Mam problemem z nierównomierną praca silnika/karoserii przy 2000-2300 obrotów na wyższych biegach 4, 5 i 6 - przy nieco szybszym rozpędzaniu auta. Powyżej 2500 i poniżej 2000 już nic się nie dzieje.
Gdy rozpędzanie jest powolne efekt jest czasem niezauważalny, natomiast szybsze dodanie gazu przy 2000 na wyższym biegu to skakanie karoserii, nieco drgań na kierownicy (nieznacznie) ale głównie jest wyczuwalne jakby szarpanie na karoseri. Przy niskich biegach niezauważam tego problemu wcale, za to jest czasami nieco delikatnego mechanicznego szurania przy odejmowaniu gazu i chyba jednoczesnego naciskaniu sprzęgła przy wolnej jeździe i po skrętach (ronda i zmiany poziomów jezdni) - ten efekt niestety słyszę raczej tylko ja - (mało kto jest w stanie to usłyszeć - może dlatego, że pojawia się i znika).
Naprawiałem te problemy dźwiękowe wcześniej wymieniając:
1) Piastę koła prawego - ewidentnie dawała znaki zużycia
2) komplet sprzęgła z kołem dwumasowym
3) Lewą półoś
4) Prawa półoś podobno była sprawdzana w warsztacie zajmującym sie półosiami
Zapomniałem dodać, że wcześniej miałem probemy z krzyżakiem, który był regulowany bo stukał przy manewrach parkingowych
i problemy z trzęsieniem się auta na wysokich biegach zbiegły się w czasie z wymianią tarcz i klocków przednich w servisie. Może to nie ma znaczenia, ale od tamtej pory zauważyłem problem wibracji.
Mam także wrażenie, że dosyć głośna jest (moim zdaniem) praca turbiny (syczenie, ale nie pisk) -chociaż może tak było od nowości a ja czesto słucham radia i teraz po prostu bardziej słyszę (nie wiem) czy to wszystko może mieć jakiś związek?
Szarpanie karoseri przy 2000 obr na 4,5 i 6 biegu
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Szarpanie karoseri przy 2000 obr na 4,5 i 6 biegu
Czy wymiana amortyzatorów na zwykłe bez poziomowania z tyłu mogło spowodować takie problemy jak również luźną (skaczącą) jak powiedział mechanik pracę wału oraz luzy na tylnych półosiach?
Ktoś mówił że to łożysko podporowe dłuższej półosi
Czy jest to jednak prawa przednia półoś) - która potrafi szurać lekko przy skrętach na 2 i 3 biegu i pomimo tego, że podobno była sprawdzana pod kątem pracy?
Lewa pół oś została wymieniona (615mm).
Wcześniej wał był sprawdzany pod kątem tych problemów oraz odłączany tylni napęd i nie znaleziono jednoznacznej przyczyny.
Stawiano na prawą półoś i/lub łożysko podporowe półosi.
Obecnie wymienione zostały tuleje z tyłu oraz wał napędowy. ale
Problem jest taki, że po wymianie wału co prawda efekt szarpania się zmniejszył nieco i przesunął z 2200 na 2000 obrotów, ale pojawia się dźwięk jakby przesilenia silnika/elementów napędowych przy 2300 oraz jakaś dziwne regularne ciche buczenie przy 140 km/h (jakby obrotowe - regularność) i są to dźeki nowe, których wcześniej nie było. Mechanik twierdzi, że jeszcze nie skończył prac i proponuje wymianę tylnych półosi oraz regeneracja dyferencjału??? ze względu na luzy na półosiach/krzyżakach?
Twierdzi, że przednia półoś to nie jest źródło problemów, ale ja przednią półoś słyszę chyba przy skrętach (metaliczne szuranie), które też zastanawiałem się czy nie pochodzi od sprzęgła bo powiązane jest trochę z odpuszczaniem gazu na 2 i 3 biegu czasem (tylko, że sprzęgło i dwumasa były 2 lata temu wymieniane na zestaw 878003 VALEO). Szurająca piasta koła prawego też była wymieniona.
Opony wymienione na nowe i wyważone były wcześniej i nie są to dźwięki z opon czy felg. (Zbieżność sprawdzana).
Problem z szuraniem trwa już około 4 lat,
a problem ze wibracjami karoserii od lat 3, po wymianie niemal jednoczesnej:
świecy żarowej 3 cylindra (servis), tarcz hamulcowych z przodu z klockami (servis)
oraz amortyzatorów tylnych (monroe - chyba nie samopoziomujące poza servisem).
Ktoś mówił że to łożysko podporowe dłuższej półosi
Czy jest to jednak prawa przednia półoś) - która potrafi szurać lekko przy skrętach na 2 i 3 biegu i pomimo tego, że podobno była sprawdzana pod kątem pracy?
Lewa pół oś została wymieniona (615mm).
Wcześniej wał był sprawdzany pod kątem tych problemów oraz odłączany tylni napęd i nie znaleziono jednoznacznej przyczyny.
Stawiano na prawą półoś i/lub łożysko podporowe półosi.
Obecnie wymienione zostały tuleje z tyłu oraz wał napędowy. ale
Problem jest taki, że po wymianie wału co prawda efekt szarpania się zmniejszył nieco i przesunął z 2200 na 2000 obrotów, ale pojawia się dźwięk jakby przesilenia silnika/elementów napędowych przy 2300 oraz jakaś dziwne regularne ciche buczenie przy 140 km/h (jakby obrotowe - regularność) i są to dźeki nowe, których wcześniej nie było. Mechanik twierdzi, że jeszcze nie skończył prac i proponuje wymianę tylnych półosi oraz regeneracja dyferencjału??? ze względu na luzy na półosiach/krzyżakach?
Twierdzi, że przednia półoś to nie jest źródło problemów, ale ja przednią półoś słyszę chyba przy skrętach (metaliczne szuranie), które też zastanawiałem się czy nie pochodzi od sprzęgła bo powiązane jest trochę z odpuszczaniem gazu na 2 i 3 biegu czasem (tylko, że sprzęgło i dwumasa były 2 lata temu wymieniane na zestaw 878003 VALEO). Szurająca piasta koła prawego też była wymieniona.
Opony wymienione na nowe i wyważone były wcześniej i nie są to dźwięki z opon czy felg. (Zbieżność sprawdzana).
Problem z szuraniem trwa już około 4 lat,
a problem ze wibracjami karoserii od lat 3, po wymianie niemal jednoczesnej:
świecy żarowej 3 cylindra (servis), tarcz hamulcowych z przodu z klockami (servis)
oraz amortyzatorów tylnych (monroe - chyba nie samopoziomujące poza servisem).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość