Dziwne wypalanie DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: John Wayne » 31 sty 2020, o 09:27

jak przekroczy 100%

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 31 sty 2020, o 10:43

to i ja się pochwalę... pierwszy raz coś takiego widzę u siebie, więc cieszy niezmiernie. Należy się cieszyć z niskich temperatur i wydłużonych przebiegów :ok:
Screenshot_20200130-143909.png

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: John Wayne » 31 sty 2020, o 11:22

To znaczy tylko tyle, że masz stary firmware w kompie auta ;) Aczkolwiek to i tak dobrze, że dojeżdza do tego dystansu bez wypalania. Zaraz się wypali (chyba 1150km).

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 31 sty 2020, o 13:45

John Wayne, DST:0, czyli zaraz po wypalaniu. To pierwszy taki przebieg, startowałem od 50km ze starym DPFem, na nowym 200-300 przy ciepłych dniach. To jest rekord

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: pawelwaw84 » 3 lut 2020, o 21:36

U mnie wypaliło teraz po prawie 700km pół na pół zrobionych w trasie/mieście. Faktycznie wypalanie zaczęło się po osiągnięciu 100% zapełnienia i spadło do 5% po wszystkim. Gdyby nie podłączony ELM wcale bym się nie zorientował, że trwa wypalanie. Ani podwyższonych obrotów nie zauważyłem ani kopcenia z rury. Chyba faktycznie przydałaby się jakaś dioda podłączona pod grzanie lusterek.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: John Wayne » 3 lut 2020, o 21:42

Podwyższone obroty są jedynie na postoju. Wentylatory słychać też raczej tylko jak stoi. Podczas jazdy praktycznie nie da się zauważyć. Ja kopcenia z rury nie miałem nigdy. Dziwne, że nie zdecydowali się faktycznie dodać np. migającej kontrolki DPF podczas wypalania...

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: pawelwaw84 » 3 lut 2020, o 21:51

U mnie skrzynia automat i na postoju obroty bez zmian.

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 3 lut 2020, o 22:07

pytanie co znaczy na postoju, bo u mnie przy automacie na 'D' obroty bez zmian ale już na 'N' jadą do 1k.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: John Wayne » 4 lut 2020, o 08:34

Na postoju znaczy w manuału tyle, że jak auto stoi i nie wciskasz pedału gazu, to obroty zamiast zwyczajowych 800 podczas wypalania są w granicach 1000. W sumie dziwna sprawa, bo co ma do tego skrzynia? Jest podawana dodatkowa dawka paliwa i podwyższone obroty żeby tą wysoką temperaturę podtrzymać. Nie tylko w Chevroletach tak jest. Czemu w automacie obroty nie rosną? W manualu możliwe jest spokojnie dokończenie procedury na postoju ( chociaż nie zalecane) to w automacie tylko podczas jazdy?

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 4 lut 2020, o 09:32

Ma tyle do tego, ze jakby w automacie na d poszly obroty do 1k to by samochod zaczal przyspieszać.
Ja juz wiele razy na postoju dokanczalem wypalanie - skrzynia na n, obroty same w gore na 1k i czekasz

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: John Wayne » 4 lut 2020, o 11:25

No tak. Jest to logiczne i oczywiste... Nie sądziłem, że nie ma żadnego automatycznego obejścia takiej sytuacji...

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: pawelwaw84 » 4 lut 2020, o 11:35

Kiedy korzystasz z N? To właściwie tylko służy do holowania i np. u mechanika żeby dobrze ustawić auto na podnośnik. Na codzien tego trybu nie używam.

cruiser
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Cruiser
Samochód: Captiva 2009 aut
Silnik: 2.0D 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cruiser » 4 lut 2020, o 11:58

No właśnie do wypalania DPF - jak wiem z apki, że sie wypala i dojade do domu to zostawiam go na N aż skończy.
Drugi bardzo ważny moment to odciazenie skrzyni na postoju. Szczegolnie na wzniesieniu. Stop na D -> ręczny -> N -> puść hamulec -> P

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: cysiokysio » 5 lut 2020, o 13:22

U mnie pozostawienie włączonego silnika na postoju nie zawsze działa, procedura wypalania zostaje przerwana. Ja muszę zostać w aucie i trzymać auto na podwyższonych obrotach.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: pawelwaw84 » 7 kwie 2020, o 05:17

Mam pytanie odnośnie przerwania procedury wypalania. Niestety dziś w drodze do pracy zaczęło wypalać i niestety musiałem zgasić auto. Wypaliło do 83%. Teraz pytanie jako, że to mój pierwszy przerwany proces. Czy po ponownym odpaleniu procedura dokończy wypalanie czy muszę znów zapełnić filtr do 100% żeby zaczęło wypalać?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: etac » 7 kwie 2020, o 06:25

System musi się ponownie napełnić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: Kosiu67 » 7 kwie 2020, o 18:20

To zależy, od przebiegu od ostatniego wypalania (zakończonego wypalania). W mojej komputer wypala DPF zawsze (bez względu na zapełnienie) po 800 km od ostatniego pełnego cyklu. Jeżeli przerwę wypalanie przy mniejszym przebiegu to czeka do ponownego napełnienia lub do 800 km od zakończonego cyklu (w zależności co będzie pierwsze). W przypadku gdy przerwany cykl był cyklem po 800 km, zaczyna wypalać od razu, ale wypalanie rozpoczyna tak, jakby nie było wcześniejszego niewypalanego cyklu (na wskazaniu aplikacji pojawia się stan zapełnienia DPF - 100%, nie zważając na to, że wypalenie zostało przerwane przy dużo niższym stanie).

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: pawelwaw84 » 7 kwie 2020, o 20:35

W 2.0D to jest chyba 1200km?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: etac » 7 kwie 2020, o 20:36

nie ma reguły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: kochar » 7 kwie 2020, o 21:33

Tu viewtopic.php?f=75&t=6710 pisałeś że jet reguła.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: etac » 7 kwie 2020, o 21:42

na przykład 1200 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: kochar » 7 kwie 2020, o 22:11

etac pisze:
17 maja 2018, o 21:20
Tak jestem pewien, jest to opisane w serwisówce GM. Co tez zgłaszają użytkownicy monitorujący zapełnienie DPF, ze wypala przy nawet 15%
Czujnik ciśnienia masz za katalizatorem, a przed DPF i za DPF,

Na 100% będzie zapalona kontrolka MIL.

To jaka jest reguła w serwisówce GM ?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: Kosiu67 » 15 kwie 2020, o 10:52

Panowie kolega pawelwaw84 nie pytał się jaki jest przebieg pomiędzy wypaleniami DPF, tylko o procedurę wypalania po jej przerwaniu. Z postu wynika jednoznacznie, że posiada aplikację do monitorowania procesu, tak więc sam dojdzie do tego jaki jest optymalny przebieg pomiędzy procesami samoczyszczenia DPF.
Wasza kłótnia i wzajemne udowadnianie racji oraz "czepianie" się słówek do niczego nie prowadzi. To forum ma pomagać potrzebującym, a nie wywoływać niepotrzebne nikomu kłótnie.
Proszę przemyślcie to mniej agresji, więcej asertywności.
Pozdrawiam

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: kochar » 15 kwie 2020, o 11:16

Jaka kłótnia :ocochodzi:
Definicja kłótni-
gwałtowna i emocjonalna wymiana zdań w jakiejś spornej sprawie, taka że każda ze stron chce wygrać i pozostać przy swojej racji. https://wsjp.pl/index.php?id_hasla=35701
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne wypalanie DPF

Post autor: pawelwaw84 » 15 kwie 2020, o 13:59

Okazuje się że u mnie po przerwanym dopalaniu procedura włącza się co 30km by dopalić filtr do końca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość