Strona 1 z 1

demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 2 maja 2018, o 10:31
autor: pokrywek
witam ponownie,

Czeka mnie czyszczenie egr-a i (prawdopodobnie) kolektora ssącego.
Objawy: błąd P0101 (błąd przepływomierza) oraz P0400 (egr), P0404 (egr) a także ostatnio błąd P2299 (brake Pedal Position).
Zacinanie się EGR i przeustnicy - prawdopodobnie egr zawalony - czasem się zawiesza i blokuje.
czy miał ktoś z was do czynienia z demontażem i czyszczeniem nagaru z EGR-a i kolektora?
Czy jest to czasochłonne ? ewentualnie jaki to może być koszt w wartszatcie.
dzięki za sugestie.
Konrad

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 7 maja 2018, o 01:19
autor: Korneliusz
Mam w pdf' -ie opis jak koleś robił to w Zafirze.
Jest róznica w miejscu gdzie siedzi EGR w Captivie ale cała reszta wydaje się możliwa do wykorzystania.

Może Ci się przyda.
pozdrówka

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 7 maja 2018, o 11:15
autor: Korneliusz
Coś poszło nie tak. Dołączyłem plik ale go nie widać ...

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 23 maja 2018, o 08:11
autor: pokrywek
@Korneliusz , możesz mi to puścić na priv?

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 24 maja 2018, o 13:49
autor: mij
Mam pytanie czy wiecie co trzeba rozkręcić po kolei żeby dostać się do EGR-a, bo jak wczoraj zajrzałem to miejsca jest jak na lekarstwo. Czy może to zrobić od strony podwozia.

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 20 cze 2018, o 12:31
autor: mij
Witam, będę wdzięczny za pomoc w temacie. Niestety nie bardzo wiem jak jak się dostać do EGR-a. Z góry go widzę, ale jest tak mało miejsca że nie mogę odkręcić kilku śrub.

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 21 cze 2018, o 08:40
autor: pokrywek
cieżko to samemu zrobić. jest trochę roboty.
jeśli chcesz ruszać egr i chłodnicę spalin, to od razu wyciąg kolektor bo tam jest całe zło (chodzi mi o nagar i klapy wirowe).

jestem właśnie po takim zabiegu- wyczyszczeniu kolektora, egru i wyrzuceniu klap. Auto wyrywa z fotela. różnica kolosalna.
Egr nie ruszany (tzn nie zaślepiany). do tego obowiązkowo nowe uszczelki kolektora i egr. Dodatkowo sprawdziłem wtryskiwacze (byłu w bdb stanie po 110000km)- wyczyścił mi je i mówił że auto ma zrobić kolejne 50-60tys bez problemu.
Mechanik ogarnie ci to za ok. 400-500zł (czas naprawy ok.4 dni)

poniżej masz manual jak rozebrać wszystko po kolei:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 41.pl.html

w razie pytań , chętnie pomogę.

pzdr
Konrad

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 26 cze 2018, o 13:07
autor: mij
Pokrywek, dzięki serdecznie za manuala, spróbuje w własnym zakresie się z tym pobawić, jak się uda zdam relację.

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 27 cze 2018, o 19:09
autor: kochar
pokrywek pisze:
21 cze 2018, o 08:40
jestem właśnie po takim zabiegu- wyczyszczeniu kolektora, egru i wyrzuceniu klap. Auto wyrywa z fotela. różnica kolosalna.
Egr nie ruszany (tzn nie zaślepiany). do tego obowiązkowo nowe uszczelki kolektora i egr.
pzdrKonrad
Klapy usunęli tylko fizycznie czy też programowo?
EGR nie zaślepiony, dlaczego?

Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora

: 2 sie 2018, o 12:15
autor: pokrywek
klapy usuniete fizycznie, egr został fabrycznie nie ruszany .

egr nie zaslepialem. moj mechanik (dobry znajomy) powiedzial ze tak bedzie lepiej.

narazie mial racje - przejechalem od remontu ok.3000km i wszystko super.
pzdr