Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Witam.
Czy ktoś wyrzucił klapki z kolektora ssącego? U mnie obrobiła się cześć przenosząca sterowanie z gruszki na wałek z klapkami i zastanawiam się czy poza fizycznym wyrzuceniem klapek trzeba jeszcze robić zmiany w programie?
Czy ktoś wyrzucił klapki z kolektora ssącego? U mnie obrobiła się cześć przenosząca sterowanie z gruszki na wałek z klapkami i zastanawiam się czy poza fizycznym wyrzuceniem klapek trzeba jeszcze robić zmiany w programie?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2019, o 20:08 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeredagowanie na język polski
Powód: przeredagowanie na język polski
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Ja wywaliłem wałek z klapkami resztę zostawiając, ale niestety nie mam porównania do tego jak chodził przed wywaleniem.
Check engine się nie pali, nie ma problemów z trybem awaryjnym ale jak sprawdzam błędy to pojawia się kod P200a.
Check engine się nie pali, nie ma problemów z trybem awaryjnym ale jak sprawdzam błędy to pojawia się kod P200a.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
ja również wywaliłem klapki. wyrabianie się części od gruszki to najczęstsza przyczyna.
jeśli chodzi o stronę programowania to prawdopodobnie trzeba go nauczyć nowych wartości przepływu powietrza (tak mi powiedział mój elektromechanik)
jeśli chodzi o stronę programowania to prawdopodobnie trzeba go nauczyć nowych wartości przepływu powietrza (tak mi powiedział mój elektromechanik)
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Czym wam zaślepili otwory pomiędzy kanałami??
Ostatnio zmieniony 25 lis 2019, o 20:07 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawki ortograficzne
Powód: poprawki ortograficzne
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
A poco zaślepiać? Ważne żeby na zewnątrz dziury nie było. Ja nie zaślepiałem.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 wrz 2017, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Romuald
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Witam
Mam pytanie czy notorycznie pojawiający się błąd P200A - status czasowy jest wywołany przez zablokowane klapy wirowe czy nie działającą gruszką ( siłownikiem który nimi steruje ). Jeżeli to wina gruszki czy jest możliwość wymiany jej bez wyciągania kolektora ssącego. A jeżeli będzie konieczna wymiana kolektora to z jakimi kosztami robocizny trzeba się liczyć.
Mam pytanie czy notorycznie pojawiający się błąd P200A - status czasowy jest wywołany przez zablokowane klapy wirowe czy nie działającą gruszką ( siłownikiem który nimi steruje ). Jeżeli to wina gruszki czy jest możliwość wymiany jej bez wyciągania kolektora ssącego. A jeżeli będzie konieczna wymiana kolektora to z jakimi kosztami robocizny trzeba się liczyć.
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Witam.
Nie wiem jakie są koszty. U mnie problemy z klapkami wynikły po rozebraniu silnika. Problem z klapkami polegał na wyrobieniu ciegna - przeniesienie "napedu z gruszki na oske na której zamontowane są klapki wirowe. Ja wyrzuciłem klapki, mechanicznie zakleiłem otwory po miedzy "kanałami" i elektrycznie wyprogramowałem (mechanik stwierdził, że było to konieczne).
Nie wiem jakie są koszty. U mnie problemy z klapkami wynikły po rozebraniu silnika. Problem z klapkami polegał na wyrobieniu ciegna - przeniesienie "napedu z gruszki na oske na której zamontowane są klapki wirowe. Ja wyrzuciłem klapki, mechanicznie zakleiłem otwory po miedzy "kanałami" i elektrycznie wyprogramowałem (mechanik stwierdził, że było to konieczne).
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Odkopię temat, jakie to były koszty? Czy ktoś robił to we własnym zakresie?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Co prawda Cruze ale robota podobna viewtopic.php?f=64&t=3982&start=75
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Dzięki za link ale silnik 2.0 i 2.2 to jednak nie to samo...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
A czym się różnią poza pojemnością i mocą?
https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... i-dcm-3-7/
https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... i-dcm-3-7/
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Może nieprecyzyjne to okreslilem, silniki jako taki faktycznie są do siebie podobne konstrukcyjne, ale już osprzęt i zabudowa 2.0 i 2.2 to jednak inna bajka, inna konstrukcja egr, chłodniczej spalin itp.
Artykuł z auto krak czytałem i trochę mi nie po drodze do nich....mimo, że niby się specjalizują w tych jednostkach, z ciekawości zadzwonię i pogadam z nimi.
Artykuł z auto krak czytałem i trochę mi nie po drodze do nich....mimo, że niby się specjalizują w tych jednostkach, z ciekawości zadzwonię i pogadam z nimi.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Kolego jeszcze raz, silniki Z20D1,Z22D1 są identyczne. Osprzęt jest ten sam w obu silnikach.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Egr na 100% nie....przerobilem ten temat ale i tak dzięki za zaangażowanie...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Na Allegro znajdziesz gotowe przerobione kolektory. Koszt 350zł i po robocie odsyłasz stary kolektor. Do tego dolicz robocizne i ewentualne wyprogramowanie.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Wiesz fizycznie to raczej ogarnalbym wymianę kolektora, wyprogramowanie...no właśnie, a czy jest faktycznie taka konieczność bo opinie są podzielone
Chyba nie potrafię szukać, bo nie potrafię znaleźć kolektora ssącego bez klapek w jakiejkolwiek cenie....na alledrogo...
Chyba nie potrafię szukać, bo nie potrafię znaleźć kolektora ssącego bez klapek w jakiejkolwiek cenie....na alledrogo...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Zabawy ciąg dalszy
EGR NR. CZĘŚCI: 25185316 pasuje do Olka 2,0 Cruza 2.0 i do Captiva 2,2 Antara 2,2
https://allegro.pl/kategoria/recyrkulac ... t-1-3-0605
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
To dlaczego zaślepki egr 2.0 nie pasują do 2.2? https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... ce76365fce
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Bo to jest akurat dla innego silnika: Z20S1, 125KM albo 150KM
Aukcja wprowadza w błąd pisząc cdti, poprawna nazwa to VCDi
Aukcja wprowadza w błąd pisząc cdti, poprawna nazwa to VCDi
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Przekombinowali z tymi silnikami....A ten kolektor ssący to ktoś gdzieś widział już po modyfikacjach?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Cała modyfikacja polega na odkręceniu jednej śrubki i usunięciu ośki z klapami, należy też zaślepić otwór przez który wchodzi cięgno od gruszki. Tu już o tym było viewtopic.php?t=6779&p=117644#p117644. A dlaczego chcesz usunąć klapy, jaki masz przebieg?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Przebieg to 103 czy jakoś tak...błąd z jakim kupiłem auto.to p200a, po wylądowaniu wraca, pewnie można przeczyscic i by "dzialaly" ale poczytałem o tym i generalnie jest dużo więcej minusów niż jakiś mały eko-plusik. Z wrażeń fizycznych przy jakiś 2400 obr/min czuć takie jakby delikatne wibracje w dolocie i tak do 1900 obr/min według mnie powinien się lepiej zbierać, układ paliwowy (wtryski) mam nowe....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
U mnie po 110000 klapy ok i nawet syfu nie było za dużo, teoretycznie i u Ciebie będzie ok. A może spróbuj zaślepić EGR, cytat z tego tematu viewtopic.php?f=28&t=6779&start=450
wyjąć uszczelkę i masz szablon na zaślepkę.
Wydaje mi się że to nie to ale jak zaślepisz i nic się nie zmieni to jest pewne że EGR jest ok.
U mnie po zaślepieniu błędu nie wywala ( w Cruze ponoć wywala), kultura pracy silnika na +. Wada zaślepienia to zwiększone spalanie o około 0,7 w trasie, gdyby nie to to bym jeździł z blaszką.
[/quote]
Aby zaślepić EGR uszczelka nie jest potrzebna, wystarczy odkręcić rurkę łączącą chłodnicę EGR jak na fotokochar pisze: ↑4 sie 2019, o 18:51Ja co prawda mam Olka ale to chyba to-samo, dostęp jest dobry ale wyjąć go jest bardzo ciężko bo jest zapieczony w swoim gnieździe. Może go zaślep na próbę i zobaczysz czy to puszcza EGR . viewtopic.php?f=75&t=5784
wyjąć uszczelkę i masz szablon na zaślepkę.
Wydaje mi się że to nie to ale jak zaślepisz i nic się nie zmieni to jest pewne że EGR jest ok.
U mnie po zaślepieniu błędu nie wywala ( w Cruze ponoć wywala), kultura pracy silnika na +. Wada zaślepienia to zwiększone spalanie o około 0,7 w trasie, gdyby nie to to bym jeździł z blaszką.
[/quote]
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
A więc tak - rozmawiałem z firmą Auto-Krak, zrobili na mnie takie ooo wrażenie, twierdzą, że w dzień sobie raczej poradzą z tym no i w cenę wchodzi fizyczne usunięcie i programowe. Cenę jaką krzyknęli to 1100zł. Twierdzą, że wysyłki kolektora nie robią bo to "skomplikowane" czy tak jest nie wiem (podejrzewam, że po prostu ze względu na znikomą liczbę captiv po prostu nie posiadają takiego kolektora na stanie)... powoli myślę nad samodzielnym rozebraniem i usunięciem tych klap... muszę tylko znaleźć magika co to wyprogramuje bo nie chce się mi jechać 300km i wracać...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Klapki w kolektorze ssacym Captiva 2.2D 184
Kiedyś "bawiłem się" EGRami. Oprócz tago że po zaślepieniu więcej nieco pali to silnik wolniej się nagrzewa ponieważ egr jest chłodzony cieczą chłodzącą. Po odpaleniu spaliny dość szybko robią się gorące i rozgrzewają płyn, który po przejściu przez EGR leci w większości aut w następnej kolejności do nagrzewnicy.
Wnioski takie że póki działa lepiej nie zaślepiać.
Wnioski takie że póki działa lepiej nie zaślepiać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość