What the P2178 code means?
P2178 is an OBD-II generic code for the engine control module (ECM) detecting the fuel control has reached it specification limits for short and long fuel trim when the engine is just off idle with light acceleration on bank 1.
What causes the P2178 code?
The ECM controls the fuel using a closed loop feedback system. If the system is trying to lean the fuel mixture and the O2 sensor keeps saying the system is too rich on bank one. If the system reaches 25% toward leaning out the mixture and the O2 sensor still indicates the system is rich then the check engine light is turned on and the code P2178 is set.
The intake air system may be clogged or the throttle body is dirty.
A misfire on bank one cylinders.
The O2 sensor is deteriorated and cannot sense the proper O2 levels.
What are the symptoms of the P2178 code?
The Check Engine light will be illuminated and the code is set in ECM memory as a fault.
The engine will run rich on bank one and the engine may run rough and misfire.
The engine may hesitate on acceleration.
1097/5000
Co oznacza kod P2178?
P2178 jest generycznym kodem OBD-II dla modułu sterującego silnika (ECM), wykrywającego, że sterowanie paliwem osiągnęło granice specyfikacji dla krótkiego i długiego wyrównania paliwa, gdy silnik jest tuż obok biegu jałowego z lekkim przyspieszeniem na stanowisku 1.
Co powoduje kod P2178?
ECM steruje paliwem za pomocą układu sprzężenia zwrotnego z zamkniętą pętlą. Jeśli system próbuje przechylić mieszankę paliwową, a czujnik O2 ciągle mówi, że system jest zbyt bogaty na banku. Jeśli system osiągnie 25% w kierunku wychylenia mieszanki, a czujnik O2 nadal wskazuje, że system jest bogaty, lampka kontrolna silnika jest włączona i ustawiony jest kod P2178.
Układ powietrza dolotowego może być zatkany lub korpus przepustnicy jest zabrudzony.
Błąd zapłonu na jednym cylindrze.
Czujnik O2 ulega pogorszeniu i nie może wykryć właściwych poziomów O2.
Jakie są objawy kodu P2178?
Wskaźnik Check Engine zaświeci się, a kod zostanie ustawiony w pamięci ECM jako błąd.
Silnik będzie pracował na jednym silniku, a silnik może być nierówny i nieprawidłowo włączony.
Silnik może wahać się przy przyspieszaniu.
google Twoim przyjacielem.
https://www.yourmechanic.com/article/p2 ... ay-safford