2007 3.2 Automat 4x4

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: Lukasz Konopski » 14 lis 2019, o 20:08

:witam:
Polecacie odradzacie? :nerwy

Do tej pory ogladalem 3szt 2.4 i powiem ze jako tako to jedzie ale silnik do tej budy ewidentnie za słaby

Czytalem opinie ze 3.2 jest bardziej awaryjny
Z drugiej strony jednak silnik do 2.4 kosztuje ponad 7k...

Potrafi ktos rzeczowo doradzic?
Najlepiej posiadacz :piwo:
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: John Wayne » 15 lis 2019, o 09:00

Tak, kup diesla ;)

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: kodasVW » 15 lis 2019, o 09:20

Kurcze sami prosicie się o kłopoty kupujecie wynalazki typu 2,4 167 KM ( sławna Captiva z You Tuba) albo 3,2 w których często siadają panewki, zakładacie gaz bo dużo pali, zamiast kupić klekota 2,0 150 KM i po problemie. Miałem takiego 6 lat i nie wiem co to samochód, nie wiem co to DPF wypalało się samo co około 800 km. Zaraz ktoś powie że 7 lat temu to było prawie nowe auto, tak ale rok temu już miało 10 lat i jeździło tak samo bezproblemowo. Gdyby były problemy bo wiadomo to nie nowe auto to części masa (używane lub nowe). Co do silnika 2.2 nie wypowiadam się bo nie wiem. Ale 2.0 super chodzi fajnie( jak na klekota) okey pali niemało w okolicach 9-10 l ale 2 tony i 7 miejsc robią swoje. Dobry olej co 10-15 tys km, dobre filtry oleju i paliwa i powinien posłużyć. A tak w ogóle 12-13 letni samochód to trzeba się spodziewać że zawsze coś wyskoczy.

Awatar użytkownika
MrFabulous
Profesjonalista
Posty: 511
Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
Reputacja: 17
Imię: Conradus
Samochód: 21' Chrysler Voyager
Silnik: 3.6 Pentastar
LPG: BRC Sequent P&D
Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: MrFabulous » 15 lis 2019, o 10:14

Ten silnik 2.4 167KM to nie wynalazek. GM przez kupę lat pchał go wszędzie gdzie się dało. Sprzedał się pewnie w milionach egzemplarzy gdyby zliczyć wszystkie modele marki Chevrolet, Bucik czy Pontiac, które były i są napędzane tym silnikiem. To, że się jeden posypał nie oznacza, że reszta jest do kitu i kupno samochodu z tym silnikiem to proszenie się o kłopoty. Łysy to zwykły jutubowy szołmen, który dużo może powiedzieć żeby tylko piniondz od reklamodawców się zgadzał.

Faktem jest, że Captiva przed liftingiem z silnikiem 2.4 (Z24XE, Z24SED) to raczej samochód dla emeryta, ale ma jeden plus. Ten silnik jest bardzo prosty w konstrukcji (rozwinięcie starych GM-owych silników z lat 90 i początku 2000 z których pochodził np. T20SED który montowali w Evandzie). Dopiero wspomniany mocniejszy silnik w wersji poliftowej (symbol LE5) daje radę, ale za taki samochód trzeba co najmniej 40 tys. zł wzwyż zapłacić.

Ponadto nie każdemu diesel pasuje. Ja w życiu bym nie chciał traktorem jeździć więc rozumiem problem kolegi. :)
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.

Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi
Obrazek
STOP HYBRID, GO V6

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: kodasVW » 15 lis 2019, o 10:25

Chodziło mi o wynalazek w Captivie i dostępność części w razie awarii. Później problemy i płacz że w Polsce brak. A ja nie chciałbym benzyny w takim dużym aucie no chyba, że miałbym na stanie stację benzynową. ;) i nie jestem złośliwy to tylko takie moje spostrzeżenia i gdyby dalej produkowali Captive na nasz rynek pewnie dalej bym nią jeździł ale rocznik 2013 to już trochę dla mnie za stary.

Awatar użytkownika
MrFabulous
Profesjonalista
Posty: 511
Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
Reputacja: 17
Imię: Conradus
Samochód: 21' Chrysler Voyager
Silnik: 3.6 Pentastar
LPG: BRC Sequent P&D
Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: MrFabulous » 15 lis 2019, o 10:36

Ja też nie jestem złośliwy, po prostu widzę to z innej strony. ;) Oglądałem te filmy od Łysego. Płacz i panika, że części kupić nie mógł. Zadam więc pytanie: czy w przypadku podobnej awarii dowolnego samochodu marki popularnej z popularnym silnikiem bez problemu da się kupić wszystkie części do jego odbudowy? Czy np. wały korbowe do Toyoty, VW albo francuzów leżą na półkach w hurtowniach i czekają na nabywcę?
kodasVW pisze:
15 lis 2019, o 10:25
A ja nie chciałbym benzyny w takim dużym aucie no chyba, że miałbym na stanie stację benzynową. ;)
Po to właśnie montuje się instalację gazową. Wtedy niech spali i 15 litrów LPG, a i tak wyjdzie około 20zł taniej niż diesel, i połowę tego co benzyna. :mrgreen:
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.

Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi
Obrazek
STOP HYBRID, GO V6

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: przemo88 » 15 lis 2019, o 12:42

MrFabulous pisze:
15 lis 2019, o 10:36

Po to właśnie montuje się instalację gazową. Wtedy niech spali i 15 litrów LPG, a i tak wyjdzie około 20zł taniej niż diesel, i połowę tego co benzyna. :mrgreen:
Amen

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: kodasVW » 15 lis 2019, o 19:32

Nie jeździłem Captiva z silnikiem 2,4 na gazie ale tylko 15 litrów gazu pali? To diesel jest paliwożerny przy tym super oszczędnym silniku :) Chyba tylko mi tak dużo palą moje auta.

Awatar użytkownika
MrFabulous
Profesjonalista
Posty: 511
Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
Reputacja: 17
Imię: Conradus
Samochód: 21' Chrysler Voyager
Silnik: 3.6 Pentastar
LPG: BRC Sequent P&D
Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: 2007 3.2 Automat 4x4

Post autor: MrFabulous » 15 lis 2019, o 20:28

Rozmawiałem kiedyś z jednym z forumowiczów, który posiada 2.4 167KM + LPG. Koszt przejechania 100km według niego oscylował w okolicach 30zł na 100km, więc przeliczając na litry wychodzi w granicach 15. :) Pewnie około 0,5-1L bezołowiowej do tego trzeba dodać, ale i tak wynik jest bardzo sympatyczny.

Jeśli tak jest faktycznie, to może sam zacznę się zastanawiać nad Captivą w takiej opcji. Epica jest spora i dobrze się nią jeździ, ale coraz bardziej doskwiera mi czasem brak możliwości przewiezienia większych przedmiotów i bezstresowego pakowania się na wakacyjny wyjazd. Najlepiej jakby trafiła się wersja 5 osobowa, żeby mieć dodatkowe schowki w miejsce trzeciego rzędu foteli. :D

Obrazek
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.

Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi
Obrazek
STOP HYBRID, GO V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość