Biały duszący dym Captiva 2,2

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Czarli
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
Reputacja: 0
Imię: Czarli
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 184KM 2013r
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: Czarli » 10 lip 2021, o 19:23

Witam
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.

Będę bardzo wdzięczny

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: bubu1769 » 10 lip 2021, o 19:37

Jak kopci na biało to raczej UPG poszła.
Dla pewności zrób test.
Pytanie czy jak na tym jeździłeś to czy nie przegrzałeś silnika.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: etac » 10 lip 2021, o 21:43

Podepnij kompa i sprawdź stan nasycenia dpf
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: kochar » 10 lip 2021, o 21:52

Czarli pisze:
10 lip 2021, o 19:23
Witam
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.

Będę bardzo wdzięczny
" jak by był przegrzany." a na wskaznik temperatury co pokazuje?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Czarli
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
Reputacja: 0
Imię: Czarli
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 184KM 2013r
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: Czarli » 11 lip 2021, o 06:33

kochar pisze:
10 lip 2021, o 21:52
Czarli pisze:
10 lip 2021, o 19:23
Witam
Kilka dni temu moja Captiva zaczęła się dziwnie zachowywać.
1 Straciła moc
2 Kopcenie na biało
3 Po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta załączają się wentylatory.
4 Po przejechaniu większej odległości słychać jak by z powrotu do zbiorniczka gotował się płyn silnik strzela jak by był przegrzany.
5 Kolega stwierdził że pompa wody lub termostat
Pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu i nadal to samo.
Czy ktoś coś podpowie? Jeżeli trzeba udzielę dodatkowych informacji.

Będę bardzo wdzięczny
" jak by był przegrzany." a na wskaznik temperatury co pokazuje?
Brak wskaźnika temperatury i tu jest problem
Ale słychać po zgaszeniu że jest bardzo gorący
Do tego jak odkręcam korek zbiorniczka to w powrocie się gotuje a ciśnienia brak.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: pawelwaw84 » 11 lip 2021, o 07:39

Jak się odkręca korek zbiorniczka po zgaszeniu auta rozgrzanego sprawnego to też się płyn zagotuje, dlatego nie wolno tego robić.
DPF to może być dobry trop. Podczas wypalania też temperatura wzrasta, może zakopcić, wentylatory po zgaszeniu chodzą. Bez ELM + OPL DPF i i OPL DTC będzie trudniej diagnozować.
Kontrolka DPF na zegarach się nie zapala?

buggy22
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 11 lis 2019, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4x4
LPG: tak
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: buggy22 » 27 lip 2021, o 06:11

A nie poszła uszczelka pod głowicą?

Czarli
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
Reputacja: 0
Imię: Czarli
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 184KM 2013r
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: Czarli » 27 wrz 2021, o 18:40

Temat załatwiony
Uszczelka pod głowicą
Ale jest jeszcze jeden problem
Auto nie ma mocy
Mechanik twierdzi że sprawdzone wszystko
A jednak coś go boli
Żadnych błędów wszystko chodzi
Odpala bez problemu i pracuje równo lecz zbiera się jak "matiz w gazie"
Czy ktoś się już spotkał z takim czymś?

Czarli
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2020, o 07:22
Reputacja: 0
Imię: Czarli
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 184KM 2013r
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: Czarli » 24 lut 2022, o 21:58

Uszczelka była tylko do zapłacenia
DPF zajechany to była przyczyna i wystarczy wypalić i spoko na następne kilka tyś km.
bubu1769 dzięki za wydanie 3200pln bo Ciebie posłuchałem
etac ,Dzięki za podpowiedź teraz wiem co i jak.
I wszystkim tym PSEUDU MECHANIKOM dzięki za podpowiedzi które mnie trochę kosztowały.
Dodam że auto sprawne i jeździ dzięki wtyczce i programowi.
Niestety lub stety mieszkam na małej wiosce gdzie "mechanicy" mają małe pojęcie o takich autach.
Dlatego wziąłem sprawy w Swoje ręce i działam. A dla Was rada jak nie wiecie ci napisać to nic nie piszcie. Oczywiście pomijam etac który trafił w dziesiątke.
To tyle.

Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
Pominąłem kolegę pawelwaw84 dzięki za wsparcie

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: bubu1769 » 24 lut 2022, o 22:07

Przecież ja ci zalecalem najpierw zrobić test a nie od razu głowice zrzucać.
Weź pod uwagę że my opieramy się na informacjach które są nam podawane.

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: Arbi » 24 lut 2022, o 22:09

Objawy wskazywały między innymi na upg, a nikt nie jest wróżką, więc nie wiem po co się unosisz. Zrobiłeś chociaż test jak radził bubu? Jeśli nie, to pretensje miej do siebie samego. Jak oczekujesz tylko w 100% trafnych odpowiedzi to raczej nie na forum. Trochę zdrowego rozsądku kolego.

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Biały duszący dym Captiva 2,2

Post autor: kodasVW » 25 lut 2022, o 09:03

. Wymiana uszczelki bez testu i pretensje do całego świata, normalnie jaja sobie ktoś robi. Jak się nie ma pojęcia to niech się nie zabiera za diagnozę i robotę. 3200 za wymianę uszczelki pod głowicą? Brak sprawdzenia zapełnienia filtra DPF i szukanie dlaczego nie ma mocy. Normalnie ręce opadają. Staram się nie odpisywać na takie tematy ale nie mogłem się oprzeć i musiałem napisać swoją opinię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości