Captiva 3.2 (2006r) - tłumik końcowy
: 15 lut 2022, o 19:11
Gdzie można tanio dostać tłumik końcowy?
W sklepach z częściami są za ponad tysia. Używany na allegro poniżej 200 zł. Ale nowego nie mogłem tam znaleźć.
Wyszukuje mi niby pasujące, ale wyglądają zupełnie inaczej. Mój jest krótki i szeroki i do tego z nadbudówką od strony zewnętrznej. A te co znajduje są długie i wąskie, więc zakładam, że nie koniecznie pasują do 3.2.
I pytanie bonus - co jakiś czas silnik wpada w dziwne wibracje. Wyczuwalne najczęściej na światłach (kierownica się trzęsie). Albo przy ruszaniu - zamiast normalnie przyśpieszać robi pyr pyr i brakuje mu mocy.
Po zatrzymaniu się i wyłączeniu i włączeniu efekt znika i wszystko działa normalnie.
Przełączanie gaz/benzyna niczego nie zmienia.
I tutaj jeden z mechaników stwierdził, że może to wynikać z wpadania w jakiś dziwny tryb z powodu problemów z wydechem. Bo prawy tłumik wydawał się być zapchany - po zdjęciu i obiciu go metalowym prętem nic z niego nie wypadło, ale przepływ powietrza jest bardzo słaby. I może to dusi silnik.
Jest jakaś opcja wykrycia, czy wymiana tłumika pomoże? Czy okaże się dopiero po wymianie?
W sklepach z częściami są za ponad tysia. Używany na allegro poniżej 200 zł. Ale nowego nie mogłem tam znaleźć.
Wyszukuje mi niby pasujące, ale wyglądają zupełnie inaczej. Mój jest krótki i szeroki i do tego z nadbudówką od strony zewnętrznej. A te co znajduje są długie i wąskie, więc zakładam, że nie koniecznie pasują do 3.2.
I pytanie bonus - co jakiś czas silnik wpada w dziwne wibracje. Wyczuwalne najczęściej na światłach (kierownica się trzęsie). Albo przy ruszaniu - zamiast normalnie przyśpieszać robi pyr pyr i brakuje mu mocy.
Po zatrzymaniu się i wyłączeniu i włączeniu efekt znika i wszystko działa normalnie.
Przełączanie gaz/benzyna niczego nie zmienia.
I tutaj jeden z mechaników stwierdził, że może to wynikać z wpadania w jakiś dziwny tryb z powodu problemów z wydechem. Bo prawy tłumik wydawał się być zapchany - po zdjęciu i obiciu go metalowym prętem nic z niego nie wypadło, ale przepływ powietrza jest bardzo słaby. I może to dusi silnik.
Jest jakaś opcja wykrycia, czy wymiana tłumika pomoże? Czy okaże się dopiero po wymianie?