Dziwne wypalanie DPF
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Heheh, u mnie też o połowę się skrócił dystans, do 500-600km.
Kiedyś na forum wspomniałem o swojej teorii (nie potwierdzonej) o aftermarketowych DPFach. Wg. zebranych wykresów z czujnika spadku ciśnienia na DPF, wynikało, że gdy jest rozgrzany stawia znacznie większy opór niż gdy jest zimny, sprawdzane w podobnej temperaturze powietrza.
Jeśli możesz to dla testów możesz odłączyć wężyk od EGR, ale go dobrze zaślep, bądź wypnij kostkę od elektrozaworu co steruje podciśnieniem (nie wiem czy wyskoczy błąd), wtedy EGR będzie cały czas zamknięty. Jeśli nie będzie rzucało błędami to pojeździj tak przynajmniej ze dwie regeneracje.
Zastanawia mnie to, że jak się jeździ w lecie i EGR się otwiera, to czy ciśnienie z turbo nie przelatuje do wydechu przez otwarty egr w specyficznych sytuacjach pracy silnika.
Ja już 3 miesiąc pracuję zdalnie i na razie auto stoi przez 99% czasu
Kiedyś na forum wspomniałem o swojej teorii (nie potwierdzonej) o aftermarketowych DPFach. Wg. zebranych wykresów z czujnika spadku ciśnienia na DPF, wynikało, że gdy jest rozgrzany stawia znacznie większy opór niż gdy jest zimny, sprawdzane w podobnej temperaturze powietrza.
Jeśli możesz to dla testów możesz odłączyć wężyk od EGR, ale go dobrze zaślep, bądź wypnij kostkę od elektrozaworu co steruje podciśnieniem (nie wiem czy wyskoczy błąd), wtedy EGR będzie cały czas zamknięty. Jeśli nie będzie rzucało błędami to pojeździj tak przynajmniej ze dwie regeneracje.
Zastanawia mnie to, że jak się jeździ w lecie i EGR się otwiera, to czy ciśnienie z turbo nie przelatuje do wydechu przez otwarty egr w specyficznych sytuacjach pracy silnika.
Ja już 3 miesiąc pracuję zdalnie i na razie auto stoi przez 99% czasu
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Poza tym, co powyżej DPF wypala się często, gdy dostaje dużo sadzy. Pytanie dlaczego dostaje dużo sadzy? Coś się dzieje ze spalaniem. Jedną z przyczyn, której nie pokaże komputer może być problem z wtryskami. Warto sprawdzić. To osobiste doświadczenie po wycięciu dpf - w komputerze wszystko gra, a z rury dymi jak ze starej ciężarówki pod górę z pełną paką. Dopiero wtedy okazało się dlaczego dpf już nie dawał rady się regenerować. Usunięcia nie żałuję: i tak był już do wyrzucenia. Tyle, że przygoda z silnikiem wciąż trwa...
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Zazwyczaj tak jest, że przyczyną częstych wypaleń jest usterka powodująca zamieszanie w stosunku powietrze / paliwo.
Aczkolwiek w sytuacji kolegi, jak i u mnie dystans pomiędzy regeneracjami jest silnie skorelowany z temperaturą otoczenia, zimą jest ok, latem dystans spada (u siebie obserwuję to już trzeci raz). Niemożliwe aby wtryski źle pracowały sezonowo.
Aczkolwiek w sytuacji kolegi, jak i u mnie dystans pomiędzy regeneracjami jest silnie skorelowany z temperaturą otoczenia, zimą jest ok, latem dystans spada (u siebie obserwuję to już trzeci raz). Niemożliwe aby wtryski źle pracowały sezonowo.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Jasne, jeśli stało się to raz wraz ze zmianą pory roku, to wtryski warto przemyśleć, ale jeśli jest to zjawisko regularnie powtarzające się zależnie od pory roku, to przyczyna leży gdzie indziej.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
jeździłem bez DPFa i wiem, że chmury nie zostawiam
wtryski były sprawdzane. do tego wymiana gumowych rur od turbo i samego intercoolera. olej low faps.
wyprogramowałem EGRa z ECU ale, że robiłem to sam to może nie do końca dobrze...
zaślepiłem podciśnienie od niego, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie

wtryski były sprawdzane. do tego wymiana gumowych rur od turbo i samego intercoolera. olej low faps.
wyprogramowałem EGRa z ECU ale, że robiłem to sam to może nie do końca dobrze...
zaślepiłem podciśnienie od niego, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Dziś i ja założyłem diodę. Zrobiłem to w lusterku, jest to chyba najmniej inwazyjne miejsce.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Hej tez próbowałem tego podejścia ale nie udało mi się lusterka otworzyć. Mógłbyś przybliżyć temat dostania się do środka?
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Płaskim śrubokrętem trzeba podważyć wchodząc od dolnego zewnetrznego rogu w otwór pokazany na tym filmiku: https://youtu.be/LdE1CSosn6E
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:12
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: C100
- Silnik: 2,0 150KM
- Lokalizacja: Hafnarfjordur/Ełk
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Witamcysiokysio pisze: ↑3 lip 2020, o 08:41Dziś i ja założyłem diodę. Zrobiłem to w lusterku, jest to chyba najmniej inwazyjne miejsce.
Brałem tę opcję pod uwagę ale w mojej szerokości geograficznej niepraktyczne ,aczkolwiek wygląda nieźle.
Kurz,woda,lód śnieg zmusiły mnie do zmiany koncepcji.Wolałem zamontować diodę w środku i mieć suche połączenie.Ale pomysł i wykonanie pierwsza klasa.
Zastanawiam się nad wydajnością intercoolera w stosunku co do masy pojazdu (im zimniejsze powietrze tym lepsze/pełniejsze spalanie ).
Czy nie wydaje wam się że chłodnica powietrza jest zbyt mała?
Mam Zafirę b 1.9 150 KM i tam chłodnica jest troszkę mniejsza od chłodnicy płynu.Dpf w gorące dni wypala się co 800-1000 km.Jest też dość daleko od silnika coś jak w C100.
Kilometraż między wypaleniami w Captivie spadł z 400 zimą do 150 latem.
Spróbuję wymyć też intercooler od środka może zasyfił się olejem i nie chłodzi jak powinien.
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
No niestety u mnie dioda podczas wypalania DPF nie zapala się.cysiokysio pisze: ↑3 lip 2020, o 08:41Dziś i ja założyłem diodę. Zrobiłem to w lusterku, jest to chyba najmniej inwazyjne miejsce.
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Dioda ma plus i minus może odwrotnie podłączyłeś i dla tego nie świeci.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dziwne wypalanie DPF
A jak ręcznie włączysz podgrzewanie lusterek to dioda świeci?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:12
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: C100
- Silnik: 2,0 150KM
- Lokalizacja: Hafnarfjordur/Ełk
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Moja działa i przy ogrzewaniu i przy wypalaniu.Plus ma dłuższą nóżkę.Zrób jak napisał bubek.Sprawdź połączenie
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Tak jak widać na fotce wyżej, dioda przy włączaniu podgrzewania działa.
Dodano po 9 minutach 30 sekundach:
a nie jest tak że podgrzewanie załącza się tylko w 2.0 a w 2.2 już nie.
Dodano po 9 minutach 30 sekundach:
a nie jest tak że podgrzewanie załącza się tylko w 2.0 a w 2.2 już nie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dziwne wypalanie DPF
Może tak być, spróbuj pod ogrzewanie tylnej szyby.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:12
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: C100
- Silnik: 2,0 150KM
- Lokalizacja: Hafnarfjordur/Ełk
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Zobacz czy podczas wypalania masz ciepłe lusterko
-
- Profesjonalista
- Posty: 855
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 7
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Może lepiej o aplikacji na tel pomyśleć? Nie wiem czy na Captive będzie działać ta od Opla a może jakaś inna?
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Aplikację na telefonie mam i działa. Ale dioda by się też przydała.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
scott wybawco! zupełnie zapomniałem o tym, że tego EGRa wyprogramowałem, ale w zimie nie odłączyłem. Po jego zaślepieniu na razie DPF zapełnienie kilkanaście % a już prawie 500 km pokonane.scott pisze: ↑24 cze 2020, o 13:11Heheh, u mnie też o połowę się skrócił dystans, do 500-600km.
Kiedyś na forum wspomniałem o swojej teorii (nie potwierdzonej) o aftermarketowych DPFach. Wg. zebranych wykresów z czujnika spadku ciśnienia na DPF, wynikało, że gdy jest rozgrzany stawia znacznie większy opór niż gdy jest zimny, sprawdzane w podobnej temperaturze powietrza.
Jeśli możesz to dla testów możesz odłączyć wężyk od EGR, ale go dobrze zaślep, bądź wypnij kostkę od elektrozaworu co steruje podciśnieniem (nie wiem czy wyskoczy błąd), wtedy EGR będzie cały czas zamknięty. Jeśli nie będzie rzucało błędami to pojeździj tak przynajmniej ze dwie regeneracje.
Zastanawia mnie to, że jak się jeździ w lecie i EGR się otwiera, to czy ciśnienie z turbo nie przelatuje do wydechu przez otwarty egr w specyficznych sytuacjach pracy silnika.
Ja już 3 miesiąc pracuję zdalnie i na razie auto stoi przez 99% czasu
EGR na pewno się zupełnie nie zacinał (grzybek się ruszał) - więc powstaje pytanie, co z nim może być nie tak, że tak mocno zapycha DPFa? I w ogóle, czemu (ponownie przecież) przepalane spaliny taki powodują efekt?
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Dzięki za sprawdzenie.
Zastanawia mnie co to znaczy gdy piszesz, że wyprogramowałeś EGR? Dla mnie taka usługa miałaby za zadanie cały czas trzymać ten regulator podciśnienia w stanie wyłączonym i trzymać EGR w pozycji startowej czyli zamkniętej. Aczkolwiek, jak fizycznie odłączyłeś od niego wężyk, to znaczy, że 'wyprogramowanie' albo nie zostało zrobione, albo dotyczyło innego tematu.
Jeżeli chodzi o wpływ EGR i szybkie zapełnienie DPF w naszych silnikach w okresie letnim, to tak:
- na pewno on pracuje częściowo otwarty jak silnik nie jest pod wielkim obciążeniem, nawet jadąc z prędkościami autostradowymi
- ma wpływ na skład mieszanki ale to czujniki MAF i MAP powinny to wykrywać i ECM wyreguluje dawkę paliwa. Ktoś wymieniał MAF i nie było zmian, ja wymieniłem MAP i nie zauważyłem zmian,
- nie sądzę, że silnik tak bardzo kopci że zapycha się DPF, bo:
1. pisałeś, ze jeździłeś bez DPF i nie było czarnych chmur,
2. gdy ja wymieniłem DPF na nowy, praktycznie po pierwszym dystansie wróciło do starych częstotliwości regeneracji.
I przy okazji demontażu to nie było widać na starym aby był zapierdzielony sadzą albo zniszczony.
- wydaje się mi, że przez otwarty EGR potrafi powietrze sprężone iść prosto na wydech, co przy rozgrzanym DPF (zwiększa się jego opór na przepływ wraz z temperaturą) powoduje duże spadki ciśnienia na nim - wykrywane przez czujnik i komputer to traktuje jak przypchany filtr . W tych sytuacji regeneracje są niekonieczne.
Mam gdzieś nagrania wykresów jak komputer przechodzi w tryb regeneracji i widać na nich jak od razu wykresy MAF i wykres z czujnika spadku ciśnienia DPF idą w górę dość znacznie, podczas gdy temperatura DPF jeszcze nie jest ta, w której regeneracja ma sens. Wniosek, ECM otwiera turbo i ładuje w wydech aby tam paliwo się zapalało.
Nom, teraz to ja spróbuję zaślepić wężyk podciśnienia, jeżeli będzie efekt taki sam, to wymienię regulator sterujący podciśnieniem, może on się przywiesza i nie zamyka tak szybko jak ECM żąda.
Zastanawia mnie co to znaczy gdy piszesz, że wyprogramowałeś EGR? Dla mnie taka usługa miałaby za zadanie cały czas trzymać ten regulator podciśnienia w stanie wyłączonym i trzymać EGR w pozycji startowej czyli zamkniętej. Aczkolwiek, jak fizycznie odłączyłeś od niego wężyk, to znaczy, że 'wyprogramowanie' albo nie zostało zrobione, albo dotyczyło innego tematu.
Jeżeli chodzi o wpływ EGR i szybkie zapełnienie DPF w naszych silnikach w okresie letnim, to tak:
- na pewno on pracuje częściowo otwarty jak silnik nie jest pod wielkim obciążeniem, nawet jadąc z prędkościami autostradowymi
- ma wpływ na skład mieszanki ale to czujniki MAF i MAP powinny to wykrywać i ECM wyreguluje dawkę paliwa. Ktoś wymieniał MAF i nie było zmian, ja wymieniłem MAP i nie zauważyłem zmian,
- nie sądzę, że silnik tak bardzo kopci że zapycha się DPF, bo:
1. pisałeś, ze jeździłeś bez DPF i nie było czarnych chmur,
2. gdy ja wymieniłem DPF na nowy, praktycznie po pierwszym dystansie wróciło do starych częstotliwości regeneracji.
I przy okazji demontażu to nie było widać na starym aby był zapierdzielony sadzą albo zniszczony.
- wydaje się mi, że przez otwarty EGR potrafi powietrze sprężone iść prosto na wydech, co przy rozgrzanym DPF (zwiększa się jego opór na przepływ wraz z temperaturą) powoduje duże spadki ciśnienia na nim - wykrywane przez czujnik i komputer to traktuje jak przypchany filtr . W tych sytuacji regeneracje są niekonieczne.
Mam gdzieś nagrania wykresów jak komputer przechodzi w tryb regeneracji i widać na nich jak od razu wykresy MAF i wykres z czujnika spadku ciśnienia DPF idą w górę dość znacznie, podczas gdy temperatura DPF jeszcze nie jest ta, w której regeneracja ma sens. Wniosek, ECM otwiera turbo i ładuje w wydech aby tam paliwo się zapalało.
Nom, teraz to ja spróbuję zaślepić wężyk podciśnienia, jeżeli będzie efekt taki sam, to wymienię regulator sterujący podciśnieniem, może on się przywiesza i nie zamyka tak szybko jak ECM żąda.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
OIDP były 4 mapy egr ja dwie zmodyfikowalem za pomocą gotowca. Przekłada się to na brak błędów po zaslepieniu podcisnienia - wczesniej byly ale o numer nie pytaj
z tego co kojarzę to część map służy do sterowania a część do wykrywania anomalii.
Zmartwie Cie z zaworem sterującym podciśnieniem - wymienialem go bo przy testach krociec urwalem. Brak wpływu na wypalanie

Zmartwie Cie z zaworem sterującym podciśnieniem - wymienialem go bo przy testach krociec urwalem. Brak wpływu na wypalanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość