Kompresor (sprężarka) klimatyzacji - WYMIANA
: 23 mar 2024, o 00:33
.
Cześć,
___Niedawno wymieniłem kompresor klimatyzacji. Mój Captiva to 2.2D, AWD, 2012r. Sprężarkę w moim aucie udało mi się wymienić dzięki informacjom dostępnym w Internecie (poniżej zamieszczam linki do napraw).
___W powyższej wersji Captivy, sprężarka jest na samym dole, pod pompą wody (patrz zdjęcie poniżej). Dla wymiany kompresora trzeba zdjąć: przednie koło po stronie pasażera, osłonę przeciwbryzgową w nadkolu i dolną osłonę silnika. Najpierw musimy poluźnić wielorowkowy pasek wielofunkcyjny (patrz post....). ___Pod kompresorem przebiega kolano rury wydechowej. Jest ono przykręcone do katalizatora na trzy śruby, trzeba je odkręcić. Dobrze jest mieć nową uszczelkę rury (taką trójkątną, OE CHEVROLET 96350814), albo pastę uszczelniającą do układów wydechowych. Po odkręceniu, rurę odchylamy na bok, podda się ona na mieszku elastycznym.
___Jeśli chodzi o rurę Intercoolera, to nie musiałem jej nawet odkręcać. Poprostu zabezpieczyłem wszystko dookoła, sztywne przewody i inne rzeczy przebiegające w pobliżu sprężarki. Żeby ich nie poniszczyć, okleiłem te rzeczy taśmą MacGyver, tą taką grubą, elastyczną, szaro-srebrną, zbrojoną.
___Następnie, od góry odkręcamy jedną centralną nakrętkę mocującą sztywne przwody, dochodzący i wychodzący z kompresora (patrz zdjęcie poniżej). I właśnie do tego, przyda się druga osoba, która będzie kręcić kluczykiem od góry, a Ty od dołu (będąc pod autem) będziesz go naprowadzać, żeby nie uciekał (bodajże jakiś taki nietypowy płaski klucz 11-12). ___Kompresor demontujemy od dołu auta. Odkręcamy trzy długie śruby mocujące. Dwie bodajże wyciągamy osobno, a trzecią wyciągamy razem ze sprężarką. Jedną z nich odkręcałem chyba od góry, a pozostałe od dołu. I to wszystko. Manewrujemy sprężarką w dół, obracamy i nakierowujemy ją ku dołowi i mamy ją na zewnątrz. Łatwo nie będzie, ale dacie radę. Numery OE kompresora, między innymi 94552594 i 557805030 (patrz zdjęcie poniżej). Warto upewnić się u dostawcy, czy sprężarka jest zalana odpowiednią ilością oleju. Powinna być zalana fabrycznie, ale licho nie śpi. W razie czego, instrukcje zalewania można znaleźć na YT. .
Przydatne linki:
1. Holden Captiva 2.2 diesel turbo engine side view https://www.youtube.com/watch?v=09lVtVWUI6M
Pozdrawiam
Bartek
Cześć,
___Niedawno wymieniłem kompresor klimatyzacji. Mój Captiva to 2.2D, AWD, 2012r. Sprężarkę w moim aucie udało mi się wymienić dzięki informacjom dostępnym w Internecie (poniżej zamieszczam linki do napraw).
___W powyższej wersji Captivy, sprężarka jest na samym dole, pod pompą wody (patrz zdjęcie poniżej). Dla wymiany kompresora trzeba zdjąć: przednie koło po stronie pasażera, osłonę przeciwbryzgową w nadkolu i dolną osłonę silnika. Najpierw musimy poluźnić wielorowkowy pasek wielofunkcyjny (patrz post....). ___Pod kompresorem przebiega kolano rury wydechowej. Jest ono przykręcone do katalizatora na trzy śruby, trzeba je odkręcić. Dobrze jest mieć nową uszczelkę rury (taką trójkątną, OE CHEVROLET 96350814), albo pastę uszczelniającą do układów wydechowych. Po odkręceniu, rurę odchylamy na bok, podda się ona na mieszku elastycznym.
___Jeśli chodzi o rurę Intercoolera, to nie musiałem jej nawet odkręcać. Poprostu zabezpieczyłem wszystko dookoła, sztywne przewody i inne rzeczy przebiegające w pobliżu sprężarki. Żeby ich nie poniszczyć, okleiłem te rzeczy taśmą MacGyver, tą taką grubą, elastyczną, szaro-srebrną, zbrojoną.
___Następnie, od góry odkręcamy jedną centralną nakrętkę mocującą sztywne przwody, dochodzący i wychodzący z kompresora (patrz zdjęcie poniżej). I właśnie do tego, przyda się druga osoba, która będzie kręcić kluczykiem od góry, a Ty od dołu (będąc pod autem) będziesz go naprowadzać, żeby nie uciekał (bodajże jakiś taki nietypowy płaski klucz 11-12). ___Kompresor demontujemy od dołu auta. Odkręcamy trzy długie śruby mocujące. Dwie bodajże wyciągamy osobno, a trzecią wyciągamy razem ze sprężarką. Jedną z nich odkręcałem chyba od góry, a pozostałe od dołu. I to wszystko. Manewrujemy sprężarką w dół, obracamy i nakierowujemy ją ku dołowi i mamy ją na zewnątrz. Łatwo nie będzie, ale dacie radę. Numery OE kompresora, między innymi 94552594 i 557805030 (patrz zdjęcie poniżej). Warto upewnić się u dostawcy, czy sprężarka jest zalana odpowiednią ilością oleju. Powinna być zalana fabrycznie, ale licho nie śpi. W razie czego, instrukcje zalewania można znaleźć na YT. .
Przydatne linki:
1. Holden Captiva 2.2 diesel turbo engine side view https://www.youtube.com/watch?v=09lVtVWUI6M
Pozdrawiam
Bartek