Captiva z przebiegiem 240.000km, rocznik 2012, 2,4 benzyna, skrzynia automat.
Jakiś czas temu strzeliła linka elektrycznego hamulca ręcznego. Po jakimś czasie zaczął się problem z grzaniem się przednich hamulców.
Problem był na tyle gorący że postanowiłem rozebrać na części pierwsze i wszystko wyczyścić. Poskladalem, odpowietrzylem układ a problem pozostał. Grzały się niesamowicie. Kupiłem więc nowe zaciski, tarcze i klocki (nie ukrywam, budżetowe czyt. tanie). Przy okazji montażu nowych elementów wymieniłem płyn hamulcowy. Pierwsze 1000km docierałem nowe tarcze i klocki, było ok. Po przejechaniu ok. 2.000km problem powrócił. Zaczęło się subtelnie, tarcze robiły się ciepłe ale nie było reguły. Z biegiem kilometrów problem się nasilał, do tego stopnia że dziś po przejechaniu 10km w mieście tarcza jest tak gorąca że nie da się jej dotknąć. Np jak stoję na światłach na plaskim, i chcąc ruszyć, ściągam nogę z hamulca, auto stoi w miejscu, dopiero po dodaniu gazu zaczyna jechać ale z oporem toczenia. Jak się wychłodzi, rusza bez problemu, choć słychać trzeszczenie jakby tłoczek mozolnie się chował. Nie mam już pomysłu co może być nie tak. Wizyta u mechanika dopiero we wrześniu. Pomocy
Perełki, potrzebuje pomocy w diagnozie problemu
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 11:58
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva 2006 2.4+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Perełki, potrzebuje pomocy w diagnozie problemu
A elastyczne przewody hamulcowe sprawdzałeś?
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 11:58
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva 2006 2.4+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Perełki, potrzebuje pomocy w diagnozie problemu
Sprawdzałem tylko wizualnie, nie widzę tam żadnych uszkodzeń ani wyciekow.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Perełki, potrzebuje pomocy w diagnozie problemu
Przewody elastyczne potrafią w środku się rozwarstwić i blokować cofanie się płynu z zacisków.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 11:58
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva 2006 2.4+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Perełki, potrzebuje pomocy w diagnozie problemu
Jedyne rozwiązanie to ich wymiana, bo zajrzeć do ich wnętrza bez rozbierania...nie sposób
Ostatnio zmieniony 15 sie 2023, o 10:26 przez etac, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: usunięto zapis cytuj
Powód: usunięto zapis cytuj
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 11:58
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva 2006 2.4+LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Perełki, potrzebuje pomocy w diagnozie problemu
Bubu dzięki za trafną sugestie. Okazało się że gumowe przewody hamulcowe na obydwu kołach nadawały się do utylizacji. Linka ręcznego też wymieniona. Captiva gotowa do drogi. Koszt za w/w u lokalnego mechanika 900zl. Ponoć przy wymianie linki ręcznego musiał sanki zrzucać i ogólnie kupa roboty. Dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość