P228C niskie ciśnienie paliwa
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
P228C niskie ciśnienie paliwa
Witam,
Od około tygodnia dopadła mnie taka rzecz, auto bardzo długo kręci na zimnym, 4-5 razy i dopiero się uruchamia. Na ciepłym rozruch też trwa dłużej....to co zostało zrobione, wymiana aku na nowy, wymienione oba filtry paliwo. Błąd odczytany z komputera to P228C-niskie ciśnienie, pojawił się jak auto wchodzi na obroty powyżej 3 tysięcy....aczkolwiek sam silnik pracuje ok, brak wyczuwalnej utraty mocy. Ktoś miał podobny przypadek?
Od około tygodnia dopadła mnie taka rzecz, auto bardzo długo kręci na zimnym, 4-5 razy i dopiero się uruchamia. Na ciepłym rozruch też trwa dłużej....to co zostało zrobione, wymiana aku na nowy, wymienione oba filtry paliwo. Błąd odczytany z komputera to P228C-niskie ciśnienie, pojawił się jak auto wchodzi na obroty powyżej 3 tysięcy....aczkolwiek sam silnik pracuje ok, brak wyczuwalnej utraty mocy. Ktoś miał podobny przypadek?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Pewnie padła pompa wstępna w zbiorniku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Wstępna? Tzn. Po prostu pompa paliwa tak?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
W Dieslu są nieajako dwie pompy paliwa, jedna w zbiorniku która podaje na filtr a później na pompę wtryskowa robiąca ciśnienie do wtryskiwaczy.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Tak wiem, ale ten błąd informuje raczej o problemie przed pompą wtryskową czyli właśnie bardziej pompa paliwa w baku albo czujnik cisnienia paliwa może?
A ktoś kojarzy czy jak w tym silniku przekręci się stacyjkę to powinno być słychać pompę paliwa?
No i jeszcze jedno, jeśli to padła faktycznie pompa paliwa to czy auto wogole nie powinno pracować?
U mnie jest tylko mega problem z odpaleniem, później silnik pracuje bardzo ładnie...
A ktoś kojarzy czy jak w tym silniku przekręci się stacyjkę to powinno być słychać pompę paliwa?
No i jeszcze jedno, jeśli to padła faktycznie pompa paliwa to czy auto wogole nie powinno pracować?
U mnie jest tylko mega problem z odpaleniem, później silnik pracuje bardzo ładnie...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Chyba w każdym samochodzie z pompą paliwa w zbiorniku powinna się ona na chwilę załączyć po załączeniu zapłonu.
A czy silnik Diesla będzie pracować jak pompa w zbiorniku będzie uszkodzona?
Sądzę że jest to możliwe, jeśli nie ma jakiś nieszczelności w układzie to pompa wtryskowa powinna dać radę sama zaciągnąć paliwo ze zbiornika.
Możesz dla testu zdjąć przewód między filtrem a pompa wtryskowa i zobaczyć czy po przekręceniu stacyjki pójdzie z niego paliwo.
Podobny objaw może być też przy lejącym wtrysku.
Jak będę mieć chwilę to przejrze TIS-a i poszukam gdzie tam u ciebie siedzi ten czujnik ciśnienia.
A czy silnik Diesla będzie pracować jak pompa w zbiorniku będzie uszkodzona?
Sądzę że jest to możliwe, jeśli nie ma jakiś nieszczelności w układzie to pompa wtryskowa powinna dać radę sama zaciągnąć paliwo ze zbiornika.
Możesz dla testu zdjąć przewód między filtrem a pompa wtryskowa i zobaczyć czy po przekręceniu stacyjki pójdzie z niego paliwo.
Podobny objaw może być też przy lejącym wtrysku.
Jak będę mieć chwilę to przejrze TIS-a i poszukam gdzie tam u ciebie siedzi ten czujnik ciśnienia.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Za ten czujnik byłbym wdzięczny A z ta pompą masz rację zrobię taki test...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Ogólnie masz dwa czujniki ciśnienia paliwa.
