Błąd P0110- który czujnik?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artur
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2014, o 16:47
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: Artur » 7 sty 2016, o 18:47

Witam,

Mam problem z powracajacym bledem P0110

Wymienilem juz przeplywomierz ale nic sie nie zmienilo. Podobno pod maska jest inny czujnik ktory moze za to odpowiadac ale nie mam pojecia gdzie go szukac :(

Ma ktos jakis pomysl?

pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: XaRaDaS » 7 sty 2016, o 20:02

Kod diagnostyczny usterki (DTC) P0110

Opis kodu DTC

Notatka: Bajt objawu może nie być wyświetlany na skanerze diagnostycznym.
DTC P0110 (00): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT)
DTC P0110 (09): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (tempo zmian powyżej wartości progowej)
DTC P0110 (0A): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (tempo zmian poniżej wartości progowej)
DTC P0110 (11): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (powyżej progu maksymalnego)
DTC P0110 (12): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (poniżej progu minimalnego)

Opis obwodu/systemu

Czujnik 1 temperatury powietrza dolotowego (IAT) to rezystor nastawny. Czujnik IAT podłączony jest do obwodu sygnału i obwodu niskiego napięcia referencyjnego. Czujnik IAT mierzy temperaturę powietrza wprowadzanego do silnika. Moduł sterujący silnika (ECM) zasila obwód sygnału czujnika IAT napięciem 5 V oraz zapewnia masę obwodu niskiego napięcia referencyjnego IAT. Kiedy temperatura czujnika IAT jest niska, rezystancja czujnika jest wysoka. Wraz ze wzrostem temperatury powietrza rezystancja czujnika zmniejsza się. Przy wysokiej rezystancji czujnika moduł ECM wykrywa wysokie napięcie w obwodzie sygnału czujnika IAT. Przy niskiej rezystancji czujnika moduł ECM wykrywa niskie napięcie w obwodzie sygnału czujnika IAT.

Warunki powstania kodu DTC

Napięcie akumulatora jest wyższe od 8,5 V
Wyłącznik zapłonu znajduje się w położeniu ON (WŁ.)

Warunki generowania kodu DTC

P0110(00)

W obwodzie czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) występuje stan zwarcia do akumulatora lub zwarcia do masy

P0110(11)

Cykl roboczy temperatury powietrza dolotowego jest powyżej 90%

P0110(12)

Cykl roboczy temperatury powietrza dolotowego jest poniżej 10%

P0110(53)

ECM wykrywa, że wartość IAT 1 jest niższa od -40°C

P0110(9)

Czas trwania okresu sygnału IAT 1 jest krótszy od 40 ms

P0110(A)

Czas trwania okresu sygnału IAT 1 jest dłuższy od 60 ms

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

DTC P0110 jest kodem DTC typu E.

Patrz „Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)”

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

DTC P0110 jest kodem DTC typu E.

Patrz „Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)”

Pomoce diagnostyczne

W przypadku usterki występującej okresowo należy zapoznać się z częścią "Przerwania".
Należy sprawdzić, czy w czujniku MAF/IAT nie występują nieprawidłowo podłączone wiązki przewodów, oraz czy wiązka nie znajduje się zbyt blisko:
elektromagnesów,
przekaźników i
silników.
Usterka złącza instalacji może wywołać kod DTC, dlatego zawsze przed wymianą elementów należy sprawdzać, czy w złączach połączonych z elementem, którego dotyczy ta procedura diagnostyczna, nie występują zwarte styki lub słabe połączenia.
Jeżeli silnik jest całkiem zimny odczyty parametrów czujnika IAT, czujnika 2 IAT oraz czujnika ECT ze skanera powinny różnić się o 8°C (15°F) względem siebie i temperatury otoczenia.

Tak więc nie jest to takie proste ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Artur
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2014, o 16:47
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Re: Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: Artur » 7 sty 2016, o 20:25

No to zajeb...cie :(

Cos czuje ze bez serwisu sie nie obejdzie...

Wielkie dzieki za podpowiedz...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: XaRaDaS » 8 sty 2016, o 12:31

Jak chcesz to mogę podać procedury odnośnie diagnostyki i ewentualnych operacji serwisowych.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Anares1
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 11 lis 2019, o 17:58
Reputacja: 0
Imię: Anares
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150KM, diesel, 4x4
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: Anares1 » 23 wrz 2020, o 13:32

Witam . Możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się czujnik powietrza dolotowego w captiva 2.0 150 d . Pokazuje mi temperaturę wlotu powietrza -85 oC. Trudno się odpala za pierwszym razem . Nigdzie nie mogę znaleźć lokalizacji czujnika
{:/

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 1
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: bart82 » 23 wrz 2020, o 20:04

Na kolektorze dolotowym.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd P0110- który czujnik?

Post autor: scott » 23 wrz 2020, o 21:40

To jest jeden, razem z czujnikiem ciśnienia w kolektorze. A pierwszy jest w tej samej obudowie co przepływomierz. Program GDS2 w tym silniku wyświetla wartości tylko z tego z przepływomierza. A wartości z tego co jest w kolektorze to nie da się podejrzeć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość