Problem z odpalaniem
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Pompa wstępna małego ciśnienia w baku może dawać za małe ciśnienie
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: mariusz
- Samochód: Captiva2.0 150KM2006
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
jest jakiś sposób jak to sprawdzić ?
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
No właśnie u mnie ta sama sytuacja, z tym że nie wymieniałem przekaźnika, a swoją drogą ile kosztuje? Ostatnio wymieniony olej, filtr paliwa bardzo starannie:) Nic nie dało. Może na przewodzie od przekaźnika trzeba by pomierzyć, przy tej kostce.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
przykład może i zły, ale jak w octavii tak miałem to w przelewie/ na powrocie był popękany przewód, i niby nic nie leciało paliwa, a jednak powietrze zasysało i paliwo musiało ciągnąć od baku, tak jak u Ciebie
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: mariusz
- Samochód: Captiva2.0 150KM2006
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
ja za używany przekaźnik dałem 20 zł ,szukam dalej dzisiaj zauważyłem ze jest mokro pod dwoma wtryskam ,czy to może być przyczyna cofania sie paliwa?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Przelewy pewnie pewnie puszczają, patrz post wyżej (@przemo88).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: mariusz
- Samochód: Captiva2.0 150KM2006
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
może to przelewy ,nie bardzo się na tym znam i czy jestem w stanie sam je wymienić ? ktoś jest w stanie powiedzieć w którym miejscu zacząć ich szukać
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale wydaje mi się ze moje problemy zaczęły się wkrótce po tym jak mi wymienili skrzynie biegów , czy jest możliwe ze podczas wykonywania tej czynności mogli uszkodzić jakiś przewód paliwowy ?
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale wydaje mi się ze moje problemy zaczęły się wkrótce po tym jak mi wymienili skrzynie biegów , czy jest możliwe ze podczas wykonywania tej czynności mogli uszkodzić jakiś przewód paliwowy ?
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Musisz wszystko dobrze posprawdzać, "czyje ręce lekkie, ale nie pożyteczne" .Przy wymianie skrzyni prawie wszystko trzeba zdemontować. Zawsze jest możliwość, że mechanik coś spi.przy może akurat stażysta podłączał przewody, albo poprostu kończył montaż.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: mariusz
- Samochód: Captiva2.0 150KM2006
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Pewnie właśnie tak to było ale sam nie jestem w stanie tego sprawdzić to już trzeba kanał albo podnośnik niestety trzeba będzie dać auto do mechaniora i znowu koszty , lipa .
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Wyczyść te wtryski, odpal auto i dokładne obserwuj czy gdzieś tam się nie sączy. Możesz lekko poruszać tymi małymi przewodami gumowymi. Bo jeśli jest mokro to gdzieś musi lecieć.
Wymiana przelewów nie jest trudna.
Wymiana przelewów nie jest trudna.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: mariusz
- Samochód: Captiva2.0 150KM2006
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Dzięki tak zrobię
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Witam.
Podłącze się pod temat, by nie zakładać nowego. Moje auto to Captiva 2.0 Vcdi 150 km z 2009 roku przebieg 124 tys. Podczas zakupu była nieszczelność na drugim wtrysku (był ewidentnie wyciek ropy), auto jak odpalało to chwilę nierówno pracowało. Myślałem, że to właśnie przez tą nieszczelność. Po za tym było czuć ropę. Wyciek został naprawiony, auto dalej nierówno pracuje, czuć ropę, ale wycieków nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny? Czuć ewidentnie zapach ropy, ale nie widać wycieków
Pozdrawiam serdecznie
Podłącze się pod temat, by nie zakładać nowego. Moje auto to Captiva 2.0 Vcdi 150 km z 2009 roku przebieg 124 tys. Podczas zakupu była nieszczelność na drugim wtrysku (był ewidentnie wyciek ropy), auto jak odpalało to chwilę nierówno pracowało. Myślałem, że to właśnie przez tą nieszczelność. Po za tym było czuć ropę. Wyciek został naprawiony, auto dalej nierówno pracuje, czuć ropę, ale wycieków nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny? Czuć ewidentnie zapach ropy, ale nie widać wycieków
Pozdrawiam serdecznie
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Dodam moje spostrzeżenia, jeżeli wypnę kostkę z czujnika temperatury cieczy lub od przepływomierza to auto odpala bardzo ładnie
Ostatnio zmieniony 18 paź 2019, o 12:00 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ
Powód: usunięto zapis z CYTUJ
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
to to czujnik uwalony. Sprawdź na kompie jaką temperature podaje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
No właśnie pokazuje prawidło, czyli jak w garażu jest 18 to na kompie pokazuje 19 stopni. Może kupię i podmienienie, tylko nie mam numeru tego czujnika
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Wymyłeś silnik po naprawie nieszczelności?
A jak odepniesz ten czujnik to co komp pokazuje?
W VAG-ach na przykład był oddzielny czujnik od wskaźnika i oddzielny do świec żarowych ( czasami też był jeden czujnik ale z dwoma obwodami).
świece żarowe do sprawdzenia też oczywiście.
A jak odepniesz ten czujnik to co komp pokazuje?
W VAG-ach na przykład był oddzielny czujnik od wskaźnika i oddzielny do świec żarowych ( czasami też był jeden czujnik ale z dwoma obwodami).
świece żarowe do sprawdzenia też oczywiście.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Świece żarowe sprawdzone, są sprawne. Czujnik temperatury ma 2 piny więc podejrzewam że jest tylko na komputer, ale ok jego odpięciu nie pokazuje temperatury zewnętrznej więc są pewnie jakoś powiązane. Dodatkowo jeszcze coś szwankuje ten czujnik temperatury zewnętrznej, tzn słabo jest odizolowany bo po zgaszeniu samochodu pokazuje temperatury rzędu 30stopni
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
O którym czujniku piszesz bo nie mogę połapać? Możesz pokazać na zdjęciu / schemacie? - bo jest ich kilka.
Niedawno rozkminialiśmy czujniki temperatury w takim samym samochodzie, poczytaj: viewtopic.php?p=144275#p144275. Brakuje tam jeszcze tego od temperatury cieczy chłodzącej.
Niedawno rozkminialiśmy czujniki temperatury w takim samym samochodzie, poczytaj: viewtopic.php?p=144275#p144275. Brakuje tam jeszcze tego od temperatury cieczy chłodzącej.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Chodzi mi o ten czujnik, który jest przy termostacie
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Zatem zostają jeszcze trzy do sprawdzenia, które mają wpływ na skład mieszanki: temperatury paliwa, temperatury powietrza 1 - zintegrowany z MAF (przepływomierz powietrza), temperatury powietrza 2 - zintegrowany z MAP (ciśnienia w kolektorze ssącym).
Sygnał temperatury z MAF sprawdzisz klonem z elm + aplikacja Torque, lub też GDS2, bądź Tech2.
Sygnał temperatury paliwa na pewno sprawdzisz GDS2.
Sygnał temperatury z MAP sprawdzisz Tech2, w GDS2 nie ma tego parametru.
W MAP możesz sprawdzić rezystancję czujnika pomiędzy masą (pin G / chyba 4 - skrajny pin z prawej strony) a pinem tuż obok. Ja w temperaturze ~21°C miałem 2,5kΩ, i maleje wraz z ogrzewaniem.
Odpinając MAF czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej, komputer prawdopodobnie używa domyślnych map dlatego pracuje inaczej - jak to napisałeś, łatwiej odpala.
Zatem zostają jeszcze trzy do sprawdzenia, które mają wpływ na skład mieszanki: temperatury paliwa, temperatury powietrza 1 - zintegrowany z MAF (przepływomierz powietrza), temperatury powietrza 2 - zintegrowany z MAP (ciśnienia w kolektorze ssącym).
Sygnał temperatury z MAF sprawdzisz klonem z elm + aplikacja Torque, lub też GDS2, bądź Tech2.
Sygnał temperatury paliwa na pewno sprawdzisz GDS2.
Sygnał temperatury z MAP sprawdzisz Tech2, w GDS2 nie ma tego parametru.
W MAP możesz sprawdzić rezystancję czujnika pomiędzy masą (pin G / chyba 4 - skrajny pin z prawej strony) a pinem tuż obok. Ja w temperaturze ~21°C miałem 2,5kΩ, i maleje wraz z ogrzewaniem.
Odpinając MAF czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej, komputer prawdopodobnie używa domyślnych map dlatego pracuje inaczej - jak to napisałeś, łatwiej odpala.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Ok, dziękuję za odpowiedź, co do czujnika MAF sprawdzałem ELM i początkowo było cały czas 215 stopni, myślałem, że trafiony, ale po odpięciu i ponownym podłączeniu zaczął pokazywać podobną temperature do temperatury cieczy. Dodatkowo po odłączeniu przepływomierza też odpalił ładnie tzn równo chodził. Muszę się wybrać do kogoś kto ma te programy, żebym sprawdził temperature paliwa. A gdzie jest czujnik temperatury paliwa?
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Nie mam pewności, ale wydaje się mi, że czujnik ten jest gdzieś w okolicach filtra paliwa - prawdopodobnie przy baku.
Jak już będziesz miał podpięty interfejs diagnostyczny to poproś również o sprawdzenie wykresów na listwie wysokiego ciśnienia paliwa.
Jak już będziesz miał podpięty interfejs diagnostyczny to poproś również o sprawdzenie wykresów na listwie wysokiego ciśnienia paliwa.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
Witam ponownie.
Właśnie byłem na komputerze, błędów brak, jedynie do czego się przyczepił to wolno pracował regulator ciśnienia paliwa.
Właśnie byłem na komputerze, błędów brak, jedynie do czego się przyczepił to wolno pracował regulator ciśnienia paliwa.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
W takim razie układ common rail do sprawdzenia. Poszukaj sobie kogoś kto to zrobi rzetelnie.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
No właśnie i tu jest problem kto to dobrze zrobi. Ciekawi mnie to czy winny może być sam regulator czy wtryski, czy jeszcze coś innego?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość