Hamulec ręczny
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, o 19:53
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Hamulec ręczny
Witajcie,
Wystąpił a raczej występuje u mnie taki problem, otóż po zakupie captivi ręczny bardzo słabo trzymał, pojechałem do warsztatu stwierdzili zablokowane linki (wymienili) gdy odbierałem sprawdziłem w przód i w tył samochód na ręcznym siadał pomyślałem OK, przyjechałem do domu postawiłem pod bramę (a mieszkam pod górkę) na ręcznym samochód zjeżdża w tył. Wróciłem do warsztatu podregulowali sprawdzam OK dojeżdżam do domu znowu to samo w przodem i tyłem. Pojechałem znowu, wymienili szczęki oraz tarczo bębny sprawdziłem OK. Od tamtej pory ręczny trzyma tylko w przód a do tyłu na ręcznym się toczy. Nadmienię że do warsztatu jeździłem około 2 miesięcy co tydzień z tą usterką. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
Wystąpił a raczej występuje u mnie taki problem, otóż po zakupie captivi ręczny bardzo słabo trzymał, pojechałem do warsztatu stwierdzili zablokowane linki (wymienili) gdy odbierałem sprawdziłem w przód i w tył samochód na ręcznym siadał pomyślałem OK, przyjechałem do domu postawiłem pod bramę (a mieszkam pod górkę) na ręcznym samochód zjeżdża w tył. Wróciłem do warsztatu podregulowali sprawdzam OK dojeżdżam do domu znowu to samo w przodem i tyłem. Pojechałem znowu, wymienili szczęki oraz tarczo bębny sprawdziłem OK. Od tamtej pory ręczny trzyma tylko w przód a do tyłu na ręcznym się toczy. Nadmienię że do warsztatu jeździłem około 2 miesięcy co tydzień z tą usterką. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Wszystko zależy od tego jak stroma jest ta górka. Według przepisów ręczny ma trzymać samochód na pochyłości chyba 35 stopni. Ale nie sądzę że to uda się tak dużemu i ciężkiemu SUV'owi jakim jest Captiva.
A w niej są zamontowane szczęki malutkie , jak w kaszlaku , bęben też niewielki. Jak to ma poprawnie trzymać. A jeszcze kwestia regulacji tych szczęk. Wcale nie taka prosta rzecz. Własnie dlatego w nowszej wersji wprowadzono ręczy elektryczny. Nie widziałem jeszcze tego w Captivie ale w innych jest tak że silniczek elektryczny zaciska klocki te same co normalnie hamują. Wtedy to hamowanie to naprawdę jest skuteczne.
Jak masz auto w automacie to stawiasz w pozycji P i masz spokój. Jak w manualu to na jedynce lub wstecznym.
A w niej są zamontowane szczęki malutkie , jak w kaszlaku , bęben też niewielki. Jak to ma poprawnie trzymać. A jeszcze kwestia regulacji tych szczęk. Wcale nie taka prosta rzecz. Własnie dlatego w nowszej wersji wprowadzono ręczy elektryczny. Nie widziałem jeszcze tego w Captivie ale w innych jest tak że silniczek elektryczny zaciska klocki te same co normalnie hamują. Wtedy to hamowanie to naprawdę jest skuteczne.
Jak masz auto w automacie to stawiasz w pozycji P i masz spokój. Jak w manualu to na jedynce lub wstecznym.
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Serio zostawiasz auto na wzniesieniu na luzie?
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, o 19:53
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Nie zostawiam na wzniesieniu na luzie bo by dawno już zjechał na ulice sąsiednią a wzniesienie jest niewielkie bo wystarczy bardzo delikatny spadek a auto się stoczy. Raz zostawiłem na luzie pod sklepem ale na ręcznym i po powrocie auto było około 2m w tyle na szczęście nic za mną nie stało.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Jedź jeszcze raz niech poprawią.
Ewidentnie coś jest nie tak - albo niedziałający samoregulator, albo sprężynki nie odbijają, albo coś innego. Mechanizm ręcznego jest stosunkowo prosty, i jeśli wszytko jest sprawne/nowe to musi działać.
Ewidentnie coś jest nie tak - albo niedziałający samoregulator, albo sprężynki nie odbijają, albo coś innego. Mechanizm ręcznego jest stosunkowo prosty, i jeśli wszytko jest sprawne/nowe to musi działać.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, o 19:53
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Dzięki pojadę raz jeszcze bo oprócz samoregulatora to wszystko jest już wyminione
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Ja piszę na podstawie swoich doświadczeń - ręczny próbowało zrobić wielu mechaników ("powinno być dobrze", regulowali, naprawiali, itp) od zawsze był z nim problem, zawsze diagności zwracali uwagę że jest "słaby".
Wkurzyłem się, rozebrałem, zobaczyłem co jest dobre, a co trzeba wymienić - wpadły nowe sprężynki, samoregulatory, nowy cylinderek (lekko się pocił), nowa linka, dodatkowo wszystko wyczyszczone, przesmarowane - pierwszy raz na przeglądzie diagnosta nie miał zastrzeżeń do ręcznego
Wreszcie "czuć" że jest zaciągnięty, kiedyś to prędzej się można było zorientować że jest zaciągnięty na podstawie kontrolki niż "hamowania" podczas ruszenia/jazdy
Wkurzyłem się, rozebrałem, zobaczyłem co jest dobre, a co trzeba wymienić - wpadły nowe sprężynki, samoregulatory, nowy cylinderek (lekko się pocił), nowa linka, dodatkowo wszystko wyczyszczone, przesmarowane - pierwszy raz na przeglądzie diagnosta nie miał zastrzeżeń do ręcznego
Wreszcie "czuć" że jest zaciągnięty, kiedyś to prędzej się można było zorientować że jest zaciągnięty na podstawie kontrolki niż "hamowania" podczas ruszenia/jazdy
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
I to jest najlepsze rozwiązanie.
Ale nie każdy ma choć trochę zdolności manualnych i odrobinę odwagi by się tego podjąć.
Istnieje zwykła obawa że jak coś rozbiorę to potem nie będę umiał tego złożyć poprawnie.
Mnie to nie dotyczy bo kiedyś pracowałem wiele lat w serwisie Opla ale pamiętam czasy kiedy po prostu miałem wątpliwości.
Po drugie - jest pewien procent ludzi leniwych lub tez takich którzy nie mają gdzie i nie mają czym nawet takich drobnych napraw zrobić.
Bywa na TVN Turbo ciekawy program 101 napraw. I koleś tam zachęca by działać samemu. No pięknie ale...no zawsze jest to ale.
Ale nie każdy ma choć trochę zdolności manualnych i odrobinę odwagi by się tego podjąć.
Istnieje zwykła obawa że jak coś rozbiorę to potem nie będę umiał tego złożyć poprawnie.
Mnie to nie dotyczy bo kiedyś pracowałem wiele lat w serwisie Opla ale pamiętam czasy kiedy po prostu miałem wątpliwości.
Po drugie - jest pewien procent ludzi leniwych lub tez takich którzy nie mają gdzie i nie mają czym nawet takich drobnych napraw zrobić.
Bywa na TVN Turbo ciekawy program 101 napraw. I koleś tam zachęca by działać samemu. No pięknie ale...no zawsze jest to ale.
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
No niestety... na parkingu pod blokiem nie wszystko da się zrobić.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, o 19:53
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Byłem dzisiaj u mechanika rozebrał popatrzył podregulował było ok, kazał przejechać parę km i przyjechać z powrotem i znowu samochód na naprawdę niewielkim wzniesieniu toczy się w dół rozłożył ręce i nie wie co jest przyczyną że w przód jest a w tył nie. Twierdzi że to nie jest wina samoregulatora. Chyba uczynię tak jak kolega Sebastian rozbiorę i sam się przypatrzę co może być nie tak
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Znalazłem rozwiązanie:
https://forum.vectraklub.pl/topic/14252 ... e-do-tyłu/
Linka rozpiera szczeki na dole, a u góry znajduje się regulator/
Jeżeli regulator będzie dobrze ustawiony (szczęki jak najbliżej bębna -> hamulec ręczny OFF) to przy pociągnięciu hamulca ręcznego szczęki będą trzymały dolną i górną częścią... w Twoim przypadku zdaje się, że szczęki trzymają tylko dolną częścią, tą która jest rozpierana rozpierakiem podczas zaciągania hamulca ręcznego
Przy regulacji górnej części trzeba popuścić linkę, a następnie zająć się regulatorem, który możesz nawet sobie sam wyregulować.
https://forum.vectraklub.pl/topic/14252 ... e-do-tyłu/
Linka rozpiera szczeki na dole, a u góry znajduje się regulator/
Jeżeli regulator będzie dobrze ustawiony (szczęki jak najbliżej bębna -> hamulec ręczny OFF) to przy pociągnięciu hamulca ręcznego szczęki będą trzymały dolną i górną częścią... w Twoim przypadku zdaje się, że szczęki trzymają tylko dolną częścią, tą która jest rozpierana rozpierakiem podczas zaciągania hamulca ręcznego
Przy regulacji górnej części trzeba popuścić linkę, a następnie zająć się regulatorem, który możesz nawet sobie sam wyregulować.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
A jak regulował ? Bo ja jestem nauczony, że regulujemy na poluzowanej lince regulator tak, aby bęben wchodził "na ciasno" (oczywiście szczęki wcześniej należy "ścisnąć" ręcznie i je ustawić w miarę równo), ale nie obcierał.
Potem dopiero podciągamy linką, tak aby koło nie miało oporu przy spuszczonym ręcznym.
Ale ja to jestem samouk, więc nie wiem czy jest to do końca dobre postępowanie.
Potem dopiero podciągamy linką, tak aby koło nie miało oporu przy spuszczonym ręcznym.
Ale ja to jestem samouk, więc nie wiem czy jest to do końca dobre postępowanie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- Krzysztof
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 sie 2020, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4, 167 KM (123 KW), b+g
- LPG: TAK / BRC
- Lokalizacja: CB
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
witam,
podpinam się pod temat ze swoim problemem.
Pacjent: CAPTIVA fl 2.4 benz 2013 r.
Niestety hamulec elektryczny ręczny po zaciągnięciu w ogóle nie trzyma. Auto stacza się do przodu i do tyłu. Słychać pracę silniczka podczas zaciągania i opuszczania.
Byłem z tym w serwisie to wywróżyli, że to jest grubsza sprawa z rozbieraniem tego, bo jest sporo zachodu (oszacowali robotę z góry na ok 1000 zł).
Chciałem sam poszukać odpowiedzi w sieci, ale nie znalazłem nic ciekawego.
Czy pozostaje mi szukać używanego osprzętu elektryka? Z tego co widzę to montuje się to na lewą, albo na prawą stronę?
Z góry dziękuję za każdą pomocną odpowiedź.
pozdrawiam.
podpinam się pod temat ze swoim problemem.
Pacjent: CAPTIVA fl 2.4 benz 2013 r.
Niestety hamulec elektryczny ręczny po zaciągnięciu w ogóle nie trzyma. Auto stacza się do przodu i do tyłu. Słychać pracę silniczka podczas zaciągania i opuszczania.
Byłem z tym w serwisie to wywróżyli, że to jest grubsza sprawa z rozbieraniem tego, bo jest sporo zachodu (oszacowali robotę z góry na ok 1000 zł).
Chciałem sam poszukać odpowiedzi w sieci, ale nie znalazłem nic ciekawego.
Czy pozostaje mi szukać używanego osprzętu elektryka? Z tego co widzę to montuje się to na lewą, albo na prawą stronę?
Z góry dziękuję za każdą pomocną odpowiedź.
pozdrawiam.
Chevrolet Captiva 2.4 fl b+g 167 KM (123 KW) 2013 r. 7-os.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Ale co tu wróżyć. Nie masz elektrycznego mechanizmu w zacisku. Masz zwykle tarczobębny, którego zamiast zwykłej linki i dźwigni są zaciągane przez automat. Zdjąć koło i tarcze, zobaczyć jak żyją szczęki, czy żyją i jak tam wyglądają sprężynki. Położyć się i zobaczyć czy linka jest ok. Czy jest cała itp. na allegro dużo dostępnych silników, w razie co.
O partsy pisz PW.
- Krzysztof
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 sie 2020, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4, 167 KM (123 KW), b+g
- LPG: TAK / BRC
- Lokalizacja: CB
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny
Dziękuję za podpowiedź. W takim razie zasugeruję tak mechanikowi. Z ich wypowiedzi zrozumiałem, że dojście do linki jest mega skomplikowane. Poza tym powiedzieli mi, że nigdzie (nowej) nie mogą jej kupić i odesłali mnie z kwitkiem. Podjadę jeszcze raz i zobaczymy co teraz powiedzą.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2021, o 11:50 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Powód: Usunięto cytat.
Chevrolet Captiva 2.4 fl b+g 167 KM (123 KW) 2013 r. 7-os.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość