Remont, wyciąganie silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
John Wayne
Profesjonalista
Posty: 546
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Remont, wyciąganie silnika

Post autor: John Wayne » 28 paź 2022, o 20:20

Witajcie,

moja Captiva idzie do mechanika na poważniejszy remont. Padła dwumasa, więc będzie wymieniany cały komplet sprzęgła. Chcę też wymienić pasek rozrządu, gdyż już jest czas najwyższy. Mechanik twierdzi, że przy tym zakresie prac najlepiej będzie dla niego wyjąć silnik - nie dyskutuję z tym, nie znam się.

Pytanie moje jest takie czy korzystając z okazji warto jest wymienić coś jeszcze jeżeli już jest okazja i silnik będzie na stole? Może jakieś uszczelki, gumki, nie wiem. A może nie ma sensu nic ruszać skoro działa i nie rzuci się mechanikowi w oczy?

2,0 D, manual, 2007r, 255 000 km przebiegu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: etac » 28 paź 2022, o 20:27

jak wyciągniesz silnik to daj do czyszczenia chemicznego DPF
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 546
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: John Wayne » 28 paź 2022, o 20:30

No właśnie też o tym myślałem swoją drogą, ale nie wiem czy nie wstrzymam się do wiosny. Ten remont trochę mie po kieszeni pociągnie, bo jeszcze coś tam się dziwnego dzieje z przekładnią, a DPF monitoruję i wypala się regularnie co 800-1000 km :)

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 546
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: John Wayne » 9 gru 2022, o 11:07

Po latach wreszcie udało mi się trafić mechanika z prawdziwego zdarzenia! Wymieniony rozrząd, sprzęgło i dwumasa (cały komplet) - u mnie objaw był taki, że auto wchodziło w dość mocne wibracje o wysokiej częstotliwości, a na półsprzęgle na biegu wstecznym aż szarpało. Teraz praktycznie nie czuć, że silnik chodzi. Powymieniał mi jakieś oringi, uszczelki, rolkę na pasku, po drodze końcówki drążków, bo gumki już pęknięte, filtry. Auto chodzi jak nówka :) Koszt z częściami (sprzęgło i dwumas LUK, rozrząd INA) 7000 brutto, no ale stwierdzam, że na swoje lata, kilometry i ogólną awaryjność (a raczej w sumie brak), to nie jest najgorzej. Mam nadzieję, że z 5 lat jeszcze pojeździ.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 929
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: KonradMaster » 27 gru 2022, o 14:57

7k brutto to ładnie krzyknął. No ale jak w sumie policzył za wyciągnięcie i ponowne wsadzenie silnika, to nie ma się co dziwić :) Gdzie to robiłeś? Widzę, po Twojej lokalizacji, że pewnie w Gdyni, albo w Poznaniu, więc tutaj ceny pewnie też wyższe niż w mniejszych miejscowościach, ale to i tak drogi ten mechanik.
W moim małym Bełchatowie powinno to kosztować tyle (części z robocizną):
  • Kompletne sprzęgło z dwumasą - max 3500 zł
  • Kompletny rozrząd z pompą wody - max 1200 zł
  • Plus jakieś rolki, paski, czy oringi, to już tak naprawdę "groszowe" sprawy - od kilkudziesięciu, do max 200 zł
Oczywiście nie mówię tutaj o ASO, tylko o normalnym nieautoryzowanym mechaniku, który ma legalny interes i wystawia faktury. Pewnie u jakiś "garażowych" mechaników można jeszcze urwać spokojnie parę stówek na tym wszystkim.
Najważniejsze, że wszystko śmiga i można jeździć.
Bezawaryjnej jazdy :ok:
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Speed1985
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2022, o 19:05
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Captiva
Silnik: LT VCDI 2010 r, diesel
Inny samochód: Citroen Xsara Picasso
Lokalizacja: Szkocja
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: Speed1985 » 19 kwie 2023, o 14:39

Witam . Nie jestem pewien czy to odpowiedni dział ale spróbuję. Mechanik wymienił mi cały silnik i auto nie odpala. Poprzedni był do kapitalnego remontu. W nowym silniku przy listwie wtryskowej jest czujnik a w starym nie było ...czy to może być powodem że nie odpala?

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: Kraviec » 19 kwie 2023, o 15:17

Jesteś pewny, że ten drugi silnik ma ten sam kod? Może słupek jest ten sam, ale ma inny osprzęt i trzeba listwę po prostu podmienić ze starego.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: bubu1769 » 19 kwie 2023, o 15:54

Skąd jest nowy silnik?
Masz jakiś link do aukcji?

Speed1985
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2022, o 19:05
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Captiva
Silnik: LT VCDI 2010 r, diesel
Inny samochód: Citroen Xsara Picasso
Lokalizacja: Szkocja
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: Speed1985 » 19 kwie 2023, o 18:21

Mechanik ogarniał sam silnik. Ogólnie auto jest angielskie a ja przebywam w Szkocji. Niedawno dzwonił że podmienił pompę i listwę że starego silnika i odpalił ale brak mocy. Jest w trybie limo mode. ( Awaryjnym).

Dodano po 58 sekundach:
Komputer nie rozpoznawał poprzednich części i nie odpalał tak mi powiedział mechanik ale problem jest z tą mocą...

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: bubu1769 » 19 kwie 2023, o 19:56

Możesz podać numer VIN.
Chce coś sprawdzić.

Speed1985
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2022, o 19:05
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Captiva
Silnik: LT VCDI 2010 r, diesel
Inny samochód: Citroen Xsara Picasso
Lokalizacja: Szkocja
Kontakt:

Re: Remont, wyciąganie silnika

Post autor: Speed1985 » 22 kwie 2023, o 21:18

KL1CG26RJAB091913

Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Silnik już wymieniony i auto odpala jedzie ale nadal brak mocy. Nie jest w trybie awaryjnym. Turbo nie włącza się wcale.turbo wymienione razem z silnikiem, sterownik turba też bo jest elektroniczny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości