Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika

: 26 lis 2023, o 15:41
autor: marcin84
Mam problem z captivą 2.4 benzyna plus gaz z którym już 4 mechaników sobie nie dało rady a mianowicie przy nagrzanym silniku na biegu jałowym pracuje nierówno tak jak by miał zgasnąć. Zaznaczam że nie pali więcej, nie stracił mocy. Komputer pokazał błąd sondy dlatego została wymieniona a przy okazji świece, przewody, cewka i zero poprawy. Jeździ super dopóki się nie nagrzeje i zaczyna mieszać tak jak by na jeden baniak nie palił. Chcę nadmienić iż poprzedniej zimy dałem mu w kość wpadając w zaspę i go trochę przegrzało nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, a na wiosnę był wymieniany katalizator uniwersalny bo był tak zapchany ale został założony również uniwersalny przynajmniej tak mechanik mi powiedział. Proszę o radę.

Re: Nierówna praca silnika

: 27 lis 2023, o 09:33
autor: bubu1769
Czy był podłączany dedykowany sprzedaż diagnostyczny?
Nie jakiś uniwersalny, tylko dedykowany typu VX-DIAG bądź MDI.

Re: Nierówna praca silnika

: 27 lis 2023, o 16:17
autor: marcin84
Nie mam pojęcia z jakiego sprzętu korzystali

Re: Nierówna praca silnika

: 27 lis 2023, o 19:18
autor: bubu1769
Niestety ale w przypadku Chevroletów jeśli nie jest używany dedykowany sprzęt do diagnostyki to nie wszystkie usterki mogą się pokazać.
Może by jednak warto poszukać kogoś z odpowiednim zapleczem technicznym żeby mieć pewność?
Nie wiem czy z Twojej okolicy będzie ktoś z forumowiczów posiadający odpowiedni interfejs.

Re: Nierówna praca silnika

: 22 lut 2024, o 08:17
autor: Kris68
Dzień dobry ,mam podobny problem.
Captiva 2.4 lpg przejechane 340 tys,gaz fabryczny
Odpala normalnie na zimnym ,po przejechaniu około 20 min po nagrzaniu silnika zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach .Proszę o pomoc

Re: Nierówna praca silnika

: 23 maja 2025, o 22:05
autor: zwir223
Witam
Czy udało się rozwiązać problem? U mnie jest ten sam silnik i wypada zapłon na czwartym cylindrze. Cewka, kable , świecie wymienione. Ciśnienie w cylindrach b. dobre ale problem jest. Silnik nierówno pracuje i są przedmuchy. Nie wiem czy zawór jest przepalony albo nadpalony. Mechanicy się poddają.... Jak ma ktoś pomysł albo już rozwiązywał taki problem to proszę o podpowiedź bo nie mam pojęcia co robić.