Strona 1 z 1

Drgania, skrzynia automatyczna 2,0D

: 23 wrz 2016, o 10:42
autor: Galla1
Witam wszystkich,

Zakupiłem niedawno Captive (2007r, 2,0D, automat) i albo wczesniej tego problemu nie było, albo go nie zauważyłem, w każdym bądź razie auto dziwnie sie zachowuje gdy lewarek zmiany biegów jest w położeniu "D" i wcisnę hamulec(np.stoję na światłach) auto wpada w lekkie drgania odczuwalne tak na kierownicy jak i pod tyłkiem. Podobnie jest w położeniu lewarka "R", chociaż drgania jakby były mniejsze. W położeniu "P" i "N" tych drgań nie ma. W czasie jazdy oczywiśćie też wszystko jest OK. Jeździłem do tej pory Zafirą (też diesel w automacie) i czegoś takiego tam nie zaobserwowałem. Czy kotoś z szanownych forumowiczów jest w stanie zdiagnozować w czym może być problem. Dzięki z góry.

Re: Drgania, skrzynia automatyczna 2,0D

: 23 wrz 2016, o 15:31
autor: huri_khan
Sprzęgło czyli skrzynia chyba daje znać o sobie.
Położenie P i N odcina napęd. D i R to położenia, które służą do jazdy a skoro naciskasz hamulec to sprzęgło pracuje odcinając napęd i masz efekt drgań.

Re: Drgania, skrzynia automatyczna 2,0D

: 23 wrz 2016, o 21:10
autor: etac
Proponuje sprawdzenie przynajmniej stanu oleju, bo chyba wymiennik pada w skrzyni. Niestety skrzynie Chevrolet nie nalezą do najlepszych i niezawodnych.

Warto więc poszukać mechanika specjalizującego się w amerykańskich skrzyniach automatycznych, bo wtedy z tą poradzi sobie bez problemu.

Re: Drgania, skrzynia automatyczna 2,0D

: 23 wrz 2016, o 22:40
autor: red_p
etac pisze:Proponuje sprawdzenie przynajmniej stanu oleju, bo chyba wymiennik pada w skrzyni. Niestety skrzynie Chevrolet nie nalezą do najlepszych i niezawodnych.
Nieprawda. Skrzynie 5b są przy regularnej zmianie oleju nie do zabicia. Złą sławą owiane są skrzynie 6b z wersji FL