Strona 1 z 2
Telepanie
: 23 sie 2017, o 16:57
autor: asb22
Witam
Koledzy mam problem z moją Captivą ,a mianowicie pojawił się dziwny objaw przy przyspieszaniu (wcisnietym pedale gazu) samochód drży..
drżenie nasila się przy mocniejszym depnięciu z niższych obrotów z poniżej 2000 obr
oraz przy wjezdzaniu pod gore (kiedy samochód "sie wysila")
w zasadzie powyżej 5000 obr już nie czuć tego wogle.
Proszę o jakieś rady...
Re: Telepanie
: 24 sie 2017, o 11:06
autor: siwy_tk
drży ale co cały samochód kierownica czy jak?
a felgi proste nie uderzyłeś gdzieś niedawno przypadkiem?
Re: Telepanie
: 24 sie 2017, o 18:52
autor: asb22
Witam
Telepie kierownicą i jak by całym przodem samochodu, nigdzie nie uderzyłem kołami, telepanie pojawia się tylko pod czas przyśpieszania oraz podjazdu pod górkę, jak silnik jest obciążony, myślałem że to poduszki silnika lub skrzyni biegów, ale pojechałem na diagnostykę (przeglądy rejestracyjne) gościu pojeździł i stwierdził że jak na auto z przebiegiem 60tyś km to raczej poduszki by nie padły , twierdził że może sprzęgło

, ale sam nie miał pojęcia co to...
Re: Telepanie
: 25 sie 2017, o 00:59
autor: mike
Nie znam się, ale może dwumas, ktoś gdzieś podawał test na sprawdzenie dwumasa jadąc pod górkę.
Re: Telepanie
: 26 sie 2017, o 21:05
autor: asb22
Ale ja mam benzyniaka 2,4l 167km wydaje mi się że dwu masy nie ma w tym silniku?
Re: Telepanie
: 28 sie 2017, o 10:41
autor: Andrewo123
Ja mam podobna sytuacje tylko mam z captiva 2.0 d 150km zchipowana do 180
Re: Telepanie
: 18 wrz 2017, o 19:05
autor: asb22
Witam
Ocena mechanika i stwierdził że to dwumasa

, w serwisie koszt naprawy na oryginalnych częściach 6.500zł na zamiennikach 4.500zł
Lipa:(
Re: Telepanie
: 19 wrz 2017, o 09:13
autor: adorosh
Ile przebiegu masz? Też mam taki silnik i trochę mnie zmartwiłeś.
Re: Telepanie
: 20 wrz 2017, o 18:54
autor: asb22
Mam nieco ponad 60tyś.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.
Re: Telepanie
: 20 wrz 2017, o 21:04
autor: Kosiu67
Jeżeli będziesz wymieniał dwumasę to radzę wymienić jednocześnie tarczę sprzęgła i docisk. Ja już jestem po wymianie dwumasy przy 105 kkm. Nie mniej objawy które opisujesz są podobne do objawów jakie miałem w citroenie. Winę za drgania podczas przyspieszania ponosiło rozsypane łożysko igiełkowe w wewnętrznym przegubie przedniej prawej półosi.
Re: Telepanie
: 20 wrz 2017, o 21:16
autor: Kosiu67
Co do dwumasy to pierwszym objawem jest dziwny odgłos (metaliczne stukanie - najlepiej je słychać pod autem) podczas pracy na jałowym biegu. Dwumasę radzę wymienić na nową, ponieważ regeneracja w tym aucie jest mało skuteczna. Captiva jest za ciężka i regenerowana dwumasa po bardzo krótkim czasie ponownie stuka. Ponadto w wersji 2,2D - 184KM jest jakiś nowatorski docisk sprzęgła. Ale ja najpierw sprawdziłbym (jak pisałem w poprzednim poście) łożyska wewnętrznych przegubów oraz łożysko podporowe dłuższej półosi.
Re: Telepanie
: 21 wrz 2017, o 10:09
autor: pokrywek
mi na zimnym silniku cos tak cyka po stronie kola pasazera. na cieplym silniku zanika.
moze to byc objaw dwumasy? myslalem o pasku klinowym bo nie byl ruszany przez 100tkm.
Re: Telepanie
: 21 wrz 2017, o 15:10
autor: adorosh
asb22 pisze:Mam nieco ponad 60tyś.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.
Umiejętnie, to znaczy jak??

Wolę zapytać, bo może nie jeżdżę umiejętnie.
Re: Telepanie
: 21 wrz 2017, o 19:16
autor: asb22
To znaczy nie dusić samochodu na wysokich biegach, nie strzelać ze sprzęgła, odpalać i gasić na sprzęgle.:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... asie/ewb9k
Re: Telepanie
: 22 wrz 2017, o 09:33
autor: adorosh
Przeczytałem, dzięki! Parę błędów popełniam, między innymi jazda na wysokich biegach przy niskich prędkościach, że niby oszczędzam paliwo

Re: Telepanie
: 25 paź 2017, o 08:42
autor: phoenix_pl
Z powyższego linku wyczytalem że:
"koła zamachowe stosuje się tylko w przypadku skrzyń manualnych i zautomatyzowanych, w tym dwusprzęgłowych (np. DSG). Klasyczne „automaty” dwumasowych kół zamachowych nie potrzebują."
Co to sa skrzynie zautomatyzowane a klasyczne automaty
Mam Captive 2008, 2.0D 4WD w automacie. jest tam wkoncu dwumasa czy jej nie ma

Re: Telepanie
: 25 paź 2017, o 15:01
autor: matyj2
W zwykłym automacie nie ma dwumasa napewno kolego a zatomatyzowana skrzynie miała np a klasa to była zwykła skrzynia tylko ze sprzegło było obsługiwane jakims automatem na tym ti polegało
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Re: Telepanie
: 25 paź 2017, o 18:50
autor: phoenix_pl
wmioskuje ze w captivie jest "zwykly" automat i dwumasy tam nie ma ?
Re: Telepanie
: 25 paź 2017, o 18:58
autor: matyj2
Tak najzwyklejszy automat
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Re: Telepanie
: 25 paź 2017, o 19:41
autor: phoenix_pl
dzieks

Re: Telepanie
: 29 sty 2018, o 21:36
autor: Kony
Mam pytanie czy w silniku 2.4 B 136km czyli wersja przed liftem jest dwumas?
Myślałem ze nie ma ale skoro po lifce juz wrzucili to zwątpilem...
Re: Telepanie
: 30 sty 2018, o 13:22
autor: Kony
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i nie ma w wersji przed liftem dwumasy.
Nawet katalogach części samochodowych nie ma w sprzedaży dwumasy.
Re: Telepanie
: 1 kwie 2018, o 20:00
autor: Kony
Mam pytanie czy w Captivie jest możliwość luzowania chłodnic klimatyzacji i powietrza przez co wywołują drgania przy niskich obrotach silnika?
Pytam bo coś metalicznego wpada w rezonans przy niskiej prędkości na drugim biegu (nie jest to układ wydechowy) i brzęczy zanim wejdzie na obroty.
Zdiagnozowane też mam pękniecie rurki klimatyzacji na przejściu przez przegrodę silnika do kabiny (nie działa klima, brak czynnika). Czyli w miejscu gdzie przewód klimatyzacji jest usztywniony. Jeżeli reszta układu "telepie sie" to możliwe ze w tym miejscu rurka pękła.
Gdzieś, cos, kiedyś czytałem o chłodnicach w ty aucie ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Wiecie coś może na ten temat?
Re: Telepanie
: 1 kwie 2018, o 23:03
autor: Korneliusz
Wymieniałem u siebie chłodnicę klimatyzacji - silnik diesel- i powiem tak - są one mocowane na poduszkach gumowych właśnie po to by nie hałasowały. Te poduszki to takie prostokąty z gumy z otworem w który wchodzi plastikowy trzpień będący integralną częścią tej chłodnicy.
Jest możliwe że to się ułamało.
W tamtych okolicach jest wiele detali co mogą hałasować - rezonować gdy się ułamią , zniszczy/osłabi się poduszka , coś tam wpadnie itd.
Ważna sprawa -ten rezonans występuje tylko w czasie jazdy czy też słychać go na postoju byle tylko silnik osiągnął pewne obroty - np. 3tys.
Piszesz - na drugim biegu - ale ważna jest tu prędkość auta.
I tak prędkość ok 50 km/h można osiągnąć na drugim biegu ale można też i na trzecim.
Jeżeli występuje też na postoju to mechanik musi wsadzić tam łapkę i naprężać po kolei plastiki , blachy , osłonę silnika od dołu. Drugi siedzi za kierownicą i słucha czy coś się zmienia.
Jeżeli tylko w czasie jazdy to brałbym pod uwagę układ jezdny - to co się kręci w czasie jazdy.
Lużne klocki hamulcowe , blaszana osłona tarcz hamulcowych itd.
Re: Telepanie
: 1 kwie 2018, o 23:56
autor: Kony
Wygląda to tak: skrecam 90 stopni w prawo lub lewo na drugim biegu. Predkosc zbyt mała np 20km/h, obroty zbyt niskie ok 1500rpm. Wychodzę z zakretu na prostą i dodaje gazu. Teraz wystepuje dudnienie z powodu niskich obrotow (to podobno normalne w tym aucie). Dochodzi do 2000rpm dudnienie ustaje ale zaczyna sie telepanie, cos wpada w rezonans. Dochodzi do 2200rpm i cisza. Telepanie ustało.
Podobnie jest w druga stronę przy hamowaniu biegami. Jadę juz na drugim biegu, auto zwalnia. Obroty 2200 nastepuje metaliczne telepanie, za chwile przechodzi w dudnienie z powodu za niskich obrotow 2000rpm i niżej, dalej wciskam sprzęgło i hamulec żeby nie męczyć silnika.
Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym nic nie słychac. Silnik musi byc obciążony niskimi obrotami aby to coś wpadło w rezonans.
Wkurza to bardzo, nie dość że dudni z powodu zbyt niskiego biegu (a jedynki nie wbije) to jeszcze jak skonczy dudnic to jeszcze chwile po brzęczy zanim osiagnie odpowiednie obroty do jazdy. Chyba ze bardzo wolno przyspieszam to po dudnieniu niskiego biegu tez jest cisza, ale to musi być bardzo długie i spokojne przyspieszanie aby nic w drgania nie wpadło.
Trzeba bedzie poszukac co to moze byc. Ale obstawiam uchwyt od chlodnicy. Przy takim dudnieniu przy niskich obrotach to nawet śruby moga sie luzowac.