Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lut 2018, o 12:21
- Reputacja: 0
- Imię: michał
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: łódz
- Kontakt:
Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
mam pytanie odnośnie mojej captivi 2.0 127km w czasie jazdy w trasie wywala płyn ze zbiorniczka a podczas jazdy w mieście w ciągu 4 miesięcy ani grama co to może być za przyczyna proszę o pomoc
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Może być uszkodzony korek, który ma zablokowane odpowietrzanie układu albo padła uszczelka pod głowicą i robi ciśnienie w układzie chłodzenia.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Padła uszczelka pod głowicą. Ale by mieć pewność robi się test na zawartość gazów spalinowych w układzie chodzenia.
Można kupić taki tester na alledro ale czy warto ?
Jak byś sam chciał naprawiać to warto.
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 48571.html
Można kupić taki tester na alledro ale czy warto ?
Jak byś sam chciał naprawiać to warto.
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 48571.html
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
może też być termostat
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Korek najtańszy a i tak co jakiś czas musi go wymienić.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Wymień korek może mieć tak jak koledzy mówią uszkodzone odpowietrzanie tzn nie utrzymuje odpowiednio wysokiego cisnienia w układzie przez co obniża się temperatura wrzenia oraz znacząco podwyższa się poziom chłodziwa wywalając je przez korek
Nawet gdy odkrecisz korek i zagrzejesz samochód do włączenia wentylatora i przygazujesz na 5-10 sekund to Ci wywali wodę mimo że uszczelka pod głowicą jest wporzadku,
Więc podsumowując
Kolejność wymiany korek , później do sprawdzenia termostat , jak nadal będzie się to działo , to sprawdzenie obecności spalin w zbiorniczku testerem
Nawet gdy odkrecisz korek i zagrzejesz samochód do włączenia wentylatora i przygazujesz na 5-10 sekund to Ci wywali wodę mimo że uszczelka pod głowicą jest wporzadku,
Więc podsumowując
Kolejność wymiany korek , później do sprawdzenia termostat , jak nadal będzie się to działo , to sprawdzenie obecności spalin w zbiorniczku testerem
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Też nie rozumiem co ma do tego termostat, przecież jakby był zamknięty to jego objawem będzie wysoka temperatura/przegrzanie silnika.
Nie zaobserwowałem nigdy wywalania płynu ze zbiorniczka bez korka, a wiele razy odpowietrzałem w ten sposób aż do uruchomienia wentylatorów i przegazowując w celu puszczenia z pompy większego ciśnienia płynu w obieg.
Nie zaobserwowałem nigdy wywalania płynu ze zbiorniczka bez korka, a wiele razy odpowietrzałem w ten sposób aż do uruchomienia wentylatorów i przegazowując w celu puszczenia z pompy większego ciśnienia płynu w obieg.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
A mi wywaliło przy otwartym korku, nawet z pianką. Jeżeli chodzi o termostat, to teoretycznie może mieć wpływ. Nie otwiera się, co powoduje wzrost ciśnienia i wywalenie płynu przez korek. Ale czy to jest przyczyną.? Nie obstawiał bym.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
różne już cuda widziałem np. częściowo otwarty termostat: niby temperatura w porządku a ciśnienie było wysokie i wywalało płyn,
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Termostat zamyka z jednej strony, ciśnienie nie rośnie bo układ jest wspólny dla małego i dużego obiegu.
Pany :
Pytanie, gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej? W bloku silnika czy na przewodzie układu? Jeśli w bloku, to musiałby być zbieg trzech rzeczy; uszkodzony: termostat, czujnik temp. korek. W ten sposób długo przegrzewana ciecz chłodząca mogłaby wygenerować wystarczająco dużo bąbli by wywaliło płyn.Lecz zakładając temperaturę wrzenia przy 1 atm ciśnienia na 106 stopni, a przy wyższym ciśnieniu wyższą temperaturę, to w zbiorniczku będą i tak bąble, nie daj Boże odkręcać korek bo będzie gejzer jak w yellowstone. Dalej, termostat w captivie puszcza przy 87? Po przejażdżce termometr z multimetru w zbiorniczek i sprawdzić temperaturę cieczy na wyjściu z małego obiegu.
Pany :
Pytanie, gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej? W bloku silnika czy na przewodzie układu? Jeśli w bloku, to musiałby być zbieg trzech rzeczy; uszkodzony: termostat, czujnik temp. korek. W ten sposób długo przegrzewana ciecz chłodząca mogłaby wygenerować wystarczająco dużo bąbli by wywaliło płyn.Lecz zakładając temperaturę wrzenia przy 1 atm ciśnienia na 106 stopni, a przy wyższym ciśnieniu wyższą temperaturę, to w zbiorniczku będą i tak bąble, nie daj Boże odkręcać korek bo będzie gejzer jak w yellowstone. Dalej, termostat w captivie puszcza przy 87? Po przejażdżce termometr z multimetru w zbiorniczek i sprawdzić temperaturę cieczy na wyjściu z małego obiegu.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 3 gru 2016, o 22:25
- Reputacja: 2
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębno
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Ja miałem taki przypadek. Co ja sie nakombinowałem. Już niby fachowcy chcieli robic uszczelkę, uszkodzony wentylator i jeszcze różne rzeczy. Żadnych błędów, a winowajcą był rozkalibrowany czujnik temperatury z lewej strony na dole przy chlodnicy. Ciągle pokazywał wartość 3`C i to był powód nie uruchamiania wentylatora i wywalania płynu.Sprawdź najpierw czy twoje czujniki pokazują prawidłowe wartości. U mnie koszt czujnika ok 60 zł I podpięcie pod komputer 50 zł
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:35
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Krosno
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
od pewnego czasu mam dokładnie ten sam problem (Captiva 2.2 2013). Zaczęło się od wymiany chłodnicy i wszystko miało być OK. ASO utrzymuje że jest to dość typowa usterka w tych modelach. Po wymianie płyn nadal wywala. Dzieje się tak podczas dłuższych tras i głównie tuż po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika (prawdopodobnie wówczas wzrasta na chwile temperatura).
Wróciłem do ASO - zrobili test na zawartość CO2 i nic nie wykazał. Pojechałem do innego warsztatu - powtórzono test i wyszedł pozytywnie (podobno), zasugerowali że to na 90% uszcelka pod głowicą.
Póki co zastanawiam się co zrobić, bo wymiana uszczelki oraz rozrządu (bo podobno będzie konieczne przy 175 000 km) to koszt ok 7 000 zł
Ktoś ma jakiś pomysł? być może warto spróbować wcześniej ten termostat?
Wróciłem do ASO - zrobili test na zawartość CO2 i nic nie wykazał. Pojechałem do innego warsztatu - powtórzono test i wyszedł pozytywnie (podobno), zasugerowali że to na 90% uszcelka pod głowicą.
Póki co zastanawiam się co zrobić, bo wymiana uszczelki oraz rozrządu (bo podobno będzie konieczne przy 175 000 km) to koszt ok 7 000 zł
Ktoś ma jakiś pomysł? być może warto spróbować wcześniej ten termostat?
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2018, o 18:31 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Puki
Powód: Puki
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
W ukladzie chlodzenia panuje cisnienie i to wlasnie cisnienie w ukladzie podwyzsza znacznie temperature wrzenia cieczy. Rownie dobrze problemem moze byc zatem nieszczelnosc w ukladzie. Jesli plynu nie ubywa to najpewniej korek na zbiorniczku lub zgrzewy na nim... innej opcji oprocz tego niz uszczelka pod glowica chyba nie ma???
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
piotrd290 - zacznij od zakupu dla siebie tego testera co wyżej podałem.
Spokojnie poczytaj , pooglądaj filmiki na YT , zrób sam test i będziesz wiedział.
Naciągaczy wszędzie pełno i cała sztuka w tym by nie dać się oszukać.
Ja bym zwarł kawałkiem kabla z konektorami ten włącznik- czujnik wentylatora i niechby się kręcił cały czas i wtedy sprawdzał czy sytuacja dalej się powtarza.
Siedem klocków to jakiś zdzierca chce Cie przelecieć. Jak zdejmuje sie głowicę to rozrząd jest niejako po drodze - i tak go trzeba zdemontować a potem złożyć na nowo więc tu bym się targował. Bo koszt to wychodzi ze same części ok 600 - 800 zł za zestaw rozrządu.
Koszt uszczelki pod głowicą ok 200 zł , planowanie , roboty przy zaworach - max 600 zł.
To masz 1600 zł. Robota w okolicach 800 zł.
Ale nie 7000 zł
Spokojnie poczytaj , pooglądaj filmiki na YT , zrób sam test i będziesz wiedział.
Naciągaczy wszędzie pełno i cała sztuka w tym by nie dać się oszukać.
Ja bym zwarł kawałkiem kabla z konektorami ten włącznik- czujnik wentylatora i niechby się kręcił cały czas i wtedy sprawdzał czy sytuacja dalej się powtarza.
Siedem klocków to jakiś zdzierca chce Cie przelecieć. Jak zdejmuje sie głowicę to rozrząd jest niejako po drodze - i tak go trzeba zdemontować a potem złożyć na nowo więc tu bym się targował. Bo koszt to wychodzi ze same części ok 600 - 800 zł za zestaw rozrządu.
Koszt uszczelki pod głowicą ok 200 zł , planowanie , roboty przy zaworach - max 600 zł.
To masz 1600 zł. Robota w okolicach 800 zł.
Ale nie 7000 zł
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:35
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Krosno
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
korneliusz - dzięki za info.
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Coś się porobiło z cenami ostatnio? Czy zawsze tak było? Już któryś raz widzę tu jakieś kosmiczne kwoty ludzie podają za naprawy 10-letnich aut 7-12 tys. Jakaś masakra...
-
- Stały bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Kontakt:
Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Bo captiva to nie typowe auto i ceny tez są nietypowe
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 lut 2022, o 11:35
- Reputacja: 0
- Imię: Slawek
- Samochód: captiva
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka
Witam,
Czy ktoś z Was wie jak się zakończył ten temat ?
Czy to była uszczelka, czy jednak coś innego ?
Czy ktoś z Was wie jak się zakończył ten temat ?
Czy to była uszczelka, czy jednak coś innego ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości