Strona 1 z 1
Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 10:39
autor: Ralf63
Witam, mam taki problem, po wycięciu filtra cząsteczek stałych w samochodzie jest strasznie głośno. Jakbym jeździł odrzutowcem
Znajomy zasugerował że to przez brak katalizatora.
Trochę ciszej jest przy skrętach w prawo.
Jadę na wakacje niebawem z dziećmi i wolałbym aby spały ale obawiam się że ten hałas im nie pozwoli
Chevrolet2,0
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 11:00
autor: John Wayne
A co na to zakład, który usługę wykonał?
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 11:02
autor: endriu333
Kara musi być za wycięcie filtra

Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 12:42
autor: Regulus
Innym fundujesz raka, a sobie głuchotę - tak to działa

Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 15:37
autor: Ralf63
Okazało się że łożysko, zbieg okoliczności że akurat w tym samym czasie był wycinany filtr
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 21:15
autor: etac
endriu333 pisze:Kara musi być za wycięcie filtra

Regulus pisze:Innym fundujesz raka, a sobie głuchotę - tak to działa

oglądajcie mniej TV, bo eko-głupoty wam cisną do głowy. Kiedyś jak spadła sprzedaż masła, to tez mówili ze margaryna jest rakotwórcza.
Samochody z silnikiem diesla nawet w 10% nie wpływają na zanieczyszczenie w mieście.
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 21:27
autor: endriu333
etac generalnie się z Tobą zgadzam ale parę razy miałem "przyjemność" jechać za "nowym" kopcacym dislem i uwierz mi ale nie było to przyjemne a wręcz np. W korku wolałem przepuścić inne auto byle nie wdychac bezpośrednio tego dymu...czy bylo to spowodowane wycinką filtra tego nie wiem ale z pewnością stwierdzam że kopcacy diesel to udręka na drodze.
A co do kolegi który zgłosił problem to tak to opisal, że tylko żartobliwie można się było do tego odnieść co ja uczyniłem...lozysko to sensowna przyczyna hałasu...
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 21:51
autor: John Wayne
Podobno są badania na szczurach, dowodzące że cząstki stałe są rakotwórcze, ale w stężeniach 100-1000x większych niż występują na drogach. Ale jednocześnie są też badania na chomikach,, które udowodniły, że nie szkodzą

Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 21:54
autor: etac
endriu333 pisze:etac generalnie się z Tobą zgadzam ale parę razy miałem "przyjemność" jechać za "nowym" kopcacym dieslem i uwierz mi ale nie było to przyjemne a wręcz np. W korku wolałem przepuścić inne auto byle nie wdychac bezpośrednio tego dymu...czy bylo to spowodowane wycinką filtra tego nie wiem ale z pewnością stwierdzam że kopcacy diesel to udręka na drodze.
A co do kolegi który zgłosił problem to tak to opisal, że tylko żartobliwie można się było do tego odnieść co ja uczyniłem...lozysko to sensowna przyczyna hałasu...
ja mam takie same uczucia jak jade za Golfem III, który jedzie na mieszance benzynowo-olejowym
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 21:57
autor: endriu333
Ja bym dodał benzynowo-olejowo-gazowej

Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 22:03
autor: Bunioopl
Ja jestem przeciwnikiem ropniaków. Kiedyś było mniej dizli a więcej pieców ( bo w każdym pokoju), a w Karakowie smog tylko wawelski był. ;-)
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 4 lip 2017, o 23:22
autor: Regulus
Krzysiek, jeśli nie wierzysz w emisję zanieczyszczeń, to zrezygnuj z zakładania filtra kabinowego. Zobaczymy jak długo wytrzymasz w tym smrodzie ropniaków.
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 5 lip 2017, o 06:05
autor: etac
Filtr mam na wyłapywania te 97% innych zanieczyszczeń powietrza.
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 5 lip 2017, o 09:49
autor: Regulus
Jasne, z dostępnych źródeł tylko "Auto Świat" twierdzi, że to nie auta odpowiadają za smog. A całą reszta: Anglicy, Francuzi, Niemcy to głupole są.
W sumie diesle mają odpowiadać za 26 proc. NOx obecnych w londyńskim powietrzu. A emisje są w tym wypadku nawet 10 razy wyższe niż w porównywalnych samochodach benzynowych. Ale to nie wszystko. Szacuje się też, że za diesle odpowiadają za 30 proc. zawieszonych w londyńskim powietrzu pyłów PM10. Są też uznawane za ważną przyczynę problemów z drobniejszymi i groźniejszymi dla zdrowia pyłami zawieszonymi – PM 2,5. Fatalnie wypadają nawet na tle starych samochodów z silnikami benzynowymi.
– PM 2,5 wydobywające się z rury wydechowej diesla mają bardzo wysoki poziom czarnego węgla, który jest, jak pokazują badania, od czterech do dziewięciu razy bardziej niebezpieczny dla zdrowia niż jego inne typy – można przeczytać w „Driving Away from Diesel”, w którym autorzy podpowiadają, że szybka ucieczka od diesli wymaga między innymi tego, by na rynku było dostępnych dużo starszych samochodów benzynowych. Tak, by – podobnie jak zrobiono to w Niemczech, więcej TUTAJ – zmiana nie musiała generować dużych kosztów dla kupującego. http://smoglab.pl/diesle-cykl-miejski-truja/
Samochód z silnikiem Diesla bez filtra cząstek stałych (DPF) zatruwa powietrze 10 razy bardziej niż zwykłe auto
Jak szkodliwe substancje wydziela silnik Diesla bez filtra, przekonały się niedawno szczury badane przez naukowców w PIMOT na Żeraniu. Przeprowadzono tam szczegółowe badania spalin emitowanych podczas spalania trzech różnych rodzajów oleju napędowego w wersji z filtrem DPF i bez niego. Na certyfikowanym stanowisku do badania samochodów umieszczono fiata pandę z silnikiem Diesla 1.3 MultiJet i pobierano spaliny sprzed filtra i po przepuszczeniu przez niego.
Najpierw badano, co wyłapuje urządzenie. - Stwierdzono, że zastosowanie filtra DPF zmniejsza istotnie szkodliwe i toksyczne emisje silnika. Powoduje ośmiokrotne zmniejszenie emisji tlenku węgla CO, czterokrotne zmniejszenie emisji wodorowęglanu HC, dwukrotne zmniejszenie emisji tlenku azotu NOx i 10-krotne zmniejszenie emisji cząstek stałych PM - wylicza prof. Anna Lankoff, kierownik Zakładu Radiobiologii i Immunologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, który koordynował badania prowadzone wspólnie z PIMOT, SGGW i Norweskim Instytutem Zdrowia.
...
Wycinający filtry tłumaczą, że prawo nie jest jednoznaczne. - Wskaż mi paragraf, który tego zakazuje? - mówi znajomy miłośnik szybkiej jazdy. Proszę bardzo: art. 66 par. 3 kodeksu drogowego mówi, że samochód uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego "nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych".
- Łamanie prawa jest ewidentne. Jeśli coś ma homologację dopuszczającą do obrotu, to ingerencja w konstrukcję jest nielegalna - mówi prof. Zdzisław Chłopek z Wydziału Samochodów PW i przewodniczący Rady Naukowej Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT).
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... trami.html
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 5 lip 2017, o 16:15
autor: adorosh
A ja mam na gaz i mogę parkować nawet w centrum Paryża, bo tam auta na gaz mogą wjeżdżać i parkować

Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 5 lip 2017, o 20:22
autor: etac
w parkingach podziemnych tez?
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 6 lip 2017, o 10:38
autor: adorosh
Nie

Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 7 lip 2017, o 06:15
autor: huri_khan
W parkingach podziemnych można parkować z LPG, ponieważ zgodnie z prawem zarządca musi zapewnić wentylację uniemożliwiającą gromadzenie się gazu Propan-Butan. Są do tego rozporządzenia.

Natomiast, jeżeli zarządcą, z niewiadomo jakich powodow postawi znak zakaz wjazdu z instalacją LPG, to może ten znak egzekwować tak samo jak diagnosta nie powinien przepuścić na przeglądzie ropniaka z wyciętym DPFem i na to też są rozporządzenia.
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 7 lip 2017, o 06:47
autor: etac
Dawaj te rozporządzenia
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 7 lip 2017, o 08:44
autor: huri_khan
rozporządzenie MI z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i jego nowelizacja z 12 marca 2009 r.
Co do DPF to szukaj na forum bo już raz podawałem, w czasie kiedy nie byłem moderatorem.
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 7 lip 2017, o 08:45
autor: adorosh
Tylko tyle znalazłem, a więc nie ma przymusu.
Dz.U.2015.0.1422 t.j. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:
1) co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki;
2) co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych;
3) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia tlenku węgla - w innych garażach, niewymienionych w pkt 1 i 2, oraz w kanałach rewizyjnych, służących zawodowej obsłudze i naprawie samochodów bądź znajdujących się w garażach wielostanowiskowych, z zastrzeżeniem § 150 ust. 5;
4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan - w garażach, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu.
2. W garażu otwartym należy zapewnić przewietrzanie naturalne kondygnacji spełniające następujące wymagania:
1) łączna wielkość niezamykanych otworów w ścianach zewnętrznych na każdej kondygnacji nie powinna być mniejsza niż 35% powierzchni ścian, z dopuszczeniem zastosowania w nich stałych przesłon żaluzjowych, nieograniczających wolnej powierzchni otworu,
2) odległość między parą przeciwległych ścian z niezamykanymi otworami nie powinna być większa niż 100 m,
3) zagłębienie najniższego poziomu posadzki nie powinno być większe niż 0,6 m poniżej poziomu terenu bezpośrednio przylegającego do ściany zewnętrznej garażu, a w przypadku większego zagłębienia - należy zastosować fosę o nachyleniu zboczy nie większym niż 1:1.
Re: Strasznie głośno w aucie po wycięciu filtra
: 7 lip 2017, o 20:45
autor: etac
no to się stawia znak i nie dopuszcza, bo nie ma nakazu
