Biały duszący dym Captiva 2,2
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
- Reputacja: 0
- Imię: Czarli
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 184KM 2013r
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Biały duszący dym Captiva 2,2
Witam
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.
Będę bardzo wdzięczny
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.
Będę bardzo wdzięczny
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Jak kopci na biało to raczej UPG poszła.
Dla pewności zrób test.
Pytanie czy jak na tym jeździłeś to czy nie przegrzałeś silnika.
Dla pewności zrób test.
Pytanie czy jak na tym jeździłeś to czy nie przegrzałeś silnika.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Podepnij kompa i sprawdź stan nasycenia dpf
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
" jak by był przegrzany." a na wskaznik temperatury co pokazuje?Czarli pisze: ↑10 lip 2021, o 19:23Witam
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.
Będę bardzo wdzięczny
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
- Reputacja: 0
- Imię: Czarli
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 184KM 2013r
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Brak wskaźnika temperatury i tu jest problemkochar pisze: ↑10 lip 2021, o 21:52" jak by był przegrzany." a na wskaznik temperatury co pokazuje?Czarli pisze: ↑10 lip 2021, o 19:23Witam
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.
Będę bardzo wdzięczny
Ale słychać po zgaszeniu że jest bardzo gorący
Do tego jak odkręcam korek zbiorniczka to w powrocie się gotuje a ciśnienia brak.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Jak się odkręca korek zbiorniczka po zgaszeniu auta rozgrzanego sprawnego to też się płyn zagotuje, dlatego nie wolno tego robić.
DPF to może być dobry trop. Podczas wypalania też temperatura wzrasta, może zakopcić, wentylatory po zgaszeniu chodzą. Bez ELM + OPL DPF i i OPL DTC będzie trudniej diagnozować.
Kontrolka DPF na zegarach się nie zapala?
DPF to może być dobry trop. Podczas wypalania też temperatura wzrasta, może zakopcić, wentylatory po zgaszeniu chodzą. Bez ELM + OPL DPF i i OPL DTC będzie trudniej diagnozować.
Kontrolka DPF na zegarach się nie zapala?
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lis 2019, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 4x4
- LPG: tak
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
A nie poszła uszczelka pod głowicą?
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
- Reputacja: 0
- Imię: Czarli
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 184KM 2013r
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Temat załatwiony
Uszczelka pod głowicą
Ale jest jeszcze jeden problem
Auto nie ma mocy
Mechanik twierdzi że sprawdzone wszystko
A jednak coś go boli
Żadnych błędów wszystko chodzi
Odpala bez problemu i pracuje równo lecz zbiera się jak "matiz w gazie"
Czy ktoś się już spotkał z takim czymś?
Uszczelka pod głowicą
Ale jest jeszcze jeden problem
Auto nie ma mocy
Mechanik twierdzi że sprawdzone wszystko
A jednak coś go boli
Żadnych błędów wszystko chodzi
Odpala bez problemu i pracuje równo lecz zbiera się jak "matiz w gazie"
Czy ktoś się już spotkał z takim czymś?
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
- Reputacja: 0
- Imię: Czarli
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 184KM 2013r
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Uszczelka była tylko do zapłacenia
DPF zajechany to była przyczyna i wystarczy wypalić i spoko na następne kilka tyś km.
bubu1769 dzięki za wydanie 3200pln bo Ciebie posłuchałem
etac ,Dzięki za podpowiedź teraz wiem co i jak.
I wszystkim tym PSEUDU MECHANIKOM dzięki za podpowiedzi które mnie trochę kosztowały.
Dodam że auto sprawne i jeździ dzięki wtyczce i programowi.
Niestety lub stety mieszkam na małej wiosce gdzie "mechanicy" mają małe pojęcie o takich autach.
Dlatego wziąłem sprawy w Swoje ręce i działam. A dla Was rada jak nie wiecie ci napisać to nic nie piszcie. Oczywiście pomijam etac który trafił w dziesiątke.
To tyle.
Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
Pominąłem kolegę pawelwaw84 dzięki za wsparcie
DPF zajechany to była przyczyna i wystarczy wypalić i spoko na następne kilka tyś km.
bubu1769 dzięki za wydanie 3200pln bo Ciebie posłuchałem
etac ,Dzięki za podpowiedź teraz wiem co i jak.
I wszystkim tym PSEUDU MECHANIKOM dzięki za podpowiedzi które mnie trochę kosztowały.
Dodam że auto sprawne i jeździ dzięki wtyczce i programowi.
Niestety lub stety mieszkam na małej wiosce gdzie "mechanicy" mają małe pojęcie o takich autach.
Dlatego wziąłem sprawy w Swoje ręce i działam. A dla Was rada jak nie wiecie ci napisać to nic nie piszcie. Oczywiście pomijam etac który trafił w dziesiątke.
To tyle.
Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
Pominąłem kolegę pawelwaw84 dzięki za wsparcie
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Przecież ja ci zalecalem najpierw zrobić test a nie od razu głowice zrzucać.
Weź pod uwagę że my opieramy się na informacjach które są nam podawane.
Weź pod uwagę że my opieramy się na informacjach które są nam podawane.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
Objawy wskazywały między innymi na upg, a nikt nie jest wróżką, więc nie wiem po co się unosisz. Zrobiłeś chociaż test jak radził bubu? Jeśli nie, to pretensje miej do siebie samego. Jak oczekujesz tylko w 100% trafnych odpowiedzi to raczej nie na forum. Trochę zdrowego rozsądku kolego.
-
- Aktywny
- Posty: 56
- Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
- Silnik:
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Re: Biały duszący dym Captiva 2,2
. Wymiana uszczelki bez testu i pretensje do całego świata, normalnie jaja sobie ktoś robi. Jak się nie ma pojęcia to niech się nie zabiera za diagnozę i robotę. 3200 za wymianę uszczelki pod głowicą? Brak sprawdzenia zapełnienia filtra DPF i szukanie dlaczego nie ma mocy. Normalnie ręce opadają. Staram się nie odpisywać na takie tematy ale nie mogłem się oprzeć i musiałem napisać swoją opinię.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości