Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Stuka, puka, kapie, cieknie...
piotrek57
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:54
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: piotrek57 » 30 wrz 2019, o 18:18

Witam.
Czy ktoś wyrzucił klapki z kolektora ssącego? U mnie obrobiła się cześć przenosząca sterowanie z gruszki na wałek z klapkami i zastanawiam się czy poza fizycznym wyrzuceniem klapek trzeba jeszcze robić zmiany w programie?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2019, o 20:08 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeredagowanie na język polski

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: cysiokysio » 1 paź 2019, o 21:57

Ja wywaliłem wałek z klapkami resztę zostawiając, ale niestety nie mam porównania do tego jak chodził przed wywaleniem.
Check engine się nie pali, nie ma problemów z trybem awaryjnym ale jak sprawdzam błędy to pojawia się kod P200a.

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: pokrywek » 17 paź 2019, o 10:09

ja również wywaliłem klapki. wyrabianie się części od gruszki to najczęstsza przyczyna.
jeśli chodzi o stronę programowania to prawdopodobnie trzeba go nauczyć nowych wartości przepływu powietrza (tak mi powiedział mój elektromechanik)

piotrek57
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:54
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: piotrek57 » 24 paź 2019, o 14:26

Czym wam zaślepili otwory pomiędzy kanałami??
Ostatnio zmieniony 25 lis 2019, o 20:07 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawki ortograficzne

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: cysiokysio » 24 paź 2019, o 17:13

A poco zaślepiać? Ważne żeby na zewnątrz dziury nie było. Ja nie zaślepiałem.

romsal
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 25 wrz 2017, o 21:36
Reputacja: 0
Imię: Romuald
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: romsal » 25 lis 2019, o 00:55

Witam
Mam pytanie czy notorycznie pojawiający się błąd P200A - status czasowy jest wywołany przez zablokowane klapy wirowe czy nie działającą gruszką ( siłownikiem który nimi steruje ). Jeżeli to wina gruszki czy jest możliwość wymiany jej bez wyciągania kolektora ssącego. A jeżeli będzie konieczna wymiana kolektora to z jakimi kosztami robocizny trzeba się liczyć.

piotrek57
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:54
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: piotrek57 » 29 lis 2019, o 09:54

Witam.
Nie wiem jakie są koszty. U mnie problemy z klapkami wynikły po rozebraniu silnika. Problem z klapkami polegał na wyrobieniu ciegna - przeniesienie "napedu z gruszki na oske na której zamontowane są klapki wirowe. Ja wyrzuciłem klapki, mechanicznie zakleiłem otwory po miedzy "kanałami" i elektrycznie wyprogramowałem (mechanik stwierdził, że było to konieczne).

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 6 cze 2020, o 14:05

Odkopię temat, jakie to były koszty? Czy ktoś robił to we własnym zakresie?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: kochar » 6 cze 2020, o 18:50

Co prawda Cruze ale robota podobna viewtopic.php?f=64&t=3982&start=75 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 6 cze 2020, o 20:00

Dzięki za link ale silnik 2.0 i 2.2 to jednak nie to samo...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: kochar » 6 cze 2020, o 21:45

A czym się różnią poza pojemnością i mocą?
https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... i-dcm-3-7/ :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 7 cze 2020, o 08:11

Może nieprecyzyjne to okreslilem, silniki jako taki faktycznie są do siebie podobne konstrukcyjne, ale już osprzęt i zabudowa 2.0 i 2.2 to jednak inna bajka, inna konstrukcja egr, chłodniczej spalin itp.
Artykuł z auto krak czytałem i trochę mi nie po drodze do nich....mimo, że niby się specjalizują w tych jednostkach, z ciekawości zadzwonię i pogadam z nimi.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: kochar » 7 cze 2020, o 10:05

Kolego jeszcze raz, silniki Z20D1,Z22D1 są identyczne. Osprzęt jest ten sam w obu silnikach. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 7 cze 2020, o 12:42

Egr na 100% nie....przerobilem ten temat :) ale i tak dzięki za zaangażowanie...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: pawelwaw84 » 7 cze 2020, o 12:59

Na Allegro znajdziesz gotowe przerobione kolektory. Koszt 350zł i po robocie odsyłasz stary kolektor. Do tego dolicz robocizne i ewentualne wyprogramowanie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 7 cze 2020, o 13:10

Wiesz fizycznie to raczej ogarnalbym wymianę kolektora, wyprogramowanie...no właśnie, a czy jest faktycznie taka konieczność bo opinie są podzielone ;)
Chyba nie potrafię szukać, bo nie potrafię znaleźć kolektora ssącego bez klapek w jakiejkolwiek cenie....na alledrogo...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: kochar » 7 cze 2020, o 14:34

endriu333 pisze:
7 cze 2020, o 12:42
Egr na 100% nie....przerobilem ten temat :) ale i tak dzięki za zaangażowanie...
Zabawy ciąg dalszy :D
EGR NR. CZĘŚCI: 25185316 pasuje do Olka 2,0 Cruza 2.0 i do Captiva 2,2 Antara 2,2
https://allegro.pl/kategoria/recyrkulac ... t-1-3-0605 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 7 cze 2020, o 15:36

To dlaczego zaślepki egr 2.0 nie pasują do 2.2? https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... ce76365fce
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: scott » 7 cze 2020, o 16:17

Bo to jest akurat dla innego silnika: Z20S1, 125KM albo 150KM

Aukcja wprowadza w błąd pisząc cdti, poprawna nazwa to VCDi

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 7 cze 2020, o 16:56

Przekombinowali z tymi silnikami....A ten kolektor ssący to ktoś gdzieś widział już po modyfikacjach?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: kochar » 7 cze 2020, o 19:01

Cała modyfikacja polega na odkręceniu jednej śrubki i usunięciu ośki z klapami, należy też zaślepić otwór przez który wchodzi cięgno od gruszki. Tu już o tym było viewtopic.php?t=6779&p=117644#p117644. A dlaczego chcesz usunąć klapy, jaki masz przebieg?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 7 cze 2020, o 19:18

Przebieg to 103 czy jakoś tak...błąd z jakim kupiłem auto.to p200a, po wylądowaniu wraca, pewnie można przeczyscic i by "dzialaly" ale poczytałem o tym i generalnie jest dużo więcej minusów niż jakiś mały eko-plusik. Z wrażeń fizycznych przy jakiś 2400 obr/min czuć takie jakby delikatne wibracje w dolocie i tak do 1900 obr/min według mnie powinien się lepiej zbierać, układ paliwowy (wtryski) mam nowe....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: kochar » 7 cze 2020, o 20:09

U mnie po 110000 klapy ok i nawet syfu nie było za dużo, teoretycznie i u Ciebie będzie ok. A może spróbuj zaślepić EGR, cytat z tego tematu viewtopic.php?f=28&t=6779&start=450
kochar pisze:
4 sie 2019, o 18:51
Ja co prawda mam Olka ale to chyba to-samo, dostęp jest dobry ale wyjąć go jest bardzo ciężko bo jest zapieczony w swoim gnieździe. Może go zaślep na próbę i zobaczysz czy to puszcza EGR . viewtopic.php?f=75&t=5784
Aby zaślepić EGR uszczelka nie jest potrzebna, wystarczy odkręcić rurkę łączącą chłodnicę EGR jak na foto Obrazek
wyjąć uszczelkę i masz szablon na zaślepkę.
Wydaje mi się że to nie to ale jak zaślepisz i nic się nie zmieni to jest pewne że EGR jest ok.
U mnie po zaślepieniu błędu nie wywala ( w Cruze ponoć wywala), kultura pracy silnika na +. Wada zaślepienia to zwiększone spalanie o około 0,7 w trasie, gdyby nie to to bym jeździł z blaszką.
[/quote] :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: endriu333 » 8 cze 2020, o 10:55

A więc tak - rozmawiałem z firmą Auto-Krak, zrobili na mnie takie ooo wrażenie, twierdzą, że w dzień sobie raczej poradzą z tym no i w cenę wchodzi fizyczne usunięcie i programowe. Cenę jaką krzyknęli to 1100zł. Twierdzą, że wysyłki kolektora nie robią bo to "skomplikowane" czy tak jest nie wiem (podejrzewam, że po prostu ze względu na znikomą liczbę captiv po prostu nie posiadają takiego kolektora na stanie)... powoli myślę nad samodzielnym rozebraniem i usunięciem tych klap... muszę tylko znaleźć magika co to wyprogramuje bo nie chce się mi jechać 300km i wracać...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184

Post autor: pawelwaw84 » 8 cze 2020, o 14:34

Kiedyś "bawiłem się" EGRami. Oprócz tago że po zaślepieniu więcej nieco pali to silnik wolniej się nagrzewa ponieważ egr jest chłodzony cieczą chłodzącą. Po odpaleniu spaliny dość szybko robią się gorące i rozgrzewają płyn, który po przejściu przez EGR leci w większości aut w następnej kolejności do nagrzewnicy.
Wnioski takie że póki działa lepiej nie zaślepiać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość