Remont, wyciąganie silnika
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Remont, wyciąganie silnika
Witajcie,
moja Captiva idzie do mechanika na poważniejszy remont. Padła dwumasa, więc będzie wymieniany cały komplet sprzęgła. Chcę też wymienić pasek rozrządu, gdyż już jest czas najwyższy. Mechanik twierdzi, że przy tym zakresie prac najlepiej będzie dla niego wyjąć silnik - nie dyskutuję z tym, nie znam się.
Pytanie moje jest takie czy korzystając z okazji warto jest wymienić coś jeszcze jeżeli już jest okazja i silnik będzie na stole? Może jakieś uszczelki, gumki, nie wiem. A może nie ma sensu nic ruszać skoro działa i nie rzuci się mechanikowi w oczy?
2,0 D, manual, 2007r, 255 000 km przebiegu.
moja Captiva idzie do mechanika na poważniejszy remont. Padła dwumasa, więc będzie wymieniany cały komplet sprzęgła. Chcę też wymienić pasek rozrządu, gdyż już jest czas najwyższy. Mechanik twierdzi, że przy tym zakresie prac najlepiej będzie dla niego wyjąć silnik - nie dyskutuję z tym, nie znam się.
Pytanie moje jest takie czy korzystając z okazji warto jest wymienić coś jeszcze jeżeli już jest okazja i silnik będzie na stole? Może jakieś uszczelki, gumki, nie wiem. A może nie ma sensu nic ruszać skoro działa i nie rzuci się mechanikowi w oczy?
2,0 D, manual, 2007r, 255 000 km przebiegu.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
jak wyciągniesz silnik to daj do czyszczenia chemicznego DPF
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
No właśnie też o tym myślałem swoją drogą, ale nie wiem czy nie wstrzymam się do wiosny. Ten remont trochę mie po kieszeni pociągnie, bo jeszcze coś tam się dziwnego dzieje z przekładnią, a DPF monitoruję i wypala się regularnie co 800-1000 km
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
Po latach wreszcie udało mi się trafić mechanika z prawdziwego zdarzenia! Wymieniony rozrząd, sprzęgło i dwumasa (cały komplet) - u mnie objaw był taki, że auto wchodziło w dość mocne wibracje o wysokiej częstotliwości, a na półsprzęgle na biegu wstecznym aż szarpało. Teraz praktycznie nie czuć, że silnik chodzi. Powymieniał mi jakieś oringi, uszczelki, rolkę na pasku, po drodze końcówki drążków, bo gumki już pęknięte, filtry. Auto chodzi jak nówka Koszt z częściami (sprzęgło i dwumas LUK, rozrząd INA) 7000 brutto, no ale stwierdzam, że na swoje lata, kilometry i ogólną awaryjność (a raczej w sumie brak), to nie jest najgorzej. Mam nadzieję, że z 5 lat jeszcze pojeździ.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 929
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
7k brutto to ładnie krzyknął. No ale jak w sumie policzył za wyciągnięcie i ponowne wsadzenie silnika, to nie ma się co dziwić Gdzie to robiłeś? Widzę, po Twojej lokalizacji, że pewnie w Gdyni, albo w Poznaniu, więc tutaj ceny pewnie też wyższe niż w mniejszych miejscowościach, ale to i tak drogi ten mechanik.
W moim małym Bełchatowie powinno to kosztować tyle (części z robocizną):
Najważniejsze, że wszystko śmiga i można jeździć.
Bezawaryjnej jazdy
W moim małym Bełchatowie powinno to kosztować tyle (części z robocizną):
- Kompletne sprzęgło z dwumasą - max 3500 zł
- Kompletny rozrząd z pompą wody - max 1200 zł
- Plus jakieś rolki, paski, czy oringi, to już tak naprawdę "groszowe" sprawy - od kilkudziesięciu, do max 200 zł
Najważniejsze, że wszystko śmiga i można jeździć.
Bezawaryjnej jazdy
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 gru 2022, o 19:05
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Captiva
- Silnik: LT VCDI 2010 r, diesel
- Inny samochód: Citroen Xsara Picasso
- Lokalizacja: Szkocja
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
Witam . Nie jestem pewien czy to odpowiedni dział ale spróbuję. Mechanik wymienił mi cały silnik i auto nie odpala. Poprzedni był do kapitalnego remontu. W nowym silniku przy listwie wtryskowej jest czujnik a w starym nie było ...czy to może być powodem że nie odpala?
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
Jesteś pewny, że ten drugi silnik ma ten sam kod? Może słupek jest ten sam, ale ma inny osprzęt i trzeba listwę po prostu podmienić ze starego.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
Skąd jest nowy silnik?
Masz jakiś link do aukcji?
Masz jakiś link do aukcji?
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 gru 2022, o 19:05
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Captiva
- Silnik: LT VCDI 2010 r, diesel
- Inny samochód: Citroen Xsara Picasso
- Lokalizacja: Szkocja
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
Mechanik ogarniał sam silnik. Ogólnie auto jest angielskie a ja przebywam w Szkocji. Niedawno dzwonił że podmienił pompę i listwę że starego silnika i odpalił ale brak mocy. Jest w trybie limo mode. ( Awaryjnym).
Dodano po 58 sekundach:
Komputer nie rozpoznawał poprzednich części i nie odpalał tak mi powiedział mechanik ale problem jest z tą mocą...
Dodano po 58 sekundach:
Komputer nie rozpoznawał poprzednich części i nie odpalał tak mi powiedział mechanik ale problem jest z tą mocą...
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
Możesz podać numer VIN.
Chce coś sprawdzić.
Chce coś sprawdzić.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 gru 2022, o 19:05
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Captiva
- Silnik: LT VCDI 2010 r, diesel
- Inny samochód: Citroen Xsara Picasso
- Lokalizacja: Szkocja
- Kontakt:
Re: Remont, wyciąganie silnika
KL1CG26RJAB091913
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Silnik już wymieniony i auto odpala jedzie ale nadal brak mocy. Nie jest w trybie awaryjnym. Turbo nie włącza się wcale.turbo wymienione razem z silnikiem, sterownik turba też bo jest elektroniczny
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Silnik już wymieniony i auto odpala jedzie ale nadal brak mocy. Nie jest w trybie awaryjnym. Turbo nie włącza się wcale.turbo wymienione razem z silnikiem, sterownik turba też bo jest elektroniczny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości