Strona 1 z 1
Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 10:27
autor: GRZEGORZBAN
Witajcie
Mam Captivę z 2007 roku produkcji w której mam problem z przekładnią kierowniczą, a mówiąc precyzyjnie strasznie puka przy jeździe po nierównościach. Wyeliminowałem wszystkie drobne luzy które znalazł mi diagnosta. Pytanie moje jest - czy ktoś regenerował z Was przekładnie i z jakim skutkiem ? Będę wdzięczny z podpowiedz. Captiva ma przebiegu 130 tyś km, 2,0 dieslaPozdrawiam
Grzegorz
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 11:05
autor: XaRaDaS
Pytanie czy tylko masz stuki i czy tylko przy jeździe wolnej na wprost czy też przy skręcaniu kół i czy może odczuwasz drgania na kierownicy. Same stuki mogą być przyczyną nie tylko z przekładnią kierowniczą, ale też z układem amortyzującym i jego elementami np. łącznik stabilizatora.
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 12:05
autor: GRZEGORZBAN
Witaj
Luzów na kierownicy nie mam, wycieków z przekładnie również nie mam, diagnosta sprawdzał amorki i stwierdził jednoznacznie że to przekładnia. Captivy zawsze miały "problemy" z przekładniami. Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze, wjadę w nierówność. Wcześniej miałem podczas kręcenia kierownicą dziwne dźwięki, ale wymiana tulei wahacza - tak to się chyba nazywa - pomogła, wymieniłem również sworzeń wahacza dolnego ( tego co jest nitowany z wahaczem). Tak więc opierając się na opinii diagnosty i mechanika luzów innych raczej nie mam.
Dziękuję z góry za odpowiedz
Grzegorz
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 12:08
autor: huri_khan
GRZEGORZBAN pisze:Witaj
Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze.
Jak dla mnie to łącznik stabilizatora.
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 13:07
autor: GRZEGORZBAN
Dzięki za odpowiedz, w takim razie sprawdzę jeszcze raz łącznik stabilizatora.
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 13:13
autor: etac
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 13:56
autor: GRZEGORZBAN
Dziękuję za podpowiedz .
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 14:29
autor: miks
Odnośnie odpowiedzi @etac w aso MM Cars Katowice koszt 180 zł, więc przypuszczam że w okolicach Gdańska w aso podobna cena
Re: Przekładnia kierownicza
: 17 kwie 2015, o 14:52
autor: konradoo
Lemforder kosztuje gdzieś 70zł/sztuka
Re: Przekładnia kierownicza
: 18 kwie 2015, o 19:55
autor: miks
Znaczy ja pisałem o koszcie posmarowania wału pośredniego kolumny kier. w aso, można samemu ale szczerze jeśli w aso 180 zł to nie chciało by mi się samemu zrzucać przekładni, gdyż przerabiałem to w poprzednich autach i cały dzień z głowy
Re: Przekładnia kierownicza
: 21 lip 2016, o 00:03
autor: mike
Ja też mam podobny problem i nie wiem czy przyczyna będzie tkwiła w przekładni czy tak jak etac podpowiedział, że posmarować trzeba. Po wymianie drążków kierowniczych prawy lewy trochę lepiej ale znowu coś przy skręcaniu stuka.
Re: Przekładnia kierownicza
: 21 lip 2016, o 00:05
autor: mike
Nie wiem, bo może też być że takie zawleczki co tam są stukają jak się skręci maksymalnie? Czy może być to też przyczyną?
Re: Przekładnia kierownicza
: 22 wrz 2016, o 22:52
autor: Adi1550
Niestety nasze przekładnie to lipa od osobówek
Sam z tym walczyłem
Padają ,,ślizgi '' od listwy dlatego puka
Prawą stronę zrobiłem jest prosta robota ale lewą to porażka aby się dostać
Przy regeneracjach nieraz to olewają i listwa po regeneracji potrafi pukać
Jest tam dosłownie ślizg 1cm . Przy osobówkach mają szersze
A my tu mamy 2t same auto i walce zamiast oponek

Aby to dobrze zrobić trzeba rozebrać na czynniki pierwsze i mieć wszystkie uszczelki i dorabiać nowe ślizgi

Powiem odrazu;
Same smarowanie nie wiele tu pomorze
I mocniejsze skręcenie na regulacji też bo ciężko będzie ster wracał po skrętach

Rozwiązanie jest jedno nówka sztuka albo porżądna regeneracja - bez lipy z tym może być ciężko
Mam nawet 1 przekładnie po wymianie i też puka to jest ich wada