2.0 VCDI konie uciekły...

Stuka, puka, kapie, cieknie...
cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 28 mar 2019, o 17:45

Cześć wszystkim,

Walcze w captivie z dużym spalaniem (10-11 przy emeryckiej jeździe w cyklu mieszanym), automat.

Shamowałem bestie i wyszlo, ze ma 120KM (ze 150KM).
Do tego słaby czas do setki - 13.7/13.9 (wg info z net'a przy automacie powinno być 12,2)

Co było zrobione?
- wymiana przepływomierza (bez zmian)
- wymiana odmy (lało olejem)
- wymiana filtra paliwa, powietrza
- przeglad dolotu, sprawdzenie klap wirowych (ładnie chodza bez oporow i luzów)
- przeglad turbo/intercoolera
- sprawdzenie EGR
- wymiana termostatu (nie osiagal nawet 80 stopni, termostat otwarty)
- wyczyszczony DPF (wypala sie srednio po 500-1000km)

diagnostyka:
- powietrze zadane/zmierzone OK
- ciśnienie doładowania zadane/zmierzone OK
- cisnienie paliwa zadane/zmierzone OK
- brak błedów

troche pomysly sie skonczyly, gdzie szukac utraconych kucy ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 28 mar 2019, o 18:29

który to rocznik?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bubek4070
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Reputacja: 1
Imię: darek
Samochód: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: bubek4070 » 28 mar 2019, o 19:31

A jak z rozrządem czy nie przeskoczył ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 28 mar 2019, o 19:41

Ja podejrzewam wałek rozrządu wytarty - na krzywkach.

Problem taki był w latach 2007-2009
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 28 mar 2019, o 19:57

Produkcja 2008 model 2009
Rozrząd był niedawno wymieniony, bez zmian.
Silnik chodzi równo, odpala bez problemu, nie szarpie itp

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Tylko te kuce... ;)

Czy przy wytartym wałku nie było by gorszych objawów?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 28 mar 2019, o 20:05

głośniejsza praca i brak mocy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 28 mar 2019, o 20:47

No nie pocieszasz :)

Awatar użytkownika
Mandrol
Specjalista
Posty: 471
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
Reputacja: 1
Imię: Marek
Samochód: było Orlando 2.0D AT
Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: Mandrol » 29 mar 2019, o 01:37

@cruiser, co prawda w samochodzie innej marki ale u mnie podobny przypadek- po 8 latach emeryckiej jazdy i 69 tyś. km uciekło spod maski 18 kucyków. Silnik czyściutki i pracował idealnie, wszystko na bieżąco serwisowane, żadnych błędów ale do 2-tonowego L200 zdecydowanie za mało więc poszedł na eco-chiptuning. Udało się uzyskać 153,7KM i 352Nm (zmierzona moc- 118,4KM i 298Nm z deklarowanych przez Mitsubishi 136KM i 314Nm). Aktualnie przejechane 23 tyś. po chipie i uważam, że najlepiej wydane 900zł w przypadku tego holownika. Szkoda jedynie tych 18KM bo wstępnie była mowa o 178KM i 430Nm...
Mitsubishi L200-chiptuning.jpg

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: przemo88 » 29 mar 2019, o 06:32

Moze porostu masz wersje 120km, jak moja

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: John Wayne » 29 mar 2019, o 11:02

z tego co patrzę w wiki, to nie ma takiej wersji... diesel i automat tylko 150 KM

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 29 mar 2019, o 11:56

Mandrol, zastanawialem sie nad chipem ale po pierwsze, nie chce pozbywac sie DPFa (a obawiam sie, ze nie da rady podkrecic dawek itp bez zwiekszenia emisji), po drugie podobno te skrzynki zbyt dobrze nie znosza wiekszych momentow... Jak zyjesz bez tych 'oryginalnie zdechłych' kucy? próbowałes je jeszcze znalezc?

przemo, John Wayne - samochód jest salonowy, oczywiscie, moglo sie zdarzyc, ze po drodze cos ktos kombinowal, czy prawda jest, ze te wersje roznily sie jedynie turbina?

pare obrazkow - turbo zadane/zmierzone oraz wykres z hamowania
Załączniki
SAVE_20190329_115135.png
captiva.JPG

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 29 mar 2019, o 12:11

John Wayne pisze:
29 mar 2019, o 11:02
z tego co patrzę w wiki, to nie ma takiej wersji... diesel i automat tylko 150 KM
a może ktoś podmienił silnik.

Masz numer silnika? Numer nadwozia to sprawdzę
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 29 mar 2019, o 12:16

etac, nr VIN podesłałem na priv
idac tym tropem, jak moznaby sprawdzic silnik? do dyspozycji mam chinskiego OPCOMa i elm327

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 29 mar 2019, o 12:40

nie sprawdzisz, musisz szukać numerów silnika, bez tego nic się nie dowiemy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 29 mar 2019, o 14:00

ok to poszukam, a czy po kodzie (Z20S vs Z20S1) mozna dojsc? bo to widze na zdjeciach gdzie sie znajduje

poza ta pesymistyczna aczkolwiek malo prawdopodobna opcja, brak innych tropów do sprawdzenia? :(

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 29 mar 2019, o 14:37

inna opcja ze turbina nie doładowuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 29 mar 2019, o 14:48

fakt, ze jak go kupilem to mial blad p0299 ale po skasowaniu sie nie pojawil ponownie

mialem podejrzenie zwiazane z turbina, ale w takim razie czy cisnienia zadane od zmierzonego (co widac na wykresie wczesniej) nie rozjezdzalyby sie bardziej?

Awatar użytkownika
Mandrol
Specjalista
Posty: 471
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
Reputacja: 1
Imię: Marek
Samochód: było Orlando 2.0D AT
Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: Mandrol » 29 mar 2019, o 15:08

cruiser pisze:
29 mar 2019, o 11:56
Mandrol, zastanawialem sie nad chipem ale po pierwsze, nie chce pozbywac sie DPFa (a obawiam sie, ze nie da rady podkrecic dawek itp bez zwiekszenia emisji), po drugie podobno te skrzynki zbyt dobrze nie znosza wiekszych momentow... Jak zyjesz bez tych 'oryginalnie zdechłych' kucy? próbowałes je jeszcze znalezc?
L200 nie ma DPF-a ale mój były Olek miał i też dostał chipa :tak:
viewtopic.php?f=75&t=2703#p65303
Samochód zczipowany przy 50 tyś. km, teraz dochodzi do 100 tyś. i samochód ma się bardzo dobrze. Max. moment dla mojej skrzyni to 400Nm- po czipie było 30Nm więcej ale ciągle w tolerancji... Dostawał w dupę bo 20 tyś. km przejechał z ogonem i żadnych problemów z silnikiem, skrzynią, filtrem ale od początku serwisowany zgodnie z wytycznymi. Olej w skrzyni zmieniony przy prawie 63,7 tyś. km.

W Mitsubishi olałem sprawę brakujących koników- te 153KM jest wystarczające do jazdy solo, z ogonem już ciężej ale spokojnie daje radę. Solo muszę czasem uważać, żeby mi dupy nie obróciło jak jadę na włączonym tylko tylnym napędzie- lekki deszczyk i od razu dołączam przód bo może mi pozamiatać tyłkiem :D

A, i najważniejsze- wg zapewnień "chipownika" spalanie powinno spaść ok. 1-1,5l/100km- w Olku było ok. 0,9l/100km, w L200 ciężko to stwierdzić bo głównie jeździ po dzielni ale podczas holowania przyczepki kempingowej i towarowej odczułem różnicę ok. 1-2l/100km w zależności od trybu jazdy...

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: Rickss83 » 29 mar 2019, o 19:22

Sprawdzone ciśnienie na listwie CR? Jak wydajność pompy wyglada?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: wszim » 30 mar 2019, o 06:51

cruiser pisze:
28 mar 2019, o 19:59
Produkcja 2008 model 2009
Rozrząd był niedawno wymieniony, bez zmian.
Silnik chodzi równo, odpala bez problemu, nie szarpie itp

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Tylko te kuce... ;)

Czy przy wytartym wałku nie było by gorszych objawów?
"Wymiana rozrządu" to nie wymiana wałków. Może warto zaglądnąć do tych krzywek wałków skoro wada opisana przez etaca zgadza się z rocznikiem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: Rickss83 » 30 mar 2019, o 06:55

Dać do napawania i będzie jak nowy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: etac » 30 mar 2019, o 07:41

Że co :H
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 30 mar 2019, o 07:58

Info o wymianie rozrządu było odpowiedzią na sugestie, że sie przestawił
Powtórzę - silnik chodzi równo bez dziwnych dźwięków, jaka jest szansa, że są wyrobione walki bez 'powazniejszych' objawów?
Przy okazji czy ktoś wie gdzie znaleźć numer silnika bo nie udało mi się dostrzec

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: wszim » 30 mar 2019, o 22:02

Zaglądniecie do krzywek jest proste i tanie, i bardziej wartościowe niż wróżenie szans i wsłuchiwanie się w odgłosy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI konie uciekły...

Post autor: cruiser » 23 maja 2019, o 17:51

no wiec tak, mały update z placu boju...

od ostatniego razu:
- zdjeta pokrywa zaworów (troche ciekla uszczelka) - walek delikatnie powycierany, pomierzony, w granicach tolerancji
- wymienione miedziane podkładki wtrysków i uszczelniacze na laczeniu z pokrywa

przy tej okazji peknieta uszczelka wtrysku wpadla sobie glebiej do gniazda...
nie udalo jej sie wyjac w zaden sposob po paru dniach prób, wiec... zdjeto 'czapke'.

co tam sie okazalo? nooo nic ... ładne tłoki, pierścienie, honowanie oryginalne cylindrów

wymieniono uszczelka pod glowica, rozrzad, nowe śruby, świece zarowe, uszczelki kolektorów...

do tego wyczyszczony zostal DPF

i co ?

wielkie g....o... - zadnej zmiany ani w spalaniu ani w przyspieszeniu...

troche to szukanie kucy sie robi kosztowne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość