czy nasza bezsensowna wymiana wniosła coś w kwestii wyjaśnienia problemu jaki ma  Marecki732 ze swoją Captivą 2,2 D (184KM).
Może zajmijmy się pomocą koledze w jego problemie, a nie osobistymi wycieczkami lub udowadnianiem kto wie więcej.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: kochar » 20 kwie 2020, o 16:37

Te silniki są identyczne tylko różnią się pojemnością.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: kochar » 20 kwie 2020, o 20:35

Kolego dam Ci radę nie wierz mechanikom, pojechałeś na wymianę kolektora i przy okazji wymiany mechanik zawiesił Ci dwa wtryski bo właśnie podczas tej " naprawy rozłączony został układ paliwowy, a dokładnie zasilanie wtrysków " a jeszcze dokładniej musiał wymontować listwę paliwową aby wymontować chłodnicę EGR a następnie kolektor. Po złożeniu wszystkiego zapewne auto nie odpaliło i pan mechanik stwierdził że " W silniku 2,2 wtryski jak nie są pod ciśnieniem dłuższy czas potrafią się zawiesić i aby je ponownie uruchomić trzeba poddać je regeneracji lub podać duże ciśnienie " bzdura dał dupy bo się spieszył albo robił to pierwszy raz, ciekawe czy Cię o tym uprzedził przed naprawą? Kto za to zapłacił ?
Podczas wymiany filtra paliwa też zostaje rozłączony układ paliwowy i gamoń mechanik też zawiesi wtryski bo nie odpowietrzy układu, odpali silnik a wtryski zaczną pracować na sucho i jakiś może się zawiesić. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 1
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: bart82 » 28 kwie 2020, o 19:53

Fajne te ASO .
Sam jestem mechanikiem mimo że od lat zajmuje się czymś innym ale takie bajki?
Nie robiąc offtopu kolega dostał wydruk na podstawie czego stwierdzono brak kompresji.
Kamera inspekcyjna poszła w ruch czy rozbieramy silnik?

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: herman00 » 29 kwie 2020, o 13:55

Kolego spróbuj na Familijnej na Żeraniu. Motokombi się to nazywa, głowice robią w Captivach od chyba 8 lat. Warsztat mały ale jary.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: endriu333 » 29 kwie 2020, o 14:33

Ciekawe jak niby wygląda procedura odpowietrzania wtryskiwaczy....na chłopski rozum jak zabraknie paliwa to co wtryski do wymiany? No raczej nie...pompa ciśnienia to wyrównuje jak dla mnie a tzw. powietrze jest przez nią wypychane do układu przelewowego i tyle, a nawet jak bedzie powietrze za pompą np. na listwie no to sorry ale wtryskiwacze tez je wypchaja i tyle...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia w 2 cylindrach

Post autor: kodasVW » 30 kwie 2020, o 07:44

Dobra to teraz rozwiejemy trochę wątpliwości. Wtryski wymontowanie leżały na półce około 2 tygodni. Jeden wymieniony na używany , po zamontowaniu wtryskiwaczy kilka razy przekręcony kluczyk aby napełnić filtr paliwa wcześniej wymieniony wkład. Odpala ciężko jak jest zapowietrzony ale odpali po kilkukrotnym przekręceniu rozrusznikiem. Prościej i ja to robię odkręcić rurkę od wtryskiwacza i kręcić rozrusznikiem ( stara metoda) i wtedy szybciej odpali ale nie ma tragedii. Nic nie trzeba kodować żadnych wtrysków nic się nie zawiesza i nie trzeba ich regenerować. Sprawdzone na własnej captivie ( już sprzedana jakiś czas temu i służy nowemu właścicielowi z tego co wiem dobrze.)
A zaglądam tu na forum z sentymentu bo bardzo lubiłem ten samochód , przez 6 lat użytkowania mnie nie zawiódł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość