Procedura naprawy nieodbijającej klamki klapy bagażnika - piszę z pamięci bo nie zrobiłem fotodokumentacji
Naprawa prosta prawie jak konstrukcja cepa;)
Porzebne:
1. śrubokręt krzyżak malutki i mały lub średni,
2. Papier ścierny, ew. pilnik do metalu

3. jakiś smar typu tabot
4. kombinerki/obcązki
5. młotek
6. Napinacz do sprężyn to już absolutne mistrzostwo
1. zdejmujemy zatrzask na uchwycie na wewnętrznej części podbitki drzwi bagażnika ( widoczne dwie malutkie dziurki - trzeba wyciągnąć i odkręcić śrubkę) ( uwaga - jedna strona klapki jest z blokadą - więc połamiecie plastik ciągnąc na siłę)
2. wykręcamy 3 - 4 plastikowkręty z podbitki.
3. wykręcamy 4 śruby trzymające zamek / klamkę klapy bagażnika oraz całą listwę z oświetleniem i kamerą.
4. trzeba zdjąć plastikową blokadkę z metalowego pręta odchodzącego do zamka i łączącego się z drugim podobnym prętem( po prostu podnosimy ją palcem z jednego pręta - zwykła czarna plastikowa zapinka którą zapniemy przy powrotnym montażu.
5. zamek / klamka wychodzi luźno
6 zostaje czarny kawałek plastiku z metalowym prętem w środku i sprężynką
7. pręt jest cały zardzewiały
8. wybijamy pręta z plastiku. - w miarę delikatnie żeby nie połamać;)
9.papierem czyścimy z rdzy pręta.
10. smarujemy.
11. i teraz odwrotna kolejność składania.
z nałożeniem spreżyny można bez problemu poradzić sobie małym śrubokrętem.
Raczej nie pominąłem niczego.
Jestem typowym lajkonikiem technicznym - ale się udało w ciągu 2h włącznie z szukaniem papieru ściernego na działce teściowej
czas potrzebny po rozgryzieniu procedury i z kompletem narzędzi 0,5-1h
Niestety zabezpieczenie przed dostaniem się wody do środka pod listwę z oświetleniem klapy bagażnika jest żadne, a do tego pręt jest chyba stalowy więc rdzewienie to tylko kwestia czasu.
A dodatkowo listwa uszkadza lakier na klapie bagażnika
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Pytanie uzupełniające:
Może ktoś się orientuje tylko - jak zareaguje metal klapy bagażnika + lakier - jak się spryska zamek co jakiś czas odrdzewiaczem?