Jeden na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej a drugi na samej listwie wtryskowej i to właśnie jego dotyczy błąd P228C.
Jeden na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej a drugi na samej listwie wtryskowej i to właśnie jego dotyczy błąd P228C.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
No ciekawie....to nie wiem czy ta pompą paliwa nadal jest w grze...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Ogólnie przyczyną błędu może być:
• Nieszczelność w układzie paliwowym
• Ograniczenie przepływu filtra paliwa
• Zablokowanie dyszy wtryskiwacza w położeniu otwarcia
• Nieszczelność regulatora ciśnienia szyny paliwowej
• Zużycie pompy wtryskowej paliwa
Ja bym na szybko sprawdził wtryskiwacze metodą przelewową.
• Nieszczelność w układzie paliwowym
• Ograniczenie przepływu filtra paliwa
• Zablokowanie dyszy wtryskiwacza w położeniu otwarcia
• Nieszczelność regulatora ciśnienia szyny paliwowej
• Zużycie pompy wtryskowej paliwa
Ja bym na szybko sprawdził wtryskiwacze metodą przelewową.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
A może tak zacząć od diagnostyki ciśnienia na listwie.
Tu przykład https://drive.google.com/file/d/1c8MTal ... eLxxI/view
Tu przykład https://drive.google.com/file/d/1c8MTal ... eLxxI/view
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Jak masz elma to sprawdź ciśnienie na listwie podczas rozruch np. programem Tarque. Tak jest u mnie na zimnym silniku po nocy. https://drive.google.com/file/d/1cDZDc8 ... sp=sharing
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Spróbuję może jednak zerknąć najpierw na filtry, i zobaczę co się stanie jak zdejmę przewód z wyjścia filtra paliwa i przekrece kluczyk...nie chce się mi wierzyć, że to coś poważnego...
Co do tego ciśnienia to będę je chyba widział dopiero po uruchomieniu silnika, czy również podczas rozruchu?
Co do tego ciśnienia to będę je chyba widział dopiero po uruchomieniu silnika, czy również podczas rozruchu?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- bart82
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
- Reputacja: 0
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 4WD
- LPG: Lovato Smart
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Czujnik ciśnienia na listwie obstawiam.
Możesz zrobić jeszcze test przelewowy pod kątem padnietych wtrysków.
Edit:porównaj cisnienie zadane z cisnieniem aktualnym .
Możesz zrobić jeszcze test przelewowy pod kątem padnietych wtrysków.
Edit:porównaj cisnienie zadane z cisnieniem aktualnym .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Jak zaczynamy obstawiać to ja na rozrusznik
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 paź 2019, o 10:28
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Mam ten sam kod błędu i spadek mocy po błędzie. Udało się może zdiagnozować usterkę?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
U mnie na 99,99% wtrysk/wtryski...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 paź 2019, o 10:28
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Jak to zdiagnozowałeś? Zastanawiam się czy jechać do kogoś kto czyści i regeneruje wtryski, chociaż wolalbym wczesniej wyeliminować resztę możliwości.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Auto trafiło do dwóch niezależnych warsztatów, które weryfikowaly czujniki i działanie np. Pompy paliwa....doszli do wniosku, że ciśnienie ucieka przez wtryski niby 3 i 4. Generalnie usterka się nasilala i obecnie auto baaardzo trudno odpala nawet jako zimne i kopci też bardzo mocno, co potwierdza, że to praktycznie wtryski...po niedzieli oddaje auto do dislowca...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Jak chcesz regenerować to polecam lekturę viewtopic.php?f=28&t=6779&p=139266&hili ... ge#p139266
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P228C niskie ciśnienie paliwa
Dla potomnych mały update: skończyło się na wymianie pompy wtryskowej (uzywka) i regeneracji 3 wtryskow(końcówki) jeden po myciu dało się uratować.... po drodze używałem chemi forte, nie polecam, tak samo fachowcy od disla, którzy naprawili tą usterkę. Temat można zamknąć.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości