Może komuś się przyda na przyszłość opis wymiany w/w uszczelek w Captivie . Wymiana nie jest szczególnie trudna choć trzeba się zaopatrzyć w płyn do układu wspomagania oraz układu chłodzenia .
Poniżej jak wygląda uszczelka podstawy zaworu EGR w 2.4 B.
oraz uszczelka pokrywy zaworów :

Narzędzia :
Zestaw kluczy nasadowych torx ,środek do odtłuszczenia ,nasadka 22,10, klucz rurkowy 10, szczypce uniwersalne,16 płaska,12,13 płaskie. Chyba o niczym nie zapomniałem ?
Demontaż pokrywy zaworów :
Zdemontowanie osłony ozdobnej silnika ,wypięcie 2 kostek z lewej strony silnika jedna aby zdemontować rurę elastyczną filtra. Po lewej stronie zdjęcie spinki metalowej obudowy plastikowej oraz wypięcie 2 przewodów elastycznych z tyłu pokrywy zaworów .Jeden grubszy oraz jeden cieńszy .
Odkręcenie 10 śrub torx mocujących pokrywę .Wyciągniecie fajek przewodów WN. Teraz małe schody nad pokrywą idzie zakuty przewód do pompy wspomagania i bez jego rozłączenia nie dałem rady jej zdjąć trzeba go rozpiąć przy pompie klucz 16 . UWAGA na płyn . Zaopatrzyć się w naczynie jakieś 0,5 l. Wyjęcie pokrywy .
Demontaż pod wymianę uszczelki podstawy zaworu EGR:
Odkręcenie cewki 3 śruby ,wpięcie kostki od cewki ,rozpięcie rury od wody aby dostać do jednej ze śrub mocujących podstawę jest ich również 3 na nasadkę torx . Wypięcie kostki czujnika wody ,wypięcie kostki zaworu EGR.Przy wyjęciu podstawy zleci nam płyn z układu .
Chyba wszytko i nic nie pominąłem w opisie. O czyszczeniu porywy zaworów i podstawy zaworu EGR nie będę się rozpisywał gdyż to logiczne. W moim przypadku z pomocą przyszła myjka oraz kompresor . Jak tym nie dysponujemy dobry jest np. brake cleaner .
Dobre ułożenie uszczelki pokrywy zaworów to podstawa uważać należy też na nowe oringi śrub mocujących.
Przy montażu natrafiłem na jeden problem przy wkręceniu przewodu do pompy wspomagania . Przeskakiwał mi gwint i nie chciałem go uszkodzić . Wykręciłem zawór z pompy nasadka 22 i skręciłem delikatnie razem i stopniowo dokręcając zawór i końcówkę przewodu .
Montaż reszty w odwrotnej kolejności . Pamiętajmy o czystości przy składaniu oraz uzupełnieniu płynów na koniec .
Opisany proces uszczelnił górę silnika gdyż są to 3 newralgiczne miejsca co do wycieków w 2.4 B. Pokrywa zaworów ,łączenie pokrywy z podstawą oraz uszczelka podstawy gdzie siąpi olej pod cewkami.
Mam nadzieję że nie namotałem
