POMOCY po remoncie nie odpala
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
POMOCY po remoncie nie odpala
Witam. Captiva 2.2 184km 2011r. mechanik wymieniał łańcuch rozrządu i teraz auto kręci i nie odpala. Do wymiany łańcucha były ściągane wtryski które osobiście zawiozłem do sprawdzenia i są w idealnym stanie. Silnik kręci i podaje paliwo. Przez te kilka dni był odłączony akumulator czy w tej captivie jest jakieś zabezpieczenie które może teraz blokować odpalenie? Macie jakieś pomysły?
Wg mechanika rozrząd jest na 100 dobrze ustawiony
Wg mechanika rozrząd jest na 100 dobrze ustawiony
- etac
- Prezes
- Posty: 23839
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Wtryski wsadziłeś w te same miejsca?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4216
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
A to czasem nie w gestii mechanika? Dlaczego Ty masz martwić się jak odpalić auto skoro on wykonywał naprawę.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Dokia może nie poruszajmy tego
Prezes wtryski były zaznaczone i są w tym samym miejscu
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Mechanik mówił że po lewej stronie kierownicy miga jakaś dioda i jak ją przytrzyma to zapalają się awaryjne. Mam tą captive niedługo i żadnej diody świecącej to nie widziałem. Czy jest możliwość by rozkodował się immo? Na kompie niema żadnych błędów
Prezes wtryski były zaznaczone i są w tym samym miejscu
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Mechanik mówił że po lewej stronie kierownicy miga jakaś dioda i jak ją przytrzyma to zapalają się awaryjne. Mam tą captive niedługo i żadnej diody świecącej to nie widziałem. Czy jest możliwość by rozkodował się immo? Na kompie niema żadnych błędów
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4216
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
No dobrze, jakoś nie mogę zrozumieć dlaczego Ty masz uczyć mechanika gdy to nie on płaci za tę robotę. Nie odbieraj dopóki nie dojdzie co źle zrobił . A masz drugi kluczyk? Też tak samo?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Jutro właśnie chce wziąć drugi kluczyk i sprawdzić. A na pewno działały dwa bo każde ma swój kluczyk
Dodano po 7 minutach 35 sekundach:
Ale kluczyk normalnie zamyka i otwiera auto...
Dodano po 7 minutach 35 sekundach:
Ale kluczyk normalnie zamyka i otwiera auto...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1513
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 78
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Prawdopodobnie jest to znany problem na forum z wtryskami Delphi, mechanik nie przyłożył się do odpowietrzenia układu. Tu podobny przypadek viewtopic.php?f=95&t=10943&p=175570&hilit=plak#p175570
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Pytanie czy wtryski po wyciągnięciu podają paliwo przy próbie odpalenia ?
Jeżeli są zapowietrzone wtryski to można spróbować odpiąć czujnik ciśnienia, odpalić i po odpaleniu podpiąć ponownie.
Jeżeli są zapowietrzone wtryski to można spróbować odpiąć czujnik ciśnienia, odpalić i po odpaleniu podpiąć ponownie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Dzięki huri za podpowiedź. Do wtrysków paliwo dochodzi. Na plaka auto zapala
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Zawieszony wtrysk ,lub syf. Miałem dosłownie to samo w Orlando bo remoncie glowocy który zakończył się wczoraj.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Padła decyzja o wyciągnięciu wtrysków. Jutro zawiozę wszystkie 4 do firmy która w poniedziałek je sprawdzała. Podobno żeby je teraz odpowietrzyć to trzeba je wszystkie rozebrać??? Naprawdę tak jest?
Mam jeszcze prośbę do was odnośnie procedury ich montażu. Tzn od momentu włożenia ich do głowicy. Jak ten układ paliwowy odpowietrzyć? Macie jakieś sposoby? Na odpietych cewkach? na plaka?
Mam jeszcze prośbę do was odnośnie procedury ich montażu. Tzn od momentu włożenia ich do głowicy. Jak ten układ paliwowy odpowietrzyć? Macie jakieś sposoby? Na odpietych cewkach? na plaka?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Poczytaj w Internecie jak odpowietrza się wtryski
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Wymiatacz
- Posty: 1513
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 78
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Ponizej cytat z TIS.
Zalewanie układu paliwowego
Zalecenie: Aby wysokoprężny układ paliwowy działał prawidłowo, przewody paliwowe muszą być napełnione paliwem i nie mogą zawierać powietrza. W przypadku przedostania się powietrza do przewodów paliwowych, konieczne będzie zalanie układu paliwowego w celu usunięcia powietrza, przed uruchomieniem pojazdu. Powietrze mogło przedostać się do układu paliwowego na jeden z poniższych sposobów:
• Wyczerpanie paliwa w pojeździe.
• Wyjęcie filtra w celu przeprowadzenia obsługi serwisowej lub wymiany.
• Wymontowanie lub rozłączenie przewodów paliwowych w celu przeprowadzenia prac serwisowych.
• Wymontowanie pompy paliwa w celu wykonania obsługi serwisowej.
• Kurek spustowy wody w filtrze paliwa był otwarty w trakcie pracy silnika.
Jeżeli wystąpiło jedno, lub większa ilość z wyżej wymienionych zdarzeń, powietrze przedostało się do układu paliwowego i będzie konieczne zalanie układu paliwowego przed użytkowaniem pojazdu.
Przekręcić kluczyk zapłonowy w położenie ON (WŁĄCZENIA) i odczekać 5 sekund.
Zalecenie:
• Nie przestawiać kluczyka zapłonu w położenie START. Może to spowodować uszkodzenie pompy wtryskowej.
• Zalewanie paliwem można wykonać wykorzystując tester diagnostyczny.
Przekręcić kluczyk zapłonowy w położenie OFF (WYŁĄCZENIA) i odczekać 3 sekundy.
Powtórzyć kroki 1 i 2 pięć lub więcej razy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja robiłem tak.
Podstawa to mocny akumulator a najlepiej dwa. Wtryski zamontowane ale wtyczki odłączone i zaczynamy jak zaleca TIS a następnie robimy to samo tylko kluczyk w położenie START tak samo z 5 razy po 5 sek. Podpinamy wtyczki gaz w podłogę i powinien odpalić. Jak by nie odpalił wspomagamy się plakiem. Ja tak robiłem i nie było problemów z odpaleniem. Raz wymieniałem trzy wtryski ale robiłem to pojedynczo tzn, podmieniałem jeden odpalałem itd. drugi raz wymontowana była listwa paliwowa odpalał bez problemu.
Pogadaj tam gdzie dajesz wtryski może coś Ci doradzą.
Zalewanie układu paliwowego
Zalecenie: Aby wysokoprężny układ paliwowy działał prawidłowo, przewody paliwowe muszą być napełnione paliwem i nie mogą zawierać powietrza. W przypadku przedostania się powietrza do przewodów paliwowych, konieczne będzie zalanie układu paliwowego w celu usunięcia powietrza, przed uruchomieniem pojazdu. Powietrze mogło przedostać się do układu paliwowego na jeden z poniższych sposobów:
• Wyczerpanie paliwa w pojeździe.
• Wyjęcie filtra w celu przeprowadzenia obsługi serwisowej lub wymiany.
• Wymontowanie lub rozłączenie przewodów paliwowych w celu przeprowadzenia prac serwisowych.
• Wymontowanie pompy paliwa w celu wykonania obsługi serwisowej.
• Kurek spustowy wody w filtrze paliwa był otwarty w trakcie pracy silnika.
Jeżeli wystąpiło jedno, lub większa ilość z wyżej wymienionych zdarzeń, powietrze przedostało się do układu paliwowego i będzie konieczne zalanie układu paliwowego przed użytkowaniem pojazdu.
Przekręcić kluczyk zapłonowy w położenie ON (WŁĄCZENIA) i odczekać 5 sekund.
Zalecenie:
• Nie przestawiać kluczyka zapłonu w położenie START. Może to spowodować uszkodzenie pompy wtryskowej.
• Zalewanie paliwem można wykonać wykorzystując tester diagnostyczny.
Przekręcić kluczyk zapłonowy w położenie OFF (WYŁĄCZENIA) i odczekać 3 sekundy.
Powtórzyć kroki 1 i 2 pięć lub więcej razy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja robiłem tak.
Podstawa to mocny akumulator a najlepiej dwa. Wtryski zamontowane ale wtyczki odłączone i zaczynamy jak zaleca TIS a następnie robimy to samo tylko kluczyk w położenie START tak samo z 5 razy po 5 sek. Podpinamy wtyczki gaz w podłogę i powinien odpalić. Jak by nie odpalił wspomagamy się plakiem. Ja tak robiłem i nie było problemów z odpaleniem. Raz wymieniałem trzy wtryski ale robiłem to pojedynczo tzn, podmieniałem jeden odpalałem itd. drugi raz wymontowana była listwa paliwowa odpalał bez problemu.
Pogadaj tam gdzie dajesz wtryski może coś Ci doradzą.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Huri a co to za patent z czujnikiem ciśnienia? Chodzi ci o czujnik na listwie? Odpinajac go, cewki puszczą paliwo?
Właśnie jestem w firmie od wtrysków i wszystkie 4szt są zawieszone a byłem przy tym jak je sprawdzał. Nawet kropla ropy na końcówce się nie pokazała
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Chodzi o oszukanie komputera
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 20:07
- Reputacja: 1
- Imię: Piotrek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150km 4x4
- Inny samochód: 2.2 184km 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY po remoncie nie odpala
Dzięki wszystkim za pomoc
Odpowietrzanie tak jak opisał kochar
Furka śmiga. Pozdrawiam
Odpowietrzanie tak jak opisał kochar
Furka śmiga. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości