Cześć,
w mojej niedawno kupionej Captive 3.2 230km 2006 rok przy wolny prędkościach na dołkach (piaskowa droga) słychać z przodu głuche stuki.
Miałem luzy na tulejkach w przednich dolnych wachaczach więc zostały wymienione obie duża i mała. Oraz wymieniłem prawy drążek kierowniczy. Na stacji diagnosta sprawdzał łącznik stabilizatorów i stwierdził że jest w porządku. Z tego co czytałem ten dźwięk może być z amortyzatorów, miały jakąś wadę fabryczną. Ktoś temat może już przerabiał?
Stuki w podwoziu, co to?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 mar 2020, o 13:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 230KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Rzekuń
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Stuki w podwoziu, co to?
Też mam podobne stuki na małych nierównościach przy niskich prędkościach, mimo że zawieszenie po wymianie tulei. Ja bym do podjerzanych dorzucił przekładnię kierowniczą i wałek kolumny kierowniczej. Nie wykluczone, że to może też i amorki/mocowania albo ich łożyska. U mnie co prawda Captiva z 2013, więc nie wszystko jest takie jak w tych z 2006.
Czy nie masz wrażenia że to bardziej od strony pasażera dobiega i głównie jak prawe koło trafia na nierówność?
Czy nie masz wrażenia że to bardziej od strony pasażera dobiega i głównie jak prawe koło trafia na nierówność?
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4202
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Stuki w podwoziu, co to?
A amorki macie oryginalne czy już jakieś dedykowane zamienniki? bo np w Insigni (też GM), gdy zmienia się oryginalne na firmę Sachs, to podobno jeździć się nie da, tak stuka. Szukają chłopaki zwykle używek w dobrym stanie.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 mar 2020, o 13:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2, 230KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Rzekuń
- Kontakt:
Re: Stuki w podwoziu, co to?
Apropo kolumny kierowniczej to czytałem że pomaga nasamarowanie tak zwanego krzyżaka na dole kolumny.
Jeśli chodzi o dźwięk to cięzko powiedzieć, ale mam odczucie że pod nogami pasażera. Muszę sprawdzić amortyzatory czy są seryjne.
Dodano po 45 sekundach:
Tu jest link do usterki kolumny i naprawy jej viewtopic.php?f=95&t=4145
Jeśli chodzi o dźwięk to cięzko powiedzieć, ale mam odczucie że pod nogami pasażera. Muszę sprawdzić amortyzatory czy są seryjne.
Dodano po 45 sekundach:
Tu jest link do usterki kolumny i naprawy jej viewtopic.php?f=95&t=4145
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stuki w podwoziu, co to?
Kolego dla diagnosty łączniki dobre, a dla mnie niedobre. Ale nie idź na skróty wymień wszystkie łaczniki raze z gumami (powtarzam z gumami).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Stuki w podwoziu, co to?
Z gumami czyli obejmy stabilizatora?
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stuki w podwoziu, co to?
GUMA STABILIZATORA PRZÓD CHEVROLET CAPTIVA ANTARA - wrzuć na Alledrogo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości