Kod diagnostyczny usterki (DTC) P0110
Opis kodu DTC
Notatka: Bajt objawu może nie być wyświetlany na skanerze diagnostycznym.
DTC P0110 (00): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT)
DTC P0110 (09): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (tempo zmian powyżej wartości progowej)
DTC P0110 (0A): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (tempo zmian poniżej wartości progowej)
DTC P0110 (11): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (powyżej progu maksymalnego)
DTC P0110 (12): Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) (poniżej progu minimalnego)
Opis obwodu/systemu
Czujnik 1 temperatury powietrza dolotowego (IAT) to rezystor nastawny. Czujnik IAT podłączony jest do obwodu sygnału i obwodu niskiego napięcia referencyjnego. Czujnik IAT mierzy temperaturę powietrza wprowadzanego do silnika. Moduł sterujący silnika (ECM) zasila obwód sygnału czujnika IAT napięciem 5 V oraz zapewnia masę obwodu niskiego napięcia referencyjnego IAT. Kiedy temperatura czujnika IAT jest niska, rezystancja czujnika jest wysoka. Wraz ze wzrostem temperatury powietrza rezystancja czujnika zmniejsza się. Przy wysokiej rezystancji czujnika moduł ECM wykrywa wysokie napięcie w obwodzie sygnału czujnika IAT. Przy niskiej rezystancji czujnika moduł ECM wykrywa niskie napięcie w obwodzie sygnału czujnika IAT.
Warunki powstania kodu DTC
Napięcie akumulatora jest wyższe od 8,5 V
Wyłącznik zapłonu znajduje się w położeniu ON (WŁ.)
Warunki generowania kodu DTC
P0110(00)
W obwodzie czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) występuje stan zwarcia do akumulatora lub zwarcia do masy
P0110(11)
Cykl roboczy temperatury powietrza dolotowego jest powyżej 90%
P0110(12)
Cykl roboczy temperatury powietrza dolotowego jest poniżej 10%
P0110(53)
ECM wykrywa, że wartość IAT 1 jest niższa od -40°C
P0110(9)
Czas trwania okresu sygnału IAT 1 jest krótszy od 40 ms
P0110(A)
Czas trwania okresu sygnału IAT 1 jest dłuższy od 60 ms
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
DTC P0110 jest kodem DTC typu E.
Patrz „Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)”
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
DTC P0110 jest kodem DTC typu E.
Patrz „Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)”
Pomoce diagnostyczne
W przypadku usterki występującej okresowo należy zapoznać się z częścią "Przerwania".
Należy sprawdzić, czy w czujniku MAF/IAT nie występują nieprawidłowo podłączone wiązki przewodów, oraz czy wiązka nie znajduje się zbyt blisko:
elektromagnesów,
przekaźników i
silników.
Usterka złącza instalacji może wywołać kod DTC, dlatego zawsze przed wymianą elementów należy sprawdzać, czy w złączach połączonych z elementem, którego dotyczy ta procedura diagnostyczna, nie występują zwarte styki lub słabe połączenia.
Jeżeli silnik jest całkiem zimny odczyty parametrów czujnika IAT, czujnika 2 IAT oraz czujnika ECT ze skanera powinny różnić się o 8°C (15°F) względem siebie i temperatury otoczenia.
Tak więc nie jest to takie proste

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...