2.0 VCDI konie uciekły...
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
2.0 VCDI konie uciekły...
Cześć wszystkim,
Walcze w captivie z dużym spalaniem (10-11 przy emeryckiej jeździe w cyklu mieszanym), automat.
Shamowałem bestie i wyszlo, ze ma 120KM (ze 150KM).
Do tego słaby czas do setki - 13.7/13.9 (wg info z net'a przy automacie powinno być 12,2)
Co było zrobione?
- wymiana przepływomierza (bez zmian)
- wymiana odmy (lało olejem)
- wymiana filtra paliwa, powietrza
- przeglad dolotu, sprawdzenie klap wirowych (ładnie chodza bez oporow i luzów)
- przeglad turbo/intercoolera
- sprawdzenie EGR
- wymiana termostatu (nie osiagal nawet 80 stopni, termostat otwarty)
- wyczyszczony DPF (wypala sie srednio po 500-1000km)
diagnostyka:
- powietrze zadane/zmierzone OK
- ciśnienie doładowania zadane/zmierzone OK
- cisnienie paliwa zadane/zmierzone OK
- brak błedów
troche pomysly sie skonczyly, gdzie szukac utraconych kucy ?
Walcze w captivie z dużym spalaniem (10-11 przy emeryckiej jeździe w cyklu mieszanym), automat.
Shamowałem bestie i wyszlo, ze ma 120KM (ze 150KM).
Do tego słaby czas do setki - 13.7/13.9 (wg info z net'a przy automacie powinno być 12,2)
Co było zrobione?
- wymiana przepływomierza (bez zmian)
- wymiana odmy (lało olejem)
- wymiana filtra paliwa, powietrza
- przeglad dolotu, sprawdzenie klap wirowych (ładnie chodza bez oporow i luzów)
- przeglad turbo/intercoolera
- sprawdzenie EGR
- wymiana termostatu (nie osiagal nawet 80 stopni, termostat otwarty)
- wyczyszczony DPF (wypala sie srednio po 500-1000km)
diagnostyka:
- powietrze zadane/zmierzone OK
- ciśnienie doładowania zadane/zmierzone OK
- cisnienie paliwa zadane/zmierzone OK
- brak błedów
troche pomysly sie skonczyly, gdzie szukac utraconych kucy ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
który to rocznik?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
A jak z rozrządem czy nie przeskoczył ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Ja podejrzewam wałek rozrządu wytarty - na krzywkach.
Problem taki był w latach 2007-2009
Problem taki był w latach 2007-2009
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Produkcja 2008 model 2009
Rozrząd był niedawno wymieniony, bez zmian.
Silnik chodzi równo, odpala bez problemu, nie szarpie itp
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Tylko te kuce...
Czy przy wytartym wałku nie było by gorszych objawów?
Rozrząd był niedawno wymieniony, bez zmian.
Silnik chodzi równo, odpala bez problemu, nie szarpie itp
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Tylko te kuce...

Czy przy wytartym wałku nie było by gorszych objawów?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
głośniejsza praca i brak mocy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
No nie pocieszasz 

- Mandrol
- Specjalista
- Posty: 471
- Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: było Orlando 2.0D AT
- Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
- Lokalizacja: Czernica
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
@cruiser, co prawda w samochodzie innej marki ale u mnie podobny przypadek- po 8 latach emeryckiej jazdy i 69 tyś. km uciekło spod maski 18 kucyków. Silnik czyściutki i pracował idealnie, wszystko na bieżąco serwisowane, żadnych błędów ale do 2-tonowego L200 zdecydowanie za mało więc poszedł na eco-chiptuning. Udało się uzyskać 153,7KM i 352Nm (zmierzona moc- 118,4KM i 298Nm z deklarowanych przez Mitsubishi 136KM i 314Nm). Aktualnie przejechane 23 tyś. po chipie i uważam, że najlepiej wydane 900zł w przypadku tego holownika. Szkoda jedynie tych 18KM bo wstępnie była mowa o 178KM i 430Nm...
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Moze porostu masz wersje 120km, jak moja
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
z tego co patrzę w wiki, to nie ma takiej wersji... diesel i automat tylko 150 KM
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Mandrol, zastanawialem sie nad chipem ale po pierwsze, nie chce pozbywac sie DPFa (a obawiam sie, ze nie da rady podkrecic dawek itp bez zwiekszenia emisji), po drugie podobno te skrzynki zbyt dobrze nie znosza wiekszych momentow... Jak zyjesz bez tych 'oryginalnie zdechłych' kucy? próbowałes je jeszcze znalezc?
przemo, John Wayne - samochód jest salonowy, oczywiscie, moglo sie zdarzyc, ze po drodze cos ktos kombinowal, czy prawda jest, ze te wersje roznily sie jedynie turbina?
pare obrazkow - turbo zadane/zmierzone oraz wykres z hamowania
przemo, John Wayne - samochód jest salonowy, oczywiscie, moglo sie zdarzyc, ze po drodze cos ktos kombinowal, czy prawda jest, ze te wersje roznily sie jedynie turbina?
pare obrazkow - turbo zadane/zmierzone oraz wykres z hamowania
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
a może ktoś podmienił silnik.John Wayne pisze: ↑29 mar 2019, o 11:02z tego co patrzę w wiki, to nie ma takiej wersji... diesel i automat tylko 150 KM
Masz numer silnika? Numer nadwozia to sprawdzę
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
etac, nr VIN podesłałem na priv
idac tym tropem, jak moznaby sprawdzic silnik? do dyspozycji mam chinskiego OPCOMa i elm327
idac tym tropem, jak moznaby sprawdzic silnik? do dyspozycji mam chinskiego OPCOMa i elm327
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
nie sprawdzisz, musisz szukać numerów silnika, bez tego nic się nie dowiemy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
ok to poszukam, a czy po kodzie (Z20S vs Z20S1) mozna dojsc? bo to widze na zdjeciach gdzie sie znajduje
poza ta pesymistyczna aczkolwiek malo prawdopodobna opcja, brak innych tropów do sprawdzenia?
poza ta pesymistyczna aczkolwiek malo prawdopodobna opcja, brak innych tropów do sprawdzenia?

- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
inna opcja ze turbina nie doładowuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
fakt, ze jak go kupilem to mial blad p0299 ale po skasowaniu sie nie pojawil ponownie
mialem podejrzenie zwiazane z turbina, ale w takim razie czy cisnienia zadane od zmierzonego (co widac na wykresie wczesniej) nie rozjezdzalyby sie bardziej?
mialem podejrzenie zwiazane z turbina, ale w takim razie czy cisnienia zadane od zmierzonego (co widac na wykresie wczesniej) nie rozjezdzalyby sie bardziej?
- Mandrol
- Specjalista
- Posty: 471
- Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: było Orlando 2.0D AT
- Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
- Lokalizacja: Czernica
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
L200 nie ma DPF-a ale mój były Olek miał i też dostał chipacruiser pisze: ↑29 mar 2019, o 11:56Mandrol, zastanawialem sie nad chipem ale po pierwsze, nie chce pozbywac sie DPFa (a obawiam sie, ze nie da rady podkrecic dawek itp bez zwiekszenia emisji), po drugie podobno te skrzynki zbyt dobrze nie znosza wiekszych momentow... Jak zyjesz bez tych 'oryginalnie zdechłych' kucy? próbowałes je jeszcze znalezc?

viewtopic.php?f=75&t=2703#p65303
Samochód zczipowany przy 50 tyś. km, teraz dochodzi do 100 tyś. i samochód ma się bardzo dobrze. Max. moment dla mojej skrzyni to 400Nm- po czipie było 30Nm więcej ale ciągle w tolerancji... Dostawał w dupę bo 20 tyś. km przejechał z ogonem i żadnych problemów z silnikiem, skrzynią, filtrem ale od początku serwisowany zgodnie z wytycznymi. Olej w skrzyni zmieniony przy prawie 63,7 tyś. km.
W Mitsubishi olałem sprawę brakujących koników- te 153KM jest wystarczające do jazdy solo, z ogonem już ciężej ale spokojnie daje radę. Solo muszę czasem uważać, żeby mi dupy nie obróciło jak jadę na włączonym tylko tylnym napędzie- lekki deszczyk i od razu dołączam przód bo może mi pozamiatać tyłkiem

A, i najważniejsze- wg zapewnień "chipownika" spalanie powinno spaść ok. 1-1,5l/100km- w Olku było ok. 0,9l/100km, w L200 ciężko to stwierdzić bo głównie jeździ po dzielni ale podczas holowania przyczepki kempingowej i towarowej odczułem różnicę ok. 1-2l/100km w zależności od trybu jazdy...
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Sprawdzone ciśnienie na listwie CR? Jak wydajność pompy wyglada?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
"Wymiana rozrządu" to nie wymiana wałków. Może warto zaglądnąć do tych krzywek wałków skoro wada opisana przez etaca zgadza się z rocznikiem.

-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Dać do napawania i będzie jak nowy 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Info o wymianie rozrządu było odpowiedzią na sugestie, że sie przestawił
Powtórzę - silnik chodzi równo bez dziwnych dźwięków, jaka jest szansa, że są wyrobione walki bez 'powazniejszych' objawów?
Przy okazji czy ktoś wie gdzie znaleźć numer silnika bo nie udało mi się dostrzec
Powtórzę - silnik chodzi równo bez dziwnych dźwięków, jaka jest szansa, że są wyrobione walki bez 'powazniejszych' objawów?
Przy okazji czy ktoś wie gdzie znaleźć numer silnika bo nie udało mi się dostrzec
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
Zaglądniecie do krzywek jest proste i tanie, i bardziej wartościowe niż wróżenie szans i wsłuchiwanie się w odgłosy.

-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2.0 VCDI konie uciekły...
no wiec tak, mały update z placu boju...
od ostatniego razu:
- zdjeta pokrywa zaworów (troche ciekla uszczelka) - walek delikatnie powycierany, pomierzony, w granicach tolerancji
- wymienione miedziane podkładki wtrysków i uszczelniacze na laczeniu z pokrywa
przy tej okazji peknieta uszczelka wtrysku wpadla sobie glebiej do gniazda...
nie udalo jej sie wyjac w zaden sposob po paru dniach prób, wiec... zdjeto 'czapke'.
co tam sie okazalo? nooo nic ... ładne tłoki, pierścienie, honowanie oryginalne cylindrów
wymieniono uszczelka pod glowica, rozrzad, nowe śruby, świece zarowe, uszczelki kolektorów...
do tego wyczyszczony zostal DPF
i co ?
wielkie g....o... - zadnej zmiany ani w spalaniu ani w przyspieszeniu...
troche to szukanie kucy sie robi kosztowne...
od ostatniego razu:
- zdjeta pokrywa zaworów (troche ciekla uszczelka) - walek delikatnie powycierany, pomierzony, w granicach tolerancji
- wymienione miedziane podkładki wtrysków i uszczelniacze na laczeniu z pokrywa
przy tej okazji peknieta uszczelka wtrysku wpadla sobie glebiej do gniazda...
nie udalo jej sie wyjac w zaden sposob po paru dniach prób, wiec... zdjeto 'czapke'.
co tam sie okazalo? nooo nic ... ładne tłoki, pierścienie, honowanie oryginalne cylindrów
wymieniono uszczelka pod glowica, rozrzad, nowe śruby, świece zarowe, uszczelki kolektorów...
do tego wyczyszczony zostal DPF
i co ?
wielkie g....o... - zadnej zmiany ani w spalaniu ani w przyspieszeniu...
troche to szukanie kucy sie robi kosztowne...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość