Niekończący się problem z DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 17 sie 2023, o 22:03

etac pisze:
8 gru 2022, o 19:16
Jeśli:
- zresetowano ustawienia DPF w ECM
- DPF jest sprawny
- wężyki drożne
- czujnik ciśnień sprawny

to chyba albo uwalona instalacja, albo ECM uwalony, albo DPF jest nie do tego auta.

Ja jednak uważam że nie wykonano prawidłowo wykonano operację 1 - konieczny jest dedykowany sprzęt do produktów GM.
Żadne Delphi lub podobne tego nie zrobi.

Szukaj kogoś na miejscu co naprawia głównie Opla to podoła z tym autem. W końcu ten sam silnik jest w Oplu Antara.
siema jestem po czyszczeniu dpfa i właśnie resetowałem ustawienia dpf w programie delphi i niby w oprogramowaniu wszystko przebiegło sprawnie, skasowało zapełnienie i przebieg od ostatniej regeneracji ale po kilku kilometrach wskoczyło zapełnienie na 50% i tak sobie skacze 64%-58% podczas jazdy

sugerując sie tym cytowanym wpisem mam rozumieć że to resetowanie nic nie dało i potrzebny specjalistyczny warsztat co mi to zresetuje ?

może ktoś kogoś polecic w okolicach Kraków-Trzebinia?
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23885
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 17 sie 2023, o 22:14

Ja mogę to zrobić, ale to jakieś 48km od Trzebini.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 17 sie 2023, o 22:24

ok 48km to nie problem, tylko powiedz mi czy rzeczywiście w dephi nic nie daje resetowanie dpfa? czy poczekać do pierwszego wypalania i zobaczyć co sie będzie pojawiało?
czy od razu uderzać do Ciebie ?
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 17 sie 2023, o 22:30

Czeka cię reset i być może adaptacja czujnika ciśnienia DPF jeśli w twoim modelu jest to dostępne. Podjedź do Etaca i będziesz miał problem z głowy. Po resecie DPF i czujnika powinno ci wyskoczyć zapełnienie 70% i po wypaleniu ustatkować się na wskazana wartość.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 17 sie 2023, o 22:47

No to jak tak mówicie to chętnie tak zrobię, tylko pozostaje dogadanie z Etac kiedy i gdzie :)

pytanie czy to resetowanie najlepiej zrobić jak najszybciej? czy nie ma to dużego znaczenia?
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23885
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 18 sie 2023, o 05:59

Ostatnio resetowałem w Zafira C i gościu powiedział że dało to efekt bo DPF się uspokoił.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 18 sie 2023, o 10:56

No to napisz do Etaca PW i się dogadacie,:)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23885
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 18 sie 2023, o 11:41

No wszystko pięknie, ale to jest captiva a nie Cruze. Do tego pomysłu inżynierów nie mam sprzętu sprawdzonego.

Piękny przykład jak ważne jest pisanie w odpowiednim dziale, abumy dostać odpowiednią pomoc.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 18 sie 2023, o 14:13

Nie ma tam opcji resetu czujnika DPF do Captivy ?

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 18 sie 2023, o 15:43

To jaki interfejs potrzebny?
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 18 sie 2023, o 16:29

Mój Launch się łączy. A nie mogą ci zrobić tego tym Delphi ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23885
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 18 sie 2023, o 16:36

myślę że jak ktoś ma DS150 Delphi, ale nie chińczyka to zrobi to, bo tam w oryginale jest ta funkcja dla wielu modeli.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 18 sie 2023, o 19:08

Byłem u gościa niby specjalizacja Opel
Podłączył kompa znalazł Captive zresetował dane dpfa wszystko wskoczyło na zero

I zachowanie dpfa takie samo jak po resetowaniu chińskim ds150 po 5-10km obciążenie wskoczyło na 58-60 i tak teraz sobie pływa pomiędzy 65-72%

Czyli nic się nie zmieniło 🤷‍♂️🤦‍♂️
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23885
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 18 sie 2023, o 20:10

zobacz czy jak się zapełni, będzie wypalanie do wartości 8-10%
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 18 sie 2023, o 20:15

I jak nie wypali się do tych max 10 to czeka cie reset i ewentualna adaptacja czujnika.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 18 sie 2023, o 22:30

etac pisze:
18 sie 2023, o 20:10
zobacz czy jak się zapełni, będzie wypalanie do wartości 8-10%
No muszę poczekać do pierwszego wypalania i zobaczyć

itor2023 pisze:
18 sie 2023, o 20:15
I jak nie wypali się do tych max 10 to czeka cie reset i ewentualna adaptacja czujnika.
No Okey tylko już to robione było dwa razy (reset filtra i czujnika)i jaka mam pewność ze ktoś to zrobić tak jak ma być bo płacić za każde podpięcie do kompa i liczenie ze może się uda tym razem to słabo opłacalne

I jeszcze w ogóle przed czyszczeniem filtra wymieniałem czujnik ciśnienia różnicowego i wskazania starego i nowego identyczne lekkie wahania w granicach 0.01V na jałowych obrotach

Zobaczymy jak się będzie zachowywał po pierwszym wypaleniu i ogólnie w użytkowaniu
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 19 sie 2023, o 08:29

A adaptacja czujnika po wymianie zrobiona czy nie było takiej opcji ?

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 19 sie 2023, o 12:44

Zrobione - resetowanie danych czujnika różnicy ciśnień
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 19 sie 2023, o 17:26

Pytam o adaptacje teraz a nie reset. Dwie różne procedury to są.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 19 sie 2023, o 21:53

nie miałem takiej opcji w kompie
i mechanik co mi drugi raz resetował dane dpf też nie miał żadnej opcji adaptacji czujnika w swoim kompie
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 21 sie 2023, o 22:13

Aktualizacja

Po mailowaniu z supportem OplMonitor udało siebodpalic podglad dpf w apce
Ale wskazania delta p są bez sensu na zgaszonym silniku aplikacja pokazuje 53kPa
Na wolnych 58kPa a w trakcie jazdy dobija pod 100kPa
Na laptopie sa normalne wskazania ciśnienia na wolnych i na zgaszonym silniku 0kPa a podczas normalnej jazdy 4/5/6 przy pełnym bucie chyba około 10kpa

Pierwsze wypalenie po praniu dpf
Dystans Ok 335km
Wypalił się do 12%
Po wypaleniu wskoczyło na 35%
Potem po 10 km po powrocie do domu jest 58%

Pytanie co oznacza na tym czerwonym tle napis regeneracja i procenty???
Załączniki
72C7336A-054D-4E72-98A0-439FC683A7CE.png
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 28 sie 2023, o 22:29

Tak sobie grzebie dalej przy aucie, jestem po drugim wypaleniu przy 200km dpf wypalił się do zera
CF839E9A-5FA0-4FA0-BDA8-DF2895A9C898.png
Może ktoś rzucić okiem /link niżej/ czy takie parametry ciśnienia doładowania są okej wraz ze wzrostem obrotów silnika?

Czy tak to na działać?
Auto na postoju bez obciążenia/jazdy


Zastanawiam się czy tak ma być czy nie bo
przy wyższych obrotach silnika widzę na aplikacji OplMonitor ze procenty dpf szybciej ida w górę z wyższymi obrotami może coś z turbina, ale auto zachowuje się najwyraźniej dobrze dynamicznie przyspiesza itp

Ktos wie jakie maksymalne doładowanie może byyc Ok?
Widziałem ze bije przy maks obrotach około 200-210kpa ale muszę jeszcze raz sprawdzić

https://youtu.be/V0Lz16NW1Ms?feature=shared
Obrazek

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4237
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: dokia » 29 sie 2023, o 00:00

Odniosę się tylko do wskazań apki bo piszą o niej u nas na co dzień. Podobno jest zero jak EGR hula 🙃

Natomiast te zero pokazuje rzeczywiste ciśnienie. Tam jest czujnik ciśnienia, który zwraca aktualne ciśnienie i aplikacja odejmuje 1 bar (ciśnienie atmosferyczne) ale czasem jest tak że ciśnienie atmosferyczne jest mniejsze niż 1000 hPa i wychodzi na minusie nawet. Bywa i -0,1 bara (kPa) i 0,0 i 1,0.
Masz też różne jednostki ciśnienia na obu fotkach z apki. O ile bar i kPa to właściwie to samo, tak te psi to byś musiał przeliczać bo 1psi to ok 7kPa. Może nie używaj apki z tymi jednostkami psi 👍 no i na tych Twoich fotkach z apki jest niezbyt duża ilość obrotów to chyba i nie ma co spodziewać się dużego ciśnienia. Poza tym to tylko apka. (Lubię ją bo pokazuje że mój silnik ma 700koni, mam cały czas na turbo 100kPa i zerowe ciśnienie oleju 🤣) lepiej już skupić się na odczytach programów diagnostycznych niż apek.

Ta deltaP to fajnie jak ma wartość jednocyfrową, chociaż chwilami może skakać na kilkadziesiąt i o tym pisał sam twórca apki, czyli Ping.

Włącz jeśli możesz EGT2 zamiast EGT w ustawieniach aplikacji i zobacz co wtedy Ci pokaże.

Natomiast to o co pytałeś wcześniej czyli regeneracja na czerwonym i % oznacza w jakim toku jest aktualna regeneracja DPF, czyli dopiero się zaczęła na poprzedniej fotce. Jak dojdzie na czerwonym do 100% to znaczy że została wykonana i zakończona.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 29 sie 2023, o 09:06

U mnie delta p na opcje pokazuje głupoty nie wiem czemu Od 48-120 kpa
Na kompie mam od 0-do 10/13 kpa

Apka na turbinie pokazuje 0 bar zmieniłem jednostki zeby zobaczyć czy cokolwiek działa i coś tam się rusza ale bardzo małe wartości

Co do egt2 to chyba nie mam takiej opcji

A ta regeneracja na czerwonym to u mnie pokazuje normalnie podczas jazdy np 4% albo 8% a zapełnienie Np 50-60%
Większej wartości jak 8% chyba nie widziałem wiec nie wiem o co z tym chodzi
Obrazek

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4237
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: dokia » 29 sie 2023, o 13:17

Spróbuj odinstalować ją i zainstalować jeszcze raz. Może pomoże. Apka w sumie chyba była robiona dla opli, więc może tu problem że pokazuje dziwne rzeczy. Zresztą kolega @milyjarek już stwierdził wcześniej, że ona jest niedopracowana 🤗 chociaż nie przekazał chyba info jak ją dopracować.

W takiej sytuacji jak Twoja to chyba lepiej polegać na programie diagnostycznym niż apce.
W oplach też dla egt pokazuje bzdury, dla egt2 jest dobrze, jednak nie mam pojęcia czy u Ciebie można to włączyć. Poszukaj w ustawieniach aplikacji.

Dodano po 1 godzinie 13 sekundach:
Egt zmieniasz w ustawieniach. Zaraz Ci pokażę gdzie 😁
Polish_20230829_141006237.png
Wyświetli Ci się lista paneli. Klikasz w panel DPF w kółko z zębatką pomarańczowe:
FB_IMG_1693311207445.jpg
I odznaczasz egt a zostawiasz egt2.
FB_IMG_1693311220710.jpg
I potem podłącz się jeszcze raz. I daj znać co zmierzyła apka.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości