Strona 1 z 1
Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 26 maja 2018, o 22:51
autor: Patryk
Witam, od dłuższego czasu mam problem z wrzuceniem biegów (lewarek ciężko wbija biegi, przy wyłączonym silniku jest ok).
Działanie lewarka to loteria , raz po odpaleniu silnika biegi wrzucają się prawidłowo bez oporu lewarka, innym razem lub podczas jazdy wystąpi problem z wrzuceniem biegu (z większą siła trzeba użyć lewarka żeby wrzucić bieg). Podczas wrzucania biegu nie ma zgrzytów skrzyni biegów, sam lewarek nie ma luzów, zauważyłem że pedał sprzęgła po wciśnięciu nie jest od razu twardy,trzeba 1/3 wcisnąć żeby pedał sprzęgła zrobił się twardy. Wymieniłem płyn w układzie sprzęgła (DOT4),dodatkowo odpowietrzyłem układ i nie pomogło.
Teorii jest dużo odnośnie mojego problemu:
- uszkodzona pompka / uszkodzony wysprzęglik / uszkodzone sprzęgło / mało oleju w skrzyni / linki?/ skrzynia?
Może ktoś z was miał taki problem i mnie naprowadzi, z góry dziękuję za odpowiedź.
Pacjent : Captiva 2.4 benzyna / 2008r. / skrzynia manual
Re: Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 28 maja 2018, o 18:19
autor: Patryk
Wracając do pedału sprzęgła, po wciśnięciu do podłogi i puszczeniu pedał zatrzymuję się w 2/3 położenia i po chwili się cofa do prawidłowego położenia (wyżej od pedału hamulca). Jakieś propozycję za co się zabrać, w jaki sposób mogę wykluczyć poszczególne element o których wspomniałem we wcześniejszym opisie.
Re: Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 28 maja 2018, o 21:38
autor: John Wayne
Miałem kiedyś w Citroenie troche podobnie - pedał sprzęgła po wyłączeniu silnika zostawał czasami w podłodze. Niestety skończyło się na tym że rozsypało się jakieś łożysko w tarczy sprzęgła i laweta...
Re: Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 29 maja 2018, o 14:39
autor: bart82
Patryk pisze: ↑26 maja 2018, o 22:51
Witam, od dłuższego czasu mam problem z wrzuceniem biegów (lewarek ciężko wbija biegi, przy wyłączonym silniku jest ok).
Działanie lewarka to loteria , raz po odpaleniu silnika biegi wrzucają się prawidłowo bez oporu lewarka, innym razem lub podczas jazdy wystąpi problem z wrzuceniem biegu (z większą siła trzeba użyć lewarka żeby wrzucić bieg). Podczas wrzucania biegu nie ma zgrzytów skrzyni biegów, sam lewarek nie ma luzów, zauważyłem że pedał sprzęgła po wciśnięciu nie jest od razu twardy,trzeba 1/3 wcisnąć żeby pedał sprzęgła zrobił się twardy. Wymieniłem płyn w układzie sprzęgła (DOT4),dodatkowo odpowietrzyłem układ i nie pomogło.
Teorii jest dużo odnośnie mojego problemu:
- uszkodzona pompka / uszkodzony wysprzęglik / uszkodzone sprzęgło / mało oleju w skrzyni / linki?/ skrzynia?
Może ktoś z was miał taki problem i mnie naprowadzi, z góry dziękuję za odpowiedź.
Pacjent : Captiva 2.4 benzyna / 2008r. / skrzynia manual
Uszkodzonej pompy raczej nie zakładam chyba że masz wyciek płynu?
Na moje pada ci wysprzęglik to są typowe objawy z tym rosnącym pedałem sprzęgła.
Z którymi biegami masz problem? Dwójka i wsteczny?
Re: Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 29 maja 2018, o 22:37
autor: Patryk
Wycieków od strony pompki nie ma, jedynie co zauważyłem to sączy się od strony uszczelki(łączenia skrzyni).Dzisiaj biegi pracowały prawidłowo,tak jak wspominałem jest to loteria, przez moment działa a po pewnym czasie opór lewarka?
Jeżeli chodzi o problem z biegami, najbardziej odczuwalne 1,3,R.
Re: Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 30 maja 2018, o 21:32
autor: dan39
Przerabiałem ten problem. Obawiam się że czeka Cię wymiana sprzęgła oraz wyprzęgnika hydraulicznego.niestety o ile części są w przystępnej cenie, to wymiana już nie.Jest to czasochłonny zabieg u mnie 3 dni na warsztacie.
Jedna rada,wyprzęgnik najlepiej dobierać po wyciągnięciu starego ,jest kilka rodzajów u mnie dobierany podług vin nie pasował ,było tam inny rodzaj przyłączenia przewodu hydraulicznego.Powodzenia

Re: Problem z lewarkiem biegów/ 2.4 manual
: 30 maja 2018, o 23:41
autor: Patryk
Jestem po wizycie u znajomego mechanika,stwierdził że sprzęgło się ślizga i bierze przy górze.