P228C niskie ciśnienie paliwa

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 31 sty 2020, o 13:25

Witam,
Od około tygodnia dopadła mnie taka rzecz, auto bardzo długo kręci na zimnym, 4-5 razy i dopiero się uruchamia. Na ciepłym rozruch też trwa dłużej....to co zostało zrobione, wymiana aku na nowy, wymienione oba filtry paliwo. Błąd odczytany z komputera to P228C-niskie ciśnienie, pojawił się jak auto wchodzi na obroty powyżej 3 tysięcy....aczkolwiek sam silnik pracuje ok, brak wyczuwalnej utraty mocy. Ktoś miał podobny przypadek?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: etac » 31 sty 2020, o 17:20

Pewnie padła pompa wstępna w zbiorniku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 31 sty 2020, o 17:26

Wstępna? Tzn. Po prostu pompa paliwa tak?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: bubu1769 » 31 sty 2020, o 17:57

W Dieslu są nieajako dwie pompy paliwa, jedna w zbiorniku która podaje na filtr a później na pompę wtryskowa robiąca ciśnienie do wtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 31 sty 2020, o 18:10

Tak wiem, ale ten błąd informuje raczej o problemie przed pompą wtryskową czyli właśnie bardziej pompa paliwa w baku albo czujnik cisnienia paliwa może?
A ktoś kojarzy czy jak w tym silniku przekręci się stacyjkę to powinno być słychać pompę paliwa?
No i jeszcze jedno, jeśli to padła faktycznie pompa paliwa to czy auto wogole nie powinno pracować?
U mnie jest tylko mega problem z odpaleniem, później silnik pracuje bardzo ładnie...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: bubu1769 » 31 sty 2020, o 18:57

Chyba w każdym samochodzie z pompą paliwa w zbiorniku powinna się ona na chwilę załączyć po załączeniu zapłonu.
A czy silnik Diesla będzie pracować jak pompa w zbiorniku będzie uszkodzona?
Sądzę że jest to możliwe, jeśli nie ma jakiś nieszczelności w układzie to pompa wtryskowa powinna dać radę sama zaciągnąć paliwo ze zbiornika.
Możesz dla testu zdjąć przewód między filtrem a pompa wtryskowa i zobaczyć czy po przekręceniu stacyjki pójdzie z niego paliwo.
Podobny objaw może być też przy lejącym wtrysku.
Jak będę mieć chwilę to przejrze TIS-a i poszukam gdzie tam u ciebie siedzi ten czujnik ciśnienia.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 31 sty 2020, o 19:05

Za ten czujnik byłbym wdzięczny A z ta pompą masz rację zrobię taki test...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: bubu1769 » 31 sty 2020, o 20:35

Ogólnie masz dwa czujniki ciśnienia paliwa.
Jeden na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej a drugi na samej listwie wtryskowej i to właśnie jego dotyczy błąd P228C.
Captiva 2.2 P228C.pdf
(81.38 KiB) Pobrany 219 razy

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 31 sty 2020, o 20:57

No ciekawie....to nie wiem czy ta pompą paliwa nadal jest w grze...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: bubu1769 » 31 sty 2020, o 21:07

Ogólnie przyczyną błędu może być:
•  Nieszczelność w układzie paliwowym
•  Ograniczenie przepływu filtra paliwa
•  Zablokowanie dyszy wtryskiwacza w położeniu otwarcia
•  Nieszczelność regulatora ciśnienia szyny paliwowej
•  Zużycie pompy wtryskowej paliwa

Ja bym na szybko sprawdził wtryskiwacze metodą przelewową.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: kochar » 31 sty 2020, o 21:57

A może tak zacząć od diagnostyki ciśnienia na listwie. :witam:
Tu przykład https://drive.google.com/file/d/1c8MTal ... eLxxI/view
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: kochar » 1 lut 2020, o 12:25

Jak masz elma to sprawdź ciśnienie na listwie podczas rozruch np. programem Tarque. Tak jest u mnie na zimnym silniku po nocy. https://drive.google.com/file/d/1cDZDc8 ... sp=sharing :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 1 lut 2020, o 13:25

Spróbuję może jednak zerknąć najpierw na filtry, i zobaczę co się stanie jak zdejmę przewód z wyjścia filtra paliwa i przekrece kluczyk...nie chce się mi wierzyć, że to coś poważnego...
Co do tego ciśnienia to będę je chyba widział dopiero po uruchomieniu silnika, czy również podczas rozruchu?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: bart82 » 1 lut 2020, o 18:17

Czujnik ciśnienia na listwie obstawiam.
Możesz zrobić jeszcze test przelewowy pod kątem padnietych wtrysków.
Edit:porównaj cisnienie zadane z cisnieniem aktualnym .

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: kochar » 1 lut 2020, o 19:56

Jak zaczynamy obstawiać to ja na rozrusznik :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Jabol01
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: Jabol01 » 14 lut 2020, o 14:02

Mam ten sam kod błędu i spadek mocy po błędzie. Udało się może zdiagnozować usterkę?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 14 lut 2020, o 15:43

U mnie na 99,99% wtrysk/wtryski...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Jabol01
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: Jabol01 » 14 lut 2020, o 16:48

Jak to zdiagnozowałeś? Zastanawiam się czy jechać do kogoś kto czyści i regeneruje wtryski, chociaż wolalbym wczesniej wyeliminować resztę możliwości.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 14 lut 2020, o 18:07

Auto trafiło do dwóch niezależnych warsztatów, które weryfikowaly czujniki i działanie np. Pompy paliwa....doszli do wniosku, że ciśnienie ucieka przez wtryski niby 3 i 4. Generalnie usterka się nasilala i obecnie auto baaardzo trudno odpala nawet jako zimne i kopci też bardzo mocno, co potwierdza, że to praktycznie wtryski...po niedzieli oddaje auto do dislowca...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: kochar » 14 lut 2020, o 21:07

Jabol01 pisze:
14 lut 2020, o 16:48
Jak to zdiagnozowałeś? Zastanawiam się czy jechać do kogoś kto czyści i regeneruje wtryski, chociaż wolalbym wczesniej wyeliminować resztę możliwości.
Jak chcesz regenerować to polecam lekturę viewtopic.php?f=28&t=6779&p=139266&hili ... ge#p139266 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P228C niskie ciśnienie paliwa

Post autor: endriu333 » 26 lut 2020, o 16:54

Dla potomnych mały update: skończyło się na wymianie pompy wtryskowej (uzywka) i regeneracji 3 wtryskow(końcówki) jeden po myciu dało się uratować.... po drodze używałem chemi forte, nie polecam, tak samo fachowcy od disla, którzy naprawili tą usterkę. Temat można zamknąć.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości