Dziwne wypalanie DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: scott » 24 cze 2020, o 13:11

Heheh, u mnie też o połowę się skrócił dystans, do 500-600km.

Kiedyś na forum wspomniałem o swojej teorii (nie potwierdzonej) o aftermarketowych DPFach. Wg. zebranych wykresów z czujnika spadku ciśnienia na DPF, wynikało, że gdy jest rozgrzany stawia znacznie większy opór niż gdy jest zimny, sprawdzane w podobnej temperaturze powietrza.

Jeśli możesz to dla testów możesz odłączyć wężyk od EGR, ale go dobrze zaślep, bądź wypnij kostkę od elektrozaworu co steruje podciśnieniem (nie wiem czy wyskoczy błąd), wtedy EGR będzie cały czas zamknięty. Jeśli nie będzie rzucało błędami to pojeździj tak przynajmniej ze dwie regeneracje.
Zastanawia mnie to, że jak się jeździ w lecie i EGR się otwiera, to czy ciśnienie z turbo nie przelatuje do wydechu przez otwarty egr w specyficznych sytuacjach pracy silnika.

Ja już 3 miesiąc pracuję zdalnie i na razie auto stoi przez 99% czasu

RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: RafalS » 24 cze 2020, o 21:06

Poza tym, co powyżej DPF wypala się często, gdy dostaje dużo sadzy. Pytanie dlaczego dostaje dużo sadzy? Coś się dzieje ze spalaniem. Jedną z przyczyn, której nie pokaże komputer może być problem z wtryskami. Warto sprawdzić. To osobiste doświadczenie po wycięciu dpf - w komputerze wszystko gra, a z rury dymi jak ze starej ciężarówki pod górę z pełną paką. Dopiero wtedy okazało się dlaczego dpf już nie dawał rady się regenerować. Usunięcia nie żałuję: i tak był już do wyrzucenia. Tyle, że przygoda z silnikiem wciąż trwa...

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: scott » 24 cze 2020, o 22:51

Zazwyczaj tak jest, że przyczyną częstych wypaleń jest usterka powodująca zamieszanie w stosunku powietrze / paliwo.

Aczkolwiek w sytuacji kolegi, jak i u mnie dystans pomiędzy regeneracjami jest silnie skorelowany z temperaturą otoczenia, zimą jest ok, latem dystans spada (u siebie obserwuję to już trzeci raz). Niemożliwe aby wtryski źle pracowały sezonowo.

RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: RafalS » 25 cze 2020, o 09:24

Jasne, jeśli stało się to raz wraz ze zmianą pory roku, to wtryski warto przemyśleć, ale jeśli jest to zjawisko regularnie powtarzające się zależnie od pory roku, to przyczyna leży gdzie indziej.

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 25 cze 2020, o 10:54

jeździłem bez DPFa i wiem, że chmury nie zostawiam :)
wtryski były sprawdzane. do tego wymiana gumowych rur od turbo i samego intercoolera. olej low faps.
wyprogramowałem EGRa z ECU ale, że robiłem to sam to może nie do końca dobrze...
zaślepiłem podciśnienie od niego, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cysiokysio » 3 lip 2020, o 08:41

polis78 pisze:
20 kwie 2020, o 00:16
Najpierw muszę ją zrobić
Ale działa.
Po zdjęciu boczka trzeba wypiąć złącze od lusterka,zedrzeć trochę piankowej otuliny z wiązki i znaleźć odpowiednie kabelki. Plus i masa są w wiązce.Kolorów nie pamiętam ale może poświęcę się i zedrę boczek jeszcze raz.
Dziś i ja założyłem diodę. Zrobiłem to w lusterku, jest to chyba najmniej inwazyjne miejsce.
Załączniki
017CD968-F1F1-4B70-ADCF-37937BDC79C6.jpeg

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 3 lip 2020, o 09:30

Hej tez próbowałem tego podejścia ale nie udało mi się lusterka otworzyć. Mógłbyś przybliżyć temat dostania się do środka?

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cysiokysio » 3 lip 2020, o 11:54

Płaskim śrubokrętem trzeba podważyć wchodząc od dolnego zewnetrznego rogu w otwór pokazany na tym filmiku: https://youtu.be/LdE1CSosn6E

polis78
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:12
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: C100
Silnik: 2,0 150KM
Lokalizacja: Hafnarfjordur/Ełk
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: polis78 » 3 lip 2020, o 22:24

cysiokysio pisze:
3 lip 2020, o 08:41
polis78 pisze:
20 kwie 2020, o 00:16
Najpierw muszę ją zrobić
Ale działa.
Po zdjęciu boczka trzeba wypiąć złącze od lusterka,zedrzeć trochę piankowej otuliny z wiązki i znaleźć odpowiednie kabelki. Plus i masa są w wiązce.Kolorów nie pamiętam ale może poświęcę się i zedrę boczek jeszcze raz.
Dziś i ja założyłem diodę. Zrobiłem to w lusterku, jest to chyba najmniej inwazyjne miejsce.
Witam
Brałem tę opcję pod uwagę ale w mojej szerokości geograficznej niepraktyczne ,aczkolwiek wygląda nieźle.
Kurz,woda,lód śnieg zmusiły mnie do zmiany koncepcji.Wolałem zamontować diodę w środku i mieć suche połączenie.Ale pomysł i wykonanie pierwsza klasa.
Zastanawiam się nad wydajnością intercoolera w stosunku co do masy pojazdu (im zimniejsze powietrze tym lepsze/pełniejsze spalanie ).
Czy nie wydaje wam się że chłodnica powietrza jest zbyt mała?
Mam Zafirę b 1.9 150 KM i tam chłodnica jest troszkę mniejsza od chłodnicy płynu.Dpf w gorące dni wypala się co 800-1000 km.Jest też dość daleko od silnika coś jak w C100.
Kilometraż między wypaleniami w Captivie spadł z 400 zimą do 150 latem.
Spróbuję wymyć też intercooler od środka może zasyfił się olejem i nie chłodzi jak powinien.

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cysiokysio » 10 lip 2020, o 19:13

cysiokysio pisze:
3 lip 2020, o 08:41
polis78 pisze:
20 kwie 2020, o 00:16
Najpierw muszę ją zrobić
Ale działa.
Po zdjęciu boczka trzeba wypiąć złącze od lusterka,zedrzeć trochę piankowej otuliny z wiązki i znaleźć odpowiednie kabelki. Plus i masa są w wiązce.Kolorów nie pamiętam ale może poświęcę się i zedrę boczek jeszcze raz.
Dziś i ja założyłem diodę. Zrobiłem to w lusterku, jest to chyba najmniej inwazyjne miejsce.
No niestety u mnie dioda podczas wypalania DPF nie zapala się.

bubek4070
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Reputacja: 1
Imię: darek
Samochód: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: bubek4070 » 11 lip 2020, o 07:52

Dioda ma plus i minus może odwrotnie podłączyłeś i dla tego nie świeci.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: kochar » 11 lip 2020, o 10:12

A jak ręcznie włączysz podgrzewanie lusterek to dioda świeci?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

polis78
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:12
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: C100
Silnik: 2,0 150KM
Lokalizacja: Hafnarfjordur/Ełk
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: polis78 » 11 lip 2020, o 10:35

Moja działa i przy ogrzewaniu i przy wypalaniu.Plus ma dłuższą nóżkę.Zrób jak napisał bubek.Sprawdź połączenie

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cysiokysio » 11 lip 2020, o 14:11

Tak jak widać na fotce wyżej, dioda przy włączaniu podgrzewania działa.

Dodano po 9 minutach 30 sekundach:
a nie jest tak że podgrzewanie załącza się tylko w 2.0 a w 2.2 już nie.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: kochar » 11 lip 2020, o 15:26

Może tak być, spróbuj pod ogrzewanie tylnej szyby.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

polis78
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:12
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: C100
Silnik: 2,0 150KM
Lokalizacja: Hafnarfjordur/Ełk
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: polis78 » 11 lip 2020, o 16:03

Zobacz czy podczas wypalania masz ciepłe lusterko

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 855
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 7
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: milyjarek » 11 lip 2020, o 19:37

Może lepiej o aplikacji na tel pomyśleć? Nie wiem czy na Captive będzie działać ta od Opla a może jakaś inna?

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cysiokysio » 11 lip 2020, o 20:25

Aplikację na telefonie mam i działa. Ale dioda by się też przydała.

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 24 lip 2020, o 20:20

scott pisze:
24 cze 2020, o 13:11
Heheh, u mnie też o połowę się skrócił dystans, do 500-600km.

Kiedyś na forum wspomniałem o swojej teorii (nie potwierdzonej) o aftermarketowych DPFach. Wg. zebranych wykresów z czujnika spadku ciśnienia na DPF, wynikało, że gdy jest rozgrzany stawia znacznie większy opór niż gdy jest zimny, sprawdzane w podobnej temperaturze powietrza.

Jeśli możesz to dla testów możesz odłączyć wężyk od EGR, ale go dobrze zaślep, bądź wypnij kostkę od elektrozaworu co steruje podciśnieniem (nie wiem czy wyskoczy błąd), wtedy EGR będzie cały czas zamknięty. Jeśli nie będzie rzucało błędami to pojeździj tak przynajmniej ze dwie regeneracje.
Zastanawia mnie to, że jak się jeździ w lecie i EGR się otwiera, to czy ciśnienie z turbo nie przelatuje do wydechu przez otwarty egr w specyficznych sytuacjach pracy silnika.

Ja już 3 miesiąc pracuję zdalnie i na razie auto stoi przez 99% czasu
scott wybawco! zupełnie zapomniałem o tym, że tego EGRa wyprogramowałem, ale w zimie nie odłączyłem. Po jego zaślepieniu na razie DPF zapełnienie kilkanaście % a już prawie 500 km pokonane.
EGR na pewno się zupełnie nie zacinał (grzybek się ruszał) - więc powstaje pytanie, co z nim może być nie tak, że tak mocno zapycha DPFa? I w ogóle, czemu (ponownie przecież) przepalane spaliny taki powodują efekt?

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: scott » 25 lip 2020, o 09:28

Dzięki za sprawdzenie.

Zastanawia mnie co to znaczy gdy piszesz, że wyprogramowałeś EGR? Dla mnie taka usługa miałaby za zadanie cały czas trzymać ten regulator podciśnienia w stanie wyłączonym i trzymać EGR w pozycji startowej czyli zamkniętej. Aczkolwiek, jak fizycznie odłączyłeś od niego wężyk, to znaczy, że 'wyprogramowanie' albo nie zostało zrobione, albo dotyczyło innego tematu.

Jeżeli chodzi o wpływ EGR i szybkie zapełnienie DPF w naszych silnikach w okresie letnim, to tak:
- na pewno on pracuje częściowo otwarty jak silnik nie jest pod wielkim obciążeniem, nawet jadąc z prędkościami autostradowymi
- ma wpływ na skład mieszanki ale to czujniki MAF i MAP powinny to wykrywać i ECM wyreguluje dawkę paliwa. Ktoś wymieniał MAF i nie było zmian, ja wymieniłem MAP i nie zauważyłem zmian,
- nie sądzę, że silnik tak bardzo kopci że zapycha się DPF, bo:
1. pisałeś, ze jeździłeś bez DPF i nie było czarnych chmur,
2. gdy ja wymieniłem DPF na nowy, praktycznie po pierwszym dystansie wróciło do starych częstotliwości regeneracji.
I przy okazji demontażu to nie było widać na starym aby był zapierdzielony sadzą albo zniszczony.
- wydaje się mi, że przez otwarty EGR potrafi powietrze sprężone iść prosto na wydech, co przy rozgrzanym DPF (zwiększa się jego opór na przepływ wraz z temperaturą) powoduje duże spadki ciśnienia na nim - wykrywane przez czujnik i komputer to traktuje jak przypchany filtr . W tych sytuacji regeneracje są niekonieczne.
Mam gdzieś nagrania wykresów jak komputer przechodzi w tryb regeneracji i widać na nich jak od razu wykresy MAF i wykres z czujnika spadku ciśnienia DPF idą w górę dość znacznie, podczas gdy temperatura DPF jeszcze nie jest ta, w której regeneracja ma sens. Wniosek, ECM otwiera turbo i ładuje w wydech aby tam paliwo się zapalało.

Nom, teraz to ja spróbuję zaślepić wężyk podciśnienia, jeżeli będzie efekt taki sam, to wymienię regulator sterujący podciśnieniem, może on się przywiesza i nie zamyka tak szybko jak ECM żąda.

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 25 lip 2020, o 09:58

OIDP były 4 mapy egr ja dwie zmodyfikowalem za pomocą gotowca. Przekłada się to na brak błędów po zaslepieniu podcisnienia - wczesniej byly ale o numer nie pytaj :) z tego co kojarzę to część map służy do sterowania a część do wykrywania anomalii.
Zmartwie Cie z zaworem sterującym podciśnieniem - wymienialem go bo przy testach krociec urwalem. Brak wpływu na wypalanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość