Dziwne wypalanie DPF
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Zastosowałem dodatek do czyszczenia DPF Magneti Marelli
Wlewałem po 1 jednej butelce na 2 kolejne zbiorniki, ostatnio wypalał mi się DPF po przejechaniu 350 km w ruchu miejskim.
Wlewałem po 1 jednej butelce na 2 kolejne zbiorniki, ostatnio wypalał mi się DPF po przejechaniu 350 km w ruchu miejskim.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
opisywalem na forum juz sytuacje gdzie przez ostatnie kilka miesiecy zawsze miga lub swieci mi sie lampka dpf .
wypalanie co ok.600-700km. mieliscie taki przypadek w Captivie PL od 2011ze nastepuje wypalanie i zawsze swieci sie lampka?
bylem na akcji serwisowej w X.2016 roku i może to ma na to wpływ :
Błędne wskazania predkosciomierza (Moga pojawiać się problemy, że podczas uruchamiania silnika prędkościomierz pokazuje niewłaściwą wartość)
Model:
Captiva MY11 – 14
Przyczyna:
Błąd oprogramowania.
Korekta:
Przeprogramować zestaw wskaźników poprzez SPS z użyciem odpowiedniego oprogramowania.
opis z serwisu:
A-1703930 Instrument Cluster Reprogramming (OSB16-07-005)
wypalanie co ok.600-700km. mieliscie taki przypadek w Captivie PL od 2011ze nastepuje wypalanie i zawsze swieci sie lampka?
bylem na akcji serwisowej w X.2016 roku i może to ma na to wpływ :
Błędne wskazania predkosciomierza (Moga pojawiać się problemy, że podczas uruchamiania silnika prędkościomierz pokazuje niewłaściwą wartość)
Model:
Captiva MY11 – 14
Przyczyna:
Błąd oprogramowania.
Korekta:
Przeprogramować zestaw wskaźników poprzez SPS z użyciem odpowiedniego oprogramowania.
opis z serwisu:
A-1703930 Instrument Cluster Reprogramming (OSB16-07-005)
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
jestem po kolejnym wypalaniu - dystans 420km od poprzedniego wypalania i 'oczywiście' migająca kontrolka dpf.
po 20km kontrolka zgasła na 1-2 minuty i w tym czasie zapaliła się kontrolka wymiany oleju (miska olejowa z kluczem) i następnie znowu zapaliła sie kontrolka wypalania , po 5km zgasła na dobre.
martwi mnie jednak kontrolka wymiany oleju która zaświeciła sie podczas wypalania. sprawdzalem stan oleju - jest w normie. nie przybyło nic, to znaczy ze wypalanie skończyło się powodzeniem.
jednak przypomniałem sobie ze wymieniałem olej przy przebiegu 90000km (w tej chwili mam 94000km) lecz serwis prawdopodobnie nie skasował inspekcji olejowej i na to wychodzi ze od skasowania inspekcji w serwisie minęło 13000km.
z całej sytuacji wyciągnąłem wniosek - jeśli u mnie pali się co 400-500km kontrolka dpf to znaczy to zapewne że jest on mocno zapchany i zastanawiam sie czy traktować go chemią do czyszczenia (bez demontażu z auta) czy też jechać na czyszczenie w piecu indukcyjnym
dpfa nie chce usuwać - najwyższej go che wyczyścić i dalej używać.
dzięki za porady .
po 20km kontrolka zgasła na 1-2 minuty i w tym czasie zapaliła się kontrolka wymiany oleju (miska olejowa z kluczem) i następnie znowu zapaliła sie kontrolka wypalania , po 5km zgasła na dobre.
martwi mnie jednak kontrolka wymiany oleju która zaświeciła sie podczas wypalania. sprawdzalem stan oleju - jest w normie. nie przybyło nic, to znaczy ze wypalanie skończyło się powodzeniem.
jednak przypomniałem sobie ze wymieniałem olej przy przebiegu 90000km (w tej chwili mam 94000km) lecz serwis prawdopodobnie nie skasował inspekcji olejowej i na to wychodzi ze od skasowania inspekcji w serwisie minęło 13000km.
z całej sytuacji wyciągnąłem wniosek - jeśli u mnie pali się co 400-500km kontrolka dpf to znaczy to zapewne że jest on mocno zapchany i zastanawiam sie czy traktować go chemią do czyszczenia (bez demontażu z auta) czy też jechać na czyszczenie w piecu indukcyjnym
dpfa nie chce usuwać - najwyższej go che wyczyścić i dalej używać.
dzięki za porady .
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Pytanie czy wypalanie DPF nastąpiło po przejechaniu tych 420 km w mieście czy w trasie. U mnie wypalanie nastąpiło po przejechaniu około 350 km ale w mieście, w trasie po około 600 - 700 km
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
z 420km 120-150km to trasa autostradą predkosc 150-180km/h) w celu przedmuchania dpfa. Reszta ruch miejski, ale ostro miejski (tzn. obroty czesto podchodziły do 3-3,5tys) - dbam o dwumasę;) Wcześniej były to interwały wypalania ok.600-700km. jak wspomniałem jeżdżę z dodatkiem LM 1052 2T (250ml na 60l) od ok. 900km
po wypalaniu i nieszczesnej kontrolce zrobilem 100km - silnik pracuje rowno i cicho, poziom ten sam (nie przybyło nic oleju) .
sugerujesz zostawić olej czy zdecydowac sie na jego wymiane (4000km zrobione na oleju Millers XF 5w40) wraz z f.oleju (tylko 4000km)?
W sumie przed wyjzdem na wakacje chciałem wymienić olej + zalać Archoila AR6400-D MAX aby mieć psychiczny spokój w drodze nad morze.
ps. Kosiu67 - u ciebie kontrolka dpf sie zapala czy nie?
po wypalaniu i nieszczesnej kontrolce zrobilem 100km - silnik pracuje rowno i cicho, poziom ten sam (nie przybyło nic oleju) .
sugerujesz zostawić olej czy zdecydowac sie na jego wymiane (4000km zrobione na oleju Millers XF 5w40) wraz z f.oleju (tylko 4000km)?
W sumie przed wyjzdem na wakacje chciałem wymienić olej + zalać Archoila AR6400-D MAX aby mieć psychiczny spokój w drodze nad morze.
ps. Kosiu67 - u ciebie kontrolka dpf sie zapala czy nie?
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
U mnie kontrolka zapala się podczas każdego wypalania DPF, a gaśnie po przejechaniu około 30 km z obrotami w granicach 2-3 tys. Moja propozycja to skasować licznik inspekcji oleju i na dwa tankowania przestań dolewać oleju do paliwa. Jeżeli okres wypalania się nie zmieni to trzeba będzie wyczyścić chemicznie DPF. Niemniej moim zdaniem lanie paliwa bez oleju powinno pomóc, ponadto 250 ml na 60 l ON to trochę dużo. Na forum Citroena polecali dolewkę oleju w granicach 150ml na zbiornik 65-70l. Chociaż były też głosy, żeby nie robić tego w autach z FAP (mokra odmiana DPF stosowana przez koncern PSA)
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Dzięki za sugestię..
Właśnie podpiołem się do odb2 bluetooth i sprawdziłem zapewnienie filtra po przejechaniu 120km,czyli od ostatniego wypalania. Stan 28%. Będę na bieżąco monitorowal zapelnienie filtra aż do kolejnego wypalania. Czyli widzę że miganie kontrolki dpf występuje nie tylko u mnie. Jest ok. Martwił mnie to że instrukcja Chevroleta mówi ze miganie to zapelnienie filtra w 127% czyli dramat a tu widzę że chyba jest ok.
Skończę bak z olejem 2t i pojeżdze nam samym On. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
Pzdr
Jeśli
Właśnie podpiołem się do odb2 bluetooth i sprawdziłem zapewnienie filtra po przejechaniu 120km,czyli od ostatniego wypalania. Stan 28%. Będę na bieżąco monitorowal zapelnienie filtra aż do kolejnego wypalania. Czyli widzę że miganie kontrolki dpf występuje nie tylko u mnie. Jest ok. Martwił mnie to że instrukcja Chevroleta mówi ze miganie to zapelnienie filtra w 127% czyli dramat a tu widzę że chyba jest ok.
Skończę bak z olejem 2t i pojeżdze nam samym On. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
Pzdr
Jeśli
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Napisz czym sprawdzasz napełnienie DPF, ja mam V-gate i ELM i nie mogę sprawdzić stanu napełnienia. Zawsze pokazuje mi błąd komunikacji.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
mam ODB2 vgate icar2 i apkę na Samsunga OPL DPF Monitor Lite (tylko to mi działa jeśli chodzi o DPF - tutaj link: https://play.google.com/store/apps/deta ... free&hl=pl).
program różnie działa , poniżej androida 4.04 mogą być problemy. na nowszych samsungach i androidzie działa.
mamy podobne wozy (FL) więc powinno hulać.
Jak już wspomniałem mam 28% po przejechaniu 119km, czyli 100% zapełnienia (tj.moment wypalania) powinieniem osiągnąć po 425km.
Zobaczę czy tak będzie. kwestia jeszcze czy dpf czyści się do 0% czy np. do 20% (bo tak gdzieś czytałem).
Jutro dodatkowo czyszczę dpf przez sondę specjalnym sprayem (pianką). zobaczę czo z niego wyleci i czy interwały wypalania będą przynajmniej co ok.600-700km (wg mnie zadowalające).
Dam znać na bieżąco .
program różnie działa , poniżej androida 4.04 mogą być problemy. na nowszych samsungach i androidzie działa.
mamy podobne wozy (FL) więc powinno hulać.
Jak już wspomniałem mam 28% po przejechaniu 119km, czyli 100% zapełnienia (tj.moment wypalania) powinieniem osiągnąć po 425km.
Zobaczę czy tak będzie. kwestia jeszcze czy dpf czyści się do 0% czy np. do 20% (bo tak gdzieś czytałem).
Jutro dodatkowo czyszczę dpf przez sondę specjalnym sprayem (pianką). zobaczę czo z niego wyleci i czy interwały wypalania będą przynajmniej co ok.600-700km (wg mnie zadowalające).
Dam znać na bieżąco .
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Pojeździj sobie z tym i zobacz na bieżąco jak się zmienia napełnienie, jednorazowy pomiar nie mówi za wiele i nie za bardzo można tak prognozować kiedy nastąpi regeneracja. Jak depniesz gaz do podłogi to będzie pewnie od razu ponad 50%, a jak nawet na chwilę przekroczy 100%, to zaczyna się procedura. Więc jak masz np. zapełnienie 70% i będziesz jeździł delikatnie, to przejeździć możesz jeszcze dość dużo, a jak będziesz co chwilę deptał ile fabryka dała, to może na chwilkę przekroczyć 100% i zacznie wypalać.
Tak przynajmniej jest w starej Captivie.
Zacząłem znowu monitorować dpf, bo ostatnie 3 razy wypalał mi się po 750 km przy zapełnieniu 100%, kiedy dotychczas miałem ok 40-60% i dojeżdżałem do książkowych 1250km, kiedy to wypala się bez względu na zapełnienie. Teraz ostatni raz wypalił mi się przy 1100km i teraz mam już ponad 900km i widzę dość niskie wartości - dzisiaj mierzone ok 40%-60%. Nie wiem czym to było spowodowane - może paliwo...
A powinien wypalić się do 0% - jak miałem na max zapchany filtr, to też wypalał się do zera, ale już następny pomiar wskazywał 60-70%... Wtedy wypalał mi się co 100km, potem była kontrolka, a potem zregenerowałem.
Tak przynajmniej jest w starej Captivie.
Zacząłem znowu monitorować dpf, bo ostatnie 3 razy wypalał mi się po 750 km przy zapełnieniu 100%, kiedy dotychczas miałem ok 40-60% i dojeżdżałem do książkowych 1250km, kiedy to wypala się bez względu na zapełnienie. Teraz ostatni raz wypalił mi się przy 1100km i teraz mam już ponad 900km i widzę dość niskie wartości - dzisiaj mierzone ok 40%-60%. Nie wiem czym to było spowodowane - może paliwo...
A powinien wypalić się do 0% - jak miałem na max zapchany filtr, to też wypalał się do zera, ale już następny pomiar wskazywał 60-70%... Wtedy wypalał mi się co 100km, potem była kontrolka, a potem zregenerowałem.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Dzięki pokrywek za wskazanie programu. teraz i ja mogę na bieżąco monitorować zużycie na telefonie. ciekawe, że na Icar2 nie ma problemu z odczytem natomiast ELM sobie nie radzi, wciąż pokazuje błąd połączenia.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
mam to samo, na ELM nie czyta ,a icar2 vgate na bluetooth śmiga idealnie.
jeśli chodzi o wypalanie dpf to jestem już trochę mądrzejszy.
ostatnie zapełnienie filtra po 300km (98%) i zaświecenie się kontrolki DPF wypalenie go w mieście (ok.10km), poziom filtra spadł do 75% i kontrolka zgasła, czyli wypaliło się jedynie 13% sadzy. na kolejny dzień przed wyjazdem w trasę (ok.400km) filtr miał 80% zapełnienia i a autostradzie po przejechaniu 200km przy prędkości 150-160km/h s poziom spadł do 69% a w drodze powrotnej (kolejne 200km) spadło do 59%. Wychodzi na to, że nie następuje wypalanie w trasie a jedynie przedmuchanie filtra dpf i tym samym poziom sadzy spada.
wniosek z tego taki że jakby przejechał ok.1000-1200km na autostradzie to filtr nie zapychałby się wcale lub był cały czas na poziomie ok. 20%.
najbardziej w dupę filtr dostaje w mieście i w moim przypadku to dystanse ok.300-400km.
środków do dpf jako dodatek do paliwa nie używam (na razie).
jeśli chodzi o wypalanie dpf to jestem już trochę mądrzejszy.
ostatnie zapełnienie filtra po 300km (98%) i zaświecenie się kontrolki DPF wypalenie go w mieście (ok.10km), poziom filtra spadł do 75% i kontrolka zgasła, czyli wypaliło się jedynie 13% sadzy. na kolejny dzień przed wyjazdem w trasę (ok.400km) filtr miał 80% zapełnienia i a autostradzie po przejechaniu 200km przy prędkości 150-160km/h s poziom spadł do 69% a w drodze powrotnej (kolejne 200km) spadło do 59%. Wychodzi na to, że nie następuje wypalanie w trasie a jedynie przedmuchanie filtra dpf i tym samym poziom sadzy spada.
wniosek z tego taki że jakby przejechał ok.1000-1200km na autostradzie to filtr nie zapychałby się wcale lub był cały czas na poziomie ok. 20%.
najbardziej w dupę filtr dostaje w mieście i w moim przypadku to dystanse ok.300-400km.
środków do dpf jako dodatek do paliwa nie używam (na razie).
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Być może w wersji II dpf działa inaczej, ale nie słyszałem, żeby sprawny filtr wypalał się do poziomu 75%... U mnie w starej Captivie zawsze wypala się do 0%, nawet na postoju. Kiedy walczyłem z filtrem wypalającym się co 200-100km, to tak faktycznie było, że wypalał się niby do 0, ale następny odczyt za 90 sek. już ponad 60%. I też zapaliła mi się raz kontrolka, ale zaraz potem oddałem do regeneracji.
Ten dpf, to jest jakaś zagadka... Po regeneracji wypalał mi się do tej pory po przejechaniu 1250km, ostatnimi czasy już przestałem na niego zwracać uwagę, ale coś mnie tknęło, żeby włączyć dpf info i wyszło, że przejechane 600km, a zapełnienie oscyluje w okolicach 70%. Przy 700 się wypalał. I tak było 2 razy, potem było wypalanie po 950km, a ostatnio tak jak na początku po 1250km. Styl jazdy bez zmian. WTF?
Kupiłem nawet nowy czujnik różnicy ciśnień - jakaś podróbka za 100zł z allegro, którego nie polecam, bo miałem filtr świeżo po wypalaniu i dpf info pokazywał 10%, to po podmianie zaczął pokazywać 80%!!! Po zmianie na stary wszystko wróciło do normy.
Ten dpf, to jest jakaś zagadka... Po regeneracji wypalał mi się do tej pory po przejechaniu 1250km, ostatnimi czasy już przestałem na niego zwracać uwagę, ale coś mnie tknęło, żeby włączyć dpf info i wyszło, że przejechane 600km, a zapełnienie oscyluje w okolicach 70%. Przy 700 się wypalał. I tak było 2 razy, potem było wypalanie po 950km, a ostatnio tak jak na początku po 1250km. Styl jazdy bez zmian. WTF?
Kupiłem nawet nowy czujnik różnicy ciśnień - jakaś podróbka za 100zł z allegro, którego nie polecam, bo miałem filtr świeżo po wypalaniu i dpf info pokazywał 10%, to po podmianie zaczął pokazywać 80%!!! Po zmianie na stary wszystko wróciło do normy.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
@John Wayne - wiesz, dpf w 1 modelu a w polifcie to inna bajka. Są inne, inaczej umiejscowione i całkiem inaczej pracują.
możesz zdradzić jak regenerowałeś dpfa i przy jakim przebiegu? chodzi o demontaż i mycie ciśnieniowe w specjalnej maszynie?
zastanawiam się na jesieni na coś takiego ale nie wiem czy to ma sens - koszt ok.400-500zł w moich okolicach (wypalanie co 300-400km w mieście i co 900 w trasie nie są złymi wartościami).
możesz zdradzić jak regenerowałeś dpfa i przy jakim przebiegu? chodzi o demontaż i mycie ciśnieniowe w specjalnej maszynie?
zastanawiam się na jesieni na coś takiego ale nie wiem czy to ma sens - koszt ok.400-500zł w moich okolicach (wypalanie co 300-400km w mieście i co 900 w trasie nie są złymi wartościami).
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
wczoraj miałem kolejne wypalanie DPF - migająca ikonka, zapchanie 97% , obserwowane na aplikacji bluetooth + obd2 icar 2 vgate.
jazda przez 20km, obroty 3tys/m, prędkość 75-85km/h - z poziomu 97% spadło do 39%, zgasła kontrolka (skończone wypalanie) i nagle pojawiło się 6% na aplikacji. Dystans od ostatniego wypalania: 880km (w tym 430 km autostradą).
Trochę dziwna sytuacja że z 39% nagle pojawia się 6% czyli całkowite wypalenie filtra. Albo niedopracowanie apki albo filtr już nie ma możliwości wypalenia się do 0.
jazda przez 20km, obroty 3tys/m, prędkość 75-85km/h - z poziomu 97% spadło do 39%, zgasła kontrolka (skończone wypalanie) i nagle pojawiło się 6% na aplikacji. Dystans od ostatniego wypalania: 880km (w tym 430 km autostradą).
Trochę dziwna sytuacja że z 39% nagle pojawia się 6% czyli całkowite wypalenie filtra. Albo niedopracowanie apki albo filtr już nie ma możliwości wypalenia się do 0.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
U mnie było jeszcze dziwniej:
Najpierw podczas jazdy po mieście DPF zapychał się systematycznie do 69%, następnie wyjechałem poza miasto ze średnią prędkością 80km/h. DPF osiągnął procent wypełnienia 77. Następnie podczas jazdy autostradą z prędkością 130km (tempomat) przez 250km utrzymywał 79% napełnienia, kolejno przez ponad 100km jechałem zwiększając prędkość (nie podam do jakiej bo to grozi mandatem) i procent napełnienia się zmniejszał nim szybciej jechałem tym bardziej spadał (aż 68%). Po zjezdzie z autostrady jezdziłem po mieście do napełnienia 100% i rozpoczął się proces wypalania. Najpierw spadło powoli do 90%, pózniej pojawiło się ponownie 99%, następnie spadało trochę szybciej do 80. Po chwili skoczyło ponownie do 99 i powoli zaczęło spadać aż do 49%, z 49 skoczyło raptownie na 0 i proces się zakończył. Cały proces wypalania to jażda z obrotami 2-3 tys. temperatura DPF od 420-570 stopni, na odcinku około 40 km. Monitorowanie prowadziłem w sposób ciągły przy p[omocy Vgate 2 oraz aplikacji OPL DPF Monitor Lite
Konia z rzędem temu kto to wyjaśni
Jedno jest pewne, w mojej Captivie podczas każdego wypalania zapala się kontrolka DPF.
Najpierw podczas jazdy po mieście DPF zapychał się systematycznie do 69%, następnie wyjechałem poza miasto ze średnią prędkością 80km/h. DPF osiągnął procent wypełnienia 77. Następnie podczas jazdy autostradą z prędkością 130km (tempomat) przez 250km utrzymywał 79% napełnienia, kolejno przez ponad 100km jechałem zwiększając prędkość (nie podam do jakiej bo to grozi mandatem) i procent napełnienia się zmniejszał nim szybciej jechałem tym bardziej spadał (aż 68%). Po zjezdzie z autostrady jezdziłem po mieście do napełnienia 100% i rozpoczął się proces wypalania. Najpierw spadło powoli do 90%, pózniej pojawiło się ponownie 99%, następnie spadało trochę szybciej do 80. Po chwili skoczyło ponownie do 99 i powoli zaczęło spadać aż do 49%, z 49 skoczyło raptownie na 0 i proces się zakończył. Cały proces wypalania to jażda z obrotami 2-3 tys. temperatura DPF od 420-570 stopni, na odcinku około 40 km. Monitorowanie prowadziłem w sposób ciągły przy p[omocy Vgate 2 oraz aplikacji OPL DPF Monitor Lite
Konia z rzędem temu kto to wyjaśni
Jedno jest pewne, w mojej Captivie podczas każdego wypalania zapala się kontrolka DPF.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
czyli to samo co u mnie. identyczne zachowanie i oczywiście przy każdym wypalaniu ikona dpf (migająca)
Wczoraj nawet kontrolka dpfa zapaliła sie na kilka sekund i zgasła - być może przez to że miałem mało paliwa i proces nie mógłby dojść do końca.
Wczoraj zapełnienie dpf w 98% (dystand miasto 300km) wyjazd na autostrade, 130-14km/h , przez 20km i spadło do 39% .
W niedziele ruszam nad morze więc go sobie przedmucham tam i spowrotem (ok.2000km).
@Kosiu67 - mam do ciebie prośbę - info wysłane na priv.
Wczoraj nawet kontrolka dpfa zapaliła sie na kilka sekund i zgasła - być może przez to że miałem mało paliwa i proces nie mógłby dojść do końca.
Wczoraj zapełnienie dpf w 98% (dystand miasto 300km) wyjazd na autostrade, 130-14km/h , przez 20km i spadło do 39% .
W niedziele ruszam nad morze więc go sobie przedmucham tam i spowrotem (ok.2000km).
@Kosiu67 - mam do ciebie prośbę - info wysłane na priv.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Nic do mnie nie przyszło, nie ma żadnej wiadomości.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Przepływomierz w mojej Captivie
- Załączniki
-
- Przepływomierz.jpg (677.93 KiB) Przejrzano 6507 razy
-
- Przepływomierz 1.jpg (299.96 KiB) Przejrzano 6507 razy
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
dzieki kolego. u mnie taki sam. o dziwo pasuje tez do np. Silverado 6,6L V8.
ciezko go u nas w kraju dostac. znalazlem we francji oryginalna uzywke. reszta to chinczyki.
ciezko go u nas w kraju dostac. znalazlem we francji oryginalna uzywke. reszta to chinczyki.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Kolejne wypalanie dpf, dystans 900km, w trasie z poziomu 49% wypaliło się do 4%.
Auto przegonione,filtr wyczyszczony rewelacyjnie. W miescie te auta się po prostu mecza. zastosowalem dodatek do paliwa archoil 6400d-max na pełny bak paliwa , potem archoil 6900 d-max.
Auto przegonione,filtr wyczyszczony rewelacyjnie. W miescie te auta się po prostu mecza. zastosowalem dodatek do paliwa archoil 6400d-max na pełny bak paliwa , potem archoil 6900 d-max.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Witam. Posiadam Captivę 2.0 VCDI z 2007 roku i około 100 tys. przebiegiem. Od paru miesięcy walczę właśnie z częstym wypalaniem DPF. W końcu DPF został wymieniony i ku zdziwieniu problem nie zniknął. Dlatego pytanie czy może ktoś ma jakiś pomysł. Dodam że czujnik ciśnienia spalin też jest nowy. Jeżdżę tym samochodem 2 lata i wcześniej spalanie było na poziomie 9,5 litra tyle pokazywał komputer, od mniej więcej wakacji zaczęły się kłopoty z częstym wypalaniem co doprowadziło spalanie do poziomu ponad 11 litrów i stan oleju znacznie ponad stan. Olej został oczywiście wymieniony, DPF też, a wypalanie rozpoczyna się już po przejechaniu 120 km.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
gdzie i jak używasz samochodu?
Przyczyny, które powodują częste wypalanie:
- kiepska jakość paliwa
- źle pracujący EGR
- zapchane wtryskiwacze paliwa
- używanie samochodu na krótkich trasach, zalecane to min 40 km w jedną stronę
- uszkodzony czujnik różnicy ciśnień na DPF
Przyczyny, które powodują częste wypalanie:
- kiepska jakość paliwa
- źle pracujący EGR
- zapchane wtryskiwacze paliwa
- używanie samochodu na krótkich trasach, zalecane to min 40 km w jedną stronę
- uszkodzony czujnik różnicy ciśnień na DPF
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
dzięki za odpowiedź, samochodu używam faktycznie bardzo mało i na krótszych odcinkach niż napisałeś, ale ciężko przyjąć to za nagłą przyczynę takiego stanu a dlatego że cały czas używam auta tak samo a przez 1,5 roku nie było takich objawów. CZujnik różnicy ciśnień jest wymieniony. Co do tych opcji może jeszcze czepić się EGR. A czy komputer nie pokaże uszkodzonego EGR lub wtryskiwacza? Wiem że jakieś tam środki czyszczące były dodawane do paliwa, ale nic się nie zmieniło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość