Wibracje przy przyspieszaniu I skrecie w prawo

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Ivan1234
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2025, o 19:42
Reputacja: 0
Imię: Szymon
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km diesel
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Wibracje przy przyspieszaniu I skrecie w prawo

Post autor: Ivan1234 » 1 lut 2025, o 07:41

Siemka . Podczas skrętu w prawo i przyspieszeniu auto wpada w wibracje, w lewo i na prost tego nie ma. Znalazłem luz na gumie od podpory wału guma troszkę sparciała. Zobaczylem też lekki luz taki sam na 2 półosi która wchodzi w dyfer. Czy powinien być tam luz wgl. ? Wysylam linki do filmik z podobnym luzem co u mnie.
https://youtu.be/lIAX1tqO8EM?si=G7dnTSo6nH2inlEs .
https://youtube.com/shorts/JA0nYSsw3-c? ... csUZjgLDSi
I tak się zastanawiam czy brać się za ten dyfer . Bo podpore raczej wymienię.
Załączniki
20250118_151356.jpg

wolekk
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 2 lis 2022, o 11:04
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik: 2,4
Lokalizacja: Daleko
Kontakt:

Re: Wibracje przy przyspieszaniu I skrecie w prawo

Post autor: wolekk » 8 lut 2025, o 11:38

Sorry że nie pomogę, ale od niedawna mam ten sam przypadek i właśnie zaczynam szukać co to może być.
Daj znać czy Ci się udało coś z tym zrobić.

Kmietek10
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2025, o 18:35
Reputacja: 0
Imię: Dariusza
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2D 184km
LPG: Nie
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Re: Wibracje przy przyspieszaniu I skrecie w prawo

Post autor: Kmietek10 » 23 kwie 2025, o 18:56

Wolekk czy udało się znaleźć przyczynę mam to samo mechanik mówi że to reduktor napędu

Radek222
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2025, o 19:43
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: 2.2 diesel 4x4 184KM
Silnik: 2.2 diesel 2011 4x4 184KM
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: Wibracje przy przyspieszaniu I skrecie w prawo

Post autor: Radek222 » 17 cze 2025, o 20:14

Witam. Mam podobny problem czy udało się komuś tą sprawę wyjaśnić będę wdzięczny za informację. Pozdrawiam

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Z tym że ja to mam na wprost i w prawo...

Dodano po 1 godzinie 14 minutach 10 sekundach:
tyle mądrala AI
Szarpanie w tylnym napędzie Chevroleta Captivy 4x4 przy przyspieszaniu może wynikać z kilku przyczyn, najczęściej związanych z układem napędowym. Możliwymi winowajcami są zużyty łącznik elastyczny wału napędowego, uszkodzone krzyżaki wału, a także problemy z tylnym mechanizmem różnicowym lub sprzęgłem wielopłytkowym (w przypadku aut z automatycznym napędem 4x4).
Możliwe przyczyny szarpania w tylnym napędzie Chevroleta Captivy 4x4:

1. Łącznik elastyczny wału napędowego:
Jest to element gumowo-metalowy, który łączy wał napędowy z przekładnią. Z biegiem czasu może ulec zużyciu, pęknięciom, a nawet rozerwaniu, co objawia się szarpaniem przy przyspieszaniu, zwłaszcza gdy wał napędowy pracuje pod obciążeniem.

2. Krzyżaki wału napędowego:
Krzyżaki przenoszą napęd z wału na koła. W przypadku ich zużycia lub uszkodzenia, mogą wystąpić drgania i szarpanie, szczególnie przy zmianie obciążenia.
3. Tylny mechanizm różnicowy:
Uszkodzenia w mechanizmie różnicowym, takie jak luzy na łożyskach lub zużycie kół zębatych, mogą powodować szarpanie i nierówną pracę napędu.
4. Sprzęgło wielopłytkowe (w automatycznych napędach 4x4):
W niektórych modelach Captiva 4x4 z automatycznym dołączaniem napędu tylnej osi, sprzęgło wielopłytkowe może ulegać zużyciu. Objawia się to szarpaniem i przeskakiwaniem podczas przyspieszania, gdy napęd jest dołączany.

Co zrobić?

Diagnoza:
Najlepiej udać się do zaufanego warsztatu, który specjalizuje się w naprawach układów napędowych. Mechanik powinien dokładnie sprawdzić wszystkie elementy układu napędowego, w tym wał napędowy, krzyżaki, tylny mechanizm różnicowy i sprzęgło wielopłytkowe (jeśli występuje).
Naprawa/Wymiana:
W zależności od przyczyny szarpania, konieczna będzie naprawa lub wymiana uszkodzonych elementów. W przypadku łącznika elastycznego wału napędowego, najczęściej zalecana jest jego wymiana. Jeśli problem dotyczy krzyżaków, konieczna będzie ich wymiana lub regeneracja wału. W przypadku mechanizmu różnicowego lub sprzęgła wielopłytkowego, naprawa może być bardziej skomplikowana.
Konserwacja:
Regularna kontrola i konserwacja układu napędowego, w tym smarowanie krzyżaków i sprawdzanie stanu łącznika elastycznego, mogą pomóc w zapobieganiu problemom.

Ważne: Nie należy ignorować objawów szarpania w układzie napędowym, ponieważ dalsza jazda z uszkodzonym elementem może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń i kosztownych napraw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość