Dziwne wypalanie DPF
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
jak przekroczy 100%
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
to i ja się pochwalę... pierwszy raz coś takiego widzę u siebie, więc cieszy niezmiernie. Należy się cieszyć z niskich temperatur i wydłużonych przebiegów

-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
To znaczy tylko tyle, że masz stary firmware w kompie auta
Aczkolwiek to i tak dobrze, że dojeżdza do tego dystansu bez wypalania. Zaraz się wypali (chyba 1150km).

-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
John Wayne, DST:0, czyli zaraz po wypalaniu. To pierwszy taki przebieg, startowałem od 50km ze starym DPFem, na nowym 200-300 przy ciepłych dniach. To jest rekord
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
U mnie wypaliło teraz po prawie 700km pół na pół zrobionych w trasie/mieście. Faktycznie wypalanie zaczęło się po osiągnięciu 100% zapełnienia i spadło do 5% po wszystkim. Gdyby nie podłączony ELM wcale bym się nie zorientował, że trwa wypalanie. Ani podwyższonych obrotów nie zauważyłem ani kopcenia z rury. Chyba faktycznie przydałaby się jakaś dioda podłączona pod grzanie lusterek.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Podwyższone obroty są jedynie na postoju. Wentylatory słychać też raczej tylko jak stoi. Podczas jazdy praktycznie nie da się zauważyć. Ja kopcenia z rury nie miałem nigdy. Dziwne, że nie zdecydowali się faktycznie dodać np. migającej kontrolki DPF podczas wypalania...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
U mnie skrzynia automat i na postoju obroty bez zmian.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
pytanie co znaczy na postoju, bo u mnie przy automacie na 'D' obroty bez zmian ale już na 'N' jadą do 1k.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Na postoju znaczy w manuału tyle, że jak auto stoi i nie wciskasz pedału gazu, to obroty zamiast zwyczajowych 800 podczas wypalania są w granicach 1000. W sumie dziwna sprawa, bo co ma do tego skrzynia? Jest podawana dodatkowa dawka paliwa i podwyższone obroty żeby tą wysoką temperaturę podtrzymać. Nie tylko w Chevroletach tak jest. Czemu w automacie obroty nie rosną? W manualu możliwe jest spokojnie dokończenie procedury na postoju ( chociaż nie zalecane) to w automacie tylko podczas jazdy?
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Ma tyle do tego, ze jakby w automacie na d poszly obroty do 1k to by samochod zaczal przyspieszać.
Ja juz wiele razy na postoju dokanczalem wypalanie - skrzynia na n, obroty same w gore na 1k i czekasz
Ja juz wiele razy na postoju dokanczalem wypalanie - skrzynia na n, obroty same w gore na 1k i czekasz
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
No tak. Jest to logiczne i oczywiste... Nie sądziłem, że nie ma żadnego automatycznego obejścia takiej sytuacji...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Kiedy korzystasz z N? To właściwie tylko służy do holowania i np. u mechanika żeby dobrze ustawić auto na podnośnik. Na codzien tego trybu nie używam.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 sie 2018, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Cruiser
- Samochód: Captiva 2009 aut
- Silnik: 2.0D 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
No właśnie do wypalania DPF - jak wiem z apki, że sie wypala i dojade do domu to zostawiam go na N aż skończy.
Drugi bardzo ważny moment to odciazenie skrzyni na postoju. Szczegolnie na wzniesieniu. Stop na D -> ręczny -> N -> puść hamulec -> P
Drugi bardzo ważny moment to odciazenie skrzyni na postoju. Szczegolnie na wzniesieniu. Stop na D -> ręczny -> N -> puść hamulec -> P
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
U mnie pozostawienie włączonego silnika na postoju nie zawsze działa, procedura wypalania zostaje przerwana. Ja muszę zostać w aucie i trzymać auto na podwyższonych obrotach.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Mam pytanie odnośnie przerwania procedury wypalania. Niestety dziś w drodze do pracy zaczęło wypalać i niestety musiałem zgasić auto. Wypaliło do 83%. Teraz pytanie jako, że to mój pierwszy przerwany proces. Czy po ponownym odpaleniu procedura dokończy wypalanie czy muszę znów zapełnić filtr do 100% żeby zaczęło wypalać?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
System musi się ponownie napełnić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
To zależy, od przebiegu od ostatniego wypalania (zakończonego wypalania). W mojej komputer wypala DPF zawsze (bez względu na zapełnienie) po 800 km od ostatniego pełnego cyklu. Jeżeli przerwę wypalanie przy mniejszym przebiegu to czeka do ponownego napełnienia lub do 800 km od zakończonego cyklu (w zależności co będzie pierwsze). W przypadku gdy przerwany cykl był cyklem po 800 km, zaczyna wypalać od razu, ale wypalanie rozpoczyna tak, jakby nie było wcześniejszego niewypalanego cyklu (na wskazaniu aplikacji pojawia się stan zapełnienia DPF - 100%, nie zważając na to, że wypalenie zostało przerwane przy dużo niższym stanie).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
W 2.0D to jest chyba 1200km?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dziwne wypalanie DPF
Tu viewtopic.php?f=75&t=6710 pisałeś że jet reguła.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
na przykład 1200 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dziwne wypalanie DPF
To jaka jest reguła w serwisówce GM ?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Panowie kolega pawelwaw84 nie pytał się jaki jest przebieg pomiędzy wypaleniami DPF, tylko o procedurę wypalania po jej przerwaniu. Z postu wynika jednoznacznie, że posiada aplikację do monitorowania procesu, tak więc sam dojdzie do tego jaki jest optymalny przebieg pomiędzy procesami samoczyszczenia DPF.
Wasza kłótnia i wzajemne udowadnianie racji oraz "czepianie" się słówek do niczego nie prowadzi. To forum ma pomagać potrzebującym, a nie wywoływać niepotrzebne nikomu kłótnie.
Proszę przemyślcie to mniej agresji, więcej asertywności.
Pozdrawiam
Wasza kłótnia i wzajemne udowadnianie racji oraz "czepianie" się słówek do niczego nie prowadzi. To forum ma pomagać potrzebującym, a nie wywoływać niepotrzebne nikomu kłótnie.
Proszę przemyślcie to mniej agresji, więcej asertywności.
Pozdrawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dziwne wypalanie DPF
Jaka kłótnia
Definicja kłótni-
gwałtowna i emocjonalna wymiana zdań w jakiejś spornej sprawie, taka że każda ze stron chce wygrać i pozostać przy swojej racji. https://wsjp.pl/index.php?id_hasla=35701

Definicja kłótni-
gwałtowna i emocjonalna wymiana zdań w jakiejś spornej sprawie, taka że każda ze stron chce wygrać i pozostać przy swojej racji. https://wsjp.pl/index.php?id_hasla=35701
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Okazuje się że u mnie po przerwanym dopalaniu procedura włącza się co 30km by dopalić filtr do końca.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość