Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Stuka, puka, kapie, cieknie...
michal87
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2018, o 12:21
Reputacja: 0
Imię: michał
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: łódz
Kontakt:

Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: michal87 » 17 lut 2018, o 12:10

mam pytanie odnośnie mojej captivi 2.0 127km w czasie jazdy w trasie wywala płyn ze zbiorniczka a podczas jazdy w mieście w ciągu 4 miesięcy ani grama co to może być za przyczyna proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 860
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: Kraviec » 17 lut 2018, o 18:22

Może być uszkodzony korek, który ma zablokowane odpowietrzanie układu albo padła uszczelka pod głowicą i robi ciśnienie w układzie chłodzenia.

Korneliusz
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 2
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: Korneliusz » 18 lut 2018, o 15:24

Padła uszczelka pod głowicą. Ale by mieć pewność robi się test na zawartość gazów spalinowych w układzie chodzenia.
Można kupić taki tester na alledro ale czy warto ?
Jak byś sam chciał naprawiać to warto.

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 48571.html

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: zed » 18 lut 2018, o 16:46

może też być termostat

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: C77 » 19 lut 2018, o 13:59

Korek najtańszy a i tak co jakiś czas musi go wymienić.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: przemo88 » 20 lut 2018, o 11:14

zed pisze:
18 lut 2018, o 16:46
może też być termostat
co ma termostat do ciśnienia w układzie chłodzenia?

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: lukaslacetti » 20 lut 2018, o 16:37

Wymień korek może mieć tak jak koledzy mówią uszkodzone odpowietrzanie tzn nie utrzymuje odpowiednio wysokiego cisnienia w układzie przez co obniża się temperatura wrzenia oraz znacząco podwyższa się poziom chłodziwa wywalając je przez korek
Nawet gdy odkrecisz korek i zagrzejesz samochód do włączenia wentylatora i przygazujesz na 5-10 sekund to Ci wywali wodę mimo że uszczelka pod głowicą jest wporzadku,
Więc podsumowując
Kolejność wymiany korek , później do sprawdzenia termostat , jak nadal będzie się to działo , to sprawdzenie obecności spalin w zbiorniczku testerem

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 860
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: Kraviec » 20 lut 2018, o 17:13

Też nie rozumiem co ma do tego termostat, przecież jakby był zamknięty to jego objawem będzie wysoka temperatura/przegrzanie silnika.
Nie zaobserwowałem nigdy wywalania płynu ze zbiorniczka bez korka, a wiele razy odpowietrzałem w ten sposób aż do uruchomienia wentylatorów i przegazowując w celu puszczenia z pompy większego ciśnienia płynu w obieg.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: Bunioopl » 20 lut 2018, o 18:05

A mi wywaliło przy otwartym korku, nawet z pianką. Jeżeli chodzi o termostat, to teoretycznie może mieć wpływ. Nie otwiera się, co powoduje wzrost ciśnienia i wywalenie płynu przez korek. Ale czy to jest przyczyną.? Nie obstawiał bym.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: zed » 20 lut 2018, o 18:15

różne już cuda widziałem np. częściowo otwarty termostat: niby temperatura w porządku a ciśnienie było wysokie i wywalało płyn,

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: przemo88 » 20 lut 2018, o 21:30

Termostat zamyka z jednej strony, ciśnienie nie rośnie bo układ jest wspólny dla małego i dużego obiegu.
Pany :
Obrazek

Pytanie, gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej? W bloku silnika czy na przewodzie układu? Jeśli w bloku, to musiałby być zbieg trzech rzeczy; uszkodzony: termostat, czujnik temp. korek. W ten sposób długo przegrzewana ciecz chłodząca mogłaby wygenerować wystarczająco dużo bąbli by wywaliło płyn.Lecz zakładając temperaturę wrzenia przy 1 atm ciśnienia na 106 stopni, a przy wyższym ciśnieniu wyższą temperaturę, to w zbiorniczku będą i tak bąble, nie daj Boże odkręcać korek bo będzie gejzer jak w yellowstone. Dalej, termostat w captivie puszcza przy 87? Po przejażdżce termometr z multimetru w zbiorniczek i sprawdzić temperaturę cieczy na wyjściu z małego obiegu.

Borisdebno
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 3 gru 2016, o 22:25
Reputacja: 2
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: Borisdebno » 22 lut 2018, o 06:26

Ja miałem taki przypadek. Co ja sie nakombinowałem. Już niby fachowcy chcieli robic uszczelkę, uszkodzony wentylator i jeszcze różne rzeczy. Żadnych błędów, a winowajcą był rozkalibrowany czujnik temperatury z lewej strony na dole przy chlodnicy. Ciągle pokazywał wartość 3`C i to był powód nie uruchamiania wentylatora i wywalania płynu.Sprawdź najpierw czy twoje czujniki pokazują prawidłowe wartości. U mnie koszt czujnika ok 60 zł I podpięcie pod komputer 50 zł

piotrd290
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:35
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: piotrd290 » 7 kwie 2018, o 10:50

od pewnego czasu mam dokładnie ten sam problem (Captiva 2.2 2013). Zaczęło się od wymiany chłodnicy i wszystko miało być OK. ASO utrzymuje że jest to dość typowa usterka w tych modelach. Po wymianie płyn nadal wywala. Dzieje się tak podczas dłuższych tras i głównie tuż po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika (prawdopodobnie wówczas wzrasta na chwile temperatura).
Wróciłem do ASO - zrobili test na zawartość CO2 i nic nie wykazał. Pojechałem do innego warsztatu - powtórzono test i wyszedł pozytywnie (podobno), zasugerowali że to na 90% uszcelka pod głowicą.
Póki co zastanawiam się co zrobić, bo wymiana uszczelki oraz rozrządu (bo podobno będzie konieczne przy 175 000 km) to koszt ok 7 000 zł
Ktoś ma jakiś pomysł? być może warto spróbować wcześniej ten termostat?
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2018, o 18:31 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Puki

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: pawelwaw84 » 7 kwie 2018, o 11:48

W ukladzie chlodzenia panuje cisnienie i to wlasnie cisnienie w ukladzie podwyzsza znacznie temperature wrzenia cieczy. Rownie dobrze problemem moze byc zatem nieszczelnosc w ukladzie. Jesli plynu nie ubywa to najpewniej korek na zbiorniczku lub zgrzewy na nim... innej opcji oprocz tego niz uszczelka pod glowica chyba nie ma???

Korneliusz
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 2
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: Korneliusz » 7 kwie 2018, o 13:18

piotrd290 - zacznij od zakupu dla siebie tego testera co wyżej podałem.
Spokojnie poczytaj , pooglądaj filmiki na YT , zrób sam test i będziesz wiedział.
Naciągaczy wszędzie pełno i cała sztuka w tym by nie dać się oszukać.
Ja bym zwarł kawałkiem kabla z konektorami ten włącznik- czujnik wentylatora i niechby się kręcił cały czas i wtedy sprawdzał czy sytuacja dalej się powtarza.

Siedem klocków to jakiś zdzierca chce Cie przelecieć. Jak zdejmuje sie głowicę to rozrząd jest niejako po drodze - i tak go trzeba zdemontować a potem złożyć na nowo więc tu bym się targował. Bo koszt to wychodzi ze same części ok 600 - 800 zł za zestaw rozrządu.
Koszt uszczelki pod głowicą ok 200 zł , planowanie , roboty przy zaworach - max 600 zł.
To masz 1600 zł. Robota w okolicach 800 zł.
Ale nie 7000 zł :( :( :(

piotrd290
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:35
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: piotrd290 » 7 kwie 2018, o 13:55

korneliusz - dzięki za info.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: John Wayne » 7 kwie 2018, o 15:08

Coś się porobiło z cenami ostatnio? Czy zawsze tak było? Już któryś raz widzę tu jakieś kosmiczne kwoty ludzie podają za naprawy 10-letnich aut 7-12 tys. Jakaś masakra...

matyj2
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: matyj2 » 7 kwie 2018, o 15:45

Bo captiva to nie typowe auto i ceny tez są nietypowe

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


slaweknak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 6 lut 2022, o 11:35
Reputacja: 0
Imię: Slawek
Samochód: captiva
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: slaweknak » 6 lut 2022, o 11:50

Witam,
Czy ktoś z Was wie jak się zakończył ten temat ?
Czy to była uszczelka, czy jednak coś innego ?

Awatar użytkownika
DjSi
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2020, o 10:34
Reputacja: 0
Imię: Szymon
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km diesel 2013 4x4
Lokalizacja: Brusy
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: DjSi » 17 lip 2024, o 08:48

Witam serdecznie, też mam ten problem, wymieniłem korek zbiorniczka płynu, następnie termostat, sprawdziłem poprawne działanie pompy płynu chłodzącego ( jest ok), przepłukalem bieżącą wodą silnik, chłodnicę i nagrzewnicę, wymieniłem czujnik temperatury który się znajduje z boku silnika i jest wkręcony w taki rozdzielacz i cały czas zbierało się zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucało płyn chłodniczy, zauważyłem że zapowietrzała się chłodnica, co chwilkę jak się odkręciło odpowietrznik to uciekało powietrze i schodziło ciśnienie w wężach i tak można było w nieskończoność, test na obecność CO2 wyszedł negatywnie kilka razy. Zrobiłem taką małą modyfikację i poprowadziłem wężyk od tego odpowietrznika do zbiorniczka płynu chłodzącego i od tego czasu nie wywala płynu chłodzącego zbiorniczkiem, płyn nie ubywa, ale nie można robić tym samochodem dłuższych tras ponieważ bardzo szybko przegrzewa się płyn chłodniczy nawet do 118⁰C i zaczyna wtedy piszczeć sygnał dźwiękowy w samochodzie, gdy zdejmę nogę z gazu to szybko stygnie, ale też bardzo szybko potem znów temperatura wzrasta.
Birisdebno napisał coś o "czujnik temperatury z lewej strony na dole przy chlodnicy." U mnie tego nie ma, jest gdzie indziej, chyba że jest gdzieś jeszcze ukryty drugi...
Ma ktoś takie coś za sobą lub posiada wiedzę co to jeszcze może być oprócz pękniętej głowicy lub uszczelki pod głowicą?
Pozdrawiam...
Chevrolet Captiva 2013 2.2 184 4x4

JacekS25
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 cze 2024, o 10:37
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 141 KM, beznzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: JacekS25 » 17 lip 2024, o 11:10

Płyn chłodniczy jaki masz zalany ?

Awatar użytkownika
DjSi
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2020, o 10:34
Reputacja: 0
Imię: Szymon
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km diesel 2013 4x4
Lokalizacja: Brusy
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: DjSi » 17 lip 2024, o 12:41

Różowy, firmy nie pamiętam, nigdy nie przykładałem zbytnio uwagi do pochodzenia płynu... A jakie miało by to znacznie? Przedtem też taki był i było dobrze, aż zaczęła się zapowietrzać chłodnica i wywalało płyn zbiorniczkiem...
Chevrolet Captiva 2013 2.2 184 4x4

JacekS25
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 21 cze 2024, o 10:37
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 141 KM, beznzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: JacekS25 » 17 lip 2024, o 13:55

Nie wiem jak u Ciebie. W moim Orlando (benzyna 1.8) musi być płyn wysokotemperaturowy, bo silnik chodzi na wyższych temperaturach, a termostat otwiera się podajże dopiero przy temperaturze 106 czy 108 stopni. Widziałem kiedyś w necie podobny przypadek do Twojego i okazało się, że te problemy były spowodowane wymianą płynu na zwykły. Nie twierdzę, że u Ciebie też to jest, ale może warto się temu przyjrzeć.

Awatar użytkownika
DjSi
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2020, o 10:34
Reputacja: 0
Imię: Szymon
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km diesel 2013 4x4
Lokalizacja: Brusy
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: DjSi » 17 lip 2024, o 14:19

Jeżeli chodzi o termostat to przerobiłem nawet jazdę bez niego i też się grzeje, tylko dłużej trwa dogrzewanie silnika, a aktualnie jeżdżę z termostatem w którym mam przewiercone dodatkowo otwór 3mm aby w ogóle dało się używać tego pojazdu... A racja , że płyn ma znaczenie jakim jest zalany układ, ale niestety raczej to nie będzie to, inaczej nie było by zjawiska podczas którego zbiera się powietrze w chłodnicy...
Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem który zasugerował, że może być przypchany jakiś wężyk w którym jest taka wzwężka , z zewnątrz wąż wygląda normalnie, a w środku może być średnica około 2mm... Kojarzy może ktoś przy tych silnikach takie rozwiązania? Są takie wężyki w captivach?
Chevrolet Captiva 2013 2.2 184 4x4

Awatar użytkownika
DjSi
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2020, o 10:34
Reputacja: 0
Imię: Szymon
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km diesel 2013 4x4
Lokalizacja: Brusy
Kontakt:

Re: Wywala płyn korkiem ze zbiorniczka

Post autor: DjSi » 20 lip 2024, o 22:30

Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym jest niewielki nalot czarnego czegoś, więc już się pogodziłem z myślą o zdejmowaniu głowicy, przed tym jednak zrobiłem ponownie test na obecność CO2 w płynie chłodniczym i znowu wyszedł negatywnie, więc po konsultacji z znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku że może to być jeszcze wina chłodniczki oleju...
Po odkręceniu tej części okazało się, że jest uszkodzona uszczelka pod chłodniczką, po wymianie kompletu uszczelek i włożeniu nowego termostatu jest trochę lepiej, nie przegrzewa się już, temperatura oscyluje w granicach 77⁰C do 95⁰C, ale wywala płyn przez zbiorniczek...
Czy może być to spowodowane tym, że wlałem spowrotem ten stary płyn chłodniczy? Wlałem go ponieważ wydawał się jeszcze dobry, był ładny i różowy...
Czy ta niewielka ilość oleju która jest w płynie chłodniczym może powodować taki efekt wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia?
Chevrolet Captiva 2013 2.2 184 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość